• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vernieuwde Audi R8 LMS is tikkeltje bruter

Auteur: RubenPriest, gepost 2 oktober 2018 om 13:23 – 9 Reacties

Afbeelding Vernieuwde Audi R8 LMS is tikkeltje bruterAfbeelding Vernieuwde Audi R8 LMS is tikkeltje bruterAfbeelding Vernieuwde Audi R8 LMS is tikkeltje bruterAfbeelding Vernieuwde Audi R8 LMS is tikkeltje bruterAfbeelding Vernieuwde Audi R8 LMS is tikkeltje bruterAfbeelding Vernieuwde Audi R8 LMS is tikkeltje bruterAfbeelding Vernieuwde Audi R8 LMS is tikkeltje bruterAfbeelding Vernieuwde Audi R8 LMS is tikkeltje bruter

Audi
Net het oude model gekocht? Niet getreurd, Audi heeft goed nieuws.

In Parijs heeft Audi het doek getrokken van de vernieuwde R8 LMS GT3. Het voorgaande model stamde alweer uit 2015. Verwar deze LMS overigens niet met de R8 LMS GT4 sports car uit 2017. Dat is een teruggetunede variant en opereert in een andere raceklasse.

De auto werd onthuld door Michael-Julius Renz, directeur bij Audi Sport GmbH, en Chris Reinke, hoofd Audi Sport als het gaat om klantenracers. Volgens Audi beschikt deze nieuwe R8 LMS over een verbeterde aerodynamica. Ook is de koeling aangepakt zodat de V10 minder hoeft te zweten. Daarnaast is de levensduur van de versnellingsbak verbeterd. Het goede nieuws voor teams met een R8 LMS uit 2015 is dat al deze upgrades ook op het oude model geleverd kunnen worden.

De 585 pk sterke 5.2 FSI V10 is in deze setting vrijwel ongewijzigd gebleven. Teams die de R8 LMS kopen kunnen elke 10.000 kilometer op een uitgebreide beurt rekenen en elke 20.000 kilometer wordt de motor gereviseerd.

Vanaf november is de nieuwe R8 LMS leverbaar. Prijzen beginnen bij 398.000 euro exclusief belastingen. Je oude R8 LMS ombouwen naar deze nieuwe spec kost 28.000 euro exclusief belastingen.

Ook interessant!

  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Audi R8 LMS GT2 voor het eerst in een kleurtje te bestellen
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, audi-sport, LMS, parijs-2018, R8, Racing

Vorig bericht: « DS 3 Crossback bevestigt achterlicht-trend
Volgend bericht: Dit kost de Tesla Model 3R van RevoZport »

Lees Interacties

Reacties

  1. ghost zegt

    2 oktober 2018 om 13:32

    Bruut!

    Login om te reageren
  2. AstonMartinDriver zegt

    2 oktober 2018 om 13:46

    Nieuwe neus lijkt op nieuwe AM Vantage, dus toch trendsetters ?

    Login om te reageren
  3. Loek zegt

    2 oktober 2018 om 13:54

    Een voorbode op de facelift R8?

    Login om te reageren
  4. dare2think zegt

    2 oktober 2018 om 14:12

    Weet iemand waarom ze die motor om de 20.000 km moeten reviseren? Een straatversie v10 gaat toch minimaal 5x langer mee.

    Login om te reageren
    • wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

      2 oktober 2018 om 14:23

      @dare2think: een gemiddelde straatauto krijgt bij lange na niet zo veel geweld voor z’n kiezen als een GT3 auto. 10.000 race-kilometers zijn minstens net zo stressvol voor de motor als 50.000 km op de openbare weg

      Login om te reageren
    • loserboi932 zegt

      2 oktober 2018 om 14:24

      @dare2think: ik denk dat deze vééleer toeren maakt. Het straat blok is afgesteld om 2 ton mee te kunnen halen. Maar hetzelfde blok kan ook afgesteld worden om maar 200km mee te gaan.

      Login om te reageren
  5. piquet1986 zegt

    2 oktober 2018 om 14:24

    Beest!

    Login om te reageren
  6. rijnounsdoor zegt

    2 oktober 2018 om 16:50

    Mooie tüter!

    Login om te reageren
  7. bmwfreak038 zegt

    2 oktober 2018 om 22:29

    De voorkant is bruter, maar die achterkant is too much.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North