• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo bizar snel is de nieuwe Alfa Romeo Giulia QV met 510 pk

Auteur: Dizono, gepost 9 juli 2015 om 15:43 – 120 Reacties

Afbeelding Zo bizar snel is de nieuwe Alfa Romeo Giulia QV met 510 pkAfbeelding Zo bizar snel is de nieuwe Alfa Romeo Giulia QV met 510 pkAfbeelding Zo bizar snel is de nieuwe Alfa Romeo Giulia QV met 510 pkAfbeelding Zo bizar snel is de nieuwe Alfa Romeo Giulia QV met 510 pkAfbeelding Zo bizar snel is de nieuwe Alfa Romeo Giulia QV met 510 pkAfbeelding Zo bizar snel is de nieuwe Alfa Romeo Giulia QV met 510 pkAfbeelding Zo bizar snel is de nieuwe Alfa Romeo Giulia QV met 510 pkAfbeelding Zo bizar snel is de nieuwe Alfa Romeo Giulia QV met 510 pk

Alfa Giulia Top Speed
Voor wie geen liefhebber is van Italiaanse automobielen is er goed nieuws: deze is snel, heel erg snel, weer uit het zicht verdwenen.

Het ligt in de lijn der verwachting dat de Giulia QV, die jullie straks massaal gaan kopen, een topsnelheid krijgt van 250 kilometer per uur. Elektronisch afgeregeld uiteraard, zoals dat ook het geval is bij de concurrentie van Quattro GmbH, BMW M GmbH en Mercedes-AMG. Italianen zouden echter geen Italianen zijn als ze niet toch een wedstrijdje ver-plassen zouden houden en de resultaten laten lekken naar het Italiaans tijdschrift alVolante.

Dat tijdschrift meldt namelijk dat engineers van Alfa Romeo een niet mis te verstane 321 km/u gehaald hebben op de kombaan van Nardo. 0-100 schijnt in slechts 3.9 seconden achter de rug te zijn. Daarmee accelereert de QV sneller dan de Audi RS4 (4.7s), BMW M3 (4.1s), Mercedes-AMG C63 (4.1s) en C63 S (4.0s). Mama mia! Behalve op Nardo, is Alfa Romeo ook bezig met een 14-daagse testsessie op de Nürburgring.

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden
  • Alfa Romeo Giulia GTA
    Alfa Romeo Giulia GTA alleen nog tweedehands te krijgen
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Kimi geeft goedkeuring aan Giulia GTAm (+video)

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Giulia, giulia-qv, rood

Vorig bericht: « Renault Talisman RS: hoe groot is de kans?
Volgend bericht: Volkswagen overweegt deze Golf aan klanten te verkopen »

Lees Interacties

Reacties

  1. griffendahl zegt

    9 juli 2015 om 15:45

    Respect als dat echt zo is die 3,9s want met alleen RWD en een handbak is dat ongeacht het vermogen een indrukwekkende prestatie…

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      9 juli 2015 om 15:49

      @griffendahl: Ik denk dat dat geld voor een automaat versie. Misschien ZF?

      Login om te reageren
      • power369 zegt

        9 juli 2015 om 16:03

        @dutchdriftking: nee, alleen te krijgen met handbak. :)

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          9 juli 2015 om 16:07

          @power369: Hoe zeker weten we dat?

          Login om te reageren
          • power369 zegt

            9 juli 2015 om 16:39

            @dutchdriftking: tja, dat blijft de vraag bij alfa.

            Login om te reageren
      • nord zegt

        9 juli 2015 om 17:19

        deze testversie is met handbak. Overigens is hij op 330km/u geklokt, 321 km/u was de testsessie op Nardo maar hij kan dus onder betere omstandigheden nog harder.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          10 juli 2015 om 00:35

          @nord: dat is sneller dan een M5… Ergens lijkt mij dat heel erg sterk…

          Login om te reageren
          • nord zegt

            10 juli 2015 om 12:34

            @gtwillem:
            We weten nog niks over het koppel en gewicht van de giulia. Er van uit gaan dat het onmogelijk is of dat italianen altijd liegen is ook overdreven.

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              10 juli 2015 om 14:05

              @nord: gewicht 1530kg Leeggewicht ga ik vanuit en het koppel is 500+ lbs/ft…

              Login om te reageren
              • nord zegt

                10 juli 2015 om 15:15

                @w0o0dy: Ik denk ook richting of zelfs over 700 NM.
                Als je kijkt naar de gts quattroporte 710NM en overboost 730NM, massa 1900kg,
                top 310km/h.

                Dan zal de Giulia minstens met dezelfde NM op de proppen moeten komen, er van uit gaand dat gewicht niet zo een heel grote rol meer speelt op die topsnelheden en tevens er van uit gaand dat de cw-waardes en downforce elkaar niet significant ontlopen.

                De BMW m5 50jahre zit op bijna 600pk, uit een V8 maar ook 700NM, 0-100 in 3,9 sec
                De Giulia zal daarom denk op 510pk zitten met + 700NM.

              • w0o0dy zegt

                10 juli 2015 om 15:27

                @nord: wel anders is dat de Giulia QV per versnelling bepaald hoeveel het koppel maximaal is en bij welke toerentallen… Net als de 488GtB

              • nord zegt

                10 juli 2015 om 15:43

                @w0o0dy: klopt, kan me voorstellen voor de resistentie van koppeling/bak dat op topsnelheid een hoger koppel gehandhaafd kan worden dan bij acceleratie vanuit stilstand.
                Dus een blok met zulke vermogens make sense als je de maximum koppel kunt gebruiken voor topsnelheid.

