• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verrassing: Mercedes blijft in F1 actief

Auteur: willeme, gepost 11 mei 2022 om 13:02 – 10 Reacties

Mercedes blijft in F1

Mercedes blijft in de F1. Die zagen we niet aankomen.

Voor wie weleens Formule 1 op televisie kijkt, zal het wel zijn opgevallen. Het gaat niet al te best met Mercedes. Het team uit Brackley heeft de afgelopen jaren de sport enorm gedomineerd. Sterker nog, nooit waren een team en een coureur zo dominant als Mercedes en Lewis Hamilton.

Nu kun je je afvragen of het na zeven moddervette jaren (stiekem zijn het er acht) nu eens tijd is voor een paar magere jaren. Gezien de sportieve resultaten lijkt dat te gaan gebeuren. Het is dus vrij logisch dat Mercedes het hazenpad kiest. Maar niets is minder waar. Mercedes blijft in de Formule 1 actief de komende jaren!

Mercedes blijft in F1

Ola Kallenius

In een interview met Autocar laat Mercedes Group CEO Ola Kallenius weten dat Formule 1 simpel weg te interessant is. Kallenius wordt gezien als een progressieve man die Mercedes een elektrische toekomst moet bezorgen. Daar past een benzine-verbrandende sport niet, bij natuurlijk. Dankzij Kallenius krijgt de komende C63 AMG een viercilinder motor en zullen er in rap tempo meer elektrische auto’s bijkomen.

Net als Porsche en Audi is Mercedes overtuigd van de toekomst van de Formule 1. Vanaf 2026 worden de regels veranderd en wordt het elektrische gedeelte belangrijker. Dat niet alleen, de verbrandingsmotoren moeten dan draaien op synthetische brandstoffen. Ook moet de gehele sport dan CO2-neutraal zijn.

Hamilton

Mercedes blijft in de F1 vanwege populariteit

De reden dat Mercedes toch wil blijven is simpel: populariteit. Naar het schijnt is de Netflix-serie Drive To Survive daar mede verantwoordelijk voor. Ook de budgetcaps zorgen voor een overzichtelijk kostenplaatje.

Een fabrikant kan met zo’n 500 miljoen een flinke marketingcampagne opzetten voor een jaar, een beperkte oplage aan supercars bouwen of een jaartje mee doen aan de Formule 1. Nu de F1 zo is gegroeid is qua kijkers en de kosten lager zijn, is het bijna dom om niet te mee te doen.

Meer lezen? Dit zijn de hoogtepunten van 50 jaar AMG!

Ook interessant!

  • Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
    Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
  • Mercedes suggereert dat Hamilton gewoon in de F1 blijft
  • Drama voor Formule E
    Drama voor Formule E: Mercedes stopt officieel
  • boegeroep
    Video: Tactische meesterzet van Mercedes en Hamilton

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Mercedes, ola-kallenius, Racing, Video

Vorig bericht: « Boxster Spyder RS is extra heftige open 718
Volgend bericht: Nieuw merk van Volkswagen op komst »

Lees Interacties

Reacties

  1. autogeak zegt

    11 mei 2022 om 13:11

    “Ook moet de gehele sport dan CO2-neutraal zijn.” Ben benieuwd hoe ze dat dan gaan realiseren en nog over de hele wereld racen.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      11 mei 2022 om 13:19

      @autogeak: extra bomenplanten voor CO2 compensatie, is een mogelijkheid.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        11 mei 2022 om 13:45

        Ik zie het al voor me, een Max Verstappen die naast een leegstaande autofabriek in Limburg de eerste boom van het formule 1 bos komt planten.

        Login om te reageren
      • autogeak zegt

        11 mei 2022 om 13:55

        Geloof je dat nou echt?

        Login om te reageren
      • pomoek zegt

        11 mei 2022 om 14:54

        @willeme: Ok, bierviltje erbij gepakt. Een team bestaat uit ongeveer 50-100 mensen. Laten we zeggen 50. Die reizen, las ik ergens op het internet, 110.000 mijl per jaar. Ronden we af naar beneden, 150.000 km. Dus in totaal: 20*50*150.000=150 miljoen kilometer.

        200 vliegtuig kilometers is gelijk aan de CO2 die een boom per jaar kan opnemen. Laten we dit als uitgangspunt nemen. Dat zijn dus 750.000 bomen, of ongeveer 150ha bos. Aangezien we tussen de 7,5-29 miljoen ha bos kappen per jaar is het, tja, een lief gebaar.

        Login om te reageren
        • autogeak zegt

          11 mei 2022 om 16:31

          Niet vergeten dat die 200 vliegtuig kilometers per jaar worden opgenomen door een volwassen boom, geen net nieuw geplante boom. En voordat een boom eindelijk volwassen is zijn we tientallen jaren verder.
          Het compenseren van CO2 uitstoot is vooral een mooi verhaal wat enkel op papier te doen is.

          https://www.youtube.com/watch?v=61SWIYwCaSE

          Login om te reageren
  2. mashell zegt

    11 mei 2022 om 13:49

    Als Porsche en Audi instappen, Mercedes blijft wat is dan in hemelsnaam de reden voor Honda om er mee op te willen houden?

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      11 mei 2022 om 14:52

      Die hebben dan ook spijt als haren op hun hoofd en zouden er nog best eens op terug kunnen komen.

      Login om te reageren
  3. Design_Driven zegt

    11 mei 2022 om 14:55

    Met directe concurrenten als Audi en Porsche in de sport is het ook veel aantrekkelijker, als ze weer hun vorm kunnen vinden natuurlijk. Het half bakken doen als enkel leverancier is gedoemd te mislukken.

    Login om te reageren
  4. Theis zegt

    11 mei 2022 om 15:30

    logisch denk je dat een formule 1 team dat de jaren ervoor enorm succesvol was na een paar races waar ze geen podium scoren er gelijk mee stoppen

    Edit: mercedes doet het overigens nog steeds prima met russel

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North