Volkswagen Golf R Cabrio: 265 pk op de voorwielen

Auteur: , 26 Reacties

Niet alleen Suzuki toont een oud model in Genève, ook op de Volkswagen-stand is tussen alle Golf VII-exemplaren nog eentje van de zesde generatie te vinden, maar wel een hele krachtige: deze Golf R cabrio laat 265 paardjes los op de vooras.

VW Golf R Cabrio

Nu hoor ik je denken: ‘huh, maar een Golf R heeft toch 4Motion?’ Klopt, een dichte wel, maar bij deze cabrio, die 25 mm lager ligt dan een standaard-Golf, liep het designteam tegen wat technische moeilijkheidjes aan. Het paste simpelweg niet om ook de achterkant aandrijving te geven, vanwege de extra verstevigingen die wegens het ontbreken van een dak moesten worden aangebracht.

Bovendien is er nog het gewicht: met 1.614 kg (EU-gewicht, het DIN-gewicht is 1.539 kg) is de Golf R Cabrio geen lichtgewicht, maar een 4Motion-systeem had deze auto helemaal obees gemaakt.

Desalniettemin doet deze cabrio met zestraps DSG-bak de 0-100 sprint nog steeds in 6,4 seconden, en haalt een topsnelheid van 250 km/u. Resteert alleen nog de vraag wie er bereid is veel geld neer te tellen voor een Golf VI, als de VII al lang en breed op de markt is.




26 reacties

Boot, gay en saai.
@jeffreym3:
Je vergeet, belachelijk duur….
@jrk68: waar staat de prijs??.
@mightymike:
Die kan je vrij eenvoudig schatten. Een cabrio Golf kost 7,5K meer dan een vergelijkbare Golf, tel daar de prijs van een Golf R bij op en je zit boven de 50K.
En dat vind ik belachelijk veel voor een C-segment cabrioke.
En dan begin ik maar niet over het gewicht, want dat is al even belachelijk.
@jrk68: De vanafprijs is 56.290 euro.
@mcshine:
Voor dat geld zijn er genoeg echte cabrio’s tekoop. Daar zou ik dan eerder voor gaan dan zo’n onthoofde burgerbak.
PS. Ik zat dus nog aan de voorzichtige kant met mijn schatting.
@jrk68: klein beetje door sparen voor de 4C, en dan doe je de ramen gewoon open voor het cabriogevoel.
@jrk68: ja als de prijs inderdaad 56k is danslaat het weer totaal nergen op, gemaakt om het maken maar wat met je er mee
Denk dat de dames het niet merken dat er geen fourmotion opzit, lekker burnen met je badkuip.
Holy shit, 1600 kg haha! Dat kan niet lekker rijden lijkt me..
Resteert alleen nog de vraag wie er bereid is veel geld neer te tellen voor een Golf VI, als de VII al lang en breed op de markt is.

Euuhh , misschien die 90% die niet eens ziet dat er verschil is tussen de Golf VI en de VII ?
@gorre: Ik neem aan dat er nog weinig nieuwe Golfes rondrijden in Nederland? Want het is toch echt wel een duidelijk verschil.
@FelixF: Toch zie ik de nieuwe dagelijks rijden hoor!
@FelixF:
Het loopt idd nog niet echt storm met die dingen. Nu moet je wel een lampjefeteshist zijn wil je het verschil zien trouwens.
Ik zit vrij veel op de weg en heb er pas 1 zien rijden tegen 3 nieuwe Leon’s (waren dealer demo’s dat wel).
Om überhaupt auto’s te verkopen moet je 14% bijtellers hebben en ik weet eerlijk gezegt niet of die van de Golf al leverbaar zijn.
Niet dat het me richting dealer zou doen rennen overigens want ik val niet voor saaie hokken.
@jrk68: Ja wanneer je hem een keertje voorbij hebt zien rijden is het verschil niet al te opvallend ja. Hier in Wolfsburg is tweederde van de auto’s een Golf 7. Als je ze dagelijks ziet zie je de verschillen een stuk sneller en valt op dat de nieuwe er een stuk frisser uit ziet. Zelf val ik ook niet op saai overigens (dat betekend alles minder dan 6 cilinders)
@FelixF:
Yep, nu weet ik de verschillen wel maar een leek zal het waarschijnlijk niet zien.
Dat jij ze in VWdorp veel ziet verbaasd mij niks, fabrieksarbeiders moesten die bonus ergens op stuk slaan en die krijgen hem bij wijze van spreken bij de boterbonnetjes.
Mij boeit het niet hoeveel cilinders een auto heeft om het uiterlijk saai te vinden.
Zelf heb ik o.a. een 700cc driecilinder die ik alles behalve saai vind om te zien en het rijdt nog leuk ook. Het is net een skelter al is hij op de autobahn wel vermoeiend.
Resteert alleen nog de vraag wie er bereid is veel geld neer te tellen voor een Golf VI, als de VII al lang en breed op de markt is.

Omdat de VI gewoon veel mooier is als de VII;)
De zin van de auto begrijp ik wel, in een cabrio beleef je alles veel intenser dan in een dichte wagen, maar deze komt gewoon 2-3 jaar te laat op de markt…
Snel voor weglopen, een 135i M Cabrio kost hier minder…!
Het designteam liep tegen wat moeilijkheidjes aan.. Moesten ze nu opeens daadwerkelijk iets veranderen aan de Golf of hoe moet ik dit zien?
56K!!!!! Voor een uitloopmodel die niet eens de 4×4 meekrijgt. Wat een enorme aanfluiting zeg. Wie geeft er nou zoveel geld uit voor een wild ondersturende, overjarige, overpriced Golf. Voor dat geld staan er zoveel leuke auto’s te koop dat de kans dat deze op iemand’s shortlist overblijft nagenoeg 0. En 1614Kg!!!! Geen wonder dat ie geen 4motion krijgt. Ding was 1750kg geweest. Oftewel net zoveel als een 335i Cabrio. Belachelijk.
@E34M5Touring: 1614Kg, dat is maar 150kg lichter dan een RS5 Cabrio. Die wel 4×4 en een dikke V8 aan boord heeft. Dus als je lekker met z’n 3en aan het shinen bent in je Golf rrrrr met FWD, ben je gewoon zwaarder…
@E34M5Touring:
Voor dat geld koop je idd een leuke Z4 28i of als je vag geil bent een nette A5 2.0tfsi.
Compleet nutteloze auto imo dus die cabrio R.
@jrk68: Ik vind het gewicht echt onbegrijpelijk. Met 4motion was de prijs nog een beetje verklaarbaar geweest. Maarja dan moet je 1700+kg gaan verkopen. Voor een ‘sportieve’ HotHatchCabrio. Iedereen kan wel aanvoelen dat de R binnen een jaar ergens op de beursvloer staat. En dat VW deze fout echt niet nog een keer maakt. Dus die R cabrio (waarschijnlijk wel met 4×4 en een sloep pk’s extra) staat binnen 1,5j in de showroom. Kan me niet voorstellen dat er dan mensen zijn die 56k (vanafprijs ook nog) stukslaan op zo’n kreng om hem vervolgens 1,5j later met forse afschrijving weer in te ruilen op een nieuwe. De business case voor dit model is bijna niet goed te lullen.
Wat een idioot zwaar apparaat zeg.
Is gewoon een GTI Cabrio met: K04 turbo, R-voorbumper, cluster, velgen en remmerij. Klaar, mag ik even vangen!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).