• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen e-Up rolt fluisterstil de beursvloer op

Auteur: sir_smokalot, gepost 10 september 2013 om 10:26 – 14 Reacties

Jawohl Fraulein, ich bin rein elektrisch. Steck die Stecker in meine Dose!


Volkswagen belooft volgend jaar maar liefst 14 elektrische en hybridemodellen op de markt te hebben. Dit is de (voorlopig) kleinste, de e-Up.

Met een bereik van 160 kilometer evenaart de e-Up de range die BMW voor zijn i3 opgeeft, maar de kleinere Volkswagen kost waarschijnlijk een flink stuk minder dan de BMW. De vraag is dan ook in hoeverre je ‘premiumgevoel’ een meerprijs kan rechtvaardigen, maar hiermee lopen we wat op de zaken vooruit. Een oordelen vellen over een auto die je nog niet hebt gereden is altijd wat tricky.

De e-Up beschikt over 82 pk en 210 Nm, en is puur elektrisch, een range extender wordt niet aangeboden. De auto lijkt bij uitstek geschikt voor in de stad danwel agglomeratie. Mocht je hem toch eens willen opentrekken op een leeg stukje Autobahn, dan kan je het volgende verwachten: 0-100 in 12,4 seconden, en een topsnelheid van 130 km/u.

De eerste exemplaren bereiken eind dit jaar ons land, dus een nieuwprijs kan nooit meer lang op zich laten wachten.


Ook interessant!

  • De Volkswagen e-Up komt terug!
    De Volkswagen e-Up komt terug!
  • Volkswagen ID-Life
    Volkswagen ID Life is betaalbare elektrische stadsauto
  • Volkswagen ID. Buzz AD neemt het werk uit handen
    Volkswagen ID Buzz AD neemt het werk uit handen
  • De goedkoopste VW EV is terug en nog steeds relevant

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, e-up, Elektrisch, iaa, iaa-2013, Volkswagen, wit

Vorig bericht: « Lamborghini Gallardo Blancpain weet hoe laat het is
Volgend bericht: Kijk daar, de Porsche Panamera DieZzzzzzzz… »

Lees Interacties

Reacties

  1. barrrry zegt

    10 september 2013 om 10:40

    En die ga je natuurlijk toch gewoon op de snelweg tegenkomen. Levensgevaarlijk hok.

    Login om te reageren
    • willemseles zegt

      10 september 2013 om 15:10

      @barrrry:

      levensgevaarlijk misschien wel als je niet op de accuradius let.
      Lijkt me ook niets en onhandig in de praktijk.
      Niet wat betreft wegligging en pk’s en koppel, want 210Nm is gewoon veel (de standaard 1.0 ’s hebben zo’n 95Nm).

      Ben 50tiger en heb al ruim 30 jaar V6-en en turbo’s, enz achter de rug (zeker 50 tweedehandjes).
      Sinds 10 maanden heb ik ook een – nieuw gekochte- Seat Mii 1.0 3-cil. semi-automaat (60pk/95Nm), 830 kg.
      Was bedoeld voor m’n vrouw, die elke wagen te groot vindt om zelf mee te rijden. Deze ook:-(

      Hoe dan ook, en vanwege de 4jr.garantie, deze tweede wagen veel vaker gebruikt dan verwacht. In april mee naar en door Roemenië geweest (totaal 4000km) en afgelopen weken naar Kroatië en vandaar naar Italië (ook zo’n 4000km) en dus over alle Oostenrijkse passen-bergen/Sloveense tunnels geweest. Sommige 1500mtr boven zeespiegel. Met 3 personen en bagage. Tussen de 1:19/20 benz.verbr.

      Gewoon met 125km/u in 5 de 6 of 7% hellingen op en na moeten afremmen weer in z’n 4 op gang komen. Dat ging wonderbaarlijk goed allemaal. Nul , 0 olieverbruik.
      Wel soms rugpijn ,want zo’n autootje stuitert nou eenmaal meer over die Duitse autobahnrichels. Na 500x (?) ga je dat voelen.

      Volgende wagen wordt wel weer groter, het koppel onder de 1500tpm staat me tegen.
      Maar zolang je deze wagen niet uitgebreid gereden hebt kun je er niet zinnig over oordelen.

      Login om te reageren
  2. TimoBac zegt

    10 september 2013 om 10:40

    Kansloos met dit bereik.

    Login om te reageren
    • ardonjr zegt

      10 september 2013 om 10:44

      @TimoBac: En dan hebben we het waarschijnlijk over een bereik met de Airco, ruitverwarming, radio en verlichting UIT!

      Ben heel benieuwd hoeveel kilometer zo’n ding het vol houdt in de winter.. met de verwarming op standje kachel en indien mogelijk ook de stoel- en achterruit verwarming.
      Volgens mij rol je dan net de straat uit en sta je abrupt stil…

      Login om te reageren
      • MAB zegt

        10 september 2013 om 10:54

        @ardonjr: ik geloof niet dat het stoel verwarming heeft.

        Login om te reageren
        • Klojum zegt

          10 september 2013 om 11:10

          @MAB: het stoel…?!?

          Login om te reageren
          • ardonjr zegt

            10 september 2013 om 11:47

            @Klojum: Het refereert in deze zin naar de auto.. niet naar de stoel.

            @MAB: Opties.. opties.. Het blijft een VAG product he .. ellenlange optielijsten ;)

            Login om te reageren
      • FelixF zegt

        10 september 2013 om 11:37

        @ardonjr: In de winter 80-90km. (eigen ervaring)

        Login om te reageren
        • kalesnor zegt

          10 september 2013 om 11:54

          @FelixF: Eigen ervaring terwijl de auto nog niet op de markt is? Leg is uit?

          Login om te reageren
          • FelixF zegt

            10 september 2013 om 12:20

            @kalesnor: Ik heb daar gewerkt.

            Login om te reageren
            • autobart zegt

              12 september 2013 om 22:20

              @FelixF: Dus dat jij dat zegt wil ook zeggen dat dat waar is? Ik kan hier ook zeggen dat ik een Aventador in mijn schuur heb staan, maar dan zal dat niets meer zijn dan een 1 op 32 modelletje…

              Login om te reageren
              • FelixF zegt

                12 september 2013 om 22:27

                @autobart: Ik geef hier gratis informatie, take it or leave it. En ik heb in het verleden wel vaker informatie over deze modellen gegeven die niet openbaar was. Mij interesseert het niet of je me gelooft of niet :P

      • mashell zegt

        10 september 2013 om 13:21

        @ardonjr: je kunt de wagen voordat vertrekt op temperatuur laten brengen. Dus een soort van standverwarming is standaard.

        Login om te reageren
  3. doppert zegt

    11 september 2013 om 16:32

    Is toch een prima stadsautootje. Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet zo zeer van de beperkte actieradius, je koopt ‘m specifiek voor een bepaald doel. Ben nu zelf ook naar een e-auto aan het kijken. We rijden zo’n 12.000 km per jaar binnen een straal van 40 km in de Randstad. Daarvoor zijn deze autootjes prima te gebruiken, zeker in zakelijk opzicht. Het leuke van de e-up! is dat je een aantal instellingen al vanuit je app op een smartphone (android, iOs) kunt regelen, zoals verwarming, airco enz. terwijl ie nog aan de stekker hangt. Laat je ‘m in de winter alvast lekker voorverwarmen, hoef je ook geen ruiten meer te krabben tegen de tijd dat je weg wilt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North