• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vergelijking: de nieuwe Mercedes A-Klasse vs. de oude

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 5 februari 2018 om 15:19 – 85 Reacties

Vergelijking: de nieuwe Mercedes A-Klasse vs. de oude


Wat is er nieuw, wat is er anders?

Het mag wel eens gezegd worden: de in 2012 onthulde A-Klasse was een aanzienlijke stap in de juiste richting, ten opzichte van zijn vrij lompe voorganger. Waar de W168 en W169 nog een rijdende klomp klei waren, mikte de derde generatie A-Klasse zowaar op een pittig uiterlijk. Deze aangename verandering heeft de A-Klasse geen windeieren gelegd en maakte de auto ineens aantrekkelijke voor een groter, maar vooral jonger publiek.

Met name de A45 AMG, die een jaar na de introductie van de W176 opdook, is flink wat over de toonbank gegaan. Na een succesvolle periode van zes jaar, waarin de gemiddelde leeftijd van de koper met tien jaar daalde, acht Mercedes de tijd rijp om een opvolger te presenteren.

Afgelopen vrijdag kreeg je alle ins en outs al mee van waarde collega @jaapiyo, maar nu zal ik het stokje overnemen om jullie dieper in het verhaal te trekken. Je hebt de titel gelezen, dus je weet wat eraan zit te komen; we nemen een kijkje naar de onderlinge verschillen. Voor de duidelijkheid: boven is oud, onder is nieuw, behalve in de thumbnail.

Vergelijking: de nieuwe Mercedes A-Klasse vs. de oude

Vergelijking: de nieuwe Mercedes A-Klasse vs. de oude

Uiterlijk
Zoals hierboven al beschreven was de W176 een aangename stap in de juiste richting, ten opzichte van de eerste en tweede generaties A-Klasse. Om de nieuwe, sportievere derde generatie tot een succes te maken nam Mercedes Mark Fetherston in de arm om een smakelijk design neer te zetten. Na het daverende succes van het nieuwe ontwerp, speelt Mercedes voor de vierde generatie A-Klasse op safe, door Fetherston wederom te vragen de wagen te tekenen. De eerste schetsen vertonen overduidelijk gelijkenissen met het origineel, maar het eindresultaat is toch enigszins verschillend.

Dit begint allemaal met het feit dat de dimensies van de nieuwe A-Klasse aardig zijn gegroeid. De spoorbreedte aan de voorzijde is 14 mm groter, de volledige wielbasis zelfs 30 mm. Nu klinkt dat misschien niet als een enorme stijging, maar dergelijke veranderingen zorgen wel degelijk voor een ander aanzicht. Uiteindelijk zul je vooral binnenin de wagen profiteren van de groei.

Echt ingrijpend zijn de veranderingen aan het exterieur niet. Althans, niet zoals de W176 zichzelf jaren geleden onderscheidde door abrupt vele malen sportiever te zijn. De vierde, nieuwste generatie A-Klasse is wat dat betreft iets terughoudender. Met name omdat deze een groot deel van de designtaal van de nieuwe CLS lijkt te gebruiken, die eveneens minder imposant is dan zijn voorganger. Nieuwe, smallere koplampen en een ietwat getuite mond (grille) laten de auto beduidend minder in your face overkomen. Hetzelfde geldt voor de achterzijde, waar de verlichting even goed smaller is. Opvallend is wel dat juist de achterzijde van de nieuwe A-Klasse meer tot de verbeelding spreekt dan bij zijn voorganger, dankzij zijn uitgeklopte vormen.

Vergelijking: de nieuwe Mercedes A-Klasse vs. de oude

Vergelijking: de nieuwe Mercedes A-Klasse vs. de oude

Interieur
Voordat Mercedes in Amsterdam de doeken van de nieuwe A-Klasse trok, waren ze de auto in delen aan het onthullen. Zo kregen we afgelopen november al het nieuwe interieur te zien. Normaal gesproken niet bijster interessant, maar dat is ditmaal wel anders. Het interieur is namelijk flink op de schop gegaan.

