• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkomen nutteloos: de ultieme puristencoupé is nu nog beter

Auteur: willeme, gepost 7 september 2019 om 10:02 – 44 Reacties

Afbeelding Volkomen nutteloos: de ultieme puristencoupé is nu nog beterAfbeelding Volkomen nutteloos: de ultieme puristencoupé is nu nog beterAfbeelding Volkomen nutteloos: de ultieme puristencoupé is nu nog beterAfbeelding Volkomen nutteloos: de ultieme puristencoupé is nu nog beterAfbeelding Volkomen nutteloos: de ultieme puristencoupé is nu nog beterAfbeelding Volkomen nutteloos: de ultieme puristencoupé is nu nog beterAfbeelding Volkomen nutteloos: de ultieme puristencoupé is nu nog beterAfbeelding Volkomen nutteloos: de ultieme puristencoupé is nu nog beter

Toyota GT86 TRD Handling Package '20
Maar je gaat ‘m toch niet kopen, toch?

Eigenlijk is het best wel grappig dat het juist het superbrave Toyota en Subaru waren die dachten: laten we een betaalbare rijdersauto ontwikkelen en produceren. Het resultaat zijn natuurlijk de Subaru BRZ en de Toyota GT86.

Vandaag behandelen we even die laatste. Want de Toyota ’86’ is namelijk lichtjes opgefrist. Het belangrijkste nieuws is dat er een ‘TRD Handling Package’ leverbaar is. De Toyota GT86 was altijd een auto met een geweldige wegligging, maar die is nu dus ietsjes beter. We zullen het even kort toelichten: bij de ontwikkeling van de Toyota GT86 wilde Toyota dat de grenzen niet zo ver lagen als het geval was (en is) bij heel erg veel sportieve auto’s. Daarom werden er de 17″ banden gebruikt die het Japanse merk ook onder de Toyota Prius legt. Minder grip = eerder de grens bereikt = meer lol.

Toyota GT86 TRD Handling Package '20

Althans, dat was de gedachte. Niet iedereen was daar een groot fan van, want zeker als je wat sneller (precies 80 km/u bedoelen we wij) over een B-weg stuurde, merkte je dat de grip er gewoon niet altijd was. Die tijden zijn nu voorbij dank zij het TRD Handling Package. Dit pakket is alleen leverbaar op het instapmodel met handgeschakelde versnellingsbak.

Toyota GT86 TRD Handling Package '20

De knetterharde Prius EcoEnergySavers (of hoe die banden ook heten) zijn bedankt voor hun diensten. Met het TRD Handling Package krijg je 18″ velgen met daaromheen de nieuwste Pilot Sport 4 banden van Michelin. Misschien nog wel belangrijker zijn de standaard schokdempers. Die zijn vervangen door exemplaren van de firma Sachs. We zijn erg benieuwd hoe dat rijdt, want de het waren Sachs-dempers die de Clio Renault Sport 182 tot een briljante auto maakte.

Toyota GT86 TRD Handling Package '20

Vervolgens krijg je met het TRD Handling Package ook Brembo remschijven met 326 millimeter schijven aan de voorkant en 316 millimeter aan de achterkant. In het interieur zien we een nieuw 7-inch scherm met bluetooth, USB en Apple Car Play. Of Android Auto, als dat jouw ding is. Dan het slechte nieuws, wij gaan deze update niet meer meemaken. De Toyota GT86 is onlangs van de Nederlandse markt gehaald. Wees niet boos op de importeur, overigens. Dit jaar werden er twee verkocht. In 2018 waren het er 3, het jaar ervoor 4 exemplaren. In 2016 slechts één en 2015 vonden slechts 6 exemplaren een nieuwe eigenaar.

Ook interessant!

