Van deze Ferrari 612 krijgen zelfs wij het heet

Auteur: , 53 Reacties

De 612 Scaglietti gaat niet de boeken in als de mooiste Ferrari ooit, maar de juiste samenstelling kan een hoop verhullen.

Na de geweldig mooie 456 GT was het voor veel liefhebbers even schrikken toen Ferrari met de 612 Scaglietti op de proppen kwam. Het design van de grote vierpersoons GT was nu eenmaal een kwestie van wennen, zeker als je bedenkt dat Ferrari in de jaren ’90 een prachtig gamma had met de F355, de 550 Maranello en de reeds genoemde 456.

Onder de kap ligt uiteraard een fikse V12, goed voor 540 pk en 320 km/u. De sprint naar 100 km/u is bovendien in 4,2 tellen achter de rug. Dit specifieke exemplaar werd door Kroymans in 2005 verkocht aan een Nederlandse vastgoedman. De 612 stond in de prijslijsten vanaf een ton of drie, maar voor deze auto met flipperbak zou bijna vier ton zijn betaald.

Ruim 55.000 kilometer en 12 jaar verder mag je nog 89.950 euro meebrengen voor de Italiaan. Een hoop geld, maar dan kun je wel zeggen dat DJ Jean ooit eenzelfde Ferrari heeft gehad. Over endorsements gesproken!



53 reacties

Wat een geld zeg. En die middenconsole lijkt toch heel sterk op die uit een F430… Hopelijk zit het hier wat beter in elkaar
@henk123456: sterker nog, het lijkt zelfs veel op de 360!
@henk123456: hoezo?
Ik vind de 430 in alle opzichten meevallen kwa degelijkheid.
Het interieur vind ik prachtig,mits niet in zwart
Ik dacht gelijk : mooie stijlvolle auto in deze kleur. Tot ik het hoerige interieur zag, zo jammer. Mooi cappuchino bruin interieur zou stijlvol zijn
@lekkerlinksrijden: dat dacht ik ook! Hoe bezopen moet je geweest zijn om zo’n kleur te kiezen ipv cognackleur.
Ben geen Ferrari fanboy. Misschien daarom dat ik dit nu juist wel een mooie auto vindt. Grappig.
Sorry hoor ik snap echt niet waarom mensen deze Ferrari zo lelijk vinden, dit is bij verreweg één van de meest elegante en stijlvolste Ferraris van het nabije verleden… zag als klein jongetje vroeger concept schetsen staan in de autoweek en werd opslag verliefd met deze bolide!
@goodolddays: twee woorden….Hans….Anders
-edit: schelden doe je maar ergens anders-
@maarten020: 1 woord: autoweek
@goodolddays: Jouw mening deel ik 100%. Mijns inziens is de 612 een fantastische elegante verschijning die de charme heeft van de 60’s GT Ferrari’s. Wellicht is dat ook de reden waarom ik stapelverliefd ben op de Touring Berlinetta Lusso.
Geen straf hoor zet maar voor de deur
Om de 15.000 km 4 distributie riemen + waterpomp vervangen ..

Dan loopt idd het zweet door je bilnaad ..
@lincoln: is helemaal niet om de 15000km. 4 jaar of 40000km. Stop eens met je gelul altijd.
@boomhauwer: Misschien lul jij ook wel..
@boomhauwer: Misschien lul jij ook wel..
Vraagje: Wat zijn die twee vlaggetjes op het dashboard onder de Becker Radio?
@pomoek: Links zie je het Ferrari-logo. Het rechtervlaggetje heeft het logo van Pininfarina. Je ziet ze wel vaker bij Ferrari’s die getekend zijn door Pininfarina.
dit design lijkt echt veel op een peugeot 406.
Ik vind het werkelijk een prachtige auto, altijd al gevonden maar ze worden met de jaren steeds mooier. Zeker nu Ferrari hun auto’s tegenwoordig weinig elegantie meegeeft. De 612 heeft die elegantie nog. Dit exemplaar vind ik zeer fraai door zijn kleur en vooral door de velgen. Staan de auto fantastisch, heel stijlvol!

Het zal mij niets verbazen als de 612 het ‘Dino-effect’ gaat krijgen.
@viezefreddyw:

Mooie rustige verschijning ..
Chevy LS blok zou er by far het beste bij passen ..
120 bij 1200 geruisloze toeren ..
@lincoln: Klopt, heb je gelijk in. De V12 matcht niet echt lekker met de koets van de auto. Wel produceerde hij een mooi geluid dat dan weer wel bij de auto paste.