Waar de vorige A-Klasse nog voorzien was van een stel ouderwetse analoge klokken, krijgt de nieuwe A-Klasse twee afzonderlijke digitale schermen waarop alle benodigde informatie te vinden is. Minstens zo handig als aantrekkelijk! Het interieur hebben we te danken aan het nieuwe MFA-platform. Met het digitaal hoogwaardige interieur legt Mercedes de nadruk op het feit dat, hoe duur je auto ook is, zelfs de goedkopere opties uit haar wagenpark stevig zijn uitgerust. Samen met een verder doorlopende middenconsole en het uitblijven van losse schermen, geniet de nieuwe A-Klasse vooral van een rustigere atmosfeer. Voeg daarbij dat het interieur ook nog eens ruimer is en je 29 liter extra bagageruimte hebt (nu 370 l) en je hebt simpelweg een auto die vele malen luxer aanvoelt.

Vergelijking: de nieuwe Mercedes A-Klasse vs. de oude

Vergelijking: de nieuwe Mercedes A-Klasse vs. de oude

Techniek
De nieuwe A-Klasse krijgt bij zijn introductie slechts drie verschillende motoren. Hiervan lopen er twee op benzine en één op diesel. Doch zijn het in de basis allemaal vierpitters, evenals bij de vorige A-Klasse. Destijds begon de instapbenzine echter met de A180, die goed was voor 115 pk aan vermogen. Bij de introductie blijkt dat Mercedes deze voorlopig (?) nog in de ijskast houdt. Wil je een A-Klasse op benzine, dan mag je beginnen met de A200, waarvan de 1,3-liter goed is voor 163 pk. Dat zijn al zeven hele paarden meer dan zijn voorganger had.

Mercedes mikt met haar nieuwe motoren vooral op een beter verbruik. De motoren zijn dus in eerste instantie zuiniger dan voorheen. Daarbij zijn de drie motoren stuk voor stuk gekoppeld aan de zeventraps DCT-transmissie, tenzij je de instapbenzine met handgeschakelde zesbak kiest. Tenslotte maakt de nieuwe A-Klasse gebruik van allerlei slimme veiligheidstechnieken uit de nieuwe S-Klasse en is permanente 4MATIC vierwielaandrijving te vinden op de optielijst.

Conclusie
Het is wel duidelijk dat Mercedes met haar nieuwe A-Klasse ruim en breed inzet op het zo luxe mogelijk maken van hun instapper. Dankzij alle aanpassingen die de auto verder digitaliseren, ruimer en zuiniger maken, wordt het misschien nog wel een aantrekkelijkere keuze voor mensen die in de markt zijn voor ofwel een A-Klasse, of zijn directe rivalen: de Audi A3 en de BMW 1-serie.

Check ook onze video tijdens de onthulling van de nieuwe A-klase.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: Automobilist in Mercedes E-klasse richt ravage aan
    Video: Automobilist in Mercedes E-klasse richt ravage aan

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

a-klasse, Mercedes, Vergelijkingen, w176

Vorig bericht: « Bosnische Willie Wortel maakt eigen Formule 1-auto
Volgend bericht: Renault Mégane R.S. 280: rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. hollandbest zegt

    5 februari 2018 om 15:26

    Dankje! Zit al tijden naar zo’n artikel te zoeken haha

    Login om te reageren
  2. hamerhaai zegt

    5 februari 2018 om 15:29

    Vanuit iedere hoek minder. Vooral de achterkant. Zoals 1st naar 2nd gen Cayenne destijds.

    Login om te reageren
    • coffeecup zegt

      5 februari 2018 om 18:19

      @hamerhaai: de achterlichten zijn per ongeluk uit de catalogus voor Koreaanse fabrikanten gekozen

      Login om te reageren
    • ritchie zegt

      5 februari 2018 om 18:36

      @hamerhaai: Alleen het interieur is er flink op vooruit gegaan.

