Volkswagen komt met tientraps DSG

Auteur: , 28 Reacties

Ja, er komt een DSG-transmissie met 10-versnellingsbak.

TSI yada yada Bluemotion

Niet dit jaar, maar wel binnen nu en 2018. Want je weet; meer versnellingen = meer efficiency. De bak met tien verzetten wordt geschikt voor motoren met een trekkracht tot 500Nm, zo laat Volkswagen weten. En er staan nog meer innovaties op stapel, zoals de de Electric Booster (een elektrische turbo). Daarnaast zullen de Polo en Golf worden uitgerust met een nieuwe 1,0 driecilinder TSI-benzinemotor. Meer weten? Check de ‘duurzame’ plannen op Groen7.nl.



28 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Waarom nou weer doorlinken naar groen7? Ik kom toch hier voor nieuws!?
@lamborgfan: jij als ‘lamborgfan’ komt hier toch niet voor groen mueslinieuws of wel?
@autoblogger: Ik kom “hier” voor al het autonieuws..
bluemuesly technology
-edit: ontopic aub-
Liever een tientraps DSG dan te onderzoeken hoe een vario efficienter kan?
Absurd gewoon.
@Hupke: ze hebben ook al plannen voor 2050: 70-traps versnellingsbak met 6-voudige koppeling
@guusboum: de fast and furious editie?
@Hupke: deze bestaat toch al lang als zijnde Multitronic?
@basgti:

Het keyword was echt wel efficient.
Ik kan niet wachten op de handgeschakelde 10-bak
@marikoelolo: Met 2 koppelings-pedalen!
@TimoBac: Bijna grappig.
10 traps, das bijna een CVT
op naar de 100!
De versnellingsbakken revisie bedrijven krijgen het dan nog drukker, de bestaande dsg is ook geen technisch succes.
@sergio72: Ben ook benieuwd wat ze technisch moeten doen om dit in een auto te plaatsen met een dwarsgeplaatste motor :)
Jeetje, mijn vrachtwagen doet het met een automatische 12-bak. 10 voor een auto is veel te veel. 1x een inhaalsprintje en je schakelt 6 of 7x terug..
laatst in de audi a3 gereden, 70 in de 7e versnelling. wat zal dit dan wel niet doen.
En je wordt al gek van het schakelen in een muesli-6-handbak … een hele powerband van amper 1000rpm :( Laatst in een 8-bak automaat gereden, vermogen of niet, dat ding bleef ook maar schakelen, weet niet of we dat vooruitgang moeten noemen.
De garages zijn gelijk gered , ze hebben het straks heel druk…..
Naar het goede voorbeeld van..Verwachte eigenlijk een linkje.
@norge:
Ik vul de puntjes wel even voor je in, Hyundai.
Voor echte vernieuwing moet je kennelijk in Korea zijn. Al zit ik niet te wachten op een 10traps rammelbak, een ouderwetse handbak bevalt mij nog steeds vele malen beter.
Ben benieuwd of deze motor en versnellingsbak door VW getest wordt of dat de consument dat mag doen. Spannend!
10 traps automaat
Volgens mij schok je vooruit in plaats van rijden
@dawwg dat was vast geen bmw .
Die 8bak is echt top
De laaste 4 hebben niks met acceleratie te maken denk ik..
Iemand al meer info iver de techniek vam de bak? Zijn het tien normale versnellingen of is het meer zoals bij een vrachtwagen: Bijvoorbeeld 5 versnellingen, en een hoge en lage groep, waardoor je dus tien versnellingen krijgt. Tien normale versnellingen lijkt mij wel erg complex. En aangezien Volvo en ZF binnenkort met een soort Dsg voor vrachtwagens komen, is de techniek met hoge en lage groep èn Dsg dus ook bijna gereed

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).