• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VDL Nedcar: “in 2018 productie van 190.000 stuks per jaar”

Auteur: Author, gepost 21 november 2014 om 17:57 – 20 Reacties

VDL Nedcar in Born


Eindbaas Wim van der Leegte heeft grote plannen met de fabriek in het Limburgse Born.

De president-directeur van VDL voorspelt namelijk dat de productie van auto’s in de Nedcar-fabriek uiterlijk in 2018 zal uitgroeien naar 190.000 stuks per jaar, wat ook meteen de maximumcapaciteit van de productielijn is. Een hogere productie vraagt om meer arbeidskrachten, maar ook daar heeft Van der Leegte aan gedacht. Deze arbeidsplaatsen zouden, zoals we eerder al suggereerden, namelijk kunnen worden opgevuld door de inmiddels ex-werknemers van de voormalige Ford-fabriek in Genk.

Sinds de start van de productie in juli van dit jaar zijn er maar liefst 30.000 MINI’s van de band gerold in Born. Volgens Van der Leegte zou MINI’s moederbedrijf BMW in het vastgelegde tienjarenplan mikken op een totale productie van 500.000 stuks wat natuurlijk een prettig vooruitzicht is, maar toch houdt de schatrijke Brabander ook voor andere fabrikanten de deur open.

De plannen van Van der Leegte mogen dan ambitieus klinken, maar gezien de progressie die hij met de Nedcar-fabriek tot dusver al heeft geboekt lijkt het er vooralsnog op dat de man geen loze beloftes doet. (via: BNR.nl)

Ook interessant!

  • VDL Nedcar moet productie weer stilleggen
  • Hackers leggen Nederlandse autoindustrie plat
  • Boomklimmen tegen uitbreiding autofabriek Nedcar
    Boomklimmen tegen uitbreiding autofabriek Nedcar
  • VDL Nedcar gaat auto's bouwen voor Amerikaanse startup

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, fabriek, MINI, nedcar, vdl, wim-van-der-leegte

Vorig bericht: « BREEK: Spyker vraagt binnenkort uitstel van betaling aan [updated]
Volgend bericht: Jay Leno verrast gewonde oorlogsveteraan met brute Hellcat »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    21 november 2014 om 18:11

    leuk voor hem ..
    alleen heeft hij nix te willen ..

    BMW kan er (ondanks de loze beloftes) zo weer uitstappen ..
    en met het personeel is hij afhankelijk van subsidies ..

    maar met positief zijn is dan weer nix mis ..

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      21 november 2014 om 18:31

      @lincoln: zolang ‘demense’ maar denken dat het allemaal maar prima is. Komt immers allemaal uit de lucht vallen. (Dezelfde illusie die ‘betutteling’ veroorzaakt én crises)
      Mooie deal!
      En voor BMW AG al helemaal mooi. Die heeft alle vrijheid. Wie wil er nou vastzitten aan (nederlands) personeel.. (Zie mitsubishi)

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        21 november 2014 om 18:42

        @lekkaah:

        neemt niet weg dat dit soort lui 100000000X beter met centjes om kunnen gaan dan tante Rutte en nichtje Samson ..
        dat dit soort lui wel de drijvende krachten van het nationaal product zijn ..
        dit soort lui kent het begrip “arbeids-trots” .. en kunnen dat overbrengen ..

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          21 november 2014 om 18:49

          @lincoln: absoluut, die meneer pakt dingen heel goed aan en maakt gebruik van zijn mogelijkheden. Absoluut niks mis mee. Mogen meer doen ipv het kiezen vh welbekende slachtofferrolletje. Gelukkig is de politiek zo goed als failliet.

          Login om te reageren
  2. alassad zegt

    21 november 2014 om 18:15

    Deze man is in meerdere opzichten echt een held en heeft in mijn ogen zijn rijkdom zeer terecht verkregen. Een voorbeeld voor iedereen

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      21 november 2014 om 18:25

      @alassad: inderdaad, want hij is rijk geworden door het steeds maar weer weg te geven. Lol

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        21 november 2014 om 18:44

        @lekkaah:

        money is like an arm or a leg .. use it or loose it ..
        (natuurfilosoof Henry Ford ) ..

        Login om te reageren
  3. Esprit_de_Flandre zegt

    21 november 2014 om 18:42

    Misschien kan VDL nog een Nederlands merkje overnemen.

    1000 Spykers het eerste jaar.

    10 jaar later 10.000 sportwagentjes + 50.000 SUV’s. Per jaar.

