• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen overweegt deze Golf aan klanten te verkopen

Auteur: Dizono, gepost 9 juli 2015 om 16:45 – 29 Reacties

Afbeelding Volkswagen overweegt deze Golf aan klanten te verkopenAfbeelding Volkswagen overweegt deze Golf aan klanten te verkopenAfbeelding Volkswagen overweegt deze Golf aan klanten te verkopenAfbeelding Volkswagen overweegt deze Golf aan klanten te verkopen

Een hele heftige Golf
Aan de kant met je Muesli-GTE!

Om maar meteen met het slechte nieuws te beginnen: deze heftige Golf is niet straatlegaal. Volkswagen heeft het zelf over een productieklaar prototype dat dit jaar deel gaat nemen aan de dit jaar gestarte Touringcar Racer International Series. Aan de hand van de bevindingen, zal Volkswagen de beslissing nemen of ze deze auto ook aan klanten gaan leveren voor een speciaal customer racing programme. Het is niet helemaal duidelijk of Volkswagen de auto aan privéteams wil gaan leveren, of dat er een heus klantenprogramma à la Ferrari FXX opgezet gaat worden.

Onder de kap van deze über-Golf ligt in de basis hetzelfde blok als in de Volkswagen Golf R: een tweeliter turbo met voor de gelegenheid 330 pk, gekoppeld aan een DSG-bak. Dat is 30 pk meer dan in de standaard Golf R, maar zuinigjes ten opzichte van de Golf R 400 Concept. Dankzij flinke spatbordverbreders is de Golf 40 centimeter breder dan het origineel en lijken de achterdeuren niet meer open te kunnen. Niet dat er achterin überhaubt nog iemand kan zitten door de rolkooi. Sterker nog: zelfs je geliefe meenemen is er niet bij, deze Golf is een éénzitter.

Volkswagen Motorsport heeft de Golf ontwikkeld in samenwerking met de raceafdeling van Seat, die dankzij de Leon Cupracer een flinke schat aan ervaring hebben met vijfdeurs racewagens. Al dit weekend komt de Golf voor het eerst in actie tijdens de race op de Redbull Ring in Spielberg, Oostenrijk. Waarschijnlijk is de Golf dan helemaal volgeplakt met stickers en dat is jammer. Het blijft namelijk een fantastisch gezicht, zo’n racewagen in maagdelijk wit.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, golf, golf-7, golf-r, Racing, TCR, Volkswagen, wit

Vorig bericht: « Zo bizar snel is de nieuwe Alfa Romeo Giulia QV met 510 pk
Volgend bericht: Lage bijtelling dankzij LeasePlan’s fiscale wisselweken »

Lees Interacties

Reacties

  1. gertjan2012 zegt

    9 juli 2015 om 16:48

    Over een jaartje of 10 a 12 heb je wel een straatlegale versie die er ( ongeveer ) zo uit ziet… de petjesversie die alleen maar rondjes rijd bij de McDrive.

    Mooie auto, maar naar mijn idee rechstreeks een kopie van de Seat Leon Cup auto die ook in het TCR actief is, en dus niet enkele onderdelen zoals in het artikel beschreven wordt.

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      9 juli 2015 om 16:57

      @gertjan2012: Jij heb zeker geen hoge pet op van VAG?

      Login om te reageren
      • gertjan2012 zegt

        9 juli 2015 om 17:47

        @clarkson: Nee hoor dat is niet het geval ! Vind de Golf nog steeds een mooie auto, maar wat wel een nadeel is dat je na 10 of iets meer jaren die auto’s vaak worden overgenomen door de petjes en er lelijke creaties van maken!
        Het is geen verwijt van die Seat, maar het lijkt mij heel logisch dat ze zelf niet uit wiel opnieuw gaan uitvinden, en deze auto onderhuids gewoon de Seat Leon Eurocup racer is. Die zichzelf overigens al lang bewezen heeft, en men bij Seat weet wat ze moeten doen op het circuit ( kijk in het verleden maar naar het WTCC )

        Login om te reageren
      • bartes46 zegt

        9 juli 2015 om 18:06

        @clarkson: toepasselijk hoge pet

        Login om te reageren
  2. noodles zegt

    9 juli 2015 om 16:51

    Met de Seat versie doen ze het heel goed in het TCR, nu rijdt 3/4 daar mee dus dat helpt ook.
    In Duitsland rijden ze met de TT versie een cup (opvolger van de Scirocco cup) met een mooi groot veld in het voorprogramma van het DTM.
    Zou het geen idee zijn om deze dan in het WTCC in te gaan zetten, krijgt Citroën nog een beetje concurrentie.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      9 juli 2015 om 17:22

      @noodles: Deze wagen is niet geschikt voor het WTCC. In de toerwagens heb je verschillende klassen. De WTCC valt onder de TC1, het ETCC onder de TC2 en deze TCR Series valt onder de TC3-regelgeving. Volkswagen zou de basis van deze wagen wel kunnen gebruiken, maar er zal ook genoeg aangepast moeten worden om aan die TC1-regelgeving te voldoen.

