• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen domineert beste 4×4 verkiezing Duitsland

Auteur: Alwood, gepost 28 maart 2012 om 22:10 – 43 Reacties

Volkswagen Alltrack is gewoon casual


Dit jaar geen Mercedes G-klasse of zelfs Audi Allroad die met de eer mag strijken. Duitsland wil Volkswagen. Een Passat Alltrack om mee te beginnen, Transporter voor het vuile werk, Porsche 911 (4) voor het weekend en Touareg Hybrid of Audi A6 quattro voor de baas.

Zo leert ons de uitslag van Auto Bild haar laatste ‘4×4 van het Jaar’-verkiezing. Ruim 120.000 lezers mochten het tijdschrift vertellen welke vierwielaangedreven auto ze het lekkerst vinden. Geen harde test in de blubber welke ‘em er het best doorheen trekt. Wel een indicatie wat de mensen willen. Er is een categorisering gemaakt naar prijs en carrosserie. Daarbij valt op dat men graag vrij normale auto’s rijdt. Schrijft ‘de crisis’ een onopvallende 4×4 voor?

Volkswagen inclusief alle dochtermerken gaat er met de meeste titels vandoor. Een Passat Alltrack die het bij de crossovers wint van Audi’s geliefde A6 Allroad (2), de Touareg Hybrid heeft men liever dan een Cayenne (2) of BMW X6 (4) in hybride versie. Audi’s A4 en A6 quattro rijdt men liever dan BMW’s equivalenten (personenauto’s). De A6 wint het daarbij zelfs ruim van een A8 die in dezelfde categorie valt.

Van de Nissan GT-R moeten de Duitsers eigenlijk al helemaal niets hebben. De Porsche 911 is uiteraard de beste sportwagen met 4×4. Vervolgens zien ze liever een R8, CLS 4Matic of Panamera dan een Nissan rijden. Rare jongens. Eervolle vermelding voor de Kia Sportage die de Skoda Yeti wel achter zich weet te houden in de ‘25.000 euro’ categorie.

In ieder geval is wel duidelijk dat we vierwielaandrijving tegenwoordig niet meer voor de offroad-capaciteiten kiezen. Vierwielaandrijving kies je voor dat stukje veiligheid en vooral het gemak in de winter(sport). Dat hebben we in Nederland natuurlijk helemaal niet nodig. Of willen jullie je Volkswagen, Kia of Audi toch het liefst met awd bestellen?


Ook interessant!

  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • De Volkswagen e-Up komt terug!
    De Volkswagen e-Up komt terug!
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

4s, 911, a4, a6, Alltrack, Audi, carrera, Hybride, passat, Porsche, quattro, touareg, Volkswagen

Vorig bericht: « Nissan GT-R Track Pack, we krijgen hem toch!
Volgend bericht: Klassieke Audi 80 rijdt alles zoek op de Nordschleife »

Lees Interacties

Reacties

  1. wobwobgaserop zegt

    28 maart 2012 om 22:14

    Mooi land Duitsland, mag die Duitsers wel :)

    Login om te reageren
  2. bonkers zegt

    28 maart 2012 om 22:14

    Allemaal leuk, maar echt 4×4 is dit niet, kijk dan.maar naar de.jeeps en hummers, jammer dat er niet meer van zulke offroaders worden gemaakt. Behalve Bowler dan.

    Login om te reageren
    • fiets zegt

      28 maart 2012 om 22:20

      @bonkers:
      Ik geloof dat er recent een nieuwe G klasse is gefixt.
      Das toch echt een dikke 4×4, nietwaar?

      Login om te reageren
    • G-Ammo zegt

      28 maart 2012 om 22:54

      @bonkers: Jeep? Hummer? Hahaha, man: Landcruiser is koning, dat is een feit.

      Login om te reageren
      • desoper zegt

        28 maart 2012 om 23:07

        @G-Ammo: Het is tenslotte een Toyota

        Login om te reageren
      • TSI-tje zegt

        29 maart 2012 om 07:06

        @G-Ammo: HAHAAH… grappenmaker, nét achter Land/Range Rover inderdaad.

        Login om te reageren
  3. rechercheur zegt

    28 maart 2012 om 22:17

    Goed bezig daar, het land van de Jägerschnitzel en premium automerken!

    Login om te reageren
    • luuktb zegt

      29 maart 2012 om 12:25

      @rechercheur: +1 zeker weten ,und natürlich Premium Pilsner.
      Wat wil je nog meer ?

      Login om te reageren
      • bempi zegt

        29 maart 2012 om 12:53

        @luuktb:

        Ik wil nog een paar lekkere frisse mädchen in dirndl jurken. :D

        Login om te reageren
        • luuktb zegt

          29 maart 2012 om 13:15

          @bempi: hahaha , hoe kon ik het vergeten :D

          Login om te reageren
  4. Pordon zegt

    28 maart 2012 om 22:26

    Ik zou ook inderdaad toch mn auto altijd 4×4 willen hebben. Nu een impreza 2.0 awd en zeker als skiër en skileraar is het gewoon heerlijk om naar de bergen te kunnen gaan zonder zorgen.

