• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen lekt nu twee miljard euro per week

Auteur: hayte, gepost 28 maart 2020 om 10:01 – 13 Reacties

Herbert Diess

‘Maar staatssteun hoeven we nog niet!’

Als ineens praktisch al je inkomsten wegvallen, maar je vaste lasten blijven doorlopen, kan het heel snel fout gaan. Om een indicatie te geven van hoe groot het probleem dan kan zijn: de Volkswagen Groep geeft nu twee miljard euro per week uit. Dat zei CEO Herbert Diess tegen het Duitse tv-kanaal ZDF.

Eigenlijk is de situatie nog erger dan dat. Want ze kunnen niet alleen niets verkopen, ze kunnen ook nog eens minder produceren. De productie zou nu op ongeveer de helft liggen van hoe het voor de crisis was. Daarom moet VAG volgens Diess zo snel mogelijk weer gaan auto’s gaan maken. In de 72 Europese fabrieken wordt dan ook zoveel mogelijk schoongemaakt en gedesinfecteerd, zodat het maken van auto’s op een veilige manier snel weer door kan gaan.

Om nog even in te gaan op de autoverkopen: buiten China verkoopt Volkswagen niets, aldus Diess. Ook in China zijn de verkopen nog niet wat ze ooit waren, die markt is immers nog aan het opkrabbelen.

In interviews met de Financial Times en Boersen-Zeitung zegt VW-CFO Frank Witter weer dat Volkswagen nog genoeg geld in kas heeft. Zo zou het bedrijf altijd nog via een regeling met banken 20 miljard euro kunnen krijgen. Het autoconcern zou echter alleen als het echt moet gebruik willen maken van zulk soort maatregelen. Witter wil eerst dat de Europese Centrale Bank meer gaat doen om de financiële problemen door het coronavirus te temperen. Al met al hoeft VAG dus nog niet aan te kloppen bij de Duitse staat voor steun, aldus Witter.

Via: Automotive News Europe.

Ook interessant!

  • Quantum Group AG
    Er is 7,5 miljard euro geboden op Lamborghini
  • Ondanks crisis toch een leuke bonus voor Volkswagen arbeiders
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Carmageddon, Coronavirus, herbert-diess, vag, Volkswagen

Vorig bericht: « Trump verplicht GM tot het maken van beademingsapparatuur
Volgend bericht: In dit luxe busje zit je als een koning »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gulli zegt

    28 maart 2020 om 10:37

    Ik heb gehoord dat je met geld lenen tegenwoordig geld kunt verdienen, dus die 20 miljard zouden nog wel eens een investering kunnen zijn

    Login om te reageren
  2. harrie zegt

    28 maart 2020 om 10:47

    Ah het wondermiddel ECB, lost al uw schuldenproblematiek op met nog meer schuldenproblematiek.

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    28 maart 2020 om 11:11

    Kan nooit waar zijn dit… Ruim 10.000.000 auto’s normaal per jaar, 52×2= 104 miljard.. Ze draaien op halve capaciteit… Dus 104miljard verliezen terwijl je 5.000.000 auto’s bouwt en verkoopt. Daarnaast nog onderdelen verkoop. Dat VW 20.800 per auto verliest lijkt me niet realistisch. Inkopen liggen lager, geen overwerk uit te betalen, minder ziekte verzuim, energiekosten lager en R&D gaat ook op een lager pitje.
    Simpelweg de omzet voor het jaar delen door twee en dat dan als verlies per week communiceren is echt totale lulkoek.

    Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      28 maart 2020 om 11:20

      @w0o0dy: Duitsers en hun oude rekenhobbies.

      Login om te reageren
    • mondeoscti202 zegt

      28 maart 2020 om 11:38

      @w0o0dy: Dankjewel, even relativeren.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        28 maart 2020 om 12:13

        #ikslikgeenzoetekoek

        Login om te reageren
        • hiacelove zegt

          28 maart 2020 om 14:54

          @w0o0dy: beetje te simpel natuurlijk. Bij ons draait de fabriek zo’n 60 miljoen per jaar, maar verliezen we op het moment bijna een half miljoen per dag door doorbetalen lonen, opslagkosten, doorlopende contracten en etc.

          Login om te reageren
  4. deredactie zegt

    28 maart 2020 om 14:32

    Sprak vandaag iemand van VAN MOSSEL: 2.2 miljoen per week verlies ai ai

    Login om te reageren
  5. padoempats zegt

    28 maart 2020 om 18:24

    Het is alleen gemiste omzet, dat staat niet gelijk aan verlies. Als ze volledig zijn zeggen ze er ook bij hoeveel ze nu minder uitgeven

    Login om te reageren
    • deredactie zegt

      28 maart 2020 om 19:42

      @padoempats: nee joh omzet is 1.6 miljard oftewel 135 miljoen per week.

      Login om te reageren
      • padoempats zegt

        28 maart 2020 om 21:53

        @deredactie: huh? Omzet van vw is ruim 4,4 miljard per week

        Login om te reageren
        • deredactie zegt

          28 maart 2020 om 22:01

          @padoempats: ik heb het over van mossel

          Login om te reageren
  6. henkp1 zegt

    29 maart 2020 om 06:10

    Sjoemelcijfers?

    Staatsteun? Krijgen ze allang natuurlijk met grootaandeelhouders als Nedersaksen en Qatar.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North