• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoppa, Verstappen pakt de snelste tijd in Brazilie

Auteur: autoblogger, gepost 9 november 2018 om 16:21 – 30 Reacties

P1 baby


Max gaat verder waar hij gebleven was, na de winst in Mexico pakt hij de snelste tijd tijdens de eerste vrije training in Brazilie.

Ondanks het feit dat men regen had voorspeld, was het vanmiddag kurkdroog op de baan. Kimi Raikkonen begon in de openingsminuten met een snelle ronde, maar zijn tijd wordt vervolgens verbeterd door new-kid Lando Norris. Hij kwam in de auto van afzwaaiend coureur Fernando Alonso de baan op. Vervolgens was het Max die korte tijd de snelste tijd pakte op de Supersoft band, maar hij werd verdrongen van de eerste positie door Lewis Hamilton. De nieuwe wereldkampioen was 0,037 sneller.

Opmerkelijke stand tot dan toe: Mercedes en Red Bull verdelen de kopposities. Merc op 1 en 3, RB op 2 en 4. Daarachter zien we pas de Ferrari’s van Vettel en Raikkonen.

Aan het einde van de sessie had Bottas wat kopzorgen: hij kampte met een olielek. Daar hadden wij ook last van tijdens de Junkyardrace. Maar goed, ondertussen knalde Verstappen nogmaals de ban op en dook hij met 1.09.011 een slordige 0.096 seconde onder de tijd van Hamilton. Nice job!

De volledige uitslag hieronder. De kwalificatie start morgen om 18u, de race is zondag om 18:10.

1 VER 1:09.011
2 VET 1:09.060
3 HAM 1:09.107
4 RIC 1:09.395
5 RAI 1:09.573
6 BOT 1:09.679
7 GRO 1:09.922
8 MAG 1:10.236
9 LEC 1:10.346
10 OCO 1:10.361
11 SAI 1:10.662
12 HUL 1:10.679
13 GIO 1:10.685
14 STR 1:10.799
15 GAS 1:10.934
16 NOR 1:11.013
17 SIR 1:11.037
18 HAR 1:11.176
19 VAN 1:11.452
20 LAT 1:11.493

Ook interessant!

  • Max Verstappen is de snelste in Azerbeidzjan
  • Video: start GP Brazilië - Verstappen pakt P1
  • Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
    Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
  • Video: Max Verstappen Track Guide van Bahrein

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

brazilië, Formule 1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Racing

Vorig bericht: « Vergelijking: McLaren F1 vs. Speedtail
Volgend bericht: Nederlandse prijs nieuwe Mercedes GLE bekend »

Lees Interacties

Reacties

  1. kunstomdathetmoet zegt

    9 november 2018 om 16:24

    Gefeliciteerd Max!

    Mag ik de autosportkenners hier een vraag stellen over de formule 1? Engels ondersta ik niet goed dus ik kijk geen Sky maar Ziggo. Is evengoed een feest. Olav Mol met z’n energieke verslaggeving, enthousiasme straalt van hem af. Sfeerbrenger Jack Plooij die in z’n interviews met Max het vertrouwde ouwejongenskrentenbroodsfeertje cultiveert. Die twee zijn boezemvrienden, dat zie je meteen.

    Mijn vraag gaat over de studio-uitzendingen. Met al die toppertjes. Jan Lammers en Romeo Coronel met hun objectief-kritische, ja haast wetenschappelijke duiding. Van Gameren, die met z’n eigentijdse verschijning (heeft’ie een bril en een pet met een klep? Dan is het Rob!) miljoenen jongere kijkers aan zich bindt. Robert Doornbos de ervaringsdeskundige. Last but not lease showmaster Rob Kamphues.
    Die experts hebben het dus ieder raceweekend over de p’s.
    ‘De p’s van Verstappen.’
    ‘De race-p’s van Hamilton’.
    Wat betekent dat? Rijders gebruiken in de kwalificatie en de race verschillende soorten banden en motoren. Omdat er onderscheid wordt gemaakt tussen de kwalificatie-p’s en de race-p’s denk ik dat onze experts de Pirelli’s of de power units bedoelen. Heel misschien iets anders? Wie geeft mij uitsluitsel?

