• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vernieuwde Audi A4 stuk goedkoper dan BMW 3 Serie

Auteur: RubenPriest, gepost 3 juli 2019 om 14:45 – 126 Reacties

Afbeelding Vernieuwde Audi A4 stuk goedkoper dan BMW 3 SerieAfbeelding Vernieuwde Audi A4 stuk goedkoper dan BMW 3 SerieAfbeelding Vernieuwde Audi A4 stuk goedkoper dan BMW 3 SerieAfbeelding Vernieuwde Audi A4 stuk goedkoper dan BMW 3 SerieAfbeelding Vernieuwde Audi A4 stuk goedkoper dan BMW 3 Serie

Vernieuwde Audi A4 stuk goedkoper dan BMW 3 Serie
En hoe zit het in vergelijking met de Mercedes C-klasse?

Audi heeft de A4 onlangs in het nieuw gestoken. Nu komt de Duitse autofabrikant met de prijzen overstag. Alle vernieuwingen met betrekking tot deze facelift A4 kun je HIER lezen. In dit artikel gaan we het over de prijzen hebben.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen. De A4 scoor je vanaf 42.930 euro. Daarvoor krijg je de 35 TFSI als Limousine (sedan). Deze A4 heeft een 150 pk sterke viercilinder. Mag het wat meer dan is er de 40 TFSI met 190 pk. Deze kost 46.420 euro. Daarboven komt de 45 TFSI met Quattro vierwielaandrijving en 245 pk voor 57.940 euro. De duurste A4 is de 45 TDI Quattro met 231 pk voor 65.130 euro. Daarmee is de goedkoopste A4 een stuk goedkoper in vergelijking met de BMW 3 Serie, maar duurder dan de goedkoopste Mercedes C-klasse. Zo is de 3 Serie er vanaf 46.398 euro. Je hebt dan een 318d met 150 pk. De C-klasse kost als C 160 (129 pk) 40.288 euro.

De nieuwe A4 komt naast de reguliere varianten met een aantal special editions op de markt. Het gaat hier om de A4 Launch Edition Business met een Pro Line pakket en extra’s als 17 inch lichtmetalen velgen, diefstalalarm, MMI navigatie plus, Audi virtual cockpit, full-LED koplampen en meer. Het andere model is de A4 Launch edition Sport met onder andere een S-line exterieur, 18-inch lichtmetalen velgen en full-LED koplampen. Als laatste is er de A4 Edition One. Deze heeft de Launch Edition Sport als basis, met daarbovenop nog een aantal extra’s zoals 19-inch lichtmetalen velgen, bekleding in een combinatie van Alcantara en leder en rode remklauwen.

Audi brengt de vernieuwde A4 in september op de markt.

Ook interessant!

  • Video: Audi A5 crasht tegen BMW 4 Serie. Hard.
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • BMW 8-serie en M8 facelift is verrassend
    BMW 8 Serie en M8 facelift is verrassend

Nieuwste artikelen

  • Vergeet de huizenmarkt, jullie kopen allemaal een camper
  • Iemand betaalde tienduizenden euro’s extra voor dit krankzinnige interieur
  • Ga vandaag niet de weg op. Ik herhaal, ga vandaag de weg niet op!
  • Porsche mogelijk in de fik door vuurwerkvandalen
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, Audi, facelift, geld, sedan

Vorig bericht: « Opel facelift de Astra, dit is er anders
Volgend bericht: Deze Porsche Macan werd mogelijk in de fik gestoken »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    3 juli 2019 om 14:49

    Zal dit er voor zorgen dat we ze wel gaan zien? Ik zie ze nooit…..

    Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      3 juli 2019 om 14:53

      @dutchdriftking: Stap eens achter die laptop vandaan en loop een keer naar buiten. Zal je goed doen ?

      Login om te reageren
    • siebren zegt

      3 juli 2019 om 14:53

      @dutchdriftking: viel mij laatst ook op. Zou dit door interne (VAG) concurrentie komen of doen BMW en Mercedes het gewoon veel beter?

      Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        3 juli 2019 om 15:35

        @siebren: Doet Audi zelf, ze hadden de mooiste modellen tijdens de eerste ‘single frame’ grills, hebben ze nu met elke facelift/nieuw model weten te verkloten. Bovendien worden hun submerken daarintegen juist mooier (en meer bang for buck), zoals Skoda, Seat en VW zelf.

        Login om te reageren
        • Robert zegt

          3 juli 2019 om 21:24

          @lekkaah: klopt. Het moederbedrijf van mijn werkgever is Duits. Jaren achtereen reden hun vertegenwoordigers met Audi’s. Maar inmiddels worden alle Audi’s waarvan de leasetermijn is afgelopen vervangen door een Skoda of Seat. Om maar één reden: de prijs-prestatieverhouding. En let wel: hun vestiging is bij wijze van spreken op een steenworp afstand van Ingolstadt gesitueerd, dus het merk-met-de-boksbeugel zit (zat?) zowat in het DNA van die mensen.

          Login om te reageren
      • ghost zegt

        3 juli 2019 om 16:49

        @siebren: 1 ding dat ik weer is dat Audi het slecht doet in de lease. Door diefstalgevoeligheid is je premie per maand veel hoger voor de Audi dan voor een soortgelijke Mercedes. Geen idee hoe BMW hier verder in verhouding staat maar bij de leasetoppers rond 40k (A180d AMG-line, Golf 1.6 TDI R-line, A3 SB 1.6 TDI S-line) is de Audi per maand ruim €100 duurder dan de golf en zelfs €145 duurder dan de Mercedes.

        Login om te reageren
        • 911targa zegt

          3 juli 2019 om 17:36

          @ghost: 145 euro per maand duurder? Dat is 1.740 per jaar. Daar verzeker ik dus een 991.1 4S voor met GTS blok (430pk, incl. keramische remmen en andere bullshit). Ergo: do your math ;-))

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            3 juli 2019 om 18:04

            @911targa: oke, geen idee wat ik met jouw reactie moet maar prima.

            Login om te reageren
            • autoriteit zegt

              3 juli 2019 om 18:18

              @ghost: ik denk dat hij gewoon heel graag wil laten weten dat hij een Porsche 991 rijdt :)

              Login om te reageren
              • joostgrn zegt

                3 juli 2019 om 19:06

                @autoriteit: Of dat hij er een kan verzekeren ;) Zo kan ik voor €1740 per jaar 34 keer naar de hoeren en dan hou ik nog geld over voor een kratje bier!

              • cloverleaf zegt

                3 juli 2019 om 20:01

                @joostgrn: 51 euro… heb je telefoonnunmer?

              • joostgrn zegt

                3 juli 2019 om 21:37

                @cloverleaf: Wat voor bier drink jij?!

              • autoriteit zegt

                3 juli 2019 om 22:07

                @joostgrn: jij bent wel erg goed op de hoogte van de tarieven bij de hoeren Joost :).

              • joostgrn zegt

                3 juli 2019 om 22:28

                @autoriteit: Ik vraag iedere avond wat het moet kosten! Gewoon uit nieuwsgierigheid. Vertel daarna altijd dat ik dat voor dat bedrag x 34 ook een Porsche 911 FULL OPTIONS behalve leer had kunnen verzekeren.

              • autoriteit zegt

                4 juli 2019 om 08:02

                @joostgrn: oh het is nog vroeg, ik las het verkeerd. Ik neem eerst maar even een bakkie haha.

              • autoriteit zegt

                4 juli 2019 om 07:57

                @joostgrn: Zo Joost, dan heb je wel een hele dure hoer gevraagd hoor: 34x een Porsche 911 verzekeren kost €59160,- (als ik @911targa mag geloven in ieder geval). Maar ja, het leven is op het moment ook wel erg duur aan het worden haha.

        • hooesi zegt

          3 juli 2019 om 19:27

          @ghost: niet alleen verzekeringspremie denk ik hoor, A3 loopt op zijn einde, waar de benz nieuw is (beter restwaarde).

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            3 juli 2019 om 20:27

            @hooesi: Nope, snap je gedachte maar dit is nog gebaseerd op oude W176 model A klasse. Berekening van circa januari 2018. De nieuwe A kwam er pas vanaf juli 2018.

