
Max Verstappen speelde in Tokio ook even voor testrijder.
We hebben gisteren allemaal gezien hoe Max de RB21 naar de overwinning reed (of niet, dan heb je weinig gemist), maar dit was niet de enige auto die hij reed in Tokio. De viervoudig wereldkampioen reed ook nog in een elektrische SUV.
Nu is dat niet zo spannend, maar het gaat om een auto die nog niet onthuld is. Je raadt het al, het is een Honda. Max Verstappen verscheen in dit prototype tijdens een Red Bull-evenement voorafgaand aan de Grote Prijs van Japan.


Honda presenteerde deze auto – genaamd de Honda 0 SUV – in januari al op de CES in Las Vegas. Dit was al een aardig productierijp prototype, ondanks de futuristische looks. De auto waar Max in rijdt oogt nog productierijper, want deze heeft gewoon spiegels. Verder zien we heel weinig verschillen met de auto die in Las Vegas stond. Je kunt dus rekenen op een gigantische dode hoek.
De Honda 0 SUV wordt het eerste model op Honda’s gloednieuwe EV-platform. Op deze basis komt er ook nog een zeer futuristische sedan. Tenminste, Honda noemt het een Saloon, maar het is meer een rijdende computermuis.



De nieuwe elektrische SUV van Honda is geen verre toekomstmuziek: de auto moet in de eerste helft van volgend jaar al op de markt komen. In eerste instantie in de VS, maar de auto komt ook naar Europa. Je kunt straks dus gewoon de auto kopen waar Max in gereden heeft. Wie wil dat nou niet?





Die glimlach op het gezicht van Verstappen… Hij denkt waarschijnlijk “het is een godsgruwelijk lelijke wagen maar ik krijg hier zo’n berg geld voor…”
Ja echt, wat een ontiegelijk lelijk ding is dat zeg
Vorm naar functie en praktisch gebruik, denk ik zo, maar lelijk is het wel.
Met dat geklooi van extra importheffingen zou het me niks verbazen dat Honda dadelijk nog de planning omgooit en de auto eerst in Europa laat debuteren, en daarna pas in Trumpistan. Ze hebben tenslotte hier nog wel wat marktaandeel terug te winnen.
On topic: het zal z’n voordelen hebben voor de aerodynamica en de binnenruimte, maar kolere, wat vind ik die achterzijde lelijk.
Bij mijn weten genoeg Honda fabrieken in de VS. En anders de optie om te rebadgen naar Acura. Die komen vast onder de importheffingen uit.
Hij lijkt iets ‘gedrongere’ te zijn geworden wat beter oogt. Erg benieuwd naar het eindresultaat. Tikje afwijkend design kan ik wel waarderen net als bij BMW..
Hoe zeg je ‘de bochel’ in het Japans ?
せむし男
(aldus Google Translate)
ありがとう!
(Dank je!)
Arigato Robert-san.
Honda Bochel. Klinkt best goed.
Honda Quasimodo ook.
Lijkt alsof ze 1.000 liter bagageruimte erg hebben afgestemd op een kubus van 1m3, die zou erin moeten passen. Handig voor het vervoeren van vloeistoffen in van die witte, vierkante containers. Ik zie een potentiële verkooppiek in Brabant aankomen.
De SUV van De Tomaso!
Hatchback-SUV crossover gecombineerd met een bestelbus.
Polletje:
Gaan we dit genre dan crossover-over noemen?
Of cross-crossover?
Of gewoon crossover crossover.
In ieder geval ziet het er niet uit, dus het zal wel een succes worden.
Ze hebben een schoen gepakt en daar wielen onder gezet.
Hé, is de sang yong rodius weer terug