• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Arteon eHybrid heeft 400 Newtonmeters

Auteur: willeme, gepost 26 november 2020 om 14:04 – 11 Reacties

Volkswagen Arteon eHybrid

Lang leve de elektromotor. De Volkswagen Arteon eHybrid is een koppelbaasje.

Nu de vraag om elektrische auto’s telkens meer toeneemt, zitten fabrikanten ook nog een beetje met hun handen in het haar: hoe verkoop je de huidige techniek nog?

Plug-in hybride

De EU-regelgeving wordt telkens strenger en als een auto daar eenmaal aan voldoet, staan de nationale regeringen klaar om belasting te gaan heffen op auto’s met een hoge uitstoot. Daarom zijn er diverse tussenoplossingen. Denk aan de 48V-generator, de hybride of de plug-in hybride. Die laatste kwam laatst enorm in opspraak. Als je veel lange snelwegritten gaat doen op hoge snelheid zou het verbruik hoog zijn. Dat was wel een Sherlock momentje.

Volkswagen Arteon eHybrid

Volkswagen Arteon eHybrid

De Volkswagen Arteon eHybrid is de nieuwste aanbieding qua plug-in hybrides. In principe kan deze auto niet als een verrassing komen. Niet alleen om dat het min of meer al bevestigd werd, maar de techniek ligt gewoon in de magazijnen van de Volkswagen Group.

De Arteon deelt onderhuids techniek met de Volkswagen Passat en daar is een GTE plug-in hybride versie van. Een scherp oog zou opmerken dat de GTE-badge dit moment niet gebruikt wordt, maar de eHybrid-benaming.

  • Volkswagen Arteon eHybrid

Modaal

De reden daarvoor is vrij eenvoudig: GTE is voor de sportievere en krachtigere varianten. De Volkswagen Arteon eHybrid is relatief gezein vrij modaal gemotoriseerd. Er wordt gebruikt gemaakt van een 1.4 TSI-viercilinder en een elektromotor. Het systeemvermogen is 218 pk en het systeemkoppel bedraagt een aangename 400 Nm. Dat is net zoveel koppel als de Audi S4 (B5). Die auto gold destijds als een waar koppelmonster. Op de elektromotor kun je 59 km op de accu rijden.

Volkswagen Arteon eHybrid

Volkswagen Arteon eHybrid Shooting Brake

De Volskwagen Arteon eHybrid is leverbaar als vijfdeurs liftback of als stationwagon, die men Shooting Brake noemt. Het heeft niets met een echte Shooting Brake te maken, maar de Arteon SB ziet er wel dik uit. De Volkswagen Arteon eHybrid Shooting Brake kan 57 km op de accu halen. Met een volle tank én volle accu is een actieradius van 900 km nodig.

Nederland

Wanneer de auto’s naar Nederland komen is niet bekend. Het lijkt vrij aannemelijk dat dat gaat gebeuren. In Nederland wordt de BPM geheven op CO2-uitstoot, die bij een PHEV veel lager is. Dat resulteert in een lagere prijs.

Ook interessant!

  • prijs Volkswagen Arteon eHybrid
    Prijs Volkswagen Arteon eHybrid bekend
  • Dit betaal je voor de (voorlopig) dikste Tiguan
  • Dít is de duurste Volkswagen op Marktplaats!
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

arteon, ehybrid, Hybride, plug-in, shooting-brake, station, Volkswagen

Vorig bericht: « Tesla Model S wéér duurder, (maar ook beter)
Volgend bericht: BREEK: VW ID3 owneert Model 3 ook in Europa! »

Lees Interacties

Reacties

  1. rotarypowah zegt

    26 november 2020 om 14:41

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. daihatsucuore zegt

    26 november 2020 om 15:04

    -edit: Hahaha, dankjewel! Helemaal gelijk, is inmiddels aangepast!-

    Login om te reageren
  3. Lekker Makkelijk zegt

    26 november 2020 om 16:52

    400Nm is geen ” koppelbaasje” hoor anno 2020 – daar moet echt wel minimaal 200Nm bij

    Login om te reageren
    • soundgarden zegt

      26 november 2020 om 18:10

      @Lekker Makkelijk: en ik vond 200 al veel in m’n 1 liter TSI xD

      Login om te reageren
  4. karhengst zegt

    26 november 2020 om 16:55

    Een beetje koppel is wel lekker met een dergelijke wagen die zich toch niet leent voor het hogere toerenwerk. Dit zijn fatsoenlijke 2.0 Diesel-waardes, maar uit een 1.4 TSI’tje met ondersteuning. Dat lijkt me geen straf, zolang de accu vol is.

    Login om te reageren
  5. mp014 zegt

    26 november 2020 om 18:53

    Ik kan er eigenlijk niet echt aan wennen aan die shooting break van VW. Toen ik erover hoorde dacht ik “te gek” maar nu ik hem zo zie vind ik de sedan eerder mooier! En dat terwijl ik normaal de break van de meeste modellen mooier vind ?

    Login om te reageren
  6. Dakhaas zegt

    26 november 2020 om 23:04

    Gevalletje als je die ‘arte non’ maar flink blijft pushen via content marketing, moeten er toch wel een paar slachtoffers zijn die deze overpriced miskleun dan toch maar kopen of leasen? Man man man. Netvliesvervuiling én zonde van de beschikbare strekkende meters op onze wegen.

    Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      27 november 2020 om 08:14

      @roofrabbit: ieder zijn smaak, maar ik vind m prachtig. Al vind ik de voorkant geslaagder dan de achterkant. Ik zou m er echter niet voor laten staan.

      Login om te reageren
      • Dakhaas zegt

        28 november 2020 om 00:08

        @autoriteit: True. Ieder zijn/haar smaak. Daar is geen speld tussen te krijgen :)

        Login om te reageren
  7. Ot92 zegt

    27 november 2020 om 04:51

    Nee, heb toch liever de 2.0TDI 200pk. Als de overheid dan ook nog eens de verkoop van HVO100 forceert en stimuleert, zodat het meer verkrijgbaar en een gunstiger prijs heeft, dan zijn wel van dat diesel is vies gezeik af.

    Login om te reageren
  8. audirick1995 zegt

    27 november 2020 om 09:41

    Oeps de 2.0tsi al besteld?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North