            Login om te reageren
        • razenderem zegt

          4 juli 2019 om 08:12

          @ghost: net een BMW3 besteld. In de private lease is BMW veel goedkoper dan Audi. Om een appels met appels vergelijk te maken heb ik ze (ongeveer) hetzelfde geconfigureerd waarbij Audi in catalogusprijs paar duizend euro goedkoper was maar 150 euro per maand duurder. De audi dealer zei dat BMW stunt met leaseprijzen. Dus de kop van dit artikel schetst een wat onvolledig beeld. Is allemaal heel erg afhankelijk van welk financieringsmodel je dus kiest

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            4 juli 2019 om 09:35

            @razenderem: in de private lease kan het nog wel kloppen dat BMW stunt met prijzen. Vanuit mijn voorgaande projecten in werk is dat ook gebleken. BMW dealers hadden bijvoorbeeld als doel (in2018) om niet zozeer winst te maken per nieuwe klant maar kostte wat het kost die nieuwe klant binnen te halen, ook als dat direct niks opleverde maar op lange termijn wel. Soort van klantjepikkerij zeg maar.

            Login om te reageren
      • 3246cm252kw zegt

        3 juli 2019 om 19:22

        @siebren: ze verkopen nu ipv de A4 heel veel A3 sedans denk ik

        Login om te reageren
    • rikv99 zegt

      3 juli 2019 om 15:35

      @dutchdriftking: ik zie de A3 saloon vaker dan de A4 sedan.

      Login om te reageren
      • sirprize zegt

        3 juli 2019 om 19:10

        @rikv99: a3 saloon? Je bedoelt de “limousine” neem ik aan?

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          3 juli 2019 om 20:28

          @sirprize: limousine, berline, Saloon, sedan, allemaal hetzelfde..

          Login om te reageren
    • mark997gt3 zegt

      3 juli 2019 om 16:19

      @dutchdriftking: Audi’s zijn voor accountants die nooit meer neuken!!!!

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        3 juli 2019 om 16:27

        @mark997gt3: U rijdt er een begrijp ik?

        Login om te reageren
      • 911targa zegt

        3 juli 2019 om 17:38

        @mark997gt3: U bent een gefrustreerde vrouw van een dergelijke man?

        Login om te reageren
      • iannuzi zegt

        3 juli 2019 om 18:00

        @mark997gt3: zegt de kerel, die in zijn nickname een porsche verwerkt die hij niet kan rijden.

        Login om te reageren
    • eelco74 zegt

      3 juli 2019 om 19:34

      @dutchdriftking: in Nederland doet de A4 het redelijk, maar naast de verkoopcijfers van de C klasse valt het toch weer tegen. De glim factor van de A4 is wel een beetje aan het verbleken, zeker door concurrentie uit eigen huis. En Mercedes heeft gewoon een hele goede stap gemaakt met de C klasse.

      Login om te reageren
  2. jaapiyo zegt

    3 juli 2019 om 14:51

    Gecorrigeerd voor motor en uitrusting zal het wel meevallen, maar in principe is het logisch dat een voorwielaandrijver wat goedkoper is dan een premium achterwielaandrijver.

    Login om te reageren
    • Forza zegt

      3 juli 2019 om 14:55

      @jaapiyo: want?

      Login om te reageren
      • unknown32 zegt

        3 juli 2019 om 15:00

        @forza: Minder onderdelen…
        Ik hoef trouwens geen fwd meer, doe mij maar MB of bmw (uiteraard niet eender dewelke want dan heb je weer die rot fwd)

        Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        3 juli 2019 om 15:01

        @forza: Achterwiel aandrijving is duurder om te produceren.

        Login om te reageren
        • Forza zegt

          3 juli 2019 om 15:12

          @sketcher: de complete aandrijftechniek onder een klein kapje proppen lijkt met toch ook geen sinecure. Scheelt dat dan zoveel in de ontwikkelings- en productiekosten?

          Login om te reageren
          • crashingduke zegt

            3 juli 2019 om 16:10

            @forza: De motor en versnellingsbak worden los geproduceerd en samengevoegd. Dan wordt de carrosserie er van bovenaf overheen gezet. Niet bijzonder ingewikkeld en bij Audi volautomatisch.

