• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen komt met tientraps DSG

Auteur: autoblogger, gepost 12 mei 2014 om 18:58 – 28 Reacties

TSI yada yada Bluemotion


Ja, er komt een DSG-transmissie met 10-versnellingsbak.

Niet dit jaar, maar wel binnen nu en 2018. Want je weet; meer versnellingen = meer efficiency. De bak met tien verzetten wordt geschikt voor motoren met een trekkracht tot 500Nm, zo laat Volkswagen weten. En er staan nog meer innovaties op stapel, zoals de de Electric Booster (een elektrische turbo). Daarnaast zullen de Polo en Golf worden uitgerust met een nieuwe 1,0 driecilinder TSI-benzinemotor. Meer weten? Check de ‘duurzame’ plannen op Groen7.nl.

Ook interessant!

  • Volkswagen heeft bekendgemaakt wanneer de ID.5 komt
  • De Volkswagen e-Up komt terug!
    De Volkswagen e-Up komt terug!
  • Volkswagen Taigo
    Officieel: Volkswagen Taigo komt je misschien bekend voor
  • Volkswagen Talagon
    Volkswagen Talagon heeft VR6 Turbo TSI motor!

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

dsg, motor, Volkswagen

Vorig bericht: « Een greep uit de Gumball 3000-deelnemers van 2014
Volgend bericht: Autoproductie groeit komende jaren met 21 miljoen! »

Lees Interacties

Reacties

  1. lamborgfan zegt

    12 mei 2014 om 19:04

    Waarom nou weer doorlinken naar groen7? Ik kom toch hier voor nieuws!?

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      12 mei 2014 om 19:05

      @lamborgfan: jij als ‘lamborgfan’ komt hier toch niet voor groen mueslinieuws of wel?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        12 mei 2014 om 20:04

        @autoblogger: Ik kom “hier” voor al het autonieuws..

        Login om te reageren
  2. rotarypowah zegt

    12 mei 2014 om 19:07

    bluemuesly technology

    Login om te reageren
  3. fejjie zegt

    12 mei 2014 om 19:22

    -edit: ontopic aub-

    Login om te reageren
  4. Hupke zegt

    12 mei 2014 om 19:27

    Liever een tientraps DSG dan te onderzoeken hoe een vario efficienter kan?
    Absurd gewoon.

    Login om te reageren
    • guusboum zegt

      12 mei 2014 om 20:03

      @Hupke: ze hebben ook al plannen voor 2050: 70-traps versnellingsbak met 6-voudige koppeling

      Login om te reageren
      • draadloos zegt

        12 mei 2014 om 21:44

        @guusboum: de fast and furious editie?

        Login om te reageren
    • basgti zegt

      12 mei 2014 om 20:38

      @Hupke: deze bestaat toch al lang als zijnde Multitronic?

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        13 mei 2014 om 01:08

        @basgti:

        Het keyword was echt wel efficient.

        Login om te reageren
  5. marikoelolo zegt

    12 mei 2014 om 19:30

    Ik kan niet wachten op de handgeschakelde 10-bak

    Login om te reageren
    • TimoBac zegt

      13 mei 2014 om 17:19

      @marikoelolo: Met 2 koppelings-pedalen!

      Login om te reageren
      • amgg zegt

        13 mei 2014 om 19:16

        @TimoBac: Bijna grappig.

        Login om te reageren
  6. harrie zegt

    12 mei 2014 om 19:31

    10 traps, das bijna een CVT

    Login om te reageren
  7. super zegt

    12 mei 2014 om 19:39

    op naar de 100!

    Login om te reageren
  8. sergio72 zegt

    12 mei 2014 om 19:41

    De versnellingsbakken revisie bedrijven krijgen het dan nog drukker, de bestaande dsg is ook geen technisch succes.

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      12 mei 2014 om 19:55

      @sergio72: Ben ook benieuwd wat ze technisch moeten doen om dit in een auto te plaatsen met een dwarsgeplaatste motor :)

      Login om te reageren
  9. rd1991 zegt

    12 mei 2014 om 19:41

    Jeetje, mijn vrachtwagen doet het met een automatische 12-bak. 10 voor een auto is veel te veel. 1x een inhaalsprintje en je schakelt 6 of 7x terug..

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      12 mei 2014 om 19:44

      laatst in de audi a3 gereden, 70 in de 7e versnelling. wat zal dit dan wel niet doen.

      Login om te reageren
  10. dawwg zegt

    12 mei 2014 om 19:44

    En je wordt al gek van het schakelen in een muesli-6-handbak … een hele powerband van amper 1000rpm :( Laatst in een 8-bak automaat gereden, vermogen of niet, dat ding bleef ook maar schakelen, weet niet of we dat vooruitgang moeten noemen.

    Login om te reageren
  11. jarnobakker zegt

    12 mei 2014 om 19:51

    De garages zijn gelijk gered , ze hebben het straks heel druk…..

    Login om te reageren
  12. norge zegt

    12 mei 2014 om 19:56

    Naar het goede voorbeeld van..Verwachte eigenlijk een linkje.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      12 mei 2014 om 20:17

      @norge:
      Ik vul de puntjes wel even voor je in, Hyundai.
      Voor echte vernieuwing moet je kennelijk in Korea zijn. Al zit ik niet te wachten op een 10traps rammelbak, een ouderwetse handbak bevalt mij nog steeds vele malen beter.

      Login om te reageren
  13. LaLancia zegt

    12 mei 2014 om 20:21

    Ben benieuwd of deze motor en versnellingsbak door VW getest wordt of dat de consument dat mag doen. Spannend!

    Login om te reageren
  14. rob5nismo zegt

    12 mei 2014 om 20:40

    10 traps automaat
    Volgens mij schok je vooruit in plaats van rijden

    Login om te reageren
  15. bohica zegt

    12 mei 2014 om 21:04

    @dawwg dat was vast geen bmw .
    Die 8bak is echt top

    Login om te reageren
  16. Homer55 zegt

    12 mei 2014 om 23:55

    De laaste 4 hebben niks met acceleratie te maken denk ik..

    Login om te reageren
  17. rrk147 zegt

    13 mei 2014 om 01:10

    Iemand al meer info iver de techniek vam de bak? Zijn het tien normale versnellingen of is het meer zoals bij een vrachtwagen: Bijvoorbeeld 5 versnellingen, en een hoge en lage groep, waardoor je dus tien versnellingen krijgt. Tien normale versnellingen lijkt mij wel erg complex. En aangezien Volvo en ZF binnenkort met een soort Dsg voor vrachtwagens komen, is de techniek met hoge en lage groep èn Dsg dus ook bijna gereed

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North