• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen managers verplicht in elektrische auto

Auteur: RubenPriest, gepost 3 september 2018 om 08:40 – 30 Reacties

Volkswagen


Ze moeten wel het goede voorbeeld geven.

Wat zou de top van Volkswagen rijden? Binnenkort een e-Golf of een elektrische Up! als het aan Volkswagen CEO Herbert Diess ligt. De VW-man is van mening dat je als autofabrikant zijnde het goede voorbeeld moet geven. Diess heeft tijdens een bijeenkomst te kennen gegeven dat managers van de Duitse autobouwer in elektrische auto’s van het merk moeten gaan rijden, aldus Welt am Sonntag.

De topman zegt dat Volkswagen niet kan prediken aan klanten dat ze een zuinige en schone auto moeten kopen, als de top zelf kiest voor dikke SUV’s. Niet geheel verrassend werd er alles behalve enthousiast gereageerd vanuit de managerstak.

Autofabrikanten moeten meer elektrische auto’s gaan verkopen om de gemiddelde CO2-uitstoot naar beneden te krijgen. Vanaf 2020 hanteert de EU een gemiddelde van 95 gram CO2 per kilometer. In het eerste halfjaar van 2018 kende het merk een gemiddelde uitstoot van 118 gram CO2 per kilometer. Werk aan de winkel dus, want de Duitsers hebben minder dan twee jaar de tijd om aan de waarden te voldoen.

Ook interessant!

  • Volkswagen: wij zijn niet bang voor Apple
  • Mijn Auto: Volkswagen Lupo GTI van Joost
    Mijn Auto: Volkswagen Lupo GTI van Joost
  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, herbert-diess, Volkswagen

Vorig bericht: « Dieven bestelen Richard Hammond terwijl hij lag te slapen
Volgend bericht: Dit is het nieuwste speeltje van YouTuber Salomondrin »

Lees Interacties

Reacties

  1. pomoek zegt

    3 september 2018 om 08:50

    Ik ben benieuwd hoe VAG met elektrische auto’s gaat sjoemelen.

    Login om te reageren
    • hight96 zegt

      3 september 2018 om 09:03

      @pomoek: Dan gebruiken ze de term ‘elektrische auto’, maar dan zit er toch nog ergens een dieselmotor verstopt om de range wat te vergroten.

      Login om te reageren
      • sjeppie156 zegt

        3 september 2018 om 09:03

        @hight96: zo’n standkacheltje!

        Login om te reageren
        • sjonniedeluxe zegt

          3 september 2018 om 12:08

          @sjeppie156: goed idee. Dan kost de verwarming geen range.

          Login om te reageren
    • master1969 zegt

      3 september 2018 om 14:49

      @pomoek: Ja waarom gaat Jesse Klaver en niet in rijden samen met zijn partijleden.
      Is gezond en levert misschien ook nog een extra zetel op.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        3 september 2018 om 16:15

        @master1969:
        Jesse Klaver is er uitsluitend en alleen voor Jesse Klaver.

        Login om te reageren
  2. baklava zegt

    3 september 2018 om 08:51

    Ik zou verder solliciteren

    Login om te reageren
  3. arthur zegt

    3 september 2018 om 09:01

    Ze zouden eigenlijk verplicht in een Tesla 100d moeten rijden. Het heeft weinig zin ze in een slechte elektrische auto te stoppen.

    Login om te reageren
    • kobus1967 zegt

      3 september 2018 om 09:07

      @arthur: Tesla opkopen voor 70 miljard is waarschijnlijk goedkoper dan alle boetes en zelf een EV ontwikkelen die opkan tegen Tesla.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        3 september 2018 om 09:11

        @kobus1967: dat hebben ze al geprobeerd maar Elon weigert. Het feit dat ze zoveel willen investeren in Tesla zegt mij wel dat hun elektrische aandrijflijn ver van perfect is. Waarschijnlijk meer op het niveau van de i-Pace.

        Login om te reageren
      • arthur zegt

        3 september 2018 om 09:51

        @kobus1967: Ik snap die Duitsers bij die grote autobedrijven niet. Het zou voor hen makkelijk moeten zijn een elektrische auto te ontwikkelen die in alle opzichten beter is dan de model s 100d.

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          3 september 2018 om 10:20

          @arthur:
          Zijn ze ook volop mee bezig.
          Maar die willen de consument niet als testengineer en kwaliteitscontroles gebruiken. Dus duurt het allemaal net iets langer.