            Login om te reageren
            • Forza zegt

              3 juli 2019 om 16:53

              @crashingduke: En bij bmw is t handwerk? Lijkt me niet. Denk dat het prijsverschil meer marketing is dan iets anders. In Duitsland zit er bv nog geen €2k verschil tussen de vanafprijzen. In de VS net duizend dollar. Dus of t nou daadwerkelijk in de productiekosten zit?

              Login om te reageren
              • lekkaah zegt

                3 juli 2019 om 17:10

                @forza: Audi vraagt gewoon teveel, zo kun je het ook zien.. Sowieso al eigenlijk wat het komt allemaal uit 1 koker (VAG)

              • karaya zegt

                3 juli 2019 om 21:24

                @forza: Het scheelt daadwerkelijk in de productie kosten. Is ook niet zo moeilijk te bedenken.

                Waarom denk je dat de Kever juist de motor achterin heeft?

        • ghost zegt

          3 juli 2019 om 18:29

          @sketcher: dat noemt hij Premium ?

          Login om te reageren
    • brammetjedeb zegt

      3 juli 2019 om 17:36

      @jaapiyo: c-klasse is goedkoper.

      Login om te reageren
  3. Design_Driven zegt

    3 juli 2019 om 14:58

    De geupdate grill begint goed te wennen, net als de onderbroken lijn aan de zijkant. Het is altijd de vraag hoe compleet een basis A4 is, op zich zegt een vanaf prijs vrij weinig in deze klasse.

    Login om te reageren
    • raoufff zegt

      3 juli 2019 om 15:31

      @sketcher: wel als je moet betalen voor richtingaanwijzers in deze klasse!

      Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    3 juli 2019 om 15:01

    Mercedes C160. Mijn God wat klinkt dat sneu.

    Login om te reageren
    • theblazerunner zegt

      3 juli 2019 om 20:30

      @viezefreddyw: 129pk vind ik ook vrij sneu

      Login om te reageren
    • tjorque zegt

      3 juli 2019 om 22:21

      @viezefreddyw: da’s een afkorting van willen maar niet kunnen…

      Login om te reageren
    • silenro zegt

      3 juli 2019 om 22:44

      @viezefreddyw: klinkt niet alleen sneu, dat is het ook. Maar een BMW 316 of 318 met een één-punt-vijf met wel drie!! hele cilinders is toch ook wel om te janken als het er over gaat..

      Login om te reageren
      • laptom zegt

        3 juli 2019 om 23:51

        @silenro: of een 330 met een 4 cilinder ?

        Login om te reageren
        • silenro zegt

          4 juli 2019 om 06:39

          @laptom: dat is dan nog beter te pruimen ..

          Login om te reageren
  5. karhengst zegt

    3 juli 2019 om 15:04

    Een diesel is doorgaans duurder dan een gelijk sterke benzine. En hoeveel verschil is het voor belastingen?

    De kop doet weer meer moeite dan het artikel.

    Login om te reageren
  6. dromedaris zegt

    3 juli 2019 om 15:17

    Hoe zie je dat dit een nieuw model is?

    Login om te reageren
    • sjonniedeluxe zegt

      3 juli 2019 om 15:18

      @dromedaris: zie linkje in eerste alinea

      Login om te reageren
    • bazzelijn zegt

      3 juli 2019 om 16:08

      @dromedaris: Aan de motorkap die niet goed dicht zit

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      3 juli 2019 om 16:18

      @dromedaris: Aan de registratiepapieren.

      Login om te reageren
  7. sjonniedeluxe zegt

    3 juli 2019 om 15:17

    Geen co2 waardes bekend?

    Login om te reageren
  8. gregorius zegt

    3 juli 2019 om 15:20

    En wat voor motoren zitten er in de 35, 40, 45 en 45TDI? Of mag dat er niet meer bijgezet worden omdat Audi dan boos wordt en Autoblog niet meer wordt uitgenodigd voor tripjes naar Namibië en Oman?

