• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hier is de Corolla volgens GAZOO Racing

Auteur: RubenPriest, gepost 26 februari 2019 om 09:18 – 27 Reacties

Afbeelding Hier is de Corolla volgens GAZOO RacingAfbeelding Hier is de Corolla volgens GAZOO RacingAfbeelding Hier is de Corolla volgens GAZOO RacingAfbeelding Hier is de Corolla volgens GAZOO Racing

Hier is de Corolla volgens GAZOO Racing
Klinkt veelbelovend he?

Met de Supra laat Toyota zien niet alleen een merk voor babyboomers te zijn. Toen de Japanners lieten weten de Corolla-naam af te stoffen, was er ook hoop voor een heftigere variant voor liefhebbers van leuk sturen. Toyota kondigt nu de Corolla GR Sport aan, maar ga nog niet op je stoel staan en hang zeker de Japanse vlag niet uit.

De benaming geeft hoop, helaas is de memo niet goed begrepen. Het uiterlijk is dik in orde, maar aan de aandrijflijn heeft Toyota niets gedaan. De Corolla GR Sport herken je aan een dikker uiterlijk, met onder meer zijskirts, een diffuser en 18-inch velgen. Verder beschikt de hatchback over privacy glass achter en een bi-tone kleurtje.

De hybridemotoren hebben geen pep gekregen. Dit betekent dat je de Corolla GR Sport kunt bestellen als 1.8 Hybrid met 122 pk of de 2.0 met 180 pk. De Corolla GR Sport is zowel als hatchback als station te krijgen. Het is het tweede GR Sport-model van Toyota, eerder kwam het merk al met de Yaris GR Sport.

De Corolla GR sport beleeft zijn debuut op de Autosalon van Genève. Naast deze Corolla in een te groot jasje stelt Toyota ook de Corolla TREK voor. Dat is geen variant voor mensen die altijd honger hebben, maar een variant met onder meer extra bagageruimte en meer bodemvrijheid.

Ook interessant!

  • Toyota Fortuner GR Sport
    Dít is de laatste Gazoo Racing van Toyota
  • Corolla
    Dit is de nieuwe Toyota Corolla Cross, een compacte SUV
  • Corolla Cross GR Sport
    Corolla Cross GR Sport is ultieme vinex-mobiel
  • Toyota GR GT3
    Wat zit er eigenlijk onder de Toyota GR GT3?

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

corolla, Gazoo-Racing, geneve-2019, gr-sport, Hybride, Toyota

Vorig bericht: « Officieel: dit is de Skoda Kamiq
Volgend bericht: Vernieuwde Kia e-Soul brengt je 452 kilometer ver »

Lees Interacties

Reacties

  1. kennone zegt

    26 februari 2019 om 09:24

    Ouderwets toeren jagen met de 2.0??

    Login om te reageren
  2. ghost zegt

    26 februari 2019 om 09:25

    Een 2.0 met 180pk, is dat dan een turboblok? Want dan toch liever een Polo GTI 2.0, zit meer rek in.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      26 februari 2019 om 09:29

      @ghost: volgens mij nog steeds een Atkinson met cvt, alleen met meer volume erin dan standaard

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        26 februari 2019 om 09:34

        @gulli: thanks! Zelfde soort blok als in de GT86? Als ik nu gekke dingen zeg hoor ik het ook graag, weinig kaas gegeten van Toyota’s.

        Login om te reageren
        • Ekrachess zegt

          26 februari 2019 om 09:35

          @ghost: nee de GT86 heeft een ongeblazen boxer van Subaru haha

          Login om te reageren
    • haaren zegt

      26 februari 2019 om 13:23

      @ghost: is een 2,0 hybride met een gecombineerd vermogen van 180 pk

      Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      26 februari 2019 om 15:26

      @ghost: Die 180pk is als je de hybide-power er bijtelt. Zal wel een gewoon atmosferisch blok zijn met 140pk of zo.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        26 februari 2019 om 15:28

        @cossiekiller: ik was al afgehaakt bij het lezen van ‘hybride’..

        Login om te reageren
  3. Gulli zegt

    26 februari 2019 om 09:28

    Met meer bagageruimte kun je wel meer eten meenemen ?

    Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    26 februari 2019 om 09:49

    Ik zie het verschil niet met de normale eigenlijk.

