• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verstappen verbluft Red Bull met strategie-call tijdens diner

Auteur: jaapiyo, gepost 27 september 2020 om 12:51 – 7 Reacties

Verstappen verbluft Red Bull

Max Verstappen had tijdens de dis op vrijdag een visioen. Gisteren werd zijn blik in de toekomst realiteit. Zijn team is daardoor andermaal verbluft door de kwaliteiten van de Nederlander.

De kwalificatie gisteren voor de F1 Grand Prix van Rusland leek vooraf gezien weer een tweestrijd te worden tussen de twee Mercedes. Nou is dat op zich niet zo speciaal, want dat geldt eigenlijk voor elke kwalificatie dit jaar. Echter, in het Russische Sochi leek het voordeel voor de zwarte brigade nóg groter te zijn dan elders. Het baantje is de W11 op het lijf geschreven.

En toch begint Mercedes dadelijk niet zij-aan-zij vanaf de eerste rij. Verstappen verrichtte namelijk een heldendaad door zijn Red Bull naar P2 te slepen. Hij maakte daarbij slim gebruik van een tow die Valtteri Bottas hem onvrijwillig gaf. Diezelfde Bottas start vandaag daardoor vanaf P3.

Dat op zich was al episch, maar mogelijk nog belangrijker is dat onze Max Q2 doorkwam op de medium banden. Dat betekent dat hij vandaag ook op dit ‘gele’ rubber mag starten. Omdat Hamilton wat problemen kende in Q2, is MV33 naast Bottas de enige in de top-10 die niet op de rode softs start. Dat zou vandaag wel eens het verschil kunnen maken. Of nou ja, laten we het er op houden dat het Red Bull en Max in ieder geval een kansje geeft, dat ze anders niet zouden hebben.

Het was dus een goede strategie-call. Maar goed, dat gebeurt wel vaker in de F1, daar hebben de teams immers zoveel scherpe geesten in dienst. Het bijzondere is echter dat Red Bull Racing de call geheel toeschrijft aan Max Emilian zelf. Helmut Marko vertelt bij F1 Insider:

Gisteren tijdens het diner vertelde hij [MV33] opeens dat hij op de mediums wilde kwalificeren in Q2. Wij dachten dat dat niet mogelijk was. Maar hij stond erop en zei ‘als je dit en dit aanpast aan de setup, dan eindigen we makkelijk in de top-3’. Dat is toch ongelooflijk!

Helmut Marko, is beretrots op zijn pupil

Zeker gezien het feit dat Red Bull op vrijdag nog helemaal niet zo snel leek te zijn, getuigt het voorval maar weer eens van de epische skills van onze held. Waarvan akte. Het is alleen wel een beetje jammer dat Pirelli nu zegt dat Hamilton op de beste band staat qua strategie…

Ook interessant!

  • Video: Verstappen op Zandvoort
  • Blijft Max Verstappen de rest van zijn carrière bij Red Bull?
  • Jos Verstappen praat over toekomst van Max Verstappen
  • Verstappen heeft de vleugel van Perez gestolen

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Helmut Marko, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Lamborghini Urus Graphite Capsule is opvallend zwart
Volgend bericht: Carlos Sainz Crash GP Rusland [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. harrie zegt

    27 september 2020 om 13:07

    Albon scheen ook gebeld te hebben dat ie op supersofts wilde kwalificeren.

    Login om te reageren
  2. Richmond zegt

    27 september 2020 om 13:28

    Hamilton under investigation for pre-race practice start
    https://www.motorsport.com/f1/news/hamilton-investigation-practice-start-russian-gp/4882845/

    Login om te reageren
    • mrB zegt

      27 september 2020 om 14:57

      Als alles wat Max doet episch is, is het dan nog wel episch?

      Login om te reageren
      • Richmond zegt

        27 september 2020 om 15:10

        @mrB: het is episch om alles episch te doen

        Login om te reageren
  3. kniesoor zegt

    27 september 2020 om 21:14

    Het gaat er ongetwijfeld niet van komen, maar het zou interessant zijn als alle huidige F1-coureurs eens in exact dezelfde raceauto (of kart, als dat makkelijker te realiseren is) gezet zouden worden om te zien wie nou werkelijk de snelste coureur is.

    Login om te reageren
    • oldebronx zegt

      27 september 2020 om 22:50

      @amghans: maar wanneer ben je snelste coureur? Als je het laatste kan remmen? Als je het slimste je hybride systemen kan inzetten? Als je het snelste kan reageren? Als je het beste kan inhalen? Als je het beste met zenuwen om kan gaan? Als je het beste kan sturen? Of als je een combinatie van dat alles (en de rest) bent?

      Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    28 september 2020 om 10:35

    Iemand heeft hier dus lopen te falen.

    OF de RB simulatie-software werkt niet goed, en had dus niet aan zien komen dat een RB in de handen van Max snel genoeg kon zijn voor de de mediums in Q2.
    OF Max gelooft de software en het team niet en heeft er wonderbaarlijk genoeg een supergoed rondje uitgeperst.

    Maar op zich is er niks bijzonders aan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North