  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86
  • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota
  • Toyota blijft een betaalbare A-segmenter maken
  • YouTuber laat Toyota Hilux van helikopter vallen
    YouTuber laat Toyota Hilux van helikopter vallen

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

gt86, Toyota, trd

Vorig bericht: « Deze Golf heeft 225 pk, per voorwiel!
Volgend bericht: Deze vrachtwagen is een absolute nachtmerrie »

Lees Interacties

Reacties

  1. Volvo_440_turbo zegt

    7 september 2019 om 10:16

    Ik kan me een auto herinneren die ook een soort van TRD package had in het verleden :D

    Login om te reageren
  2. theladystig zegt

    7 september 2019 om 10:28

    Die donkergroene kleur met gouden velgen doet mij denken aan de combinatie waarin het concept model voor de M8 Gran Coupé werd gepresenteerd. Hele chique combinatie!

    Jammer dat het TRD Package maar op 1 uitvoering beschikbaar is.

    Login om te reageren
  3. spidermann zegt

    7 september 2019 om 10:36

    Ik dacht dat deze Toyota uit het leverassortiment in Neederland was gestreept.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      7 september 2019 om 10:39

      @spidermann: Ik zou zeggen, check de laatste alinea ;)

      Login om te reageren
    • utregcity zegt

      7 september 2019 om 12:20

      @spidermann: nee hoor, ligt gewoon op de vleeswarenafdeling bij de Appie.

      Login om te reageren
  4. flatsixx zegt

    7 september 2019 om 10:37

    Het enige wat deze auto nodig had is 300pk

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      7 september 2019 om 12:05

      @flatsixx:
      Echt niet. Heb een GT86 en een weekendwagen met meer pk, maar de GT is zeker zo leuk en net zo leuk omdat hij licht en speels is.

      Login om te reageren
      • dromedaris zegt

        7 september 2019 om 14:59

        @StijnB: echt wel. In Australië verkochten deze beter dan een Golf hier. En het merendeel hoorbaar getuned.

        Login om te reageren
        • StijnB zegt

          7 september 2019 om 16:05

          @dromedaris:
          Als dat de reden zou zijn, zouden mensen hem ook hier kopen en tunen…

          Login om te reageren
      • michaelb zegt

        7 september 2019 om 23:45

        @StijnB: Wenbaar en speels is een mijn fiets ook. Nee, deze auto heeft zeker meer vermogen nodig. En al helemaal meer koppel.

        Login om te reageren
        • StijnB zegt

          8 september 2019 om 09:59

          @michaelb:
          Als dat de enige belangrijke parameters zijn raad ik aan een vrachtwagen te kopen…

          Login om te reageren
          • michaelb zegt

            8 september 2019 om 22:36

            @StijnB: Kan je vinden, maar de auto mist echt net wat vermogen en zéker wat koppel om hem wat leuker te vinden.

            Zie Honda S2000.

            Login om te reageren
  5. staal zegt

    7 september 2019 om 10:38

    Ik knap af op dat klokje.

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      7 september 2019 om 12:06

      @staal:
      Klokje is net een leuke knipoog naar de AE86…

      Login om te reageren
  6. mopar70 zegt

    7 september 2019 om 10:47

    Dit met een kuurtje veel liever dan de nieuwe Supra

    Login om te reageren
  7. quotama zegt

    7 september 2019 om 11:03

    We gaan m niet kopen. Er zijn genoeg redenen waarom niet.
    – In Nederland door BPM al te duur
    – Onzuinig en dus wordt je nogmaals gepakt met hoge benzineprijzen
    – Een gemiddelde werkende in Nederland kan m nieuw niet betalen
    – Niet geschikt als leaseauto vd zaak
    – Niet geschikt voor mensen met kinderen
    – Degenen die hem kunnen betalen en toyotas rijden zijn 50+ en kopen een prius.

    Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      7 september 2019 om 11:50

      @quotama: die rijden hun avensis eerst op

      Login om te reageren
  8. android16 zegt

    7 september 2019 om 11:05

    Ziet er nog steeds niet uit die tractor banden op die imitatie goud kleurige velgen, bah.

