• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vernieuwde Hyundai IONIQ 5: grotere accu en nu ook als N Line

Auteur: RubenPriest, gepost 4 maart 2024 om 07:38 – 9 Reacties

Vernieuwde Hyundai IONIQ 5: grotere accu en nu ook als N Line

De vernieuwde Hyundai IONIQ 5 brengt een aantal belangrijke verbeteringen met zich mee.

Met zo’n vooruitstrevend uiterlijk hoef je weinig bij te poetsen. Toch is de Hyundai IONIQ 5 van een update voorzien. Een paar aanpassingen op uiterlijk gebeid. De elektrische auto is met name op technisch vlak verbeterd. Daarnaast introduceert het merk een N Line voor de IONIQ 5.

Belangrijkste aanpassingen

Een enorme facelift mag je het niet noemen. De bumpers en achterspoiler (50 mm breder) zijn wel iets bijgepunt en de IONIQ 5 is zelfs 20 mm langer geworden. De oplettende IONIQ 5-rijder valt het allicht op dat er nu een ruitenwisser op de achterruit zit. Dat was op het uitgaande model niet zo.

De motor op de achteras is voorzien van betere isolatie zodat het stiller is in het interieur.

N-Line

Wil je echt opvallen dan moet je kiezen voor de N Line. Deze nieuwe uitvoering maakt de IONIQ 5 een stukje dikker met andere bumpers, 20 inch wielen en de nodige badges. Wel de looks, niet de power. Het AMG- en M-pakketje van de Koreanen. De N Line heeft verder sportstoelen in het interieur, met rode en zwarte stiksels. Ook het stuurwiel is anders.

In het interieur volgt Hyundai met de vernieuwde IONIQ 5 het voorbeeld van andere merken. De trend om alles maar in een scherm te proppen ligt -gelukkig- achter ons. Autofabrikanten maken weer meer gebruik van fysieke knoppen of kiezen voor een slimmere indeling. Zo ook Hyundai. Niet door irritante menu’s scrollen om de stoelverwarming aan te passen. Dat is nu mogelijk met één druk op de knop. Het systeem waar de infotainment op draait is eveneens van een update voorzien.

Grotere accu

Het echte nieuws is de toegenomen accucapaciteit. Meer range is meer beter, immers. Het uitgaande model had een 77,4 kWh grote accupakket. Dat is nu 84 kWh. Hyundai spreekt over een toegenomen actieradius, helaas communiceert het merk dan weer niet keiharde cijfers. Je moet ze dus op hun Koreaanse ogen geloven.

Ren niet meteen naar de dealer om ‘de nieuwe’ te bestellen. De lancering volgt pas later dit jaar. Vanaf deze maand is eerst de thuismarkt in Korea aan de beurt.

Andere markten volgen later in 2024. Het is niet bekendgemaakt wanneer Nederland specifieke aan de beurt is. De auto op de plaatjes is voor de Koreaanse markt, de verwachting is dat het vernieuwde model voor ons nauwelijks af zal wijken van deze auto.

Ook interessant!

  • Video: Hyundai IONIQ 5 N in actie
    Video: Hyundai IONIQ 5 N in actie
  • Vernieuwde Hyundai Bayon is helemaal officieel!
  • Hyundai Ioniq 5 uit 2022 gesloopt door kapot accupakket
  • accu Ioniq 5 N
    Accu Ioniq 5 N maakt benzine overbodig

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Hyundai, ioniq-5, n-line

Vorig bericht: « Stand na GP Bahrein 2024 en 7 dingen die ons opvielen
Volgend bericht: Lullige kentekenfout op Koenigsegg van 3,5 miljoen euro »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    4 maart 2024 om 07:46

    Ik vind het ontegenzeggelijk een fraai model. Ik begrijp alleen de strategie van Hyundai niet zo; zijn technisch identieke broertje (KIA EV6) is bijna 6 mille goedkoper. Dit zal wellicht verklaren waarom je die laatstgenoemde veel vaker ziet dan deze Ioniq 5.

    Login om te reageren
    • vetnek zegt

      4 maart 2024 om 08:29

      Wellicht een verschil in strategie net zoals binnen VAG het geval is.

      Login om te reageren
    • Loek zegt

      4 maart 2024 om 11:13

      @Robert: ik zie de Ioniq 5 bij bosjes. En volgens mij is de strategie van Hyundai en Kia dat Hyundai meer het bijna premium-merk is. Hyundai is dan een Volkswagen en Kia een Skoda, zeg maar. Ik weet niet hoe het nu zit en of het met de EV6/Ioniq anders is, maar in 2019 kreeg je bij Kia een lagere vanafprijs met minder opties, bij Hyundai waren de auto’s duurder maar zat er standaard meer op en kreeg je, naar mijn gevoel, een iets beter interieur.

      Moet wel toegeven dat ik de Ioniq 5 ook echt vrij veel zie, maar de EV6 nog veel meer.

      Login om te reageren
  2. MarcoM zegt

    4 maart 2024 om 09:36

    Een geslaagd model!

    Login om te reageren
  3. Visje66 zegt

    4 maart 2024 om 10:46

    Kan niet wachten tot de 5N er is! Ik denk dat na de proefrit de handtekening gelijk gezet gaat worden. :’)

    Login om te reageren
  4. audirs3 zegt

    4 maart 2024 om 13:28

    Bij het huidige model zijn de spatborden danwel ongespoten zwart plastic, danwel mat zilver op de dure Lounge uitvoering. En eigenlijk vind ik daardoor het matte zilver de enige mooie carrosserie kleur.
    Hopelijk kan je bij de facelift die spatborden ook meespuiten om de carrosserie kleur.

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    4 maart 2024 om 18:40

    Meer kleuren? Sportstoelen? Schuifdakje? Want op dit moment is de EV6 een interessantere wagen. Ondanks het geweldige design van de Ioniq 5.

    Login om te reageren
    • Paul58 zegt

      5 maart 2024 om 14:53

      Het design van de Ioniq5 kan mij ook wel bekoren. Mooi in verhouding, strakke lijnen en redelijk ‘ futuristisch’. In tegenstelling tot een EV6, wat een lelijk hok zeg. Totaal niet in proportie. Technische specs zijn wel ok.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        5 maart 2024 om 23:52

        Vind de EV6 iets van een jaren 70 Italiaanse sportwagen hebben. Best een fraaie wagen.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North