    Login om te reageren
  5. waxweazel zegt

    28 maart 2012 om 22:36

    En jullie dachten dat enkel Fransen zo chauvinistisch zijn .. ?
    Duitsers zijn een graadje of 10 erger, dat mag duidelijk zijn nu.

    Login om te reageren
    • wobwobgaserop zegt

      29 maart 2012 om 00:40

      @waxweazel: je hebt gelijk… dit onderzoek dient ook in Frankrijk uitgevoerd te worden! Welke auto’s zullen daar goed scoren..? :)

      Login om te reageren
      • TSI-tje zegt

        29 maart 2012 om 07:13

        @wobwobgaserop: Deze denk ik ;2CV Sahara :P

        Login om te reageren
  6. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 maart 2012 om 22:53

    Wij van WC eend…

    Login om te reageren
  7. speedie zegt

    28 maart 2012 om 23:18

    Lijkt me een logische keuze. In heel europa vind je geen afrikaanse of Dakar toestanden. Combinatie van grip op sneeuw of ijs en toch alle comfort en veiligheid hebben. Hooguit een modderig zijweggetje waar je geen Hummer of andere benzineverslindende tank voor nodig hebt.

    Login om te reageren
  8. norge zegt

    28 maart 2012 om 23:18

    Ik moet zeggen ,dat 4×4 hebben ze wel begrepen bij VAG.Nou er alleen voor zorgen dat die krengen ook altijd starten….

    Login om te reageren
    • wobwobgaserop zegt

      28 maart 2012 om 23:41

      @norge: volgens mij zit jij de hele dag, week na week, maand na maand, achter de computer te wachten op n nieuw artikel op Autoblog wat VAG gerelateerd is, om er vervolgens n lege zeikopmerking bij te plaatsen… ik ga n sticker op m’n VW plakken met n ventje wat op de naam ‘norge’ staat te pissen om jou te eren :)

      Login om te reageren
    • TSI-tje zegt

      29 maart 2012 om 07:11

      @norge: Mijn 10-jaar oude ‘hobby’ VW mét 4Motion start keurig iedere keer als ik dit verlang. Zelfs als ik haar een week (of twee) geen aandacht gegeven heb. Mijn 3 jaar oude (zonder 4Motion) doet het ook gewoon iedere dag. Snap niet waar jij het over heb.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        29 maart 2012 om 09:26

        @TSI-tje: Mijn Caddy met fourmotion laadt zijn accu slecht ,waardoor ik soms met een lege accu sta .Volgens de dealer de “normaalste” zaak van de wereld …..Je moet hem maar af en toe op een druplader zetten zegt tie…Auto is twee jaar oud.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          29 maart 2012 om 09:28

          @norge: Flikker er gewoon een nieuwe in, die van mij is ook klein en zo leeg als de motor uit staat. Vroeger was dat al zo, eerste wat m’n pa deed was direct naar de garagist om er een grote in te laten zetten na ontvangst van de nieuwe auto.

          Login om te reageren
        • TSI-tje zegt

          29 maart 2012 om 09:53

          @norge: FF een zwaardere dynamo laten monteren door iemand die er wél verstand van heeft, case solved !

          Login om te reageren
          • speedlimit zegt

            29 maart 2012 om 09:57

            @TSI-tje:

            Oh werkt t zo bij vag…stelletje laaielichters zijn t.

            Login om te reageren
            • TSI-tje zegt

              29 maart 2012 om 10:34

              @speedlimit: Valt mee, maar het verstand van monteurs is tegenwoordig ver te zoeken. Ze hangen de auto aan de computer en that’s it. Ongeacht het merk in mijn beleving.
              Ik had een stotterende W8 een poosje geleden. Even naar de officiële dealer, auto aan de computer, diagnose; Kettingrevisie. Kosten; ca.€5500,=. Naar iemand met wél technisch inzicht; Nieuwe sensor, olie met forté behandeld, nieuwe olie/filters. Perfect lopende W8 weer voor ca.€350,= totaal. Zeker als je ‘iets speciaals’ heb is de doorsnee dealer-monteur niet altijd de beste optie.

              Login om te reageren
        • wobwobgaserop zegt

          29 maart 2012 om 10:29

          @norge: met welke regelmaat rijd je in die Caddy? Rijdt je dan korte of lange stukken? In de winter én in de zomer last van? Al ooit via Google gezocht of dit meer voorkomt? Dealer een keer tegen z’n harses aanbotsen? ;)

          Login om te reageren
          • norge zegt

            29 maart 2012 om 11:23

            @wobwobgaserop: 30000 per jaar minimaal 60 klik per werkdag .

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              29 maart 2012 om 11:32

              @norge: Zit jij dan met je laptop op schoot achter ’t stuur? :D :oops:

              Login om te reageren
              • norge zegt

                29 maart 2012 om 17:30

                @kaasboerin: Nee ik zit gewoon op mijn bouwplaats kantoor :)

            • TSI-tje zegt

              29 maart 2012 om 11:33

              @norge: Maar inderdaad belachelijk dat de dealert op die manier reageerd. Zo te horen zijn ze in Noorwegen nét zo simpel als hier in Nederland. Zoals gezegt; ik zou eens bij een echte techneutt gaan horen wat een tikkie zwaardere dynamo kost. Ben je van het probleem af.