    Kan je’t je voorstellen?

    Login om te reageren
    • r2d2 zegt

      21 november 2014 om 18:53

      @Esprit_de_Flandre: Gok dat Victor daar niet mee akkoord gaat.Want die wil dan een vinger in de pap houden en dan wordt het wellicht weer een hoop gebakken lucht.

      Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      21 november 2014 om 18:57

      @Esprit_de_Flandre: zou jij je zuurverdiende centjes insteken?
      De autobusiness is zodanig competitief dat de kans groot is dat je in beginsel heul veul centjes zal moeten toeleggen. En dan nog een emmer geluk voordat je eventueel break-even zal draaien.
      Mij niet gezien iig.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        21 november 2014 om 20:24

        @lekkaah: Ik niet nee, daar heb ik niet genoeg kapitaal voor.

        Maar ik denk dat VDL dat wel aankan. En aangezien ze daar nu zo’n mooi autofabriekje staan hebben, daar zal vast wel plaats zijn voor een extra productielijntje voor Spyker.

        En die dingen zijn verrekt mooi. Nieuwe modellen zijn dus niet direct nodig, dat spaart kosten. Volgens mij kan er al winst gemaakt worden op de bestaande modellen, mits efficiënt geproduceerd en een deftige distributie.

        Dan vijf jaar later de SUV, nog drie jaar later een vierdeurscoupé, en – fantaseren behoeft geen grenzen – een betaalbaar Spykertje op basis van de Mini. Kan die mooi een productielijn delen met de Duitse Brit Made in Holland…

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          21 november 2014 om 20:30

          @Esprit_de_Flandre: Als “betaalbaar Spykertje op basis van de Mini” denk ik dan eigenlijk een beetje aan een Spyker-versie van de Mini Superleggera Vision, die hiernaast als ‘Relevant op Groen7’ staat…

          Login om te reageren
  4. MaartenD zegt

    21 november 2014 om 19:10

    Positieve vooruitzichten! Die nieuwe new mini is overigens echt spuuglelijk..de verhoudingen kloppen totaal niet..met die belachelijk grote kop- en achterlampen…lijkt wel een speelgoed auto

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      22 november 2014 om 00:10

      @maarten020: ik heb vandaag de 5-deurs op Duits kenteken gezien. Die proporties kloppen echt totaal niet. Dan liever een Clubman.

      Login om te reageren
  5. henkhupelschoten zegt

    21 november 2014 om 19:10

    Zou mooi zijn voor Nederlandse en dan vooral de economie in Limburg! Toch hoop ik dat er ooit weer dafjes van de band rollen, met precies hetzelfde karakter als vroeger, snel, praktisch, stoer en goedkoop. Benieuwd of ze in Zweden hier iets in zien.. Achja blijven hopen.

    Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    21 november 2014 om 20:52

    Het zou voor de werkgelegenheid geweldig zijn als VDL het voor elkaar krijgt om over een paar jaar zulke aantallen te produceren. Niet alleen voor Limburg zelf, maar ook voor diverse toeleveranciers. VDL zal trouwens ook wel zo slim zijn om onderdelen bij één van haar andere bedrijven te betrekken.

    Ik heb er alle vertrouwen in dat het VDL wel gaat lukken, dit soort ondernemers hechten een grotere waarde aan de continuïteit van het bedrijf dan aan persoonlijk gewin en zien kansen die anderen laten liggen.

    Login om te reageren
  7. potver7 zegt

    21 november 2014 om 22:18

    In het artikel van BNR staat dat er dit jaar 30000 van de band zullen rollen in Born, en jullie schrijven dat er nu al 30000 zijn geproduceert. Iets klopt er niet…

    Login om te reageren
    • bnrautoshow zegt

      21 november 2014 om 23:06

      @potver7: dit jaar 30-duizend en in 2015 ook. 2016 100.000 en 2018 190.000

      Login om te reageren
  8. tombe zegt

    22 november 2014 om 16:59

    Koop maar volop mini’s daar in Nederland. Doen wij ook in Gent met “onze V40 & V60’s”

    Login om te reageren
  9. parker zegt

    24 november 2014 om 07:30

    Dit gaat natuurlijk nooit lukken, halverwege de termijn heeft dat werkschuwe volk natuurlijk de boel alweer platgelegd op advies van de vakbonden omdat ze meer geld willen, langere pauzes, betere automaatkoffie, mooier weer etc. Staaaaaken..!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North