• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen komt met ‘revolutionaire’ über-EV

Auteur: machielvdd, gepost 21 januari 2021 om 18:40 – 25 Reacties

Als je de huidige EV’s te hoog vindt, moet je nog even wachten op deze ‘Trinity’ van Volkswagen.

Volkswagen heeft met de ID.3 de EV-markt al aardig op kunnen schudden. Ook de ID.4 heeft inmiddels de arena betreden. Dit is echter nog maar het begin van het elektrische modellenoffensief van Volkswagen. Er zitten ook nog productievarianten van hippe concept cars als de ID.VIZZION, ID.ROOMZZ en ID.BUZZ AAN TE KOMEN aan te komen.

Vlaggenschip

Volkswagen kijkt intussen al iets verder vooruit. Wat blijkt? Ze hebben een heus elektrisch vlaggenschip in de pijplijn zitten. Als we CEO Ralf Brandstätter moeten geloven wordt dit een revolutionair model. Volkswagen gaat het namelijk op diverse vlakken anders aanpakken met deze EV.

Plat

De über-EV van Volkswagen – die vooralsnog Project Trinity heet – zal om te beginnen een bijzonder ontwerp krijgen. Afgaande op het teaserplaatje wordt het een soort grote platte hatchback met een korte neus. De vorm heeft wel wat weg van het elektrische vlaggenschip van Mercedes, de EQS. Het lijkt ons nog wat vroeg, maar Brandstätter noemt het nu al een iconisch ontwerp.

Platform

Belangrijker nog dan het ontwerp: de auto komt op een nieuwe architectuur te staan. De ID.3, ID.4 en ook de nog niet onthulde ID-modellen staan allemaal op het MEB-platform. Met de Project Trinity gaat Volkswagen dus een nieuw elektrische platform introduceren. Dit verklaart ook meteen waarom de auto een stuk lager is dan alle ID-modellen die we tot nu toe voorgeschoteld kregen.

Democratiseren

Zoals het een high-tech vlaggenschip betaamt is autonoom rijden een belangrijk thema. De Trinity – zo zullen we de auto gemakshalve even noemen – zal op niveau 2 autonoom kunnen rijden. Dat is nu niet direct indrukwekkend, maar Volkswagen zegt erbij dat de auto ook klaar zal zijn voor niveau 4. De Duitsers zeggen dat ze met dit model autonoom rijden gaan democratiseren. Dat is nogal een boude uitspraak aangezien Tesla daar al veel verder mee is en de Trinity niet veel lager gepositioneerd lijkt te worden.

Productie

Tot slot zal de Trinity ook op een andere manier geproduceerd worden. Wat dat precies moet betekenen verklapt Volkswagen nog niet. Ze zeggen alleen dat de auto op een buitengewoon efficiënte en kostenbesparende manier gebouwd zal worden.

Audi

Dit hele verhaal kan je bekend voorkomen. Vorig jaar liet Audi namelijk ook al weten met een elektrische vlaggenschip bezig te zijn, onder de naam Project Artemis. Het zou dus goed kunnen dat het om zustermodellen gaat. De Project Artemis staat voor 2024 op de planning. De Project Trinity hoeven we daarom de komende 3 á 4 jaar nog niet te verwachten. We zullen dus nog even geduld moeten hebben voordat we kunnen zien of de Trinity echt zo revolutionair is als Volkswagen belooft.

Ook interessant!

  • De Volkswagen e-Up komt terug!
    De Volkswagen e-Up komt terug!
  • volkswagen managers elektrisch
    Managers van Volkswagen rijden niet elektrisch
  • Volkswagen heeft bekendgemaakt wanneer de ID.5 komt
  • Volkswagen is erop gebrand Tesla te verslaan
    Volkswagen is erop gebrand Tesla te verslaan

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

autonoom, Elektrisch, ralf-brandstatter, Volkswagen

Vorig bericht: « Video: Audi S3 sprintje loopt verkeerd af
Volgend bericht: Geestelijk vader van Michel Vaillant overleden »

Lees Interacties

Reacties

  1. monsieurleloure zegt

    21 januari 2021 om 18:44

    Weer een hoop geschreeuw en weinig wol van onze duitse Ron Brandsteder.
    Voor Ralf Brandstätter “hoffe schreien kleine Wolle”

    Login om te reageren
    • dwfc zegt

      21 januari 2021 om 20:41

      Ze zijn niet alleen !