              Login om te reageren
            • wobwobgaserop zegt

              29 maart 2012 om 12:25

              @norge: Ja, dan is de reactie van die dealer vrij ongepast lijkt me. Ben geen monteur, maar zou in de volgende volgorde zoeken: 1. accu doormeten 2. laadcapaciteit startmotor checken 3. zoeken naar een lekstroom. Wat betreft 1 en 2 kan hij ff een accu of startmotor uit een andere auto lenen om te checken of het daar mee verholpen is, maar dan moet het probleem zich wel consequent voordoen en binnen, zeg n week, aantoonbaar verholpen zijn. Geen monteurs hier op AB die hier iets zinnigs over kunnen zeggen?

              Login om te reageren
              • norge zegt

                29 maart 2012 om 17:29

                @wobwobgaserop: en @TSI-tje probleem is dat dit gewoon door de dealer verholpen zou moeten worden,heb onderhouds afspraak en 5 jaar garantie op de auto hier.

              • TSI-tje zegt

                30 maart 2012 om 08:54

                @norge: Geen spelt tussen te krijgen, daar heb je volledig gelijk in. :P Jammer… dat stukje ‘aftersales’ wat niet begrepen word door je dealert…

  9. Megakix zegt

    28 maart 2012 om 23:46

    onderzoek gebaseerd op basisprijs….jammerlijk.

    Login om te reageren
    • TSI-tje zegt

      29 maart 2012 om 07:20

      @Megakix: In Duitsland heeft PON geen invloed op de prijzen. De opties vallen daar qua prijs dus reuze mee in vergelijk met wat men hier in de lijsten zet. Daarnaast hoeven de Duitsers geen wanstallige bedragen afdragen aan de Nederlandse regering qua uitstoot dus ook dat is gunstig. Zag pas een vergelijk in prijs van de Cadillac CTS-V Estate. In België €86K in NL €168K :shock:

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        1 april 2012 om 21:46

        @TSI-tje: ja, gewoonweg absurd inderdaad ! Buiten het topic om…maar Nederlanders zijn de armste bewoners van deze aarde…640mrd aan hypotheken + 400mrd aan staatsschuld / 16,5 miljoen’= gemiddeld € 63.000,- schuld. Komt dan nog de persoonlijke lening en de creditcards en roodstaan bij. Een Afrikaan heeft een plaggenhutje…en is gelukkig.

        Login om te reageren
      • Megakix zegt

        1 april 2012 om 21:52

        @TSI-tje: ohja…en de amerikanen per inwoner € 40.000,-….dat is toch ff FORS lager.

        Login om te reageren
  10. speedie zegt

    29 maart 2012 om 00:11

    Audi heeft faam gemaakt ook dank zij de Quattro. 4×4 is op alle modellen verkrijgbaar en is daarmee in de deze top geraakt. Dat succes is ook overgewaait naar de andere dochtermerken. Ik denk dat weinig automerken zo’n ruim aanbod aan 4×4 hebben.

    Login om te reageren
  11. Kyanite zegt

    29 maart 2012 om 01:13

    Tot een kleine 2 jaar terug reed ik een A4 Quattro avant (2003-model). Dat is echt wel super rijden en niet alleen in de winter.

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      29 maart 2012 om 16:57

      @Kyanite: Inderdaad, ik snap sowieso niet dat mensen een Audi zonder quattro kopen. Die 2 horen bij elkaar en het rijdt gewoon zoveel lekkerder.

      Login om te reageren
  12. integraturbo zegt

    29 maart 2012 om 08:10

    Wat voor uitslag verwacht je dan, onder AutoBild lezers waarvan 99% een duitse auto heeft?

    Login om te reageren
    • wobwobgaserop zegt

      29 maart 2012 om 09:25

      @integraturbo: denk dat t niet specifiek gaat om de hoeveelheid Duitse winnaars (dat liet zich raden), maar eerder om t model wat met de eer als meestgekozen strijkt. 120.000 Duitsers blijken vooral zeer rationeel en realistisch te kiezen. Dus geen poster-boven-je-bed-gekleuter van; ik wil n 4×4 Lamborghini of n Dartz Prombron!

      Login om te reageren
  13. lincoln zegt

    29 maart 2012 om 09:47

    Autobild is dus echt wel een blad van enig niveau ..

    dus dat “ja maar .. ja maar” omdat het jouw persoonlijke keuze niet is ..
    is dus totaal irrelevant ..

    zet maar in de prijzenkast VW .. gefeliciteerd ..

    Login om te reageren
  14. stanlee zegt

    29 maart 2012 om 12:40

    Absoluut een 4 wiel! Als t ff kan dan wel benzine op de achterwielen en dan een elektrisch pakketje op de voorwielen voor die keer dat t glad is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North