• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vernieuwde Suzuki Swace nu veel sneller naar 100

Auteur: willeme, gepost 3 februari 2023 om 08:02 – 4 Reacties

vernieuwde Suzuki Swace

De vernieuwde Suzuki Swace is optisch gezien aangepast!

Over 15 jaar komen we er waarschijnlijk eentje tegen op Marktplaats. Dat we dan terug denken aan de tijd dat je een Suzuki Swace nieuw kon bestellen. Een beetje zoals een Seat Exeo of Cadillac BLS is deze auto natuurlijk niet wat er op de badges staat. Deze Giant Suzuki is natuurlijk gewoon een Toyota Corolla Touring Sports Hybrid.

Die Corolla is onlangs vernieuwd, dus nu is het tijd voor de vernieuwde Suzuki Swace! En zijn er grote wijzigingen? Ja en nee. Op het eerste gezicht moesten we eventjes goed kijken wat er nieuw aan is, net als bij de Toyota Corolla-facelift uiteraard.

vernieuwde Suzuki Swace

Wat is er anders?

De uiterlijke wijzigingen van de vernieuwde Suzuki Swace zijn niet wereldschokkend. Dat vond Suzuki ook niet, want het lijkt erop dat ze de originele persplaten hebben gepakt van het pre-facelift model en deze middels photoshop hebben aangepast.

Uiteraard beschuldigen we ze nergens van verder, maar het is anders wel héél toevallig. Wat er anders is? Nieuwe LED-koplampen en chroomstripjes op de bumper.

vernieuwde Suzuki Swace
vernieuwde Suzuki Swace
vernieuwde Suzuki Swace
vernieuwde Suzuki Swace

Ook in het interieur zijn de veranderingen op photoshop-niveau. Er is een nieuw 7-inch groot digitaal instrumentarium en een nieuw 8 inch groot infotainmentsysteem. We zitten die inches erbij, want wil je meer inches, moet je naar Toyota gaan. Op de nieuwe Corolla kun je namelijk een 12,3 inch instrumentarium krijgen en een 10,5 inch groot infotainment scherm.

Techniek vernieuwde Suzuki Swace

Dan de techniek, want daar veranderde er meer. De hybride-aandrijflijn heeft een paar pk’tjes gewonnen en levert nu 140 briesende paarden middels een 1.8 viercilinder en elektromotor. Dat was voorheen nog 122 pk. Daarmee kun je nu in 9,4 seconden naar de 100 km/u sprinten: dat is 1,7 seconden sneller dan voorheen. Echt een behoorlijke verbetering. De topsnelheid is alsnog 180 km/u (begrensd uiteraard).

vernieuwde Suzuki Swace

Maar voor wie is de Suzuki Swace dan? Goede vraag! Er zijn natuurlijk nog gewoon mensen die een auto kopen in plaats van leasen. Om de drie jaar inruilen met 60.000 km en op naar de volgende. En stel, jij bent zo iemand die dat eigenlijk ook wel doet. En de Suzuki-dealer is dichter bij rijden dan de Toyota-dealer. Waarom niet? Qua auto heb je hetzelfde. En bij Suzuki-dealers zijn de verkopers altijd heel erg vriendelijk.

vernieuwde Suzuki Swace
vernieuwde Suzuki Swace
vernieuwde Suzuki Swace

Als ze een chocoladecroissant eten bij de koffie, dan delen ze die met je. En als je in de middag komt, maak je kans op een lekkere bamischijf met curryketchup. Natuurlijk verzinnen wij die versnaperingen ter plekke, maar bij de Suzuki-dealer is men altijd heel erg vriendelijk. Dus mocht je zin hebben in een snack of vernieuwde Suzuki Swace, ga dan nu naar de Suzuki-dealer (de eerste staat al te koop in NL)

Meer lezen? Dit zijn 9 Giant Suzuki’s met ambitie!

Ook interessant!

  • Suzuki Across is goedkoper én laadt sneller
  • Zo gaat Suzuki de Jimny alsnog houdbaar houden
  • Win toegangskaarten voor de HISWA te Water met Suzuki Marine
  • Toyota GR Starlet
    Toyota GR Starlet heeft 2.0T viercilinder met AWD

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

facelift, Hybride, station, Suzuki, swace, Video

Vorig bericht: « Deze doodnormale (maar speciale) Golf is peperduur
Volgend bericht: Ferrari Roma en autolift geen goede combinatie »

Lees Interacties

Reacties

  1. karhengst zegt

    3 februari 2023 om 10:03

    Volgens mij wel de primeur qua infotainment: Bezel-in-bezel functionaliteit, en dat zonder meerprijs.

    Nog altijd een in de basis fraai ogende auto voor dagelijks vervoer.

    Login om te reageren
    • HelldogBE zegt

      4 februari 2023 om 00:24

      Bij Toyota leveren ze in de hogere trim niveaus eindelijk een goed infotainment scherm:
      https://images.drive.com.au/driveau/image/upload/c_fill,f_auto,g_auto,h_674,q_auto:eco,w_1200/cms/uploads/tygrc30ar4dumq2kvoyy

      Geen idee of het ook bij Suzuki leverbaar is

      Login om te reageren
  2. AudiRS zegt

    3 februari 2023 om 11:17

    Wat een belachelijke dop met suzuki logo op de klep, over het toyota logo geplakt.
    Armoedig.

    Login om te reageren
  3. PunicaOase zegt

    3 februari 2023 om 13:15

    Qua design absoluut geen lelijke auto en technisch top, maar het hele pakket is voor mij toch echt veeeels te saai.. Wil een glimlach als ik naar m’n auto loop ;-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North