• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Niemand wil meer een Volkswagen Passat hebben

Auteur: jaapiyo, gepost 25 januari 2017 om 18:45 – 82 Reacties

Passat


Trouble in paradise Volkswagen’s fabriek in Emden. De productie van de Passat wordt daar extra dagen stilgelegd.

Laatst rolde ik over de snelweg in mijn barrel nette youngtimer en zag ik voor me opeens een auto rijden die ik niet direct herkende. De look beviel me echter wel. Een kortstondige kickdown van de kleine I6 in het vooronder later zat ik vlak achter de donkerblauwe sedan. Het bleek een Passat te zijn van het nieuwste model. Opvallend dat je dat ding zo weinig ziet, dacht ik nog.

Voordat je nou begint te roepen dat je op de bedrijfsparkeerplaats struikelt over de Passat GTE’s in muisgrijs: uiteraard rijden (rijtest) er best een stel rond. Toch zijn het er gevoelsmatig minder dan vroeger. Inmiddels wordt dat gevoel min of meer bevestigd door een bericht uit Emden. In dit plaatsje in de Kohlenpott staat en van de grootste Volkswagen-fabrieken. De Passat wordt er gebouwd en voorheen de (Passat) CC. Maar binnenkort wordt er enkele dagen helemaal niks gebouwd.

Nadat eerder al besloten werd de productie van de auto stil te leggen van 25 januari tot 3 februari en op 20 februari, komen daar nu nog drie extra dagen bij. Ook op 16, 17 en 21 februari zullen er geen Passat’s van de band lopen. Volkswagen sluit verder niet uit dat er nóg meer vrije dagen voor haar noeste arbeiders bijkomen. De belangrijkste reden hiervoor is de tegenvallende vraag naar de Passat. Vooral in Rusland, Turkije en Engeland doet de D-segmenter het volgens Volkswagen slechter dan verwacht.

Naast de matige vraag naar de Passat heeft de productiestop volgens Veedub ook te maken met het feit dat de CC inmiddels niet meer gebouwd wordt. De Germanen hopen dan ook dat de fabriek weer op volle toeren kan draaien als diens opvolger de Arteon klaar is voor productie. Vorig jaar werd de productie in dezelfde fabriek ook al enige tijd stilgelegd, destijds dankzij een fittie met toeleveranciers.

Nu we het toch hebben over volle toeren en andersoortige problemen: Volkswagen geeft zelf aan dat ze niet denken dat dieselgate wat te maken heeft met de uitblijvende vraag naar Passat’s.

Ook interessant!

  • Video: hoe komt deze Passat op zijn kant?
  • Volkswagen met 4 uitlaten
    Koop deze Volkswagen Passat W8 voor een schijntje
  • Passat sedan
    In memoriam: Volkswagen Passat Sedan
  • Passat Limited Edition
    Passat Limited Edition is een van de 1.973 laatste ooit

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

arteon, autoverkoop, cc, duitsland, fabriek, passat, Volkswagen

Vorig bericht: « Verflixt! Duitse regering keurt tolwet des doods goed
Volgend bericht: Pikante plaatjes: dit is de Aston Martin Vanquish S Volante »

Lees Interacties

Reacties

  1. dutchoutlaw zegt

    25 januari 2017 om 18:46

    Ik wel

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      25 januari 2017 om 18:49

      @dutchoutlaw: Nee helemaal niet. Eerst lezen dan reageren he! ‘Niemand’ wil hem hebben.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        25 januari 2017 om 18:50

        @clarkson: Odysseus dus.

        Login om te reageren
        • dunhozzie zegt

          25 januari 2017 om 19:34

          @jaapiyo: sterk!

          Login om te reageren
      • dutchoutlaw zegt

        25 januari 2017 om 19:01

        @clarkson: Sssssst.

        Login om te reageren
  2. smoked zegt

    25 januari 2017 om 18:48

    Jammer, ik vind de huidige een prachtige wagen (de variant).