Oh ja, voordat ik het vergeet. Ik vind de 612 een stuk mooier dan de 456. *gaat schuilen*
@viezefreddyw: Schuil maar heel ver in een atoombunker. Ik vind z’n voorganger namelijk stukken eleganter en “clean” ogen. :P
@e1000bmw523i: Bedankt voor de waarschuwing. I’m out, peace!!
@viezefreddyw: eindelijk iemand die het met mij eens is (ik vind de 456 juist de lelijke front engined ferrari, zoals de meeste mensen van de 612 vinden)
@viezefreddyw: Het Dino effect gaat niet snel meer gebeuren met de nieuwe Ferrari’s en hun productie aantallen..ind de velgen overigens zelf erg lelijk, maar smaken verschillen, exterieur kleur mooi bescheiden wat past bij deze auto, maar dat rode interieur..oeffff….
@viezefreddyw: het mooie van dit onwerp is dat de contourlijnen er slecht drie zijn, van de flanken aan de zijkant de ovaal doorlopen en van de lijn die vanuit de grill over de koplampen tot langs de achteruit loopt. Zo eenvoudig maar daarom juist zoveel mooier!
@viezefreddyw: Dat heb ik dus ook. Sterker, ik vond dit altijd al een lelijk eendje. Hoe meer tijd verstrijkt, hoe mooier ik de auto ga vinden. Gevalletje Dino….
Nooit een mooie auto gevonden. Maar ik moet wel zeggen dat hij me nu meer bekoort dan toen deze uitkwam. Misschien dat ik hem over een paar jaar dus schitterend vind.
Was deze Ferrari van Ug Lee?
@breentjuh: nee, van Simply Red.
Donkerrood staat veeel beter vind ik en deze velgen kunnen echt niet.. bah
Wat een lelijk model, lelijk hoerig interieur en lelijke velgen…maarja, over smaak valt niet te twisten ;-)
Toch wel mijn favoriete Ferrari, al komt een juist uitgevoerde 456 wel heel dichtbij
Zeker niet de mooiste GT van Ferrari, maar in de juiste kleurstelling nog wel te doen. Dat is deze voor mij absoluut niet! Wat verschrikkelijk dat rode interieur! En die velgjes… Doe mij die van DJ Jean dan maar, past voor mij veel beter bij de auto.
Ik snap ook niet goed waarom de 612 lelijk werd genoemd door mensen. Ik vind het echt een tijdloze schoonheid. Zelfs het interieur ziet er nog goed uit (even afgezien van de hoerenkleur).
@berlinetta: Ik vind ‘m ook prachtig! Een FF daarentegen…
@granlusso: Ook een FF vind ik erg mooi, maar bij die kan ik me wel goed voorstellen dat mensen hem niet mooi vinden.
@berlinetta: waarom de 612 niet zo goed uit de verf komt. De neus is net te lang. De koplampen net wat te smal, de achterlichten net te klein, het achterspatbord wat te massief. Het klopt gewoon allemaal net niet. Deze kleur weet het redelijk te verbloemen maar in Ferrari rood wordt de wagen heel massief.
Ovierigens vind ik interieur prima zo. Misschien had dat stuur niet rood hoeven zijn maar ik vind het eigenlijk heel ok.
@mashell: Ik kan er wel inkomen, maar ik vind het toch juist wel goed gelukt. Maar smaken verschillen uiteraard!

En een rood interieur kan ik meestal ook wel waarderen, maar dan niet twee soorten rood door elkaar. Vooral het donkerrode leer kan wat mij betreft zo uit een bordeel komen.
Snap nooit waarom mensen de 612 lelijk noemen. vind het juist 1 van de mooiste auto’s die ze geproduceerd hebben sinds de F355!
Ik stond eens naast een 612 waarvan het linkerportier open was. De afwerking van dat portier (rubbers en ruit) was van een lager niveau dan een Alfa Romeo GT uit dezelfde periode. Dat vond ik wel sterk voor een auto die 10 keer zoveel kostte.
Scaglietti draait zich om in zijn graf als hij DJ jean met zijn skills zou zien hebben rijden.
Kiezen tussen de 456 en deze 612 is geen optie. Als het geld er zou zijn komen beiden in de garage. Wel graag in dit geval een iets minder aanwezig interieur. Lekker zwart, net als mijn Skoda.
Ik wil die Becker radio misschien wel voor mn E36. Welke kleur lampjes heeft ie?
Prachtige auto in deze kleur. DJ Jean hahahahahaha F*cking looser
Ik vind hem wel mooi zo.
Vind deze ook wel mooi, maar voor mij persoonlijk vind ik de fiorano mooier, en daarna de f12, maar deze kan ik zeker waarderen.
@mars1985: dat zijn andere klasses. Dan moet je een vergelijk met de FF en GTC4lusso (of zoiets) trekken…
Sja, DJ Jean…

Als ik een Tiguan rijd zou ik ook kunnen zeggen dat Enzo Knol er 1tje reed. Drama!
Op zich is ie mooi alleen zijn de verhoudingen niet denderend. Hij is gewoon te lang. Ze zijn er ook in 2-tone, dat breekt een beetje.
Dat rode interieur is wel nogal in-your-face zeg, had zelf wat klassiekers gekozen icm met dat blauw. Maar hey, zet maar neer hoor, kunnen de kids in elk geval ook mee…
Mooi apparaat. Mensen zeggen alleen dat je een gebruikte Ferrari bij een dealer moet kopen voor onderhoud en zekerheid
Niet wennen, gewoon elke keer weer schrikken. Wie heeft die bijziende ‘praktisch opgeleide’ neus ontworpen?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).