Volkswagen ID.3, de belangrijkste auto van het moment

Auteur: , 29 Reacties

En nee, dat is geen mening.

Volkswagen heeft het belangrijkste nieuws van de beurs. Zo, een dik statement. Maar volgens het merk, en eigenlijk volgens alles wat logisch is, is dit een keerpunt. De Kever, de Golf, en nu de ID.3. Nette specs en heel erg gebouwd op de toekomst. Het is echt de Golf van 2019.

Dus wat biedt de ID.3 om zo goed te zijn? Natuurlijk een elektrische aandrijflijn, maar dan niet zoals de ietwat tegenvallende e-Golf. De meest betaalbare versie kost 40.000 euro, de dikste versie is iets duurder maar heeft een potentieel rijbereik van 550 km. De auto heeft 204 pk.

Veelbelovend en van een merk wat men veelal vertrouwt. Alle meningen terzijde hebben we hier te maken met een hele belangrijke auto. Of je dat nou leuk vindt of niet.



29 reacties

Sorry maar wat is het doel van dit artikel? Een excuus om deze VW nog eens te pluggen? Verder (te)veel open deuren en geen nieuwswaarde. Sorry@720s: dit is het niet, hate to say it but needs to be done.
@w0o0dy: Ze zijn idd het advertorial in de header vergeten.
@w0o0dy: Net zoiets als potentieel rijbereik van 550 kilometer. Wat betekent dat? Ik bedoel… Mijn vriendin had toen ze geboren was ook het potentieel om de nieuwe Jennifer Lopez te worden, maar werd het uiteraard nét niet.
@viezefreddyw: lucky bastard, net niet is niet slecht.
@w0o0dy: ik ben ook net geen kampioen op de 100 meter hardlopen geworden. Scheelde maar een paar seconden.
@w0o0dy: livefoto’s! Of vond je die renders in die piskleur mooier? ;)

Dat is het doel van deze korte artikeltjes. Laat de foto’s vooral hun werk doen, verder even beknopt over de auto.

En het wordt gewoon een belangrijke auto. Alles wijst erop.
@720s: Noem dan het artikel ‘Hier extra foto’s van de ID3′ in plaats van eufemismen als ‘belangrijkste auto van het moment’ en ‘ Dus wat biedt de ID.3 om zo goed te zijn?’ of ‘Veelbelovend en van een merk wat men veelal vertrouwt’. Dit is gewoon reclame man.
@hardleersbv: het is een blog, ga naar autoweek voor droog feitelijk nieuws als het je niet aanstaat. Ik ben er ook niet blij mee dat dit het straatbeeld straks vult, maar vw heeft zeker een punt.
@n0zem: Dus dan moet ik alles maar slikken? Voor droog nieuws kijk ik wel naar mijn sexleven, maar dit is wel heel erg de hemel inpijpen van een model dat kennelijk wel heel erg verkocht moet gaan worden.
@hardleersbv: ach ja, in een tijd waarbij zo’n beetje alles aangedikt wordt om maar kliks en reacties te ontlokken, mogen we dit verwachten. In die zin is 720s in zijn opzet geslaagd, want wij discussieren er lustig op los onder zijn post.

