• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Väth maakt van je Mercedes-AMG C43 een C63

Auteur: Dizono, gepost 28 april 2016 om 20:00 – 33 Reacties

Afbeelding Väth maakt van je Mercedes-AMG C43 een C63Afbeelding Väth maakt van je Mercedes-AMG C43 een C63Afbeelding Väth maakt van je Mercedes-AMG C43 een C63Afbeelding Väth maakt van je Mercedes-AMG C43 een C63Afbeelding Väth maakt van je Mercedes-AMG C43 een C63Afbeelding Väth maakt van je Mercedes-AMG C43 een C63Afbeelding Väth maakt van je Mercedes-AMG C43 een C63Afbeelding Väth maakt van je Mercedes-AMG C43 een C63

Mercedes C43 Vath
En daarbij hoeven ze zich niet te wenden tot cilindertransplantatie.

Mercedes-AMG levert de C-Klasse in diverse smaakjes. Allereerst is er de C43 (in de Limousine en Estate heet deze op dit moment nog C 450 AMG) met 367 pk en 520 Nm, daarboven komt de C63 met 476 pk en 650 Nm en de topper is de C63 S met 510 pk en 700 Nm. De eerste haalt zijn vermogen uit een twinturbo V6, de C63 en C63 S hebben een 4.0 V8 met evenzoveel turbo’s.

Er zijn verschillende redenen om de C43 te verkiezen boven de C63-varianten. Prijs (ca. 30 mille goedkoper) en een wat ingetogener uiterlijk zijn twee zeer valide voorbeelden. Maar ja, dat surplus aan vermogen van een C63 blijft natuurlijk fantastisch. Hoe mooi zou het zijn als je de lage prijs en ingetogen luxe van de C43 kunt combineren met de prestaties van de C63?

Da’s precies wat tuner Väth zich ook afvroeg. De conclusie bleek simpel: da’s een ijzersterke combi en dus gingen ze aan de slag. De V45-tuningkit is het resultaat, welke bestaat uit een andere motormanagement en een verbeterd koelsysteem. Met 441 pk komt de getunede C43 net niet aan het vermogen van de C63, maar het monsterlijke koppel van 772 Nm overtreft zelfs de C63 S!

Jammer genoeg waren ze bij Väth hun stopwatch kwijt en kan ik je dus niet mededelen hoe vlug deze C-Klasse op de honderd zit. Wel hebben ze de elektronische begrenzer eraf gesloopt, waardoor de 300 km/u gehaald kan worden. Verder kun je bij Väth ook aankloppen voor een aangepast remsysteem, verlagingssetje, roestvaststalen uitlaatsysteem en fijne 19-inch lichtmetalen wielen.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c-klasse, C43, Mercedes, tuning, vath, w205

Vorig bericht: « Waarom VW’s nieuwe 1.5 TSI een knap stukje techniek is
Volgend bericht: Beurswaarde autofabrikanten na dieselgate ENORM gedaald »

Lees Interacties

Reacties

  1. reobnednab zegt

    28 april 2016 om 20:02

    Väth hør!

    Login om te reageren
  2. peug206 zegt

    28 april 2016 om 20:04

    Just. Wow. Doe me maar 1tje ;)

    Login om te reageren
    • amgloverr zegt

      28 april 2016 om 21:26

      @peug206: pin of contant?

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        28 april 2016 om 22:59

        @amgloverr: cash natuurlijk, anders zou ik niet weten waar mn bijverdienste heen moet ;)

        Login om te reageren
  3. Ot92 zegt

    28 april 2016 om 20:07

    Jammer… ze hebben blijkbaar niks aan het geluid gedaan.

    Login om te reageren
  4. amg88 zegt

    28 april 2016 om 20:07

    Maar hij zal nooit als een V8 gaan klinken dus doe mij maar een 63!!!

    Login om te reageren
    • gerjan zegt

      28 april 2016 om 23:40

      @amg88: en deze 4.0 v8 zal nooit als de 6.2 v8 klinken. Dus doe mij de 6.2 v8

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        30 april 2016 om 14:25

        @gerjan: Doe mij deze C43 met aftrain-kuurtje maar; voor die 30K die ik bespaar koop ik liever een 2e hands Caterham trackspeeltje of een USA oldtimer met blubberdikke V8 sound.

        Login om te reageren
  5. W115 zegt

    28 april 2016 om 20:12

    Mooie bak, velgen zou ik laten staan

    Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      28 april 2016 om 20:47

      @W115: dat wordt moeilijk als je wilt rijden.

      Login om te reageren
      • W115 zegt

        28 april 2016 om 21:03

        @mercedesclk350: Amg’s rijden niet, die vliegen.

        Login om te reageren
    • p2000 zegt

      28 april 2016 om 21:46

      @w115: voor een meerprijs van €50 krijg je er de velgen bij.

