• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Volkswagen maakt volgend jaar snellere ID.4 GTX’

Auteur: hayte, gepost 11 december 2020 om 20:58 – 12 Reacties

De bips van een Volkswagen ID.4

Geruchten over een snel ID-model met GTX-badge zijn er al langer, volgens nieuwe geruchten wordt de ID.4 volgend jaar het eerste model.

Met 204 pk en 310 Nm is de Volkswagen ID.4 niet per se traag, maar we zijn de laatste jaren wel een beetje verwend als het om snelle elektrische auto’s gaat. Het lijkt erop dat Volkswagen dat volgend jaar goed wil maken. Volgens Automotive News Europe krijgen we volgend jaar namelijk de Volkswagen ID.4 GTX, de GTI-uitvoering van de elektrische crossover.

Over zo’n GTX-model hebben we al eerder geruchten gehoord. Zo weten we dat de ID.3 géén GTX-model krijgt. Maar een snellere ID.4? De anonieme bronnen van Automotive News Europe zeggen dat die eraan komt en geven daarbij aardig concrete informatie. Zo krijgt de ID.4 GTX op de vooras een extra motor die 102 pk levert. Samen met de motor op de achteras, krijg je dus 306 pk. En vierwielaandrijving, ook een leuk extraatje.

Daarmee moet de GTX binnen 6,2 seconden de 100 km/u kunnen aantikken. Aanzienlijk sneller dan eerst, dus. Deze extra kracht en motor heeft wel een nadeel. De GTX krijgt namelijk dezelfde 77 kWh-accu als de ID.4 Pro Performance, maar door het toegenomen gewicht wordt de actieradius geschat op 470 WLTP-kilometers, in plaats van 520 kilometer.

De wijzigingen zullen overigens niet alleen technisch van aard zijn. Volkswagen wil de ID.4 GTX een ‘dynamischer’ uiterlijk geven. Dit uiterlijk zou ‘avontuurlijke’ mensen aan moeten spreken, stellen de ANE-bronnen. De site schrijft niet wanneer Volkswagen de ID.4 GTX wil onthullen.

Ook interessant!

  • Volkswagen ID.4 GTX rijtest en video
  • Volkswagen ID.4 GTX trapt nieuw sportlabel af
  • Dit kost de Volkswagen ID.4 GTX
  • Volkswagen ID.5 is officieel, meteen ook als GTX
    Volkswagen ID.5 is officieel, meteen ook als GTX

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

crossover, Elektrisch, GTX, ID4, Volkswagen

Vorig bericht: « SBS6 stopt na twintig jaar met Wegmisbruikers
Volgend bericht: Mercedes A250e concurrenten (Autoblog Garage) »

Lees Interacties

Reacties

  1. lekkerlinksrijden zegt

    11 december 2020 om 21:44

    Zet nou eerst maar een goedwerkende EV neer, zonder problemen en gebruiksvriendelijke infotainment, daar heeft 95% van de mensen meer aan dan 2 seconden sneller naar de 100

    Login om te reageren
  2. vaakbenjetebang zegt

    11 december 2020 om 21:59

    Wat weegt die motor dan wel niet, als die bijna 10% van de range kost?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      11 december 2020 om 23:21

      Misschien zijn er nog factoren. Ik denk aan rolweerstand bv.

      Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        12 december 2020 om 09:38

        @SimonMC: het was dan ook een retorische vraag.

        Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      12 december 2020 om 10:10

      @vaakbenjetebang: flink verschil idd. Het ‘dynamische’ uiterlijk zal ook wel meer luchtweerstand veroorzaken.

      Login om te reageren
  3. pjoes zegt

    11 december 2020 om 22:13

    Niet nog meer ellende dozen. Schroef Golf 7 in mekaar die doet het gewoon.

    Login om te reageren
  4. Peugeot 308sw7p + Citroën C2 zegt

    11 december 2020 om 22:43

    Bla, bla.. ze proberen het goed, naar presteren weinig.

    Login om te reageren
  5. iz_person zegt

    11 december 2020 om 23:04

    Goed nieuws natuurlijk: vierwieldrive.

    Login om te reageren
  6. potenza zegt

    12 december 2020 om 07:46

    Een Enyaq VRS alternatief.

    Login om te reageren
  7. Vanquish zegt

    12 december 2020 om 09:42

    6.2 seconden naar de 100 met 306pk? Dat klinkt als een sportieve auto! xD

    Login om te reageren
    • loggy zegt

      12 december 2020 om 17:22

      @vanquish: echt hé. Zat het zelfde te denken. Wat weegt dat hok dan wel niet? Mijn 313pk en 1900kg zware f11 doet het zelfs in 5,5s.

      Login om te reageren
  8. rwdftw zegt

    12 december 2020 om 11:38

    GTX… dat klinkt als een videokaart!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North