Overigens denk ik dat de id3 wel echt een goede aanbieding is als je de trias prijs/ruimte/actieradius in acht neemt. Of het totaalpakket je smaak is, daar valt natuurlijk over te twisten. En de kwaliteit van het interieur lijkt ook niet geheel on par met een golf of passat, zoals het er nu naar uitziet. We gaan het de komende jaren meemaken. Ik denk dat bevs straks rap goedkoper worden en een grotere actieradius kunnen beloven. Momenteel lijkt alleen tesla vergelijkbare/betere papieren in handen te hebben, maar niet iedereen wil een tesla. VW hoopt daar gebruik van te kunnen maken en met een enorm marketingoffensief hopen ze de wereld naar zich toe te trekken. 720s hebben ze alvast!
Perfect antwoord ! Voor duiding en nieuwswaarde zijn er andere kanalen.
@w0o0dy: maareh, hij zou toch vanaf 33000 euro zijn?? vind hem best goed gelukt hoor, prima voor een woon werk autootje….. alleen die nepluchtrooster achtige zullen wel voor de CW zijn, maar die lijken me hel om de dode vliegen uit schoon te maken!!
De luchtrooster vooraan is aanwezig om wat extra koeling aan de batterij te verschaffen volgens het introductiefilmpje op Autoweek, moet je maar eens bekijken
Wat de ID3 ontbeert en de vorige twee iconen, de Kever en de Golf wel hadden, bij hun introductie is een onmiskenbaar eigen en uniek ontwerp. Hoe technologies deze wagen ook bepalend kan zijn, zolang het qua uitstraling de gemiddelde Prius niet ontstijgt, zullen ze daar bij VAG flink hard moeten werken op de marketingafdeling, om de consument te overtuigen, dat deit de ‘third big thing’ is.
@lithiumion: kijk voor de grap eens in de geschiedenisboeken hoeveel auto’s uit eind jaren ‘40 op de kever leken. En doe dan hetzelfde voor de eerste golf.

Natuurlijk waren ze herkenbaar als kever of golf, maar het waren beide niet extreem vooruitstrevende modellen. Ook technisch was het niks echt nieuws, wel modern en net ff beter dan waar ze het vanaf hadden gekeken.

Wat dat betreft past de id3 perfect. Herkenbaar anders maar toch een hele gewone hatchback die vooral niet te anders is. Elektrisch bestaat al een paar jaar, maar als de specs kloppen is de id3 net ff beter dan de anderen.
@lekbak: spijker, kop. 🔨
Ik geloof zeker dat de ID.3 een succes zal worden, maar het doel van dit artikel ontgaat me volledig.
Ben benieuwd naar het olieverbruik…
@jpo26: Geen olieverbruik, geen dsg, geen sjoemeluitstoot. Dit is voor Volkswagen wat de 2GT is voor BMW.
Voor wie?
‘Veelbelovend en van een merk wat men veelal vertrouwd.’

Nou, nee?
@entwicklung88: Technisch wel. Er is weinig mis met de bouwkwaliteit van Volkswagens. Wat betreft het gesjoemel met NOx-uitstoot: daar heeft de klant geen last van. Sterker nog: door alleen NOx te verbranden wanneer daarop getest werd werden de diesels onder normale omstandigheden zuiniger. En ethisch besef heb ik toch al nauwelijks.
@koeberg: Niks meegekregen over die duizenden auto’s met opgerekte distributiekettingen of absurd hoog olieverbruik ? Idd ontzettend goede bouwkwaliteit ja..
De ervaring leert dat wanneer een traditionele autobouwer electrisch gaat het nog maar de vraag is hoeveel auto’s ze (kunnen) bouwen. Bij Volkwagen heb ik daar wel vertrouwen in. Het lijkt ze serieus te zijn en ze hebben natuurlijk de middelen om de benodigde investeringen te doen.
Dus ja, die ID3 kon wel eens een echte volkswagen gaan worden.
@koeberg: 7 maanden wachen op een e-golf …. nul vertrouwen meer
Op een of andere manier lijkt het interieur er zo goedkoop uit te zien. Is dat iets wat bij veel elektrische auto’s hoort. Soort van gewichtsbesparing?
De dikste versie is “iets” duurder. Om precies te zijn 25%.
Met zulke lariekoek is het erg lastig om dit verhaaltje serieus te nemen.
Toch benieuwd wat er gebeurd met de prijs als je de configurator aanslingert en de basisuitrusting van de Tesla Model 3 aan begint te vinken.
De belangrijkste auto staat bij mij voor de deur en dat is geen ID.

Over jaren lachen we heel hard over het bericht hierboven dat een auto met een minimale actieradius €40K kostte en dat niemand ‘m wilde.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).