          Login om te reageren
        • siemi zegt

          3 september 2018 om 10:32

          @arthur: ik denk dat dat tegenvalt. Alles en iedereen daar denkt aan brandstof auto’s. Dat heeft Tesla niet.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            3 september 2018 om 11:13

            @siemi: electrische wagens zijn veel eenvoudiger dan brandstof wagens. Iedereen kan die bouwen. Alleen dacht tot Tesla niemand dat er een markt voor was. Er blijkt wel een kleine maar groeiende markt te zijn. Daarom stappen de andere fabrikanten er ook niet overhaast in. Vergeet ook niet de knapste electrische auto niet de Model S is maar de Renault Zoe. Die is compact, heeft en goede range en is betaalbaar.

            Login om te reageren
          • master1969 zegt

            3 september 2018 om 14:54

            @siemi: Ik vind persoonlijk ook dat Jesse Klaver er in moet rijden.
            Nu rijdt hij in een dikke bmw 735.
            Hoe geloofwaardig ben je dan met die
            zuipwagen?

            Login om te reageren
  4. Rudy zegt

    3 september 2018 om 09:10

    Leuke regel, maar het aanbod aan volledig elektrische auto’s bij VAG is nog vrij beperkt?. De E-Golf, wat hybride versies en dat was het wel volgens mij?.

    Voor Duitsland (grote afstanden) is zo’n E-Golf best beperkt qua range, ~200-250 kilometer ofzo?.

    Login om te reageren
    • simonferrari zegt

      3 september 2018 om 10:29

      @Rudy: Op dit moment is er de E-Up, E-Golf en E-Crafter. Daarnaast de Plug-Ins: Golf GTE en Passat GTE. Maar dit is natuurlijk enkel VW, het concern heeft bijvoorbeeld ook nog Audi en Porsche. Dus de E-tron Quattro toekomstige Mission E en de Plug-Ins van Audi en Porsche. Voldoende keuze (als ze ook Plug-Ins mogen kiezen).

      Login om te reageren
      • sjonniedeluxe zegt

        3 september 2018 om 12:10

        @simonferrari: in NL is de passat GTE en golf GTE niet meer te bestellen helaas.

        Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      3 september 2018 om 10:31

      @rudy: Passat GTE zal ook wel als Elektrisch tellen en de Maan en Cayenne Hybrid ook dus dan valt t allemaal wel mee.

      Login om te reageren
  5. gove zegt

    3 september 2018 om 09:12

    aka verkoop electrisch valt tegen en dit is een mooie manier om de sales op te krikken?

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    3 september 2018 om 09:16

    Q7 hybrid?

    Login om te reageren
  7. tjongejongejonge zegt

    3 september 2018 om 09:30

    Gewoon een goed idee! Verbeter de wereld begin bij je zelf

    Login om te reageren
  8. racerx zegt

    3 september 2018 om 09:51

    Als je dan echt je klanten wilt inspireren om niet in een SUV te stappen, schrap ze dan uit je modellengamma. Maarja, geld stinkt niet he… hypocriet gelul.

    Login om te reageren
  9. gregorius zegt

    3 september 2018 om 09:52

    Volgende man die klaar is voor het pensioen.
    De managers rijden de mooiste auto die ze kunnen krijgen. Als VW een dikke elektromobiel zouden maken met genoeg kracht en range, zouden alle managers die graag kiezen. Maar dat doet VW niet; ze maken een E-Golf met beperkte range.

    Login om te reageren
  10. Specht zegt

    3 september 2018 om 10:36

    Alle GTE’s zijn in Nederland uit het gamma gehaald omdat de fabriek ze niet meer produceerd, dus dat worden inderdaad schrale e-Golfjes en e-Upjes voor de hoge piefjes. ?

    Login om te reageren
    • simonferrari zegt

      3 september 2018 om 12:04

      @Specht: Ik dacht dat dit enkel het geval was in Nederland omdat ze, simpelweg zonder bijtellingsvoordeel, in ons land minder tot niet verkopen. GTE’s en E-tron’s worden toch nog wel geproduceerd voor andere landen?

      Login om te reageren
    • sjonniedeluxe zegt

      3 september 2018 om 12:12

      @Specht: klopt, echt goede redenatie van PON…not. Er zijn steeds meer bedrijven met strenge co2 limiet op de leasevloot.

      Login om te reageren
  11. karhengst zegt

    3 september 2018 om 10:37

    Volgend jaar stappen ze sowieso wel in een (part-time) batterijbak wanneer de wetgeving voor prive gebruik van dienstwagens “vergroend” wordt. Zo een deal laat je niet liggen, zoals aangetoond in Nederland 10 jaar eerder.

    Login om te reageren
  12. torsen zegt

    3 september 2018 om 13:23

    @RubenPriest: Kudo’s voor foto bij het artikel! +1

    Login om te reageren
  13. cossiekiller zegt

    3 september 2018 om 13:46

    Na dieselgate en benzinegate blijft er natuurlijk niet zoveel meer over…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North