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      3 juli 2019 om 15:37

      @gregorius: Audi gaat niet tot in zulke details in persberichten met informatie. Maar ik ben er even voor je ingedoken omdat je het zo lief vraagt;) 35, 40, 45 zijn 2.0 TFSI motoren, de 45 TDI een 3.0 TDI.

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        3 juli 2019 om 15:55

        @rubenpriest: je zou het bijna misleiding kunnen noemen of sjoemelen.. O wacht..

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          3 juli 2019 om 20:31

          @str8six: vind het logischer dan Tesla. Van S naar X snap ik maar ineens een 3? Dat had dan een G moeten zijn ofzo en de roadster een Z, en de Semi een XXXXL. Fucking Nerds!

          Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            3 juli 2019 om 23:21

            @ghost: Tesla wou E ipv 3, maar dat mocht niet van Ford. En het was de bedoeling dat alle modellen tezamen het woord “sexy” spelde, nu dus “s3xy”.

            Login om te reageren
          • e39540itouring zegt

            4 juli 2019 om 06:12

            @ghost: S,3,X,Y. Sexy dus, en vandaar de “3”… Heb ik gehoord. ?

            Login om te reageren
        • nautique206 zegt

          3 juli 2019 om 22:49

          @str8six: en een 318 heeft een 1.8 motor? Een a200 een 2 liter motor?

          Login om te reageren
      • gregorius zegt

        3 juli 2019 om 15:56

        @rubenpriest: Audi heeft zn wil bereikt. 40 iets beter dan een 35, 45 weer iets beter dan een 40. En verder niemand die meer over de inhoud spreekt.
        Maar als ik zo naar de lineup van motoren van Audi kijk van na de Euro 6d-TMP keuring, zie ik dat hun 4cyl 150pk blok een 1.5je is in de A1, A3, Q2, en Q3. Dus ik zou het gek vinden dat ze voor de A4 nu ook een 150pk hebben, maar dan afgeleid van de 2.0. Maar goed, je weet maar nooit.

        Login om te reageren
        • basman147 zegt

          3 juli 2019 om 17:17

          @gregorius: In de A4 is de 35tfsi idd een 2.0. De 1.5 wordt verder alleen dwarsgeplaatst ingezet, dus waarschijnlijk was het te duur om er een versie van voor de a4 te ontwikkelen.

          Login om te reageren
          • kareljansen zegt

            3 juli 2019 om 18:47

            @basman147: in de vorige zit wel de 1.4 met 150 toch?

            Login om te reageren
            • basman147 zegt

              3 juli 2019 om 20:46

              @kareljansen: dat klopt en volgens mij was er ook nog een 122 pk versie. Maar de 1.4 wordt uitgefaseerd, en voor de 1.5 zal het te duur zijn geweest om om te bouwen, of er is geen productie capaciteit.

              Login om te reageren
          • gregorius zegt

            4 juli 2019 om 11:08

            @basman147: maar bij de A3, Q2 en Q3 hebben ze het wel voor elkaar gekregen om de 1.5 “35” EN de 2.0 “40” er in te krijgen. Liggen daar de 1.5 dwars en 2.0 recht in? Of allebei dwars of recht?
            Maar als het echt zo is, en dit is de reden: hulde voor het hebben van die info! Daar is AB ook voor!

            Login om te reageren
            • audi18 zegt

              4 juli 2019 om 12:40

              @gregorius: De A3, Q2 en Q3 staan op het MQB platform, daarbij zijn alle motoren dwars geplaatst. De A4 en alle modellen daarboven, dus ook de Q5 en A7 bijvoorbeeld, staan op het MLBevo platform met de motoren in lengterichting.

              Login om te reageren
  9. rikv99 zegt

    3 juli 2019 om 15:33

    Vooral de achterkant is goed gelukt!

    Login om te reageren
  10. elemento zegt

    3 juli 2019 om 15:33

    3x lelijker dan bmw 3 swrie

    Login om te reageren
  11. gebruikersnaam3 zegt

    3 juli 2019 om 15:42

    Ik snap niet dat Audi geen coupé heeft op basis van de A4. De C-Coupé is een mooie auto.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      3 juli 2019 om 15:57

      @gebruikersnaam3: Ooit gehoord van een A5?