      Login om te reageren
  3. jweelden zegt

    5 februari 2018 om 15:32

    https://www.google.nl/search?rlz=1CDGOYI_enNL615NL615&hl=nl&biw=375&bih=591&tbm=isch&sa=1&ei=mWp4WrqRGKfcgAau3I4g&q=ds4&oq=ds4&gs_l=mobile-gws-img.3..0i67k1j0l4.3547.4491.0.4957.3.3.0.0.0.0.213.369.0j1j1.2.0….0…1c.1.64.mobile-gws-img..1.2.369…35i39k1.126.VgEcqCse8Sg#imgrc=zs9uHjVXdgLihM:

    Toen was de A-klasse geboren….

    Login om te reageren
    • jweelden zegt

      5 februari 2018 om 15:35

      @jweelden: https://www.google.nl/search?q=kia+ceed&rlz=1CDGOYI_enNL615NL615&hl=nl&prmd=ivsn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwik1tiu_47ZAhUsC8AKHaFWBnUQ_AUIESgB&biw=375&bih=591#imgrc=TaEkyJJnF5DtnM:

      Login om te reageren
    • sntial zegt

      5 februari 2018 om 16:02

      @jweelden: ik ben nu te lui om te zoeken maar ik ben zeker dat ik een Daihatsu vinden die er nog meer op lijkt.

      Login om te reageren
  4. kilicaviation zegt

    5 februari 2018 om 15:32

    In eerste instantie momenteel vind ik de oudere model er wat beter uitzien. Enige vooruitgang vind ik toch het interieur alleen..

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      5 februari 2018 om 16:21

      @kilicaviation: Ik vind het interieur juist niet vooruitgang, maar goed; het materiaalgebruik voor het interieur was wel ondermaats (als in: niet MB-waardig), zag er mooi uit en voelde lekker, maar toch ielig dun en soms wat piepjes & kraken. Wat me meer opvalt is dat hier beide AMG (pakketversies) varianten met elkaar vergeleken worden in top-trim; i.p.v. een van de 2 lagere trims …

      Login om te reageren
      • kilicaviation zegt

        5 februari 2018 om 17:39

        @dawwg: Oh, dan is bekeken vanuit het designperspectief alleen een vooruitgang. Uiteraard, dat had voor een beter vergelijking gezorgd.

        Login om te reageren
      • granlusso zegt

        5 februari 2018 om 22:01

        @dawwg: Ik moet zeggen dat ik het interieur van de 1-serie er slechter in elkaar vind zitten. Met name qua materiaalgebruik.

        Login om te reageren
    • vagtroep zegt

      5 februari 2018 om 20:54

      @kilicaviation: komt dat omdat je toevallig zelf nog de oude versie bezit? Ik vind de nieuwe namelijk veel mooier en agressiever ogen.

      Login om te reageren
      • kilicaviation zegt

        5 februari 2018 om 21:38

        @vagtroep: Nee, ik ben niet in het bezit van een A-klasse. Maar je hebt wel een punt daarmee. Als ik in het bezit zou zijn kon ik nog anders over denken. Maar wanneer zo ik de foto’s bekijk vind ik het oude model beter uitzien.

        Login om te reageren
  5. itiswhatitis zegt

    5 februari 2018 om 15:32

    Als je denkt dat de achterkant niet meer lelijker kan… en het de designer toch lukt chapeau.

    Login om te reageren
  6. dutchoutlaw zegt

    5 februari 2018 om 15:32

    Het lijkt net een Koreaanse auto.

    Login om te reageren
    • autodrop zegt

      5 februari 2018 om 21:32

      @dutchoutlaw: die zijn mooier.