      Login om te reageren
      • noodles zegt

        9 juli 2015 om 17:36

        @Edge:
        Als hij onder het TCR reglement valt heb je helemaal gelijk.
        Uit deze tekst kan ik dat niet opmaken dus ik speculeerde vrolijk verder, wat is immers het punt om 2 identieke auto’s de strijd aan te laten gaan, dat is marketingtechnisch niet interessant.
        Kijkend naar de rally dan domineerd VW met de Polo het WRC en doet Skoda hetzelfde in het ERC met de Fabia R5.
        Qua marketing is dat veel slimmer.
        Dus dat was mijn hersenspinsel om de Golf het wtcc te laten bestrijden en de Leon het iets lagere TCR.
        Komt bij dat het TCR puur is opgezet voor privé teams, veel oud WTCC rijders met een te gering budget hebben die overstap gemaakt.

        Login om te reageren
  3. bartteeuwen zegt

    9 juli 2015 om 17:03

    Waarom niet meteen n 3 deurs als basis genomen?

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    9 juli 2015 om 17:04

    Ik zie liever iets uniekers voor op straat. Het liefst een golf met de 5 pitter uit de RS3.

    Login om te reageren
    • zetje zegt

      9 juli 2015 om 17:09

      @dutchdriftking: Golf en uniek gaan niet samen in een zin.

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        9 juli 2015 om 17:25

        @zetje: Juist dat is het ‘m wat de golf zo uniek maakt. Het is ”gewoon” een golf.

        Login om te reageren
      • marikoelolo zegt

        9 juli 2015 om 19:55

        @zetje: Een golf is niet uniek.

        Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      9 juli 2015 om 19:11

      @dutchdriftking: vind je dat ding van oettinger motorsport niets? 507pk dacht ik, uit de 2.5TFSI van Audi!! Met een 7R als basis. Ik zou m doen als iemand een tonnetje doneert.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        9 juli 2015 om 19:17

        @sebasjuhh: die is qua specs geniaal, alleen qua looks bagger.

        Login om te reageren
        • sebasjuhh zegt

          9 juli 2015 om 19:41

          @dutchdriftking: haha ja ik snap je. mijn eerste gedachte was: ok, dit wil ik maar dan zonder de exterieur meuk!

          Login om te reageren
      • mrs250 zegt

        9 juli 2015 om 22:20

        @sebasjuhh: blijft niet heel op het circuit. Die belastingen zijn vele malen groter.

        Login om te reageren
        • sebasjuhh zegt

          9 juli 2015 om 22:43

          @mrs250: heb het ook ff niet specifiek over circuit gebruik, maar buiten dat zet je me wel aan het denken. ik dacht eigenlijk dat ze bij oettinger m daar wel echt goed aangepakt hadden, onderstel, DSG op maat, etc etc..

          Login om te reageren
  5. rikkert44 zegt

    9 juli 2015 om 17:07

    Poeh die mag dan ook sowieso niet op de linkerbaan in Duitsland, 40cm breder is een hoop zeg.

    Login om te reageren
  6. leroyrs5 zegt

    9 juli 2015 om 17:11

    Vet!! Ben al benieuwd wat de vag haters hier nu weer op gaan afkraken.

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      9 juli 2015 om 17:47

      @leroyrs5: Is niet nodig, foto’s spreken voor zich!

      Login om te reageren
  7. Edge zegt

    9 juli 2015 om 17:13

    Zo te zien is het een behoorlijk VAG-feestje daar in het TCR. Het overgrote deel van de grid bestaat uit Seat Leon’s en Audi TT’s, met hier en daar een verdwaalde Civic, Focus en Astra

    Login om te reageren
  8. mashell zegt

    9 juli 2015 om 17:27

    Met die enorme vleugel is meer een Gulf(stream) dan een Golf.

    Login om te reageren
  9. vos115 zegt

    9 juli 2015 om 18:01

    Doe maar niet. Deze auto komt zo uit Need4Speed waar gamers hun eigen Streetlegal auto kunnen maken. Deze auto is al een Sjonnie Golf, nog voor ie tweedehands is.

    Login om te reageren
  10. gieltj zegt

    9 juli 2015 om 18:02

    Lekkere ring racer! Lijkt me wel wat hoor!

    Login om te reageren
  11. kaasdevies zegt

    9 juli 2015 om 19:26

    Leuk voor een overval

    Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    9 juli 2015 om 20:12

    Zullen vast fanboys zijn die er mee willen rijden

    Login om te reageren
    • philipf zegt

      10 juli 2015 om 06:08

      @mrrallycross: maar het niet kunnen betalen…

      Login om te reageren
      • noodles zegt

        10 juli 2015 om 11:44

        @philipf:
        Je opmerking triggered mij om toch eens te kijken wat zo’n TCR auto nou kost.
        Dat viel dus reuze mee, voor €70k ex belastingen heb je een Seat Leon Cup racer.
        Een kenteken wordt wel een probleempje denk ik.

        Login om te reageren
  13. Esprit_de_Flandre zegt

    10 juli 2015 om 21:05

    Bevat dit ding enige Golf-onderdelen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North