      Login om te reageren
    • dijan zegt

      3 juli 2019 om 15:59

      @gebruikersnaam3: Wat zou je denken van de A5 Coupe en de 5 deurs sportback?

      Login om te reageren
    • 2scan zegt

      3 juli 2019 om 16:02

      @gebruikersnaam3: how about… A5

      Login om te reageren
      • gebruikersnaam3 zegt

        3 juli 2019 om 16:10

        @2scan: een A5 kan je echt niet achterin zitten, dat kan bij een C klasse nog wel. Ik vind die totaal niet te vergelijken. Ik heb het geprobeerd…

        Login om te reageren
        • kminne zegt

          3 juli 2019 om 16:19

          @gebruikersnaam3: Ah okay dus omdat jij er niet achterin in kunt zitten is een A5 coupé geen coupé. Interessant, zo had ik het nog niet bekeken.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            3 juli 2019 om 18:07

            @kminne: tja, in een tijd waarin de meeste coupe’s gewoon sedans of zelfs liftbacks zijn, gaan mensen eisen stellen aan de ruimte achterin.

            Login om te reageren
        • karhengst zegt

          3 juli 2019 om 16:20

          @gebruikersnaam3: Dus omdat jij niet achterin past is de A5 niet de coupe-versie van de A4. Misschien kan je ‘m uitleggen want ik ben waarschijnlijk niet de enige die hier de logica ontgaat.

          Login om te reageren
        • 911targa zegt

          3 juli 2019 om 17:45

          @gebruikersnaam3: mag ik vragen of u een milde, middelmatige of zware vorm van obesitas hebt?

          Login om te reageren
        • kareljansen zegt

          3 juli 2019 om 18:49

          @gebruikersnaam3: juist, coupés staan erom bekend dat ze lekker veel hoofdruimte hebben achterin.

          Login om te reageren
  12. freezzr zegt

    3 juli 2019 om 15:55

    Wie wil er nou nog een A4 hebben? Jesus Audi, haal die kop uit het zand en produceer een A4 die er wel spannend uitziet…

    Login om te reageren
    • peekaas zegt

      3 juli 2019 om 16:38

      @freezzr: ik vind de A4 station met een S-line pakket een mooie verschijning.

      Login om te reageren
      • mp014 zegt

        3 juli 2019 om 18:44

        @peekaas: ik ook

        Login om te reageren
        • eelco74 zegt

          3 juli 2019 om 19:27

          @mp014: ja de looks wel, maar hij is ook wel erg stug tov de cklasse en 3 serie

          Login om te reageren
          • mp014 zegt

            3 juli 2019 om 20:01

            @eelco74: als je hem met een C AMG vergelijkt snap ik je maar als je een 3 neemt met m sport dan zal het redelijk vergelijkbaar zijn verwacht ik. Heb ze beiden (huidige modellen) niet gereden nog maar wel al regelmatig in vorige s en rs modellen mogen rijden en zelf de meeste 5 en 3 gehad dus vergelijk die met elkaar.

            Login om te reageren
            • eelco74 zegt

              3 juli 2019 om 22:00

              @mp014: ik heb zowel de C als de 3 serie en de A4 gereden, als opvolger voor de 159. En de A4 is al best stug, maar met s line echt nog wel erger. De 3 serie is echt wel beter afgestemd, de C duidelijk comfortabeler.

              Login om te reageren
              • mp014 zegt

                3 juli 2019 om 22:15

                @eelco74: moet eerlijk zeggen dat ik op mijn leeftijd wat meer comfort en een zachtere afstelling best kan waarderen, toch maar voor de C AMG gaan dan? ?

              • eelco74 zegt

                3 juli 2019 om 22:34

                @mp014: verlaagd onderstel van de avant-garde en het onderstel van het AMG pakket schelen niet zo veel. Wat wel veel doet is upgrade van 17 naar 18”. Beste compromis is avant-garde verlaagd onderstel met 18”. En mijdt de runflat banden.

              • karhengst zegt

                3 juli 2019 om 23:05

                @mp014: De C AMG is anders stug zat. Heb zelf een 250d op 18” en hij is naar mijn ervaring niks minder stug dan de nieuwe 3-serie op M-Sport en 18” welke ik pas gereden heb. Ik vond die haast nog minder straf.