    Login om te reageren
    • qoekje zegt

      7 september 2019 om 11:11

      @android16: echt goud is ook veel te zwaar

      Login om te reageren
  9. rs6avant zegt

    7 september 2019 om 11:11

    Hoe groot kan het bord voor je kop zijn als fabrikant, als je de geluiden uit de markt niet hoort die schreeuwen om meer vermogen in deze anders erg leuke wagen?

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      7 september 2019 om 13:00

      @rs6avant:
      Omdat er daarvoor de Supra is, overvloed aan vermogen is niet de bedoeling van deze lichtvoetige wagen…

      Login om te reageren
      • rs6avant zegt

        7 september 2019 om 13:02

        @stijnb: Op de rollenbank doet de Supra 340pk. De GT86 heeft er 200pk. Dat is een flink gat.

        Login om te reageren
        • StijnB zegt

          7 september 2019 om 16:02

          @rs6avant:
          Niet als je rekening houdt met het feit dat de Supra 300kg zwaarder is…

          Login om te reageren
  10. sonnybonds zegt

    7 september 2019 om 11:34

    nooit goed begrepen waarom deze auto geen succes is. Lijkt me een hele toffe auto om te hebben. Misschien te duur????

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      7 september 2019 om 12:06

      @sonnybonds:
      In België tweedehands vanaf 16k, ik kan het eenieder aanraden!

      Login om te reageren
      • gandini zegt

        8 september 2019 om 11:10

        @stijnb: Staat op die manier ook hoog op mijn lijstje: tweedehands, vanuit het buitenland. Triest dat je in NL zover moet gaan om voor een redelijk bedrag wat leuks te rijden. Ik weet ook wel dat we het goed hebben hier, maar dat blijft als autoliefhebber toch altijd een beetje wrang…

        Login om te reageren
    • vondick zegt

      7 september 2019 om 13:43

      @sonnybonds: Ik snap het wel. Ben er ook geen fan van. Gebrek aan uitstraling. Niet snel. Niet praktisch. En als je echt een fijne rijdersauto wil zonder al te veel vermogen dan is de Mx-5 waarschijnlijk beter.

      Login om te reageren
      • sonnybonds zegt

        7 september 2019 om 14:15

        @vondick: misschien is de mx5 beter maar die zie ik ook weinig. misschien is er gewoon geen markt voor in NL zou het niet weten. heeft weinig concurenten behalve de mx5

        Login om te reageren
      • StijnB zegt

        7 september 2019 om 16:04

        @vondick:
        Sneller en praktischer (relatief ruime koffer en achterbank) dan een MX-5 alvast…

        Login om te reageren
    • emping zegt

      7 september 2019 om 14:04

      @sonnybonds: geen succes wellicht in NL…

      Login om te reageren
  11. lekbak zegt

    7 september 2019 om 11:48

    Wat ik dus zo bizar vind is dat die energysavers überhaupt bestaan. Een auto is 3 keer zwaarder en duurder dan noodzakelijk omdat er persee vele duizenden euro’s aan veiligheid in moet. En dan verkoop je banden die gewoon veel minder grip hebben als noodzakelijk. Terwijl grip toch echt het aller belangrijkste is in een auto, zonder grip heb je niks aan een motor, stuurwiel of remmen.