    Login om te reageren
  3. granlusso zegt

    25 januari 2017 om 18:50

    Het D-segment blijft een lastig segment. Eigenlijk alleen de grote Duitse Drie verkopen nog veel auto’s in deze klasse. De rest van de verkoop verplaatst zich naar het C-segment.
    Kleine auto’s worden steeds luxer en luxe, grote auto’s worden te duur als je geen Mercedes-Benz, BMW of Audi wilt.

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      25 januari 2017 om 18:53

      @granlusso: Doe voor mij overigens maar een sedan met die fijne 2.0 TSI met 280pk of de 240pk bi-turbo diesel, lekker luxe uitgerust met veel opties.
      Net een mini-Phaeton zo!

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        25 januari 2017 om 19:29

        @granlusso: de interesse van de koper is verschoven naar de suv en crossover. Plus de huidige c-segmenters zijn net zo groot als de d-segmenters van pak m beet 20 jaar terug, voor de meeste gezinnen groot zat.
        En de laatste jaren zijn de bedrijven ook terughoudender geworden met lease contracten door de crisis. Dus eerder een astra of golf ipv insignia of passat

        Login om te reageren
        • siemi zegt

          26 januari 2017 om 14:05

          @lekkerlinksrijden: nou bij mij ging het leasen op basis van budget en daar kon ik gewoon een A4 voor kiezen.

          Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      25 januari 2017 om 19:24

      @granlusso: Klopt. En als je dan ook al een paar jaar onderaan bungelt in de betrouwbaarheidsstatistieken is de verklaring eenvoudig…

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        25 januari 2017 om 19:57

        @svenska_aeroplan_ab: Nee, totaal irrelevant, want de grote kopers zijn leasemaatschappijen; het ligt eerder aan de prijsstelling; te duur ten opzichte van de premium concurrentie en te veels duur in vergelijking tot de non-premium concurrentie !

        Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          25 januari 2017 om 20:41

          @dawwg: Mis. Als er iemand naar dit soort statistieken kijkt zijn het leasemaatschappijen… Er zijn zelfs maatschappijen geweest die de Passat weigerden, zo’n 2 a 3 jaar geleden. Behalve de grootste leasemaatschappij natuurlijk, die is van PON zelf is…

          Login om te reageren
          • blo3to3t zegt

            25 januari 2017 om 22:18

            @svenska_aeroplan_ab: bron? Klinkt mij als typische verjaardagspraat in de oren

            Login om te reageren
        • olivier420 zegt

          26 januari 2017 om 06:54

          @dawwg: m.a.w. jij denkt dat een leasemaatschappij niet kijkt naar de betrouwbaarheid van een auto?

          Login om te reageren
  4. toyotafortuner zegt

    25 januari 2017 om 18:51

    Een Passat is, hoe ‘mooi’ hij vandaag de dag ook geworden, nooit mijn kopje thee geweest in t D-segment.

    Internationaal (inb4 betweters: ja buiten NL, DE dus)gezien is er de Toyota Camry, de Nissan Teana etc etc, die mijn voorkeur sterk geniet

    Login om te reageren
    • redbeams zegt

      25 januari 2017 om 19:07

      @toyotafortuner: Om heel eerlijk te zijn de camry ja maar nog liever de laatste avalon

      Login om te reageren
  5. alassad zegt

    25 januari 2017 om 18:56

    Ik heb er over nagedacht maar vond het interieur qua layout buitengewoon teleurstellen. Niks geeft je het idee met een nieuwe auto te rijden. Dan doen de franse merken dat toch een stuk beter

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      25 januari 2017 om 19:37

      @alassad: Die Fransen zijn altijd veel meer uitgesproken. Nadeel is dat je na enkele jaren met een auto rijdt die er sterk verouderd uit ziet.

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        25 januari 2017 om 20:01

        @87sandyd: dat heb ik met veel Duitse merken, als ze een paar jaar ouder worden dan zijn het vaak petjestractors geworden!

        Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      25 januari 2017 om 19:51

      @alassad: Eerlijk vind ik de Passat een enorm saaie auto.
      2 collega’s van mij rijden ermee en ik kan ze maar niet mooi vinden.
      En ben een paar keer meegeweest en het interieur is gewoon slaapverwekkend…
      Not my cup of tea…

      Login om te reageren
  6. unknown32 zegt

    25 januari 2017 om 18:56

    Ooit bijna een R gekocht… maar uiteindelijk een insignia gekocht. Slechte keuze geweest!