    Login om te reageren
  5. toyotavenray zegt

    26 februari 2019 om 10:02

    Ze kunnen beter de 2.0 benzine motor opwaarderen door er een turbo of supercharger op te zetten. Net als bij de vorige Corolla t-sport.

    Login om te reageren
    • luckyluck zegt

      26 februari 2019 om 10:09

      @toyotavenray: De corolla T-sport was juist zo bijzonder omdat hij geen turbo of supercharger had (laatste bestond overigens wel in de T-sport compressor, maar da’s heel zeldzaam). De 2ZZ motor haalde het vermogen juist uit toeren, heel veel toeren.

      Login om te reageren
  6. rutgerg zegt

    26 februari 2019 om 10:20

    2.0 180pk. Dat klinkt veelbelovend…. totdat je dan ziet dat de topsnelheid 180 is (175 voor de TS). Jammer…. iedere polo rijdt je dan zoek op de Autobahn!

    Login om te reageren
    • rutgerg zegt

      26 februari 2019 om 10:23

      @rutgerg: ditzelfde geldt overigens voor de nieuwe Rav4 en Lexus ES. 180… hele mooie autos maar voor mij een reden on ze niet te kopen. Noem mij maar ouderwets. Maar ik rijd veel in Duitsland en dan is dat echt niet genoeg.

      Login om te reageren
      • poes zegt

        26 februari 2019 om 11:36

        @rutgerg: 180 niet genoeg voor een auto formaat VW Golf? Alsof je constant zit te v-max’en in Duitsland. Word een dure hobby dan qua brandstofkosten.

        Login om te reageren
        • rutgerg zegt

          26 februari 2019 om 11:44

          @poes: nouja niet voor een ‘sportieve’ versie met een ‘dikke’ 2 liter. En daarnaast was mijn opmerking meer voor meerdere toyota/lexus modellen bedoeld. Zie mn 2e opmerking.

          Login om te reageren
        • torsen zegt

          26 februari 2019 om 12:08

          @poes: Zit je met deze dan niet juist eerder te v-maxen? Met 180 al?

          Login om te reageren
    • redbeams zegt

      26 februari 2019 om 11:20

      @rutgerg: Ja he want in die polo ben je dan natuurlijk de man.Ach ja ik vind het ook leuk om alle rs/amg/m modellen zoek te rijden

      Login om te reageren
      • rutgerg zegt

        26 februari 2019 om 11:24

        @redbeams: het was maar een voorbeeld… het hoeft geen 270 te kunnen maar iedere Duitse auto loopt wel zo’n beetje minimaal 200. Dan verwacht je dat toch van een E segment sedan als de Lexus ES op zn minst.

        Login om te reageren
  7. PunicaOase zegt

    26 februari 2019 om 10:25

    Ziet er wel aardig uit (op de velgen na), maar tis weer veel show en weinig go :-(

    Login om te reageren
  8. gandini zegt

    26 februari 2019 om 11:04

    Eigenlijk dus net zoiets een R-line of een ST-line. Niets mis mee, maar ik zou het niet kopen.

    Login om te reageren
  9. dijan zegt

    26 februari 2019 om 11:37

    Gelukkig geen grote grille!

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    26 februari 2019 om 13:06

    Tja, als er een M-logo op een 3-serie met 3 pitter mag, dan mag er zeker een Gazoo logo op een Toyota met 180pk.

    Login om te reageren
    • haaren zegt

      26 februari 2019 om 13:26

      @dutchdriftking: en een van 122 pk, mag dat ook? dat doen ze namelijk wel.

      Login om te reageren
    • tge1 zegt

      26 februari 2019 om 13:35

      @dutchdriftking: BMW is heilig. Zelfs een driecilindertje met wat kraaltjes en spiegeltjes mag blijkbaar straffeloos €40000,- kosten. Want ja, het is BMW, dus dan hoort dat zo. Ik vind de GR lijn van Toyota erg mooi, trouwens.

      Login om te reageren
  11. ramshoek zegt

    26 februari 2019 om 16:02

    Ze hebben bij Toyota (Lexus) toch gewoon een 2 liter turbo op de plank liggen?

    Login om te reageren
  12. Bart_V zegt

    26 februari 2019 om 22:53

    Bla Bla Bla 180 kmh langsaam. Ik rij anders behoorlijk veel zoek met mijn 2.0 corollatje met de 180 kmh jdm begrenzer. Gaat maar 180 ben er wel sneller dan een audi A7 3.0 tdi of een wat oudere SL500

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North