• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Atlas BaseCamp is zowaar een stoere SUV

Auteur: Loek, gepost 1 april 2020 om 21:55 – 10 Reacties

Volkswagen Atlas BaseCamp

Kan je de ‘laffe’ SUV nog combineren met ruige looks? Volkswagen doet hun best met de Atlas BaseCamp.

Volkswagen heeft al vele auto’s in hun gamma gehad. Kleine auto’s, grote auto’s, nicheproducten en vooral veel SUV’s. Elke SUV heeft echter het ‘probleem’ dat het allemaal trendauto’s zijn. Al vanaf de Touareg rond 2000 was elke SUV zo’n eentje waar het gaat om de hoge instap, niet om hoe hoog je kunt klimmen in de Himalaya.

Geen Atlas nodig

En ook de Volkswagen Atlas, die het SUV-gamma naar boven afrondt in de VS, is zo’n auto. De recent gefacelifte mega-SUV is vooral praktisch en groot, niet bijzonder capabel. Niks ten nadele van de Atlas hoor, dat is inspelen op de markt. Kortom: voor de Atlas heb je geen atlas nodig, enkel de coördinaten voor de dichtstbijzijnde dealer.

Stoere naam, stoere auto

Maar VW bewijst dat het wél kan. Ontmoet de Volkswagen Atlas BaseCamp. Een Atlas die er net even wat ruiger uitziet, omdat hij ook wat ruiger is. En het klinkt ruiger, BaseCamp.

  • Volkswagen Atlas BaseCamp
  • Volkswagen Atlas BaseCamp
  • Volkswagen Atlas BaseCamp
  • Volkswagen Atlas BaseCamp
  • Volkswagen Atlas BaseCamp

Het gaat om een ‘accessoirepakket’ voor de Atlas. In dat pakket zitten upgrades die geïnspireerd zijn op de gelijknamige Atlas BaseCamp Concept van vorig jaar. Dat was die van voor de facelift, maar verder hebben de auto’s hetzelfde doel.

Bodykit en velgen

Je kunt de Atlas dus stoerder maken, het enige wat je daarvoor nodig hebt is een set velgen en een set bumpers. Zo zijn de bumpers rondom uitgevoerd in tweekleurig plastic. De banden en velgen zijn All Terrain-banden met speciale lichtgewicht wielen. Het velgtype genaamd Traverse MX meet 17 inch en wordt uitgegeven door fifteen52.

Goed, in het beste geval is de Volkswagen Atlas BaseCamp een iets minder laffe SUV, je gezellige oom met bergschoenen is ook niet ineens wereldkampioen klimmen. Voor het écht heftige werk moet je gewoon een Jeep Wrangler of Land Rover Defender kopen. Maar goed, ietsje verder komen met je zevenzits SUV, het kan een uitkomst zijn.

Ook interessant!

  • dikke VW Atlas
    Dikke VW Atlas heeft gepeperd motortje en 22 inch wielen
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
  • Video: Volkswagen-rijder doet het tegenovergestelde bij verkeerslicht

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

atlas, SUV, Volkswagen

Vorig bericht: « Alfa Romeo: “er komt geen Stelvio GTA”
Volgend bericht: Toyota en diesels zijn binnenkort weer een dingetje? »

Lees Interacties

Reacties

  1. phevtreb zegt

    1 april 2020 om 22:58

    Best een mooie auto, maar die velgen zijn toch wel bijzonder lelijk imo

    Login om te reageren
  2. flatsixx zegt

    1 april 2020 om 23:11

    Zag een keer zo’n ding in Utrecht rijden. 132k ?

    Login om te reageren
  3. v10m5 zegt

    2 april 2020 om 08:21

    Wat een lelijk hok….
    er kwam al wat gal naar boven

    Login om te reageren
  4. polpol33 zegt

    2 april 2020 om 09:04

    Ik ben geen VW fan maar zag de standaard Atlas in US en vond m eigenlijk wel mooi.

    Login om te reageren
  5. birdnerd84 zegt

    2 april 2020 om 09:45

    Ik zag ‘m in Canada en vind hem net zo lomp als op de foto’s. De CX-9 en Murano zijn veel stijlvoller, of de vorige Highlander

    Login om te reageren
  6. dolledries zegt

    2 april 2020 om 09:53

    Stoer? Lelijk .. niks stoers aan .. wat een gedrocht

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    2 april 2020 om 12:19

    Erg benieuwd of het verkoopt, het is een stuk nuttiger dan de meeste SUV’s, maar dat is niet bepaald de reden waarom deze gekocht word natuurlijk…..

    Login om te reageren
  8. jack_abarth zegt

    2 april 2020 om 12:57

    Ik meen dat de eerste Touareg toch wel behoorlijk z’n mannetje stond in het terrein.

    Login om te reageren
  9. rotarypowah zegt

    2 april 2020 om 13:58

    “Kortom: voor de Atlas heb je geen atlas nodig, enkel de coördinaten voor de dichtstbijzijnde ”

    Volgens mij is die zin nog niet compleet.

    Login om te reageren
  10. appeltaartislekker zegt

    3 april 2020 om 10:26

    Wat is de Arizona toch mooi, hè!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North