                Maak dus vooral een proefrit, want het is erg subjectief en de klassieke verhoudingen zijn irrelevant met alle keuzemogelijkheden van tegenwoordig.

              • eelco74 zegt

                4 juli 2019 om 08:54

                @karhengst: zowel bmw als Mercedes leveren af fabriek veel run flat banden zeker voor de AMG versies. Ik heb voor mijn 18” voor gewone banden gekozen en dat maakt een wereld van verschil. Wel even zon pompsetje bestellen en in de kofferbak doen

              • karhengst zegt

                4 juli 2019 om 11:30

                @eelco74: Ik heb eveneens expliciet normale banden besteld. Desondanks vond ik de 3-serie (G20, voor de duidelijkheid) alsnog niét straffer dan mijn auto. Dit terwijl ik hier wel huiverig voor was gezien het statement dat de BMW flink straffer zou zijn dan z’n voorganger.

      • rufctr01 zegt

        3 juli 2019 om 20:52

        @peekaas: en daar kun je ook iets anders leuks voor kopen wat er niet saai uitziet!

        Login om te reageren
        • peekaas zegt

          3 juli 2019 om 21:57

          @rufctr01: smaken verschillen, ik vind het een erg fraaie auto en zou hem boven een 3 en c klasse verkiezen, zeker qua uiterlijk.

          Login om te reageren
  13. chriscross zegt

    3 juli 2019 om 16:55

    Of het geen geld is…

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      3 juli 2019 om 18:30

      @chriscross: ha kijk, toch nog iemand die gewoon met zn beide benen op de grond staat!

      Login om te reageren
  14. Stylez zegt

    3 juli 2019 om 17:52

    Wat is er toch Audi gebeurd? Er is geen model in het hele aanbod dat mooier is dan Mercedes of BMW.

    Login om te reageren
    • sdv zegt

      3 juli 2019 om 18:24

      @Stylez: dan moet jij ff naar de opticien???

      Login om te reageren
  15. mcshine zegt

    3 juli 2019 om 18:17

    En dan het nog steeds raar vinden dat veel mensen liever in een 360pk , 550nm sterk AWD EV alternatief stappen in plaats van de 30TFSI/18i/C160’s van deze wereld. #Petrolhead

    Login om te reageren
    • mp014 zegt

      3 juli 2019 om 20:05

      @mcshine: “veel” ja maar “meer” niet, het is maar wat je (baas of belastingdienst) wilt….

      Login om te reageren
  16. raymondvaneck zegt

    3 juli 2019 om 18:24

    De huidige A4 heeft kraak nog smaak

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      3 juli 2019 om 23:22

      @raymondvaneck: *Noch

      Login om te reageren
  17. frank2b zegt

    3 juli 2019 om 18:24

    Doe mij die Lexus ES maar. Oke, minimaal €53.000, maar je hebt dan ook heel wat meer auto…

    En veel minder panne.

    Login om te reageren
    • rutgerg zegt

      3 juli 2019 om 21:43

      @frank2b: ja totdat je erachter komt dat een Lexus ES 0 kilo mag trekken, er geen dakdragers op t dak mogen en hij (volgens mij) ook geen neerklapbare achterbank heeft. Dan is ie toch ineens een stuk minder praktisch dan de meeste auto’s.

      Login om te reageren
      • frank2b zegt

        3 juli 2019 om 22:43

        @rutgerg: ach, wissewasjes. 218 pk met tóch een verbruik van 6 l/100 km maakt veel goed.

        Login om te reageren
  18. bimmerfan zegt

    3 juli 2019 om 19:13

    Maar kom op, de audi a4 is toch ook gewoon een opgewaardeerde VW passat.

    Login om te reageren
    • nautique206 zegt

      3 juli 2019 om 19:22

      @bimmerfan: en de c klasse een opgewaardeerde Talisman?