      Login om te reageren
  7. piquet1986 zegt

    5 februari 2018 om 15:34

    De onderkant van de achterlampen heeft een zeer oninspirerende lijn, zeker anno 2018.

    Login om te reageren
  8. kermit123 zegt

    5 februari 2018 om 15:34

    Geen kans tegen een A3 of BMW 1. Blijft een lelijk ding .

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      5 februari 2018 om 16:10

      @kermit123: Alleen op uiterlijk ofin technisch opzicht? Want dat lijkt best indrukwekkend te zijn voor de A-Klasse.

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        5 februari 2018 om 16:46

        @willeme: Zeker, ze hebben nog een 4 cilinder 1.3liter.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          5 februari 2018 om 16:49

          @wimof: Inderdaad, dat ook nog eens. Bij Audi en BMW krijg je dan een driecilinder (1.0 TSI en ’18i’ zijn driepotters).

          Login om te reageren
          • wimof zegt

            5 februari 2018 om 16:56

            Wat is de gedachtegang van de constructeurs, hoeveel kilometers moeten die dingen tegenwoordig kunnen rijden.
            Met minder dan 300.000 neem ik geen genoegen.
            Anders is het minder verbruik snel terug verloren.
            En wie gaat de Nederlandse caravans trekken.

            Login om te reageren
            • fouadski zegt

              5 februari 2018 om 17:14

              @wimof: rijd jij 300.000 km met je auto voordat hij verkocht word? Vind ik netjes.

              Login om te reageren
              • shadowbroker zegt

                5 februari 2018 om 17:22

                @fouadski: Dus jij verkoopt het liefste je auto als die bijna kapot gaat zodat de volgende eigenaar ermee zit?

              • fouadski zegt

                5 februari 2018 om 17:24

                @shadowbroker: Hmm deze snap ik niet. Of jij begrijpt mij niet. Ik vind het juist top dat jij veel km maakt je auto. De meeste mensen/leasers doen de auto veel eerder weg.

              • shadowbroker zegt

                5 februari 2018 om 17:49

                @fouadski: Bedoel dat veel mensen gaan trappen met hun auto en als ie olie gaat verbruiken of mankementen krijgt, etc snel verkopen. Oké…het is je eigen auto, maar het is gewoo lullig dat wanneer je een 2dehandse koopt er dan achterkomt dat ie olie zuipt.

              • shadowbroker zegt

                5 februari 2018 om 17:51

                @fouadski: Ander iets waar ik mij aan stoor is, dat er heel veel ex-schade auto’s worden aangeboden op MP. Je kunt al aan de bumpers en naden zien dat ie gespoten is. Geen kentekenplaat er op, maar wel een dik lul verhaal bij de advertentie dat het een top auto is. Niet echt bij dit topic horend maar het zit nogal diep bij me :)

              • 2wheeler zegt

                5 februari 2018 om 17:37

                @shadowbroker: uh.. ja? Eigenlijk wel ja. Is dat zo raar? Jij ook hoor. Als zal je het misschien niet toe willen geven.

              • wimof zegt

                5 februari 2018 om 17:39

                @fouadski: Mijn huidige heeft bijna 400.000 km en het enige buitenplanmatig was een naaldslagverstuiver en een airco-compressor.
                Onderhoud netjes alle 30.000km

              • MAB zegt

                5 februari 2018 om 17:46

                @fouadski: lekker belangrijk hoelang je ermee rijd. Als ik een splinternieuwe auto koop verwacht ik ook zeker 300.000 mee te kunnen rijden.

              • fouadski zegt

                5 februari 2018 om 19:26

                @mab: de meeste autos die ik heb gehad hebben allen minimaal 200k km achter de kiezen. Meestal hebben ze mij niet meer dan € 1500 gekost. Dus na een jaar met 30k km verder gaan ze de deur uit. Nu een ford transit connect 1.8 diesel van 2004 met 387 k km op de teller. Voor €850 gekocht. Beste koop ooit voor woon-werk verkeer qua aankoop bedrag. Kom r alleen Antwerpen niet mee in omdat milieuzone. In NL mag t gelukkig wel. Zodra ik weer in NL werk mis een BMW 1serie of a3.