      Login om te reageren
  6. lambo4all zegt

    28 april 2016 om 20:12

    Lijkt me heerlijk, de vermogens upgrade dan. Verlagen ziet er niet uit en maakt deze o zo comfortabele autobahnstromer weer net zo plankhard als de gemiddelde sportieve audi.

    Login om te reageren
  7. hoglard zegt

    28 april 2016 om 20:17

    Te gekke bak om m’n herder achterin te gooien. Doe er maar 1 dan.

    Login om te reageren
  8. lextacy zegt

    28 april 2016 om 20:22

    Waauw !

    Login om te reageren
  9. mikkeloentje zegt

    28 april 2016 om 20:25

    Het wordt er niet betrouwbaarder op denk ik.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      28 april 2016 om 20:42

      @mikkeloentje: zo veel koppel kan die versnellingsbak/koppeling nooit lang aan. Als het zo simpel was, deed MB het zelf ook wel.

      Login om te reageren
      • sr20det zegt

        28 april 2016 om 21:56

        @janjansen: er zijn amg’s met koppel begrenst tot 1000nm, dus ik denk dat dat wel goed zit

        Login om te reageren
        • remcott zegt

          28 april 2016 om 22:49

          @sr20det: ook met deze negentraps versnellingsbak? Tenminste zover zijn ze toch tegenwoordig? Het zal mij benieuwen of dat heel blijft.

          Login om te reageren
        • crackdavid zegt

          29 april 2016 om 20:14

          @sr20det: Denk je echt dat deze dezelfde versnellingsbak als de S65 heeft?

          Login om te reageren
  10. Frankypanky zegt

    28 april 2016 om 20:29

    Wat een suffe gedoe met die turbootjes…liever dan de echte C63 met 6200cc V8-motor en zijn heerlijke NASCAR-sound!

    Ben het nu wel zat, dat ‘downgrade-gelul’…

    Login om te reageren
    • nopetrolnofun zegt

      28 april 2016 om 22:28

      @FrankypankyV8: eens, geen 1 auto is meer wat het geweest is. Al moet ik zeggen dat 2 automerken erg goed bezig zijn. Neem bijvoorbeeld jaguar met de F-type, die doet niet mee met downsizing maar gaat te werk met een supercharger. En dan nog Lamborghini, met de N/A 10 en 12 cilinders. Maar neehoor tegenwoordig geilt iedereen hier op een Model S, zal wel aan de leeftijd liggen.

      Login om te reageren
  11. cpp1 zegt

    28 april 2016 om 20:31

    De 6.2 erin, dan kunnen we verder praten.

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    28 april 2016 om 20:32

    Tja, ultieme daily zegmaar….

    Login om te reageren
  13. cossiekiller zegt

    28 april 2016 om 20:33

    Prachtig! Ook de velgen passen er perfect bij. En met dat koppel zal je die V8 niet missen. Het geluid van die 4L was toch al bijlange niet meer wat de 6.2 was.

    Login om te reageren
  14. martijn11 zegt

    28 april 2016 om 20:41

    Best wel dik

    Login om te reageren
  15. lompey zegt

    28 april 2016 om 20:42

    Perfect plaatje. Stoer netjes en tikje ordinair. Ik zou hem doen

    Login om te reageren
  16. mrmiyagi1982 zegt

    28 april 2016 om 23:21

    Ten 1ste: vet!
    Ten 2de: v6 geluid kan absoluut niet op tegen amg v8
    Ten 3de: de 6.2 v8 amg is de mooist klinkende v8 van MB ever.
    Tot slot: doe maar een 6.2 v8 amg maakt nie uit in welke benz.
    (Of beter nog doe mij alleen die motor en bak maar. Dan heb ik nog wel een andere duitser waar ik dat in bouw. Oooohhhh als ik dat toch eens kon betalen)

    Login om te reageren
  17. amnesia zegt

    29 april 2016 om 00:24

    Sowieso slechts een kwestie van tijd voor de C43’s met C63’s badges verschijnen in de sloppenwijken

    Login om te reageren
  18. beefcake zegt

    29 april 2016 om 00:56

    Als het een C43 is, waarom staat er dan C450 op de achterklep?

    Login om te reageren
    • g2000nl zegt

      29 april 2016 om 08:13

      @beefcake: De coupé heet c43 en de andere twee c450.

      Login om te reageren
  19. g2000nl zegt

    29 april 2016 om 08:12

    Alleen die AWD is jammer.

    Login om te reageren
  20. PeugeotGTI zegt

    29 april 2016 om 09:49

    Dat ziet er zeer smakelijk uit. De vraag is hoeveel meer je wilt betalen voor het geluid van de V8. Deze V6 zal niets te wensen overlaten verder en de Väth goodies zijn er prima uit, maar als ik aan een AMG denk hoor ik toch die dikke blubberende V8.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North