    Login om te reageren
    • roeldriesvink zegt

      25 januari 2017 om 19:02

      @unknown32: waarom een slechte keuze?

      Login om te reageren
    • Thomas20vt zegt

      25 januari 2017 om 23:21

      @unknown32: mijn Pa zijn laatste 2 leaseauto’s zijn Insignia’s geweest. Beide probleemloze auto’s geweest. Netjes van beurt naar beurt gereden zonder een storing. Maar vertel, ben benieuwd. :)

      Login om te reageren
  7. toeter11 zegt

    25 januari 2017 om 19:00

    Als ik het geld heb, koop gegarendeert weer een Passat, heerlijke auto’s!! Dan wel de huidige Passat die is het mooiste samen met de 32b

    Login om te reageren
  8. potjak zegt

    25 januari 2017 om 19:00

    Het is een auto tussen tafellaken en servet. Dat is het hele probleem (denk ik…).

    Login om te reageren
  9. roeldriesvink zegt

    25 januari 2017 om 19:01

    Het platform waar het op staat is niet relevant. De koets wel. Hoe saai wil je het hebben. Geen verrassing niets. Het is moeilijk om een aansprekende wagen te maken maar onmogelijk is het niet.

    Login om te reageren
  10. misterdrogba zegt

    25 januari 2017 om 19:01

    In landen zoals Turkije zijn momenteel de Fiat Tipo (daar Egea) sedan en consoorten gewoon de baas op de markt. Ze worden verkocht als zoete broodjes en zijn enorm geliefd bij taxibedrijven en particulieren want lage kosten en luxe genoeg voor de gewone jan modaal.

    Ok, het is qua ruimte en luxe niet vergelijkbaar met een Passat maar ik denk dat het er toch wat mee te maken heeft dat het in die landen niet goed gaat met de verkopen.

    Login om te reageren
  11. luxaeterna zegt

    25 januari 2017 om 19:07

    Veel te duur geworden. Voor de prijs van een Passat of Mondeo heb je ook een Mercedes of BMW. En voor de echt gewone man sowieso te duur.

    Login om te reageren
    • kamikaz3 zegt

      25 januari 2017 om 19:08

      @luxaeterna: hehe, we dachten net hetzelfde :)

      Login om te reageren
    • st220 zegt

      25 januari 2017 om 19:57

      @luxaeterna: gewone man? De gewone man heeft zelfs geen 25.000 mille (zonder financiering) op de bank om elke ‘x’ jaar een nieuwe auto te kopen.

      Login om te reageren
      • Tuono zegt

        25 januari 2017 om 20:31

        @st220: 25 miljoen is inderdaad wel heeel veel geld

        Login om te reageren
    • audirick1995 zegt

      26 januari 2017 om 12:47

      @luxaeterna: ik kan je vertellen dat je voor het zelfde geld geen cla of 3 serie of a5 kan helen zit toch wel wat verschil puur vanwege de opties die er bij komen…..

      Login om te reageren
  12. kamikaz3 zegt

    25 januari 2017 om 19:07

    Die auto’s zijn gewoon te duur geworden. Mondeo/Passat/Insignia, je ziet ze allemaal niet zo vaak. Voor een beetje meer rij je een BMW, Mercedes, Audi. Ok, iets kleiner maar wel ‘premium’.

    Login om te reageren
    • driftkicker zegt

      25 januari 2017 om 19:11

      @kamikaz3: ik vrees dat om dezelfde reden de Alfa Guilia ook geen succes gaat zijn. Die kost meer dan een 3 serie of even veel als een A4.

      Login om te reageren
      • pjotr zegt

        25 januari 2017 om 21:10

        @driftkicker: alleen lopen ze bij Alfa al de polonaise als ze er 150000 van verkopen.