            • monsieurleloure zegt

              5 februari 2018 om 19:46

              @wimof: Ach de gemiddelde 2.0Tfsi was niet eens in staat om de 100.000km zonder revisie aan te tikken, dus de lat voor de 1,3 l 4 cilinder van MB ligt niet bijster hoog in dat opzicht.

              Ford heeft bewezen dat de 1.0 liter 3 cilindertjes betrouwbaar zijn , dus het kan zeker wel.

              Login om te reageren
              • wimof zegt

                5 februari 2018 om 20:22

                @monsieurleloure: Ik heb eergisteren nog een voorstel gedaan om in 2110 een werelwijde herdenking hierover te houden en als er voldoende deelnemers zijn beslist alle 10 jaar.
                Bij Mercedes zijn ze niet vrij van zonden die het uitvallen van 95% van hun wagenpark hebben geleid.
                Daarover is het wel heeeeeeeeel stil.
                Nog even een herinnering over de kwaliteit over hun lakwerk dat tot doorroestschades leidde.
                En een CLS waarvan de bodem na 3 jaar rot is.
                Zijn jullie allemaal te jong of selectief geheugenverlies?
                Bij een Audi vanaf ’86 mag je naar roest komen zoeken, dat is structureel en geen exemplarische fout zoals de TFSI.

              • monsieurleloure zegt

                5 februari 2018 om 21:24

                @wimof: Exemplarisch? Het wordt steeds gekker met je, TV-programma Radar maakt er een item over , dat doen ze vast omdat het zo’n fantastische motor was.

                Mij boeit het allemaal weinig , heb zelf een 2Jze blok en de carosserie roest daarvan ook niet ondanks zijn 20 jarige leeftijd. Lexus blijft superieur qua kwaliteit, aircocompressor werkt nog als een tierelier, was bij alle europese merken wel anders die ik gehad heb.

                Vind Audi’s best begeerlijke auto’s om te zien, maar tweedehands durf ik het echt niet aan.
                Enige blok wat ik nog zou aandurven is de gouwe ouwe 1,8 turbo zonder de letters tsfi, olezeefje vervangen uit voorzorg en gaan.

              • wimof zegt

                6 februari 2018 om 00:00

                @monsieurleloure: Exemplarisch is hier gebruikt om aan te duiden dat de tfsi wel een probleem had.
                En terloops, omdat ik zo beschaamd was en meevoelde met mijn klanten gaf ik hun een doos van 24 liter (gratis) mee.
                En ja de invoerders kwamen af met hun 1 l olie per 1000 cc is normaal.
                Ik hing tegen het dak in mijn garage, maar ze vonden mij naïef.

      • kermit123 zegt

        6 februari 2018 om 17:39

        @willeme:
        Beide. Mercedes boeit me totaal niet ze copieren maar wat ! Vroeger in de jaren 80 was mercedes top nu niet meer. BMW en Audi zojn hot

        Login om te reageren
  9. smex zegt

    5 februari 2018 om 15:35

    Het model is altijd al raar en uitverhouding geweest, de gebogen raamlijsten die Mercedes tegenwoordig gebruikt bij het ontwerpen van een auto geeft toch echt geen mooi effect. Zonde..

    Login om te reageren
  10. volvonerdy70 zegt

    5 februari 2018 om 15:37

    In geen enkel opzicht een verbetering.. rij toch veel liever in een nieuwe Golf dan deze A klasse, wat eigenlijk andersom hoort te zijn.

    Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      5 februari 2018 om 17:43

      @volvonerdy70: mijn plan was om voor de 2x een golf te nemen maar voor de 2e keer was de ervaring met een VW dealer een drama (samenstelling configurator bleek niet leverbaar, sales assistent gevraagd met andere oplossing te komen en nooit meer terug gebeld) dus op naar de Mercedes dealer een A180 besteld en ik moet zeggen dat ik a heel erg tevreden ben over de wegligging en de qualiteit ben ik ook zeer te spreken over ROGAM, ze behandelen me alsof ik een echte benz heb gekocht

      Login om te reageren
      • volvonerdy70 zegt

        5 februari 2018 om 18:14

        @thierryvth: Dat zal idd wel een verschil zijn, er zal natuurlijk verschil in zitten qua rijden en comfort. Ik doelde dan ook vooral op de looks, qua rijervaring blijft Mercedes natuurlijk echt wel een tikje beter. Maar het moet wel een goede combinatie zijn van beide ;)

        Login om te reageren
  11. E34M5Touring zegt

    5 februari 2018 om 15:44

    Als dit de nieuwe designtaal van Mercedes wordt hoef ik voorlopig daar de showroom niet in te lopen. Ik vind vooral de achterkant van de nieuwe geen succes. De voorkant is a la CLS en die vind ik ook niet mooi. Interieur is wel erg mooi geworden.

    Login om te reageren
    • noosaheads zegt

      5 februari 2018 om 17:41

      @e34m5touring: Wat betreft de huidige designtaal en het in mijn ogen oerwoud van modellen ben ik het wel met je eens.Ik heb ‘m vandaag gezien en vindt het toch wel een strak ding.Die rare CLS neus staat ‘m eigenlijk wel, op de achterbank zitten is nu een mindere vorm van zelfkastijding en er zitten standaard best wat spulletjes op.Geen hosannaverhaal waar @ikschrijfookoverautos mee komt.(‘Met name de A45 AMG, die een jaar na de introductie van de W176 opdook, is flink wat over de toonbank gegaan’ Met name ook..bijna hilarisch) Gewoon een prima auto.

      Login om te reageren
  12. rubennm zegt

    5 februari 2018 om 15:45

    De achterkant is net een Citroën, vind de oudere generatie eerlijkgezegd vele malen beter geslaagd. Over het algemeen de koers die Mercedes probeert in te slaan voor de toekomst staat me niet totaal aan; CLS e.d.

    Login om te reageren
  13. trustmeiamanengineer zegt

    5 februari 2018 om 15:50

    Ik vind het eigenlijk geen verbetering, met uitzondering van het interieur… Een 8 jaar oude Alfa Romeo Giulietta ligt (nog steeds) beter op het netvlies.

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      5 februari 2018 om 18:28

      @trustmeiamanengineer: iets met appels en peren

      Login om te reageren
      • futse zegt

        5 februari 2018 om 19:56

        @ikschrijfookoverautos: appels en peren? Lijken me nochtans wagens uit hetzelfde segment…

        Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        5 februari 2018 om 21:23

        @ikschrijfookoverautos: Iets met wagens uit exact hetzelfde segment. Of mag je alleen en Duitser als concurrent zien?

        Login om te reageren
  14. janmetdelangeachternaam zegt

    5 februari 2018 om 16:01

    Vind het een prachtig apparaat en vergeleken met de concurrentie lijkt deze bijna wel een generatie voor te lopen

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      5 februari 2018 om 17:38

      @janmetdelangeachternaam: de A3 en 1-serie lopen inderdaad al wat langer mee ja.

      Login om te reageren
  15. hanse1one zegt

    5 februari 2018 om 16:06

    Bij de introductie dus maar een echte Mercedes motor..? Jaja de 1.3 benzine komt ook van Renault. Ligt sinds vorige maand in de Scenic.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      5 februari 2018 om 18:22

      @hanse1one: niks mis mee, zijn goede motoren

      Login om te reageren
  16. hammerman zegt

    5 februari 2018 om 16:12

    Ik vind het nieuwe model wel een verbetering. Een van de weinigen hier klaarblijkelijk.

