Volkswagen geeft ons het eerste stukje ID.3

Auteur: , 25 Reacties

Wel van Volkswagen zelf, ietsje eerder dan de bedoeling was.

Ongecamoufleerd

Uiteraard weten we al het een en ander over de Volkswagen ID.3. Volkswagen heeft ons zelfs al een ‘echt beeld‘ inclusief specificaties van de eerste volledig elektrische Volkswagen die bloedserieus is. Het kekke camouflagewrapje valt vanavond, Volkswagen is er enthousiast over. Zo enthousiast dat er op de website al een ID.3 in vol ornaat te zien is.

ID3

Oké, toegegeven, voor een hoop extra details moeten we nog even wachten. Toch bevestigt het dat de auto dicht bij zijn conceptversie zit. Inclusief tweekleurige configuratie, met een zwart dak wat doorloopt in een dakspoiler. Dit zal voor betere luchtstroom zorgen en toont verwantschap met de SEAT el-Born.

De website waar deze afbeelding te zien is, is de website waar je de ID.3 kunt pre-orderen. Dat kost een kleine aanbetaling, maar dan zit je op de eerste rang om de elektrische VW te bemachtigen, een trucje wat we ondertussen kennen van onder meer Tesla met de Model 3. Bij Volkswagen liep het ook storm, zo’n 30.000 mensen willen de ID.3 nu al hebben.

Met dank aan Mark voor de tip!



25 reacties

Mocht dit echt een succes worden dan zou de Golf 8 wel eens de laatste generatie kunnen worden….
@dutchdriftking: Of Volkswagen laat het bij één generatie ID-modellen en gaat daarna vertrouwde namen als Polo, Golf en Passat op de volledig elektrische auto’s plakken
@edge: Want die dit ID-model was ook oorspronkelijk bedoeld, als Volkswagen Golf. Maar was te revolutionair volgens de leidinggevende van Volkswagen. Men wilde het ontwerp ook niet overboord gooien en zo heeft men besloten om hier de ID3 van te maken, of Seat El Born, zoals de Seat variant heet. Gezamelijk zullen zij een goed aandeel leveren in het nieuwe Volkswagen bedrijfsbeleid.
Mooi, mah naar mijn mening, maar wel iets wat verfrissend oogt, voor een Volkswagen.
Vanafprijs onder 40k. Met opties dus 50k?
@berlinetta: blijft toch vw he ;)
@berlinetta: die prijs in volgens mij voor de mid-range accu van de 1st edition (30.000 stuks meen ik). Er komt nog een goedkopere variant met iets minder range en een long-range variant (reken op >50k)
@berlinetta: want bij elk ander merk zijn de opties gratis?
@cavin: Nee, maar het is de bedoeling dat er meer goedkopere EV’s op de markt komen. Als deze auto richting de 50k gaat, vind ik dat niet bepaald goedkoop. De enige mensen die hem dan waarschijnlijk kunnen rijden, zijn ondernemers en mensen die een EV van hun baas kunnen leasen.
@berlinetta: excuus… bedoelde het ook als reactie op @kevin82
Welke auto?
@stephane8200: inderdaad. Twee tetten zie ik.
@720s: De mindgames zijn sterk!
Morgen zullen we zeggen, de toekomst begon gisteren.
Waarom zijn die electrische auto’s zo duur? Alleen vanwege de accu? Want de motoren zijn vast goedkoper dan ice motoren…
@duderuud: zo’n wagen met verbrandingsmotor is een bekend concept, kennen we al 100 jaar, dat is al uitgerijpt. Bij elektrisch rijden moet er nog veel R&D worden gepleegd. En is er inderdaad de accu die veel geld kost. Neemt niet weg, dat de ID3 in vergelijk met een Passat eigenlijk helemaal niet duur is. Het is juist een behoorlijk betaalbare elektrische wagen.
@mashell: In vergelijking met een Passat is dit Golf-achtig model inderdaad niet duur. Wat is je punt? Een Passat is een volledig anders segment.
@subaru555: nee, doordat deze qua interieur ruimte met een Passat overeen zou komen, mag je deze met een Passat vergelijken.
@mashell: en hoe zit het met kofferbakruimte, comfort, luxe en afwerking dan?

Als alleen ruimte je ding is dan is dit wel een hele dure Dacia lodgy concurrent!
@mashell: Dat mag niet.
Eerder werd er gemeld dat ie 30-35k zou kosten, hoe zit dat?
@volvaudi: dat is toch de versie met minder range?
@volvaudi: zonder accupakket ;-)
@720s: de link naar het AB-premium account werkt niet… ;)
Voor de liefhebbers van VAG…
De livestream van de IAA presentatie

https://youtu.be/kByyJ2bfb1w
Renault Megane achterkant?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).