        Login om te reageren
  13. LaLancia zegt

    25 januari 2017 om 19:09

    VW is natuurlijk verwend geraakt door de vorige Passat. Die had weinig te dulden van de concurrentie. Alleen de 508 kwam wat in de buurt. Nu heb je, buiten de Duitse 3, bijv. de Talisman en vooral de Superb die het de Passat lastig maken.
    Overigens vind ik het dashboard erg tegenvallen. Jammer want de sedan. Is toch wel een erg mooie auto geworden.

    Login om te reageren
  14. mashell zegt

    25 januari 2017 om 19:11

    Emden ligt nogal niet in de Kohlenpott. Emden ligt in het noorden, het is een soort Groningen.
    Overigens zie je de nieuwe Passat hier in Duitsland op de Autobahn juist heel veel. Zelfs zoveel dat het er op lijkt dat ze de operatie “vervang de vorige generatie Passat door de actuele” al helemaal hebben afgerond. Wat gelijk de afgenomen vraag verklaart, iedereen die een nieuwe Passat wilde heeft er inmiddels al eentje.

    Login om te reageren
    • Alex_79 zegt

      25 januari 2017 om 19:15

      Wat mashell. Kohlenpott is de bijnaam voor Nordrhein Westfalen. Emden ligt in Nedersaksen.

      Op onze bedrijfsparkeerplaats twee lease-passats en één prive-exemplaar. Makkelijk te herkennen, de Priverijder had zijn auto in donkerrood besteld.

      Login om te reageren
      • 9000cse zegt

        25 januari 2017 om 20:32

        @alex_79:
        “Kohlenpott is de bijnaam voor Nordrhein Westfalen.” Dit klopt ook niet. Zie hier:
        https://de.wikipedia.org/wiki/Ruhrgebiet

        Login om te reageren
    • v60germany zegt

      26 januari 2017 om 01:00

      @mashell: Ostfriesland kun je toch geen Groningen gaan noemen?

      Straks staan die bewoners uit west-Friesland nog klagen dat hun buren zoek zijn ;-)

      Emden, inderdaad Ostfriesland, bundesregion Niedersachsen. Kohlenpott is puur het mierennest van regio Dortmund tot voorbij regio Keulen. Daar lijkt het soms wel erger dan regio Groningen. Je zou er haast een Passat voor gaan rijden, zo’n grijs gebied.

      Login om te reageren
      • hamburg65 zegt

        26 januari 2017 om 10:10

        @v60germany: nee de Kohlenpott begon bij Dortmund en ging tot aan Duisburg. “Begon” omdat de Kolen tijd voorbij is aldaar.

        Login om te reageren
  15. jaso013 zegt

    25 januari 2017 om 19:27

    Wederom een bloedsaai product vsn de VAG familie. Hij is strak, dat klopt! Maar er is werkelijk geen reuk of smaak aan.

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      25 januari 2017 om 19:50

      @jaso013: Waarom vind je dat dan? Het is sowieso niet een heel spannend segment maar ik vind de Passat mooier dan de concurrentie.

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        25 januari 2017 om 20:03

        @reistje: ik snap het wel, gewoon een saai design, niet spannend

        Login om te reageren
      • jaso013 zegt

        25 januari 2017 om 20:59

        @reistje: vind De hele VAG groep zowieso niet bijster spannend. Kijk eens naar die Kia optima een paar posts terug heerlijk apparaat! Of naar de nieuw Renault Talisman die zie ik veel liever rijden dan deze hokken. Maar goed over smaakt valt niet te twisten uiteraard. Wat ik ook jammer vind is dat gemideld leasend nederland altijd een saaie auto weet uit te zoeken. Kies toch eens voor een rode oid dat scheelt al en hoop.

        Login om te reageren
        • pier zegt

          26 januari 2017 om 10:27

          @jaso013: moet je wel een rode mogen kiezen. Bij ons is het zwart, grijs of blauw. Als je een andere kleur wilt dan mag het niet, als je echt gaat zeiken en je best doet dan mag het maar dan moet je het risico op restwaardeverlies zelf dragen (en dat gaat dus echt niemand doen).