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      9 november 2018 om 16:30

      @kunstomdathetmoet: racepace en kwalificatiepace, oftewel een verwachte rondetijd in de kwalificatie, en een gemiddelde rondetijd in de race. Kwalificatiepace ligt hoger dan de racepace. Teams mogen zelf kiezen welke powerunit ze gebruiken tot de kwalificatie, daarna is parc fermé van toepassing en mogen alleen nog kleine vleugelaanpassingen etc plaatsvinden.

      Login om te reageren
      • kunstomdathetmoet zegt

        9 november 2018 om 16:54

        @peug206: mijn dank is groot, mijn hoofdbrekens zijn voorbij! Hierbij rapporteer ik je reactie want die is zo goed, hij verdient het rapportcijfer 10!

        Login om te reageren
        • elemento zegt

          9 november 2018 om 23:38

          @kunstomdathetmoet:dit zegt toch niks

          Login om te reageren
    • kannito zegt

      9 november 2018 om 16:31

      @kunstomdathetmoet: ???

      Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      9 november 2018 om 16:36

      @kunstomdathetmoet: Goede vraag en je hebt het erg leuk omschreven!

      Met pace bedoelen ze eigenlijk de gemiddelde rondetijden van een auto. Je kan bijvoorbeeld heel snel 1 rondje rijden (kwalificatie) maar dat kan je nooit 56 rondes achter elkaar doen tijdens de race. Dan ligt je gemiddelde veel hoger. Als je gemiddelde erg goed is en competitief, dan heb je dus een erg goede ‘racepace’. Een racepace is dus nooit zo goed als een kwalificatiepace.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        9 november 2018 om 16:38

        Oh en er wordt natuurlijk niet alleen in de Formule 1 gesproken over pace maar in alle klasses in de auto- en motorsport. Zo is de pace van de 156 van team Autoblog tijdens de Junnkyardrace ongeveer vergelijkbaar met de Williams van Lance Stroll dit jaar. Dramatisch slecht dus.

        Login om te reageren
      • kunstomdathetmoet zegt

        9 november 2018 om 16:57

        @viezefreddyw: ook jij bedankt voor de geweldige reactie. Ik leer hier steeds meer!

        Login om te reageren
    • torsen zegt

      9 november 2018 om 16:36

      @kunstomdathetmoet: Ik heb m’n racepees wel eens verrekt. Kun je zo drie weken niet auto rijden.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        9 november 2018 om 16:46

        @torsen: Ik ben met snowboarden een keer verkeerd op een ramp geland met m’n racepees, kon(t) 2 weken niet zitten zonder kussentje, ook niet fijn !

        Login om te reageren
    • Barryyy zegt

      9 november 2018 om 16:36

      @kunstomdathetmoet: not sure if trolling or……

      Login om te reageren
      • rijnooit zegt

        9 november 2018 om 16:55

        @barryyy: haha, dat dus ?

        Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      9 november 2018 om 16:40

      @kunstomdathetmoet: Dit meen je.. Lekker opgelet bij biologie! Dat is een pees in je rechtervoet. Op vrijdag warmen ze die op in twee sessies. S’avonds tijgerbalsem en inbinden voor de kwalificatiepees. Als je goed op let bij de oudere coureurs zie je dat de hak aanmerkelijk dikker is. Max zn pezen icm kuitspieren zijn vooral erg geschikt voor de race. Brazilie 2016 kwam ook door die rubbere laarjes waar hij mee in de plassen stond te stampen vroeger. Daarom is hij zo veel beter in de regen dan Ricciardo bijv.

      Login om te reageren
    • Rick-dos zegt

      9 november 2018 om 16:56

      @kunstomdathetmoet:

      Als ze het hebben over de p’s van Verstappen dan hebben ze het over waar die op dat moment weer de Pest in heeft. De ene keer heeft hij de pest in z’n motor, de andere keer dat ie net niet pole pakt en weer een andere keer heeft hij de pest in een andere coureur.