    Maar ja, ik rij op dit moment Lexus en ben wel gewend om een afwijkende mening te hebben.

    Login om te reageren
  17. MaartenD zegt

    5 februari 2018 om 16:21

    Het interieur is verbeterd, maar voor de rest vind ik het vorige model mooier

    Login om te reageren
  18. Dickie zegt

    5 februari 2018 om 16:22

    Ik vind em eigenlijk wel wat hebben achterkant misschien even wennen de rest vind ik wel prima.

    Login om te reageren
  19. dirkv zegt

    5 februari 2018 om 16:26

    Mooie auto, zeker aan de binnenkant. Doe er maar één met een 2 liter diesel.

    Login om te reageren
  20. dijan zegt

    5 februari 2018 om 16:27

    Ziet er wat langer uit ,wel een verbetering. Achter mooier als voor. Binnen veel mooier.

    Login om te reageren
  21. luxaeterna zegt

    5 februari 2018 om 16:31

    Samen met de Smarts een van de mooiste auto’s ter wereld.

    Login om te reageren
    • hanse1one zegt

      5 februari 2018 om 16:44

      @luxaeterna: Wat heb jij genomen of gerookt? Wil dat ook wel eens proberen… ;)

      Login om te reageren
      • luxaeterna zegt

        5 februari 2018 om 16:51

        @hanse1one: Niets, gewoon een vreemde smaak.

        Login om te reageren
    • torsen zegt

      5 februari 2018 om 16:45

      @luxaeterna: Heerlijk als je mooiste auto’s ter wereld zo bereikbaar zijn.
      Ik spaar nog ff verder voor een E-type, F40, Delta evo 2 en een 037 Stradale.

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        5 februari 2018 om 16:49

        @torsen: Dan praten we natuurlijk over een ander budget.

        Login om te reageren
  22. Hubert zegt

    5 februari 2018 om 16:46

    Blijft wennen.

    Je koopt een Mercedes 200 en je krijgt een 1.3

    (jaja.. ik weet het. Ze doen dit allemaal)

    Login om te reageren
  23. torsen zegt

    5 februari 2018 om 16:49

    Ik vind ‘m best lekker. Zeker van binnen een verbetering.

    Login om te reageren
  24. wimof zegt

    5 februari 2018 om 16:51

    Ik noem dit OVERDONE vanuit elke hoek, dit mag toch niet de toekomst zijn.

    Login om te reageren
  25. Ben zegt

    5 februari 2018 om 16:58

    Heerlijke auto…weer een stapje vooruit. Met veel plezier in het oude model gereden. Nu nog even 1.5 jaar wachten maar dan staat de nieuwe a klasse weer hoog op mijn verlanglijst.

    Login om te reageren
  26. EdGaR zegt

    5 februari 2018 om 17:09

    370 liter is wel fors, goede zet van Mercedes.

    Login om te reageren
  27. allesmetturbo zegt

    5 februari 2018 om 17:28

    Ik vind het maar niets. De oude was niet bepaald een schoonheid maar de nieuwe vind ik gewoon lelijk.

    Login om te reageren
    • noosaheads zegt

      5 februari 2018 om 17:42

      @allesmetturbo: Die is dan niet zo nieuw meer he?

      Login om te reageren
  28. 2wheeler zegt

    5 februari 2018 om 17:42

    Wat een knetterhoog dashboard zeg! Heeft de nieuwe C3 ook, heel onoverzichtelijk imo.

    Login om te reageren
  29. thierryvth zegt

    5 februari 2018 om 17:46

    Exterrieur is er niet beter op geworden interrieur wel maar beetje jammer dat de dubbele iPad niet in het dashboard is verwerkt zoals bij de S en E

    Login om te reageren
  30. 3246cm252kw zegt

    5 februari 2018 om 18:25

    Ja de oude is beduidend mooier. De nieuwe A heeft wen kont van een Opel Astra. Ook het interieur van de nieuwe met dat brede losse tablet ziet er niet uit… geef het dan een dakje ofzo ?

