• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW-bron spreekt over M2 CS met 445 pk

Auteur: RubenPriest, gepost 26 februari 2019 om 10:56 – 34 Reacties

BMW-bron spreekt over M2 CS met 445 pk


De M2-lijn is nog niet klaar.

Mede door zijn formaat is de M2 één van de meest geliefde M-producten van dit moment. Wel de M2 Competition nemen, want daar zit tenminste een ekte M GmbH-motor onder de kap. Als je nieuw gaat shoppen heb je overigens geen keus, de M2 Competition is de enige M2 die je gloednieuw bij BMW kunt kopen. Over deze variant gesproken. Zoals je wellicht weet werkt BMW op de achtergrond aan nog heftigere M2 en een bron claimt op Bimmerpost de nodige informatie te hebben over dit nieuwe model.

De M2 CS gaat verder waar de M2 Competition is gestopt. De S55 3.0 zes-in-lijn turbomotor gaat van 410 naar 445 pk. De gepeperde M2 CS komt standaard met een carbon dak en een uniek interieur. Klanten krijgen volgens de bron keuze uit een handgeschakelde versnellingsbak of de DCT-automaat. De M2 CS zal te bestellen zijn in de kleuren Black Sapphire, Alpine White, Hockenheim Silver en Misano Blue.

Enkele opties zijn een alcantara sportstuur, een alcantara interieur en carbon keramische remmen. De lancering van de M2 CS zou later dit jaar zijn. Een strategische keuze van BMW, want de opvolger van de M3 en M4 moet dan nog aangekondigd worden. Daarmee zit de M2 CS qua vermogen niet in het vaarwater van zijn inmiddels uitgefaseerde grotere broers. Bovendien krijgt de nieuwe M3/M4 waarschijnlijk minimaal 480 pk.

Helaas is er geen woord gerept over (serieuze) gewichtsbesparing. Dit verklaart mogelijk ook de naam CS en niet de keuze voor CSL. De M2 is een sportauto die het niet zou misstaan om op dieet te gaan. Jammer genoeg lijken ze daar bij BMW M anders over te denken.

Ook interessant!

  • Deze revolutionaire BMW M2 brengt iedereen in verwarring
  • bmw m2 cs 2020
    'Nieuwe' BMW M2 CS met € 35.000 korting
  • BMW plant krankzinnige M2 met 1.300 pk
  • Nieuwe sappige details BMW M2 bekendgemaakt
    Video: nieuwe BMW M2 klinkt als M4

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, BMW, m2, m2-cs

Vorig bericht: « Vernieuwde Kia e-Soul brengt je 452 kilometer ver
Volgend bericht: Volkswagen lepelt dikke V8 TDI in Touareg »

Lees Interacties

Reacties

  1. pielemuis zegt

    26 februari 2019 om 10:58

    “Helaas is er geen woord gerept over (serieuze) gewichtsbesparing. Dit verklaart mogelijk ook de naam CS en niet de keuze voor CSL. De M2 is een sportauto die het niet zou misstaan om op dieet te gaan. Jammer genoeg lijken ze daar bij BMW M anders over te denken.”

    Nee nee, jullie willen te snel. Je moet het stapje voor stapje, maximaal uitknijpen.

    Login om te reageren
  2. wahltiroler zegt

    26 februari 2019 om 11:01

    Wouter, Wouter kom snel…

    je nieuwe auto is daar

    Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      26 februari 2019 om 12:26

      @wahltiroler: ik hoorde op de radio dat hij zich momenteel verplaatst in een Mini Cooper Private Lease. Daarnaast schijnt hij ook vaak de Goudse singel af te fietsen.

      Login om te reageren
      • wahltiroler zegt

        26 februari 2019 om 12:54

        @cloverleaf: Mini? oei!

        Login om te reageren
  3. wimbraber zegt

    26 februari 2019 om 11:05

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    26 februari 2019 om 11:08

    Zal wel een M2 Competition met sportpakketje en een chip worden. Dat was de M2 Competition eigenlijk ook al.

    Login om te reageren
    • tvklarenbosch zegt

      26 februari 2019 om 11:13

      @berlinetta: niet in zijn minst. De Conpetition heeft o.a. een compleet andere motor dan de “normale” M2.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        26 februari 2019 om 11:21

        @tvklarenbosch: Hij heeft een andere motorcode, maar is het in de basis niet hetzelfde blok alleen dan aangepast? Echte M-motoren bestaan volgens mij namelijk niet meer.

        Login om te reageren
        • tvklarenbosch zegt

          26 februari 2019 om 11:56

          @berlinetta: er zijn een aantal overeenkomsten, maar het zijn wel degelijk verschillende motoren.

          Login om te reageren
        • hight96 zegt

          26 februari 2019 om 13:31

          @berlinetta: Het zijn beide zes-in-lijn motoren, maar waar de normale M2 het met 1 turbo moet doen (370 pk en 500 Nm) heeft de M2 Competition twee turbo’s, een volledig ander koelingssysteem en 410 pk met 550 Nm. Verder reageert de motor anders, die van de Competition is veel leuker hoog in de toeren. Ergens ben ik het met je eens, daarentegen zijn het qua rijden 2 totaal verschillende motoren en is de Competition veel leuker!

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            26 februari 2019 om 13:48

            @hight96: Ja dan is mijn opmerking over de M2 Competition ook niet helemaal terecht. Maar een echte M-motor zoals in de tekst staat, klopt ook niet meer. Volgens mij is de M3 E92 de laatste met een echte M-motor. Alle modellen daarna kregen gewoon een aangepast productieblok.