      Login om te reageren
  19. 3246cm252kw zegt

    3 juli 2019 om 19:22

    4.000 euro is achterwielaandrijving dubbel en dwars waard

    Login om te reageren
  20. ericd zegt

    3 juli 2019 om 19:32

    En zo schuift alles op. De nieuwe A4 lijkt wel een A6, en zal ook wel evengroot zijn als een A6 van een paar generaties geleden. De huidige A4 heeft veel weg van een A4 ook van een paar generaties geleden.

    Login om te reageren
    • ericd zegt

      4 juli 2019 om 11:56

      @ericd: ik bedoel A3

      Login om te reageren
  21. mwti zegt

    3 juli 2019 om 19:55

    Een A4 is saaaiiiii

    Login om te reageren
    • mp014 zegt

      3 juli 2019 om 20:02

      @mwti: en wat rijd je zelf dan?

      Login om te reageren
      • rutgerg zegt

        3 juli 2019 om 20:24

        @mp014: das toch niet relevant… al rijdt hij in een opel corsa uit 1995. Dan mag ie een Audi a4 toch wel saai vinden? Of mag je alleen maar iets niet mooi/saai vinden als je het zelf kunt betalen?

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          3 juli 2019 om 20:33

          @rutgerg: smaken verschillen gewoon, punt.

          Login om te reageren
        • mp014 zegt

          3 juli 2019 om 21:00

          @rutgerg: relevant? Dat zeg ik toch niet. Interessant eerder, ben gewoon benieuwd naar de auto van mensen die, zonder verdere uitleg, in 1 woordzinnen een auto, die volgens mij best mooi is (vooral als avant in een donkergrijze s line uitvoering met rood leer) af serveren, verder niks….

          Login om te reageren
          • karaya zegt

            3 juli 2019 om 21:29

            @mp014: Hij rijdt een Ferrari 812 Superfast.

            Ik kan het weten, ik ben z’n buurman.

            Wat rij jij?

            Login om te reageren
            • mp014 zegt

              3 juli 2019 om 21:42

              @karaya: sjiek hoor, dan kan ik er in komen dat je een A4 saai vindt maar ja, wel een beetje neerbuigend dan he, jammer, hoeft niet. Ik rijd in een 12 jaar oude Kangoo dus dat is mijn referentiekader. Begrijp je nu waarom ik de A4 niet saaiiii vind?

              Login om te reageren
              • karaya zegt

                3 juli 2019 om 23:28

                @mp014: Liever een Kangoo dan een A4. De laatste keer dat ik in een Audi reed kan ik me nog goed heugen.

                The horror.

      • mwti zegt

        4 juli 2019 om 21:51

        @mp014: Porsche Carrera 4 GTS Cabrio 2018. En voor dagelijks een BMW 440i.

        Login om te reageren
        • mp014 zegt

          4 juli 2019 om 22:18

          @mwti: zegt genoeg he

          Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      3 juli 2019 om 20:50

      @mwti: eens!

      Login om te reageren
  22. karaya zegt

    3 juli 2019 om 21:27

    De C is gewoon een mooie auto, de 3 dé auto als je Duits en rijdynamiek wilt.

    Je moet wel een complete nietszeggende clown zijn om een A4 te kopen.

    Login om te reageren
    • nautique206 zegt

      3 juli 2019 om 23:37

      @karaya: ik vind een c klasse niet mooi en een A4 wel. Dus ben ik nu ook een clown, of moet ik echt eerst een A4 kopen?

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        4 juli 2019 om 08:24

        @nautique206: Als het goed is krijg je een rode neus cadeau van Pon.

        Login om te reageren
        • nautique206 zegt

          4 juli 2019 om 12:34

          @karaya: bij Pon krijg je niets cadeau, dus dat wordt weer bij betalen

          Login om te reageren
  23. tjorque zegt

    3 juli 2019 om 22:44

    De enige A4’s die hier nog in huis komen gaan:
    Ofwel door de printer
    Onder de kleurpotloden of schaar van m’n dagelijks vrolijk knutselende dochter
    En waarschijnlijk grotendeels in de papierbak.

    Login om te reageren
    • mp014 zegt

      4 juli 2019 om 08:47

      @tjorque: neem dan een A3, is groter ?

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        4 juli 2019 om 09:08

        @mp014: op mijn werk gaat het meestal met A1+ en A0+
        (Schema’s en bouwplannen)

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North