    Login om te reageren
  31. Pica zegt

    5 februari 2018 om 18:39

    Ik vind hem prachtig!

    Login om te reageren
  32. rufctr01 zegt

    5 februari 2018 om 18:52

    Ik vind de oude mooi, maar de nieuwe ook!

    Login om te reageren
  33. focusrs1 zegt

    5 februari 2018 om 19:08

    Hij ziet er echt beter uit als het vorige model en wat voor mij een groot pluspunt is is dat die tablet is eindelijk van het dashboard verdwenen is – wie weet is mijn volgende wel een a45 amg..

    Login om te reageren
  34. bakingmynextbenz zegt

    5 februari 2018 om 19:25

    De buitenkant begint nu wat meer te dagen bij mij en kan ik zeker wel waarderen. Het interieur kan ik nog niet mooi vinden, vooral het scherm met de klokken en navi vind ik te strak. De ouderwetse klokkenwinkel in de ‘oude’ a klasse vind ik mooier.

    Nu maar hopen dat de oude a klasse ietsje in prijs gaat zakken nu er een nieuwe is. Zie de 250 als een goede wat praktischere opvolger voor de SLK in 1 a 2 jaar

    Login om te reageren
  35. 730ld zegt

    5 februari 2018 om 19:38

    De achterkant is helemaal niks. Net een Seat Leon

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 februari 2018 om 21:14

      @730ld: het verschil tussen een Leon en een BMW 1 serie is al klein. Ik neig er naar dat dit meer op een Golf lijkt, wat toch de benchmark in deze klasse is. Daarom hebben al die modellen ook zo’n onhandige dikke C stijl, want Golf.

      Login om te reageren
  36. monsieurleloure zegt

    5 februari 2018 om 19:49

    Ontwerpen die in den beginne lelijk gevonden worden drogen meestal goed op.

    Login om te reageren
  37. LaLancia zegt

    5 februari 2018 om 20:08

    Wat een slecht ontwerp. Kan niet anders zeggen.

    Login om te reageren
  38. toyotaprius zegt

    5 februari 2018 om 20:26

    Te koop: Mercedes A klasse 180 CDI kleur: kikker groen,10.000 km op de teller, uit aug 2017… reden verkoop: het is 3 x niets, en de opvolger is al niet veel beter..

    Login om te reageren
  39. notsobig zegt

    5 februari 2018 om 20:27

    Vele zeggen dat hij koreaans oogt, maar de achterkant en dan voornamelijk de achterlichten doen mij voornamelijk aan een golf denken…

    Maargoed van andere kant, is op elke auto wel een auto te vinden die er op lijkt / wat van weg heeft. Dus ben nooit zo van die vergelijkingen…

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      5 februari 2018 om 23:43

      @notsobig: Overigens vind ik de oude van buiten aan alle kanten mooier! Van binnen ben ik nog niet uit wat ik van dat scherm moet vinden…

      Login om te reageren
  40. ghost zegt

    5 februari 2018 om 20:31

    Ik ben eigenlijk wel blij als ik in mei mijn bestelde A’tje diesel als nieuwe daily in ontvangst mag nemen. Ik vind vooral de achterkant niet geslaagd en die grote schermen in het dashboard zijn mij iets te rechthoekig in z’n geheel.

    Login om te reageren
  41. mashell zegt

    5 februari 2018 om 21:16

    Strakke wagen, vooruitstrevend interieur. Als deze ook goed rijdt dan is het gewoon een zeer aantrekkelijke wagen.

    Login om te reageren
  42. steelfighter zegt

    6 februari 2018 om 07:38

    De “oude” had ook de opvolger van de “nieuwe” kunnen zijn….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North