• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

New Defender trekt de aandacht in Frankfurt

Auteur: Loek, gepost 11 september 2019 om 09:13 – 21 Reacties

Land Rover Defender 110
Mooi of niet, de auto kan op veel reacties rekenen.

De Land Rover Defender is één van die auto’s waarvan iedereen weet wat het is. Een potente, recht-toe-recht-aan offroader die elk terrein kan overmeesteren. De vele teasers, concepts en lekplaatjes lieten al aardig wat controverse opborrelen. Wat je er ook van vind, en of de naam Defender nou gepast was of niet, het is een kekke offroader vol met Land Rover-designdingetjes. Het is even een radicale verandering, wen d’r maar an.

De lancering van de Defender kwam gelijk met een stand vol van de Britse alleskunners op de IAA. Je kunt dus kiezen tussen 90 en 110 (en de Commercial), maar ook tussen steelies en dikke ‘dub-style’ velgen. Oké, er zullen misschien meer velgopties zijn, maar voor wat we nu zien zijn die stalen velgen wel het mooist en meest authentiek.

De Defender kost 94.300 euro in Nederland, of 46.370 op grijs kenteken. Veel geld, maar dan heb je wel een kekke Land Rover.

Ook interessant!

  • Land Rover gooit waterstof in de Defender
  • Land Rover Defender 90 rijtest
  • Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden
    Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden
  • Land Rover Defender 130
    Land Rover Defender gaat er ZO uit zien!

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, defender, iaa, iaa-2019, Land Rover

Vorig bericht: « Mercedes B250e heeft het rijk nu alleen
Volgend bericht: Volkswagen ID.3, de belangrijkste auto van het moment »

Lees Interacties

Reacties

  1. svdv zegt

    11 september 2019 om 09:18

    Ik moet nog eventjes wennen, maar er zit wel potentie in

    Login om te reageren
  2. porker zegt

    11 september 2019 om 09:25

    Wel mooi clean en ja de 70’s gaan nu eenmaal een keer voorbij!

    Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      11 september 2019 om 15:22

      @porker:
      En de 60’s
      En de 50’s

      Toen was ie er ook al.

      Login om te reageren
  3. MDA zegt

    11 september 2019 om 09:30

    Enerzijds is zo’n 90 op stalen velgen op grijs kenteken (doe maar 3 stoelen voorin, en een lege laadbak achter) wel een gave optie… Aan de andere kant zijn de looks wel cool, maar is dit verder niks anders dan iedere andere moderne LandRover toch? Het kan net zo goed een Discovery zijn met ander plaatwerk…

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      11 september 2019 om 10:20

      @mda: Beetje kort door de bocht. Dat is als zeggen dat een 911 GT3 RS hetzelfde is als een instap-Carrera, maar dan met een vleugeltje achterop.

      Login om te reageren
      • monaco zegt

        11 september 2019 om 15:27

        @BaRa: Heel goed ???

        Login om te reageren
  4. pjp911 zegt

    11 september 2019 om 09:50

    Nog geen (live) interieur foto’s?

    Login om te reageren
  5. mp014 zegt

    11 september 2019 om 10:16

    Gelukkig is hij in Belgie (en in Duitsland) standaard al 40.000,- goedkoper ?? Ik heb de configuratie al meerdere malen gemaakt en kom rond de 80k uit voor de 240pk diesel first edition (hse) met allemaal toeters en bellen.
    Uiteraard in het mat groen met wit dak en witte steelies!
    Hmmmmm heerlijk

    Login om te reageren
    • dunhozzie zegt

      11 september 2019 om 13:38

      @mp014: T_T – kutzooi

      Login om te reageren
    • spence zegt

      11 september 2019 om 22:04

      @mp014: en dan mag ik hopen dat het geen bedrijfswagen is met een torenhoge VAA op die 249 tot 277gr CO2 volgens de nieuwe WLTP-norm ? Want vergis je niet, deze norm wordt de nieuwe maatstaf van de komende regering. Ons voordeel tov Nederland zal snel minderen, vrees ik.

      Login om te reageren
      • jpsienen zegt

        11 september 2019 om 22:46

        @spence: en dan heb je de EEP nog niet eens meegerekend…

        Login om te reageren
        • mp014 zegt

          11 september 2019 om 23:44

          @jpsienen: EEP?

          Login om te reageren
      • mp014 zegt

        11 september 2019 om 23:47

        @spence: ik heb 1,5 jaar geleden mijn vorige bedrijfswagen (x5 m50d) uit pure financiële frustratie weggedaan en zal zeker niet nog eens in die val trappen. Je hebt gelijk hoor, fantastische wagen maar als bedrijfswagen totaal niet meer interessant en privé (voor mij) gewoon te duur. Ik geef Mn geld nu met veel plezier aan andere dingen uit en rijd voorlopig een 10 jaar oude Kangoo die ik op de kop heb kunnen tikken voor een paar “ruggen” ? Wat een heerlijk praktische wagen met fantastische (stoffen) stoelen ????

        Login om te reageren
        • spence zegt

          12 september 2019 om 08:09

          @mp014: Welkom bij de club, al ben je wel van het ene extreem naar het andere gegaan. Moet een dagelijkse pijnlijke beleving zijn, niet ? Met een Porsche hybride had je toch het beste van twee werelden, zonder de hoge belastingen ?

          Waarom is er geen hybride in het gamma van de Defender ??? Zijn ze totaal blind voor de evolutie binnen de EU-grenzen ? OK, Europa is waarschijnlijk niet de enigste afzetmarkt en elders (VS bvb) wordt er (zo goed als) niet gekeken naar CO2. Weet hier iemand waar de vorige generatie het meest verkocht werd ?

          Login om te reageren
  6. rechterbaanridder zegt

    11 september 2019 om 10:23

    Niet mijn smaak.

    Login om te reageren
  7. harrie zegt

    11 september 2019 om 12:07

    Dat plastic traanplaat op de motorkap zegt eigenlijk wel alles over deze auto.

    Login om te reageren
  8. pomoek zegt

    11 september 2019 om 13:01

    Bij mij wordt met elke nieuwe foto de teleurstelling groter.

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      11 september 2019 om 20:36

      @pomoek: Ik heb het juist andersom. Elke klein detail laat meer zien dat dit nog steeds een echte Defender is.

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        11 september 2019 om 22:37

        @robert110: juist! Die koplampen bijvoorbeeld, strakker getekend, maar wel de grote ronde koplamp met twee kleine ‘koplampjes’ ernaast. Ik ga er ook steeds meer aan wennen.

        Login om te reageren
  9. ibssr zegt

    11 september 2019 om 17:41

    De achterkant is geslaagd, echter de rest heel veel Discovery I. Dus net niet. De prijs in NL met dank aan bpm onaantrekkelijk. De eerste Landrover (Defender) is 70 jaar in productie geweest, ik vrees dat dit model niet de zeven jaar haalt. Ik vind de nieuwe Jeep Wrangler JL, Mercedes G en Suzuki beter gelukt.

    Login om te reageren
  10. spence zegt

    13 september 2019 om 17:43

    Vraagje: zit de bestuurderszetel nog altijd zo dicht tegen de deur ? Ik kon in de oude enkel gaan zitten met mijn elleboog en schouder door het raam.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North