
Ook Volkswagens kleinste crossert ontkomt niet aan de Up!-facelift.
De cross up! (met kleine lettertjes, aldus Volkswagen) is namelijk niet nieuw, maar toch ook weer wel. Van de pre-facelift up! was er namelijk al een cross up! en deze heeft nu ook mogen profiteren van de cosmetische ingrepen die de gewone up! al moest ondergaan. Ten opzichte van de gewone up! krijg je extra plastic, 16-inch wielen en een bodemvrijheid die met liefst 15 hele millimeters is verhoogd. Ruig!
Verwacht verder geen spectaculaire wijzigingen. De bumpers zijn iets anders vormgegeven en ook de koplampen hebben een nieuw binnenste. Of je de nieuwe 1.0 Turbo met 90 pk ook in de cross up! kunt krijgen blijft nog even in het ongewisse, verdere technische informatie houdt VW nog even onder de pet, net als prijzen. Begin 2017 staat de cross up! bij de dealers.
Ter vergelijking, hieronder de oude cross up!
De nieuwe bumper ziet beter uit, het logo en de knippers in de spiegels ook.
Handig stadskarretje zo. Meer drempelsnelheid mogelijk en je hoeft door die zwarte stootstrippen minder bang te zijn voor parkeerschade.
Ah, weer een telg uit m’n droomgarage onthuld! Het wordt een Up! TSI voor in de stad, de Cross Up! TSI voor de wintermaanden en een Up! GTI voor de bochtige bergweggetjes hier.
ik! kan! alleen! nog! niet! wennen! aan! dat! uitroepteken! dat! de! afdeling! marketing! er! zo! nodig! up! moest! hebben!
@Gulli: beter vraagteken doen
15 hele mm’s verhoogd jonguh!
@cossiekiller: de rest zakt 35mm!
Ahh de nieuwe heeft andere velgen. Hoezee!
Zo eentje….en dan verlagen…vet man!
Ze zijn bij Volkswagen al flink aan het bezuinigen geslagen. De arme marketeer moest helemaal zelf de de photoshop maken die de suggestie moest wekken dat de cross up! voor een leuk frans cafétje geparkeerd zou staan.