    Login om te reageren
    • bauke_vandijk zegt

      8 september 2019 om 11:48

      @lekbak: Omdat het doel van deze auto puur rijplezier is. Hij is licht en hij drift extreem makkelijk, zo is hij ontworpen. Ik weet niet of je er ooit in hebt gezeten maar zoveel € aan veiligheid zit er ook niet in. Hij heeft 200pk wat tochwel genoeg is voor een plezier auto en zoals toyota verwachte is er een gigantische tuning scene rondom de auto. Meer vermogen? , turbo kit of supercharger kit erop, of een hele andere motor, te weinig grip? Grote velgen en je kan er talloze widebody kits op zetten. Deze editie is geïnspireerd door het talloze japanse straat racen door de bergen eind jaren 80 en 90. Alleen wij zuurpruimen snappen dat niet want het enige wat wij zien is een goedkoop plastic sportautootje met chinese prius banden die door een golf gtd eruit wordt gereden bij de nonchalante stoplicht 0 naar 60 drag race en ook nog door bpm onrealistisch ondenkbaar misselijk makend duur is gemaakt. Wij hebben tenslotte toch geen leuke b wegen waar geen fietsers zijn om de 10 meter. Kortom de auto is niet voor ons omdat wij hem toch niet begrijpen

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        8 september 2019 om 12:03

        @bauke_vandijk: ik heb het niet over de gt86 maar over de banden in het algemeen.

        Maar ook die gt86 zit bomvol veiligheid. Zo niet dan was die maar 600kg geweest. Bijna alles is verplicht, van kreukelzone tot airbags en ABS achtige systemen.

        Login om te reageren
  12. tjorque zegt

    7 september 2019 om 12:40

    Geweldige remmen upgrade, nu stopt hij helemaal 4 keer sneller dan dat hij optrekt…

    Login om te reageren
  13. clubbtraxx zegt

    7 september 2019 om 13:37

    Kwam er een paar jaar lang bijna elke dag 1 tegen richting het werk. Met m’n V40 reed ik ‘m elke dag zoek op de rotondes dus ja die Toyo kan wel een handling package gebruiken.

    Login om te reageren
    • mopar70 zegt

      7 september 2019 om 14:05

      @clubbtraxx: This Toyo needs Toyo’s

      Login om te reageren
    • StijnB zegt

      7 september 2019 om 16:05

      @clubbtraxx:
      Is een lichte (goede 1200kg) sportwagen met laag zwaartepunt en sper etc… Is gemaakt voor rotondes…

      Login om te reageren
      • clubbtraxx zegt

        8 september 2019 om 01:09

        @stijnb: In elk geval niet met die prius banden :-) V40 is verguisd door het aantal D2 leasebakjes wat er rondreed maar was echt een goed sturende auto in de juiste uitvoering.

        Login om te reageren
    • celicasteve zegt

      7 september 2019 om 21:15

      @clubbtraxx: als je hem tegen komt en hij de andere kant op rijdt is dat geen winnen hé?

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      8 september 2019 om 12:05

      @clubbtraxx: ik heb met een busje wel eens een Ferrari eruit gereden bij het stoplicht. Elke Mercedes sprinter is nu sneller dan een Ferrari!!!!!!!

      Login om te reageren
  14. Dizono zegt

    7 september 2019 om 14:06

    Sachs is leuk, Öhlins is beter…

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      7 september 2019 om 23:06

      @Dizono: maar vergeleken met Reiger presteren ze voor geen meter… :) Beetje nationalisme!!

      Login om te reageren
  15. Onehp zegt

    8 september 2019 om 10:12

    Altijd maar die reacties om meer vermogen… Dat ding rijdt leuker dan het meeste spul met veel meer vermogen. Dat is, als je van ‘sturen’ houdt, en niet enkel van ‘gassen’.

    Mis de mijne na 4,5 jaar bezit nog steeds, in mijn ervaring stuurt veel leuker dan:
    – 335i
    – 400pk Cupra
    – 458 Italia
    – MX-5
    En zelfs de Supra (geloof ik best): https://youtu.be/SJQo0tZ5Jmg

    In NL jammer genoeg duur, maar alles was duur… Was leuk geweest anders met dit pakket.

    PS: klein beetje meer vermogen en vooral koppel in het middengebied is wel leuker en makkelijk op te lossen….

    Login om te reageren
  16. frank2b zegt

    8 september 2019 om 21:41

    Kopen kopen kopen: https://www.autowereld.nl/toyota/gt86/2-0-d-4s-special-edition-scion-frs-seri-limite-nr-1250-31417366/foto.html

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North