          Login om te reageren
      • keesieboy2 zegt

        25 januari 2017 om 21:24

        @reistje: geef mij maar de Leon Cupra ST

        Login om te reageren
  16. henkhupelschoten zegt

    25 januari 2017 om 19:35

    Jammer dat de laatste 2 letters op het kenteken niet omgedraaid zijn. Volgensmij heeft de C-klasse en de Passat zn half broer, de superB hem aardig buiten de markt gespeeld. Laat staan wat de Giulia wel niet met de verkoop cijfers gaat doen van de Passat…. alleen de B6 vond ik een mooi model in dat r-line blue en die chromen grill.

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      25 januari 2017 om 19:36

      @henkhupelschoten: is de Passat ook niet het belangrijkste verzinsel uit de Volkswagen groep? Of is dat de Golf?

      Login om te reageren
    • freezzr zegt

      25 januari 2017 om 19:58

      @henkhupelschoten: die Giulia gaat niks doen met de verkoopcijfers van de Passat. Niks. Wie een Passat rolt gaat in de regel voor saai, degelijk, grijs. Een Alfa is dan wel een hele spannend uitstapje (ook al is die ook niet spannend)

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        25 januari 2017 om 21:50

        @freezzr: was meer voor de lol bedoeld…

        Login om te reageren
    • alloallo zegt

      25 januari 2017 om 20:56

      @henkhupelschoten: De Superb verkoopt inderdaad ten koste van de Passat. De Superb biedt meer ruimte en meer value for money en heeft bovendien een onderscheidende 5e deur.

      Ook ik heb gekozen voor de Superb (190pk met handschakel / 21%). In plaats van een kale Passat heb ik een full options versie incl. leder en 19inch velgen.

      Login om te reageren
  17. leaper035t zegt

    25 januari 2017 om 19:42

    Mijn mama reed altijd met een passat. Legendarisch wat die voertuigen allemaal verhuisd hebben. Alle drie de kinderen op kot, en ieder jaar een ander kot uiteraard, gelukkig was daar onze trouwe verhuizer de Passat. Ondergeschrevene wou een king size dubbele matras, gelukkig was daar onze trouwe Passat. Een jonge(re) Leaper ging alleen wonen, gelukkig was daar onze trouwe Passat. En zo heeft de Passat een speciale plek in mn hart weten te veroveren. Saai? Uiteraard! Voor mezelf? Neen dank u! Maar als ik iemand een steengoede alleskunner wil aanraden, dan denk ik meteen aan een Passat.

    Login om te reageren
  18. Dutchdriftking zegt

    25 januari 2017 om 19:50

    Tja, zo mooi als de 3BG is de huidige generatie niet meer. En als je dan naar de knappe karren van de concurrentie kijkt snap je het wel.

    Login om te reageren
  19. st220 zegt

    25 januari 2017 om 20:00

    Ik weet het nog goed, in 2001 kocht mijn vader een nieuwe Ford Mondeo 2.5 V6 Ghia voor 31.000 euro. Momenteel betaal je voor zo’n zelfde Ford bijna 48.000 euro!

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      25 januari 2017 om 22:07

      @st220:
      Als je de inflatie er bij rekent, en vergelijkt hoeveel extra veiligheden, elektrische gadgets en software een nieuwe wagen heeft vergeleken met één die 16j oud is kan de nieuwe wel eens voordeliger zijn. Mij boeit het ook niet of mijn stuur verwarmd is en mijn auto volledig op een operating system draait. Daarom zweer ik trouw bij autos die ouder dan mij zijn. Maar elk zijn ding.

      Login om te reageren
  20. freezzr zegt

    25 januari 2017 om 20:00

    Om de drie jaar kan er weer een nieuwe D-segmenter uitgezocht worden hier. En moet zeggen dat dit jaar echt een dramajaar gaat worden. Niet zozeer door de keuze…integendeel, vooral het gebrek aan spannende auto’s! Zo’n Passat dat doet toch helemaal niks met je?

    Login om te reageren
  21. Silverarrow zegt

    25 januari 2017 om 20:03

    Dat krijg je ervan als je van die onbetrouwbare, wegwerp leasehokken maakt.

