Begin maar vast met sparen voor deze nieuwe generatie GLE.
In september presenteerde Mercedes de kersverse GLE. De Duitse autofabrikant koos voor evolutie in plaats van revolutie. Het is nog steeds onmiskenbaar een GLE, maar dan in lijn met de rest van het gamma van Mercedes.
De achterkant heeft bijvoorbeeld wat weg van een CLS en de voorkant heeft trekjes van de huidige E-klasse. Volgend jaar start de levering en vandaag heeft het merk de Nederlandse vanafprijzen bekendgemaakt.
Je scoort de GLE vanaf 82.356 euro. Daarvoor krijg je een GLE 300 d 4MATIC met 245 pk en 500 Nm koppel. Liever benzine rijden dan kun je opteren voor de GLE 450 4MATIC. Onder de kap huist een in Nederland geplaagde zescilindermotor, die ondanks de toevoeging van 48 volt-technologie flink aan de prijs is. Deze variant is er vanaf 99.672 euro. De 450 4MATIC levert 367 pk en 500 Nm koppel. Bovendien is er dankzij EQ Boost tijdelijk 250 Nm extra koppel en 22 pk extra vermogen beschikbaar.
De nieuwe Mercedes GLE beleefde een maandje geleden zijn debuut tijdens de Autoshow van Parijs. In de toekomst zal het motorengamma verder worden uitgebreid. De SUV staat begin 2019 bij de dealer.
Niet dat ik dit model nou specifiek aantrekkelijk vind, maar man man man, wat worden nieuwe ‘leuke’ auto’s duur ! We hebben binnenkort een hele generatie die uitsluitend in muesli-rugzakjes met/of zonder Duracell-batterij gereden heeft en smeerolie ongetwijfeld vies vindt.
@dawwg: In Duitsland en België zijn ze nog prima te betalen hoor… Hier in NL is het inderdaad gewoon een Aygo cultuur helaas.
@venividivici: Ja, ik ga zeer binnenkort zelf een smeuïge eerstehands uit Duitsland importeren :)
@dawwg: hold your horses, want je mag dan alsnog de bpm enz aftikken
@dawwg: Deze prijzen zijn toch niet zo gek? Volgens mij beginnen auto’s in dit SUV-segment al jaren vanaf 80-85000 euro en dat ze met wat opties of een dikkere motor op de stoep staan voor 115-125.000 euro.
Valt me eigenlijk nog mee wat betreft prijsstijging. De GLE250d 4matic begon vanaf 78k met ‘maar’ 204 pk en ook 500Nm.
@torsen: goede kans dat de wagen een stukje lichter is, de nieuwere motoren minder verbruiken en daardoor de WLTP boete meevalt.
@torsen: op Mercedes-benz.nl begint de GLE300d bij € 62.938 in het modellenoverzicht. Dat oogt dan toch aantrekkelijker,maar zal allicht nog wat belastingen ‘missen’.
@torsen: en door wlpt is de diesel zeker niet dood!
Het is een flinke wagen maar om daar nu 78 foto’s van te publiceren
@chriscross: Landschappen zijn ook de moeite waard.
Krijgt ie er met die E boost serieus 250(!!)Nm bij? Dat is wel ff lekker met inhalen.
@e34m5touring: heb je wel nodig, want het apparaat weegt meer dan 250 olifanten… :P
Ik vind ‘m gewoon erg geslaagd!
Waarom zou ik gaan sparen voor zo’n zinloze tractor?
Hij ziet er best wel bescheiden uit voor zo’n dikke SUV. Vind dat wel van klasse getuigen.
Interieur is ook weer top, ondanks dat alle electronische gadgets die je kan bedenken er op en aan zitten, en het dashboard voor een groot deel uit displays bestaat heeft het toch nog een enigzins traditionele uitstraling. Ik hou daar wel van
Deze of de nieuwe X5 lastige keuze
MB voor dat geld met Hyundai/Kia uitstraling (achterkant) nee dank u.
Tuurlijk. In theorie kan je een GLE kopen vanaf 82.356 euro. Maar ja, dan heb je wel de pauper-uitvoering. Daarin zitten dan weliswaar stoelen (voor en achter!) en een stuurwiel (rond!), maar verder moet je zo’n beetje er alles bijkopen. Dus onder de ton in euro’s kom je ze nauwelijks tegen, eerder ruim daarboven.
245pk in zo’n zware auto… wat verschrikkelijk. Hier hoort minimaal 300pk in met minimaal 2200kg. Doet me denken aan een GL320cdi. 224pk in auto van 2450kg. Waar gaat dit naartoe…
@drommedaris: het kan nog erger. Range Rover had een 170 pk ‘sterke’ diesel motor in de Sport zitten. Dan verlies je gewoon bij t stoplicht van een Aygo
De mercedes sang yong editie.. wat een lelijk ding met die tent achterop, dat ze daar na 3 modelreeksen niet vanaf stappen..
In deze auto hoort een 6-cilinder diesel. Die motoren maken m pas interessant, nu is t nog behelpen.