      Als ze het hebben over de race p’s van Hamilton dan hebben we het over de rassen problematiek. Het engels woordje “race” is in het nederlands namelijk rassen. De p staat dan voor problems. Hamilton houdt zich namelijk heel erg bezig met het rassen probleem. Zo heeft hij een groot gedeelte van z’n leven vast gezeten op Robbeneiland (is een eiland van een voetballer maar dat leg ik je nog wel een keer uit) omdat hij streed tegen Apartheid. Toen hij vrij werd gelaten sprak hij de legendarische woorden “I have a dream” (ik heb een droom). Hij ging verder met “that one day I’ll be F1 champion”. Intussen is hij vijfvoudig kampioen.
      Mooi en inspirerend verhaal en leven die Hamilton…

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        9 november 2018 om 16:57

        @rick-dos: O ja. En ook nog…

        #ontslaJackPlooij

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          9 november 2018 om 17:00

          @Rick-dos: inderdaad.

          Login om te reageren
      • kunstomdathetmoet zegt

        9 november 2018 om 17:04

        @rick-dos: hahaha! aPPlaus voor je ironie en je spitsvondigheid! Ik zou dat niet kunnen sterker ik kan nog een p (puntje) aan jouw schrijftalenten zuigen!

        Login om te reageren
    • sjonniedeluxe zegt

      9 november 2018 om 17:41

      @kunstomdathetmoet: gewoon of er lekker tempo in zit

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      9 november 2018 om 17:43

      @kunstomdathetmoet: de P van Verstappen, dat noemen ze in Engeland de D van Hamilton ?

      Login om te reageren
    • twentsediesel zegt

      9 november 2018 om 18:04

      @kunstomdathetmoet: my 2 cts:
      pace ~ ritme. Denk aan een pacemaker = ritmemaker. Racepace is dan niet alleen een snel rondje, maar de constante (ritme) snelheid.

      Login om te reageren
    • bassx zegt

      9 november 2018 om 19:39

      @kunstomdathetmoet: pace is de snelheid die de auto kan rijden. Omdat het verbruik in brandstof tijdens de race gelimiteerd is kan de auto in de race niet zo snel als in kwalificatie. Ook moeten er meerdere ronden in een race op een setje banden worden gereden dan tijdens kwalificatie. Bij een bepaalde pace hoort dan ook een andere setup.

      Login om te reageren
    • michaelknight zegt

      9 november 2018 om 20:49

      @kunstomdathetmoet: haha, is dit een open sollocitatie bij Autoblog? Ik zeg: door naar de volgende ronde! Verder: eens met jouw betoog, alleen Bobbie Doornbos is serieus een coole gast. Ik vind dat hij de show naar een hoger niveau trekt, naast die Kamphues en gastnitwits zoals afgelopen keer Remy Bonjaski. Wtf doet Bonjaski daar man… Tot slot, waarom kan ik op de app geen alineas maken in de reactie?!

      Login om te reageren
    • fapfap zegt

      9 november 2018 om 22:55

      @kunstomdathetmoet: hilarisch geschreven! Voor zulke reacties lees ik graag de reacties :)

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        10 november 2018 om 07:57

        @fapfap: het is inderdaad een mooie opzet, lokt ook mooie reacties uit. Zo wordt een artikel over onzinnige tijden bij een vrije training toch nog de moeite waard.

        Login om te reageren
    • bussie88 zegt

      10 november 2018 om 09:26

      @kunstomdathetmoet: wat een heerlijk stukje tekst

      Login om te reageren
  2. piquet1986 zegt

    9 november 2018 om 18:39

    Vliegt zn auto nou op de headerfoto?

    Login om te reageren
    • Joost zegt

      9 november 2018 om 19:36

      @piquet1986: dat komt door de rake van de auto :)

      Login om te reageren
  3. bassx zegt

    9 november 2018 om 19:51

    En nu 5e in de tweede vrije training

    Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      9 november 2018 om 22:29

      @bassx: Er worden alleen berichten over F1 geplaatst wanneer Max het goed doet?

      Login om te reageren
      • Visje66 zegt

        10 november 2018 om 01:59

        @skinnybmw: inderdaad, en wat voor toegevoegde waarde heeft het resultaat van een vrije training? Helemaal niks… als hij pole pakt, ga dan eens schrijven.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North