            Login om te reageren
            • hight96 zegt

              26 februari 2019 om 13:53

              @berlinetta: Daar durf ik geen uitspraak over te doen maar dat zou best kunnen kloppen.

              Login om te reageren
  5. lithiumion zegt

    26 februari 2019 om 11:17

    Geen lelijke wagen, typisch BMW, premium-saai. Het werkt voor hun. Maar ligt het nou aan mij of heeft die achterkant een overhang?! Welke hoek je ook kijkt, je komt er niet meer vanaf

    Login om te reageren
  6. emping zegt

    26 februari 2019 om 11:56

    Black Safirre met rood interieur graag.

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    26 februari 2019 om 12:56

    Tja, de M2. Het concept is geniaal, de uitvoering zo mogelijk nog beter. Maar hij is zo lelijk! De 1M klopte, deze op een of andere manier niet, terwijl hij er toch veel op lijkt. Ondanks dat de M2 de betere auto is zou ik toch liever voor de 1M gaan. Dan maar veel te veel betalen voor een tweedehandsje.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      26 februari 2019 om 13:02

      @dutchdriftking: ja en nee, ik vind de 1M heerlijk en begeerlijk, absoluut! Echter de M2 heeft net dat stukje verbetering van deze tijd meegekregen, een Automaat met dubbele koppeling, vernieuwde interface, nieuwere elektronica(wat je miss niet wilt in een M, maar genoeg mensen wel)…en vind hem persoonlijk wel erg fraai. Liefst in Longbeach Blue!

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        26 februari 2019 om 13:07

        @ghost: Zo denk ik er ook over. De 1M is fantastisch en wordt in mijn ogen een klassieker, maar de M2 is vooral een stuk moderner. Zou voor mij doorslaggevend zijn.

        Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        26 februari 2019 om 13:11

        @ghost: De M2 is vele malen beter op alle vlakken, maar de 1M vind ik gaver. En mocht ik ooit in de gelegenheid zijn om een dergelijke bolide te kopen, dan is het toch een speeltje voor er bij. Dan maakt comfort toch wat minder uit.

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          26 februari 2019 om 13:14

          @dutchdriftking: staat nu een mooie, origineel Nederlandse van eerste eigenaar, in de juiste kleur oranje bij Van der Bij auto’s in Veenwouden. €46k meen ik, prachtig!

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            26 februari 2019 om 13:17

            @ghost: Gezien ja. Schitterend ding! Eerst deze verkopen : https://www.autoscout24.nl/aanbod/volkswagen-golf-2-8-vr6-benzine-groen-4dfcb382-3f08-cf0b-e053-e250040afb1a?cldtidx=1 We zien daarna wel weer verder :).

            Login om te reageren
            • ghost zegt

              26 februari 2019 om 14:11

              @dutchdriftking: haha ja plak er nog een nulletje achter en je hebt genoeg aan een 1-op-1 ruil.

              Login om te reageren
              • Dutchdriftking zegt

                26 februari 2019 om 14:33

                @ghost: Haha precies :P

          • berlinetta zegt

            26 februari 2019 om 13:57

            @ghost: Die prijs valt me nog mee eerlijk gezegd. Ik dacht dat ze rond de 60-70k zaten.

            Login om te reageren
            • ghost zegt

              26 februari 2019 om 14:10

              @berlinetta: naja ze zijn er duurder met minder kilometers. Deze heeft wel ruim 90k gelopen maar aan de andere kant 1 eigenaar en origineel NL, een net exemplaar. Daar is de enigszins naar.

              Login om te reageren
          • rovadepo zegt

            26 februari 2019 om 17:06

            @ghost: zo weinig?

            Login om te reageren
            • ghost zegt

              26 februari 2019 om 17:09

              @rovadepo: wat bedoel je?

              Login om te reageren
              • rovadepo zegt

                26 februari 2019 om 17:12

                @ghost: 46000 voor een M2. Maar lees al waarom, handelaar en 90000 gereden. Vond het weinig geld

              • ghost zegt

                26 februari 2019 om 17:28

                @rovadepo: haha toch even langs de Pearle dan, we hadden het over een 1M. En opzich is €46k een nette prijs voor een Nederlandse 1M, in oranje, met slechts 1 eigenaar, helemaal origineel en met 90k km. M2 is ander verhaal.

              • rovadepo zegt

                26 februari 2019 om 18:22

                @ghost: ik zag niet of het over de qM ging of over M2 maar ik doelde idd op de M2. Die zijn meestal wat duurder nog. Ik dacht eigenlijk een 1M ook. Ik zoek zelf iets in die trend maar niet met zoveel kilometers.

              • ghost zegt

                26 februari 2019 om 21:24

                @rovadepo: er staat een nette bij Bergwerff voor een (vind ik) schappelijke prijs en met prima kilometerstand. @casperh en @wouter komen er vaak, misschien kunnen zij wat betekenen voor je, of de 1M als aankoopadvies filmen.

        • cazzo046 zegt

          26 februari 2019 om 13:59

          @dutchdriftking: Volgens Chris Harris niet.

          https://www.youtube.com/watch?v=-xkv4PiD0To

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            26 februari 2019 om 21:31

            @cazzo046: snap ik, maar een handbak M2 is helaas in NL (nog) duurder en daardoor amper vergelijkbaar met de 1M. Wel lekkere review btw, iemand die weet waar die over praat.

            Login om te reageren
  8. nopetrolnofun zegt

    26 februari 2019 om 14:44

    Nu nog een ander blok erin die goed klinkt en je hebt een kek autootje!

    Login om te reageren
  9. 208gtidekkers zegt

    26 februari 2019 om 22:39

    Dit is officieel bevestigd. Zou in Geneve onthuld worden

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North