    Login om te reageren
  22. tvr1974 zegt

    25 januari 2017 om 20:04

    Aangezien de Mazda6, Renault talisman, Kia optima en nog enkele Franse of Oosterse auto’s ca € 5000 goedkoper zijn en ook nog is lekker dik aangekleed en een sterkere motor leveren is t ineens helemaal geen goeie aanbieding zo’n Passat. Ja dat was die GTE wel(als leasebak) door onze regels maar nu die aangepast zijn zal de verkoop ook zakken als een anker die je laat zakken..
    Ook in andere landen is de Passat geen “top” aanbieding meer en alle problemen met TfSi motoren, olie verbruiken en dan nog t dieselgate verhaal zullen echt geen goed hebben gedaan..
    Vind het persoonlijk best een leuke bak maar een vanaf prijs van 35k voor een Passat ?!?!?! Sorry maar dan ga ik ook ergens anders shoppen

    Login om te reageren
    • jaso013 zegt

      25 januari 2017 om 21:01

      @tvr1974: iets met kop enne spijker geloof ik ?

      Login om te reageren
  23. toon69 zegt

    25 januari 2017 om 20:06

    geef maar dan

    Login om te reageren
  24. banaan7 zegt

    25 januari 2017 om 20:35

    Ik kom er een heuleboel tegen als ik naar school fiets. Misschien wil niemand er meer een omdat ze er al een hebben?

    Login om te reageren
    • Orichy zegt

      25 januari 2017 om 21:44

      @banaan7: Dat is dan zeker bij de plaatselijke dealert op het parkeerterrein, die ze ook niet aan de stenen buiten het hek verkocht krijgt.
      Anders fiets je wel een hele treurige route, met treurige mensen, op weg naar school. Zou wel een mooie stimulans kunnen zijn, van dat doe ik later anders, wat dat dan ook mag zijn, laat het beter zijn voor jou.

      Login om te reageren
  25. asfaltvreter zegt

    25 januari 2017 om 21:24

    Ik heb er geen probleem mee dat de Passat geen verkoopknaller is. Wordt hij vanzelf minder burgerlijk ?
    Wellicht wat aan de dure kant (vooral de GTE die ik nu heb), maar je krijgt echte een goede auto. Heb als leaserijder vanalles in het D segment gereden en de Passat zou ik zelfs prive durven kopen en er 10 jaar mee rijden.

    Login om te reageren
  26. sanki zegt

    25 januari 2017 om 21:55

    Toch jammer, vind zelf de huidige passat een prachtig model en zou die ook wel boven een A4 kiezen.

    Login om te reageren
  27. technofreak zegt

    25 januari 2017 om 22:32

    Hoe doet haar zusje de MQB Superb het eigenlijk? Zijn de merken elkaar al aan het kannibaliseren?

    Login om te reageren
  28. martijndh zegt

    25 januari 2017 om 23:01

    Ik heb laatst een dag rond gereden in een rijk uitgevoerde GTE en moet eerlijk zeggen dat ik het een genot vond. Ook qua uiterlijk verreweg de mooiste passat

    Login om te reageren
  29. wijsneus zegt

    25 januari 2017 om 23:07

    Foutje in het artikel of sarcasme? Emden is niet echt Kohlenpott te noemen. Dat zijn plaatsen als Gelsenkirchen en Dortmund. Pakweg 200 km zuidelijker. Of wordt hier subtiel verwezen naar de kolencentrales in de Eemshaven?

    Login om te reageren
  30. jippie zegt

    25 januari 2017 om 23:12

    ABT doet nog z’n best om er iets van te maken maar het blijft een intens droevige auto.

    Login om te reageren
  31. ghost zegt

    25 januari 2017 om 23:26

    Een Volkswagen passat is ook relatief duur geworden. Mijn inziens had de prijs van een Passat in de buurt van een octavia moeten zitten en verder weg van een A4 maar Volkswagen wordt ineens heel premium neergezet en dan stappen de meeste VW-rijders over op een Audi die ook echt premium is. Zonde, vroeger was een Passat gewoon een maatstaf voor alle stations zoals de golf dat is op hatchback-gebied.

    Login om te reageren
  32. ghost zegt

    25 januari 2017 om 23:32

    Ps. Bouw ook gewoon een R36 opvolger! Doe eens gek!

