Vernieuwde Kia e-Soul brengt je 452 kilometer ver

Auteur: , 47 Reacties

Puike actieradius.

Vernieuwde Kia e-Soul brengt je max 452 kilometer ver

Gaat 2019 het jaar van de betaalbare elektrische auto’s worden met een fatsoenlijke actieradius? Kia doet in ieder geval zijn best. De e-Soul kenden we natuurlijk al, maar de Koreanen hebben de elektrisch hatchback opgefrist voor het nieuwe modeljaar. Het goede nieuws is dat de vernieuwde e-Soul je verder brengt op een lading.

De vernieuwde Kia e-Soul komt in twee smaakjes op de markt. Met een 39.2 kWh batterij en met een 64 kWh batterij. De accu’s brengen je niet alleen verder, het koppel is ook tot 39 procent toegenomen. De 39.2 kWh batterij is gekoppeld aan een 136 pk en 395 Nm sterke elektromotor. De actieradius bedraagt 277 kilometer. De acceleratie naar 100 km/u neemt 9,6 seconden in beslag.

Vernieuwde Kia e-Soul brengt je max 452 kilometer ver

Is dit niet voldoende dan is er de 64 kWh batterij. Deze variant kent een actieradius van 452 kilometer. De elektromotor levert 204 pk en eveneens 395 Nm koppel. De e-Soul 64 kWh doet 0-100 in 7,6 seconden. Beide varianten ondersteunen DC-snelladen. Met een 100 kW DC snellader kan de batterij van 20 procent naar 80 procent laden in 42 minuten. De techniek klinkt wellicht bekend in de oren. De e-Soul beschikt namelijk over dezelfde aandrijflijn als de Kia e-Niro en Hyundai Kona Electric.

Kia neemt de vernieuwde e-Soul mee naar Genève volgende week. Info met betrekking tot de prijzen volgen later, de elektrische auto komt dit kwartaal nog op de markt. De Nederlandse introductie is in de tweede helft van 2019.

Vernieuwde Kia e-Soul brengt je max 452 kilometer ver



47 reacties

Belangrijkste mist… auto heeft geen ziel…. foeilelijk en prijs dan? kun je denk ik beter voor 35k een oude model s oppikken, gratis laden bij supercharger en weinig afschrijving
@dutchneon: een tesla heeft wel ziel dan?
@boomhauwer: nope maar die oogt wel een stuk beter dan dit hok
@kennone: mooi is deze kia niet, maar zielloos zeker niet.
@dutchneon: van de vervangingskosten van één deurgreep van een model S kan je 3 jaar je Kia onderhouden.
@schreute01: ik weet niet door wie jij je bang laat maken, maar mijn tesla heeft naast een set banden dit eerste jaar slechts 190 euro gekost, voor een deurgreep sensor en raam switch. Let wel mijne staat op 220dkm en is van 2013
@dutchneon: mooi toch? Ik zou ook graag een model S rijden maar de reparatiekosten daarvan kunnen nou eenmaal schrikbarend hoog zijn.
@schreute01: de reparatiekosten zijn sowieso lager als de besparing die je hebt door electrisch te rijden tov. brandstof. met 3500km in een maand bespaar ik al ruim 350 euro, bestaande uit brandstof en mrb ;)
@dutchneon: uhm.. ik neem aan dat je ondernemer bent met dat soort kilometers en een gebruikte Tesla?

Dan zou je uurtarief eens doorrekenen en tegen de laadtijd afwegen. Weegt niet op lijkt me?
@stuko: en waarom zou je als ondernemer niet kunnen werken tijdens het laden?
@stuko: Ik bespaar jaarlijks 12uur omdat mijn auto iedere dag standaard is vol getankt. Ik hoef niet meer 3x per week naar een tankstation.
@stuko: ben in (nog) in loondienst, en als ik geen tijd hem om stil te staan bij een supercharger staat ie in 5 uurtjes thuis ook weer vol. Laadt huis ook 52km/uur. Maar zoals flutterby al zegt ik kan gewoon nog rustig wat belletjes doen of loop even naar binnen met de laptop ;)
@dutchneon: het lijkt mij nog te onpraktisch om gebonden te zijn om altijd maar rekening te houden met het opladen. Thuisladen is dan wel weer ideaal.