      Login om te reageren
    • doublechevron65 zegt

      22 januari 2021 om 11:26

      @monsieurleloure: So etwa ja…

      Login om te reageren
    • erikabarth zegt

      22 januari 2021 om 19:57

      @monsieurleloure goh en waar blijft toyota zijn EV eigenlijk dan??
      En hier nog even een sjoemel schandaaltje van je favo merkje ;)
      https://www.epa.gov/enforcement/toyota-clean-air-act-emissions-defect-reporting-settlement-information-sheet

      Login om te reageren
      • monsieurleloure zegt

        23 januari 2021 om 17:30

        @erikabarth

        Ik heb geen favoriete merken , ik ga ze één voor één af, behalve die van de VWgroep., ik ga nog liever voor een Opel. Die heb ik nog niet gehad.

        Login om te reageren
  2. Pascal zegt

    21 januari 2021 om 19:10

    Het wachten is op @superfunky die ons uitgebreid komt uitleggen hoe dit volledig logisch is en past in het Grote Duitse Masterplan.

    Login om te reageren
    • superfunky zegt

      21 januari 2021 om 19:16

      @Pascal: wil je dat graag? Helaas, hier mag ik niks over zeggen omdat het nog in het concept stadium verkeert. 2 jaartjes, vermoed ik.

      Login om te reageren
      • Pascal zegt

        21 januari 2021 om 20:11

        @superfunky ah helaas, ik hoopte inderdaad op de laatste boardroom-insights!

        Login om te reageren
  3. lekkerlinksrijden zegt

    21 januari 2021 om 19:33

    Ze hebben bij VW toch al een vlaggenschip, de Taycan

    Login om te reageren
  4. lithiumion zegt

    21 januari 2021 om 19:33

    Met de ID3 heeft de Prius een volwaardige opvolger vwb dodelijkste saaie ontwerp. Ben benieuwd hoe dat ‘vlaggenschip’ er uit komt te zien

    Login om te reageren
  5. red5 zegt

    21 januari 2021 om 19:34

    Een elektrisch aangedreven mondkapje?

    Login om te reageren
  6. fanboy zegt

    21 januari 2021 om 19:36

    Is allemaal leuk een lagere auto, maar ik zie graag een lager geprijsde auto.
    Wat dat betreft ben ik benieuwd naar de aankomende elektrische MG coupe, wellicht de eerste betaalbare elektrische sportwagen.

    Login om te reageren
    • dwfc zegt

      21 januari 2021 om 20:43

      Aandelen kopen van Tesla …. kan je een hoger geprijsde kopen :-)

      Login om te reageren
  7. fabian159 zegt

    21 januari 2021 om 19:51

    Dus elektrische passat, a4 en superb?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 januari 2021 om 06:55

      @fabian159: alles wordt elektrisch de komende 10 jaar. Dus ook die modellen.

      Login om te reageren
    • mennok zegt

      22 januari 2021 om 07:36

      @fabian159: hmm.. als Audi spreekt over een vlaggenschip, vermoed ik niet dat ze met een A4-achthoekige auto komen. Maar wie weet.

      Login om te reageren
  8. faalhaas zegt

    21 januari 2021 om 19:51

    Een VW zonder olieverbruik?

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      21 januari 2021 om 20:15

      Als iemand een EV kan maken met olieverbruik is het VW, ik zet in op een litertje per 1000km, zoals gebruikelijk.

      Login om te reageren
    • 20klepper zegt

      22 januari 2021 om 09:12

      ooo we hebben de grappenmaker van de bingo gevonden! het is 2021 he, geen 2012 toen dat nog aan de orde was.

      Login om te reageren
  9. schreute01 zegt

    21 januari 2021 om 19:57

    Piëch regeert over zijn graf heen. Weer een über-VW.

    Login om te reageren
  10. petros zegt

    21 januari 2021 om 21:42

    Volkswagen moet niet zagen. De ID3 is ook gewoon lelijk

    Login om te reageren
  11. petros zegt

    21 januari 2021 om 21:42

    Ketels

    Login om te reageren
  12. Edge zegt

    21 januari 2021 om 23:44

    Het ziet er een beetje uit alsof ze de Golf 7 onder een laken hebben gefotografeerd en die met Photoshop wat platter en breder hebben getrokken.

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    22 januari 2021 om 10:11

    Kortom, na een Audi Taycan komt er ook een VW variant? Niks vervelends.

    Login om te reageren
  14. hape zegt

    23 januari 2021 om 12:39

    Revolutionair….misschien in 2021 maar zolang geen details vrijgegeven worden is het opnieuw een lege uitspraak. Net zoals de ID.3, met hoeveel bombarie is dat ding aangekondigd om vervolgens op geen enkel vlak een (al jaren leverbare) KiA e-Niro te evenaren.
    Tegen de tijd dat ie geïntroduceerd wordt lopen ze sowieso weer achter de feiten aan. Maar dan hebben ze vast een revolutionaire led verlichting om de make-up spiegel van de bijrijder.
    En sommigen trappen telkens weer in die onzin.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North