    Login om te reageren
  33. pinut187 zegt

    26 januari 2017 om 06:22

    Tja, te duur en toch ook een beetje saai. Wel jammer want vind de laatste generatie toch wel de mooiste。

    Login om te reageren
  34. timberleek zegt

    26 januari 2017 om 09:09

    Persoonlijk vind ik het gewoon een doodsaaie auto, maar dat verkoopt nou eenmaal in leasegrijs nederland.

    Maar wat vooral zou spelen is de prijs. De club die dergelijk geld neerlegt voor dat kaliber (lease) auto is al flink kleiner geworden. C segmenters zijn groter, beter en luxer geworden. Waar een passat vroeger een flinke gezinsauto was is dat nu een golf station.
    En de groep die nog wel in het D segment kijkt geeft:
    – minder uit dan een passat en koopt een talisman, superb etc
    – iets meer uit en koopt een audi, bmw of mercedes.

    De passat is een net niet model geworden. Te duur voor een normale D segmenter en niet “premium” genoeg voor het dure segment

    Login om te reageren
  35. Alfarobert zegt

    26 januari 2017 om 09:25

    EEn Golf station is net zo groot als een Passat van 10 jaar geleden. Goedkoper dan een nieuwe Passat.Waarom zou iemand dan nog voor een dure Passat gaan?

    Login om te reageren
  36. mars1985 zegt

    26 januari 2017 om 11:35

    Ik heb er wel eentje, een witte gte met r line pakketje erop 18 inch velgen en zoon beetje alles erop en eraan, en nog 1 met 7% bijtelling tot december 2020. Rijd goed maar het is niet spannend, volgende auto word hoop ik een alfa guilia sw als die komt of de stelvio, vind ik allebei waanzinnig mooie auto’s.

    Login om te reageren
  37. E34M5Touring zegt

    26 januari 2017 om 11:55

    Moet je ook zien waaruit je kan kiezen tegenwoordig. Dat hele segment is zo vol en zo dicht op elkaar gaan zitten. Er is nauwelijks meerwaarde te creeeren op die manier. Waar je vroeger zo’n ding nam om de ruimte/motor/beschikbare opties etc etc. hoeft dat nu niet meer per se. Alle merken voeren inmiddels die mogelijkheden. Denk dat afmeting er minder mee van doen heeft. Het overgrote deel wordt geleased en die mogen dan gewoon kiezen binnen die klasse. Die gaan doorgaans geen maatje kleiner rijden.

    Login om te reageren
  38. jerremaister zegt

    26 januari 2017 om 16:44

    Vergeleken met een Audi A4, een BMW 3 reeks of Mercedes C heb ik toch voor het grotere koffer gekozen. Het is een Passat alltrack Biturbo geworden met 240pk. Lijkt mij nu niet zo saai om eerlijk te zijn. Ook geregeld rijd ik met een A6 3.0 quattro s-line 272 pk (2015) en de nieuwe Biturbo Passat moet naar comfort niet onder doen. De DCC helpt hier natuurlijk wel bij.

    Login om te reageren
  39. mrrallycross zegt

    26 januari 2017 om 18:47

    Ik heb inderdaad nog niet vaak een Passat gezien die geen wagon was

    Login om te reageren
  40. deboes zegt

    27 januari 2017 om 22:40

    Ik wil al heel lang geen passat meer, gelukkig loopt dit jaar het contract af

    Login om te reageren
  41. aadt zegt

    31 januari 2017 om 11:54

    Ik vind de kopregel “Niemand wil meer een Volkswagen Passat” een belachelijke kopregel, het is nota bene één van de betere auto’s die gemaakt en verkocht wordt. Dat dit in een paar landen minder is rechtvaardigt deze regel geenszins. (let ook op welke landen dit zijn, dat zegt al voldoende).

    Login om te reageren
  42. taxman zegt

    14 februari 2017 om 19:20

    Een passat is van alles net niks. Niet het imago van een golf, niet de nieuwste maar ook niet de beste techniek, niet het mooiste leukste duurste of goedkoopste. Gewoon een niks auto.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North