Het zal mindset zijn gok ik :-)
@stuko: ja thuis inpluggen en klaar, ik rij als een dolle en krijg de accu niet leeg binnen 250km ;)
@stuko: oja die besparing waar ik het over heb staat los van het gratis superchargen… ik reed benzine a 1op11,5 ,per maand was dat ruim 450 euro, nu electrisch minder als 200 euro per maand
@dutchneon: de Soul heeft geen ziel… Geen enkele auto heeft een ziel. Het is een auto die gefabriceerd is en volgens mij is AI niet zo ver om een ziel te kunnen imiteren.
@flutterby: liefhebbers van Italiaanse en Britse wagens, vooral die van slechte kwaliteit, zien dat heel anders. Daar heeft een auto bezieling en karakter. Dat houdt de bestuurder monter als deze weer eens langs de weg staat te sleutelen.
@mashell: karakter is een excuustruus voor wat ik fouten noem. Echt waar, mensen die karakter of een ziel in geproduceerde voorwerpen zien zouden ze moeten opnemen.
@flutterby: ziel sloeg in deze uiteraard enkel op soal…
@dutchneon: soul dan… 😆
Ooeehh, die achterkant! Wie heeft dat goedgekeurd?
Maar goed, prima voor de lagere klasse leaser.. en dat is ook wat de staat wil pushen.
Mooi is de auto niet, praktisch wel…

Zeker met zo’n actieradius (pok al zal die in de praktijk minder zijn)
Wat ik me dan afvraag; is t “oude” model, dan ook te upgraden naar de nieuwe specs… Je zou toch zeggen andere accu er in en voila … of komt daar veel meer bij kijken?
@ dutchneon.. Zo een model S voor 30k heeft altijd bijna 200.000 km gelopen of meer… vraag is dan hoelang gaan die accu’s nog mee>? Daar gok je liever niet op(want duur prijs kaartje).. Bij KIA krijg je 7 jaar garantie… dus keuzes..
@tvr1974: 2ton is niks, 8 jaar garantie op de accu en drive unit… verder is inmiddels op celniveau de batterij unit te reviseren, je hoeft dus geen nieuwe te monteren.
Is dus geen duur prijskaartje, 10.000 euro meer betalen voor een kleiner autootje met een kleinere accu en geen gratis laadpalen onderweg is mijn inziens een no-brainer.
Je hebt dus 10k voor onderhoud, geloof me die ga je voorlopig niet opmaken!
@tvr1974: zolang alleen het prijskaartje duur is, valt het wel mee…
@tvr1974: de aandrijflijn gaat makkelijk 500.000 km mee, het interieur en handvaten daarentegen niet. Én dat zijn vrij dure reparaties..
@flutterby: net sensor van Mn handgreep laten vervangen, 96 euro
@dutchneon: na 500.000 km? Of gaat het over je Picanto uit 2008.
@flutterby: gaat over mijn tesla p85+ hou niet zo van die truttenschudder autootjes ;)
Ooglidcorrectie is wel nodig, nu lijkt tie op Ivo Opstelten!
Van voren net een kleine LandRover…
Kia e-Niro (of Hyundai Kona) – koets + retro-achtige vreemde kubuskoets = deze auto.

Weinig vernieuwends dus, maar ik heb die Soul altijd wel kunnen waarderen. Terwijl het in de verkeerde kleur vrij snel een nogal zielloze auto is inderdaad.
Dat begint serieus te worden, de huidige heeft geloof ik een bereik van nog geen 300km. Als ze de prijs onder de 50k weten te houden heeftt kia een verkooptopper te pakken. Nederlanders interesseert het niet hoe het ding er uit ziet.
@pomoek: ik schat deze op een prijs die ergens rond die van de Kona ligt. Paar mille meer of minder.
Het zijn nu de Koreanen die auto’s leveren met prima rijbereik voor acceptabele prijzen. Helaas hebben ze het uiterlijk niet mee.
@fanboy: “leveren” als je een jaar geduld hebt misschien..
Fantastisch, nu al keus uit drie elektrische auto’s met een goede range uit Korea, wat zet het Duitsland in zijn hemd. Beste prijs range verhouding van de hele wereld en in drie smaken, wat wil je nog meer?
@caprio: de Duitsers willen winst maken en de Koreanen verdienen er geen geld mee, maar is een voordelige optie om marketing te besparen en toch naamsbekendheid te creëren. Kijk bijvoorbeeld naar de Etron waar ze er 600.000 van moeten verkopen om er geld aan te verdienen, vooral omdat alle nieuwe Audi’s op een nieuwere platformen ontwikkeld worden.
@flutterby: Duitsers houden van vrijheid, flink genieten op de Autobahn en tanken waar ze maar willen in 5min tijd. Met elektrisch is dat beperkter en meer gedoe. Daarom zijn de Duitse autobouwers zo afwachtend geweest. Frankrijk is qua snelheid aardig dichtgetimmerd met camera’s. Voor Renault dus een geluk, met een ontvankelijker thuispubliek. Misschien dat Duitsers in het algemeen ook conservatiever zijn dan de Fransen, kijk naar een Concorde, TGV, vormgeving van auto’s die frivoler is… joie de vivre
Zodra we 500km op een accu halen en ik kan laden op m’n werk dan gaat ik er serieus over nadenken. Heb geen lease budget helaas. Wat zou een minder lillijke auto van hetzelfde formaat doen in private lease constructie a 35km per jaar?
@cloverleaf: Aan die specs voldoet de Tesla Model 3 waar ik inmiddels in rij sinds vorige week.
Zelf aangeschaft, ziet er voor een EV meer dan prima uit, 500 km range, 4×4, bloedsnel, rijdt als op rails, geen wegenbelasting, wel km vergoeding en (gratis) laden op mijn werk.
Ik ben er erg blij mee.
De auto uit dit artikel is grappig maar daar word ik niet heel enthousiast van.
@evdw: Ik overweeg een Model 3, maar twijfel nog een beetje. Wat voor bereik haal je met dit weer? En zijn er tot zover ook nadelen die je hebt ervaren? Op onder andere YouTube is vrijwel iedereen enthousiast over de Model 3, maar dat lijkt vooral door de early-adapter hype te komen.
@quincy: Met dit weer blijf ik zelfs onder de 150wh/km bij een combinatie van snelweg en wat stadsverkeer. Ik rij wel gewoon rustig om de auto een beetje te leren kennen. Af en toe wel even een lekkere inhaal of stoplicht actie en gewoon 100 op de snelweg.
De LR Model 3 heeft een 75kwh accu oftwel 75000wh. Als je dit deelt door 150wh heb je het aantal km wat je kan halen, 500 dus. Met mijn huidge rijgedrag zit ik nu op 135wh wat 555km actieradius zou betekenen bij continue dezelfde omstandigheden. Dat is natuurlijk niet helemaal realistisch en je verliest met een koude nacht ook wel een paar Kwh maar 500km met 1 acculading is zeker haalbaar.
@evdw: Thanks voor de reactie! :-)
Het is natuurlijk nogal een seksloos ding, maar dat is de gemiddelde Octavia, Kodiaq of Niro natuurlijk ook. Dus vanuit dat oogpunt een prima auto. Voor de buurman dan, zelf hoef ik hem niet.
beide varianten het zelfde koppel, foutje of correct?
Opgefrist? Dit is gewoon het gloednieuwe model dat eind vorig jaar is gepresenteerd. Toen waren er nog geen definitieve cijfers voor de EV, nu wel.

https://www.autoblog.nl/nieuws/nieuwe-kia-soul-is-een-stoer-gebakje-geworden-117591?utm_medium=relevant_items

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).