    • JanJansen zegt

      9 juli 2015 om 18:52

      @griffendahl: mijn Caterham doet het naar de 100 nog ietsje sneller.
      Maar ja dan houdt het bij 240 km/uur wel op. Tenminste, harder heb ik er nog niet mee gereden.

      Login om te reageren
      • griffendahl zegt

        9 juli 2015 om 19:04

        @JanJansen: Compleet ander concept natuurlijk, maar desalniettemin ook gewoon indrukwekkend…

        Login om te reageren
  2. PeugeotGTI zegt

    9 juli 2015 om 15:46

    Ik wil er steeds meer eentje hebben…

    Login om te reageren
  3. MaartenD zegt

    9 juli 2015 om 15:47

    Wa kos da?

    Login om te reageren
    • bullzeyersn zegt

      9 juli 2015 om 15:48

      @maarten020: denk maar in de richting van een ton

      Login om te reageren
      • TimD zegt

        9 juli 2015 om 16:47

        @bullzeyersn: ruim over een ton

        Login om te reageren
    • dimitricalitri zegt

      9 juli 2015 om 16:07

      @maarten020: €76.300 volgens het geruchtencircuit… Zal in NL wat meer zijn met belastingen etc

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        9 juli 2015 om 17:21

        @dimitricalitri: een ton dus

        Login om te reageren
      • raym zegt

        9 juli 2015 om 17:24

        @dimitricalitri: dan kom je in Nederland met bpm slurptaks onzuinigheidstoeslag melkkoe aftrek en btw al gauw op heel veel centjes

        Login om te reageren
      • dvt093 zegt

        9 juli 2015 om 20:26

        @dimitricalitri: Ja om het op z’n Sacha’s te zeggen: Daar komt bovenop de brandstofslurpheffing, pretbelasting, de lolbelasting, de ik-heb-een-dikke-auto belasting, en dan wordt hij wat duurder.

        Login om te reageren
    • clarkson zegt

      9 juli 2015 om 18:43

      @maarten020: 120k gok ik.

      Login om te reageren
      • noodles zegt

        9 juli 2015 om 19:58

        @clarkson:
        Dan gok je 20k te hoog denk ik.
        Een M3 kost 104k en Alfa zal daar met zijn prijs eerder onder dan boven gaan zitten.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          10 juli 2015 om 00:37

          @noodles: ik hoop het ook, maar ik ben bang dat de Giulia QV aanmerkelijk duurder gaat worden.

          Login om te reageren
          • noodles zegt

            10 juli 2015 om 07:45

            @gtwillem:
            We gaan het zien Willem.
            Ik kijk naar de prijzen van de directe concurrenten en naar hoe een Maserati Ghibli zich qua prijs verhoudt met een BMW 5 serie. De 3.0V6 Q4 daarvan kost €126k, netjes tussen de 550 en de M5 in.
            Nu is Alfa geen Maserati en een Guilia geen Ghibli dus lijkt mijn schatting nog niet zo heel gek, zeker als je meeneemt dat de Master in april een Co2 tax verlaging van 6k kreeg.
            Zolang we de uitstootcijfers niet weten is het lastig rekenen maar speculeren blijft leuk.

            Login om te reageren
        • dutchneon zegt

          10 juli 2015 om 01:53

          @noodles: alfa gaat dr wel onder zitten, maar die hebben niks met de co2/ slurptaks te maken. en die gooit er toch zeker 40k bovenop als het niet nog veel meer is, dus tonnetje kun je vergeten, daar gaat ie dik overheen

          Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    9 juli 2015 om 15:50

    Dat is erg indrukwekkend. Maar ik ben meer benieuwd naar de gewone versies.

    Login om te reageren
    • Vreddy_B zegt

      9 juli 2015 om 15:51

      @dutchdriftking: Ja die gaan ze natuurlijk niet tonen. Dan blijkt het ineens net zo’n saai hok als alle Dutise massa ;-)

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        9 juli 2015 om 16:10

        @Vreddy_B: Klopt, maar Alfa wil de verkopen enorm opkrikken. Dan heb je meer aan Diesels en benzine tussen pakweg 120 en 250pk.

        Login om te reageren
        • Vreddy_B zegt

          9 juli 2015 om 16:31

          @dutchdriftking: Ik ben het met je eens hoor. En wacht ook op de burgermans versie. Want dat moet de verkooptopper gaan worden.

          Login om te reageren
          • vr6audi zegt

            9 juli 2015 om 16:34

            @Vreddy_B: Eigenlijk best zonde, presenteren ze eerst het topmodel, kan de rest alleen nog maar tegenvallen.

            Login om te reageren
            • mercedesclsfan zegt

              9 juli 2015 om 20:17

              @vr6audi: net goed dat ze eerst het topmodel presenteren. Als je het duurste neemt wil je toch het langst iets nieuws hebben… Niet zoals bij de duitsers dan komt de dikke versie eindelijk uit en direct daarna de facelift. Redelijk balen dan lijkt me.

              Login om te reageren
              • henrie zegt

                9 juli 2015 om 22:07

                @mercedesclsfan: Dat ligt er maar net aan hoe de facelift uitpakt, lijkt me…

              • vr6audi zegt

                9 juli 2015 om 22:53

                @mercedesclsfan: Heb je inderdaad een puntje, maar toch zou het denk ik beter zijn als ze eerst het normale model presenteren, en dan 2/3 maanden later als die is ingewerkt er nog bovenop klappen met een dikke sportversie.

                Maarja, ik ben niet de man die dat soort beslissingen maakt.

              • Esprit_de_Flandre zegt

                10 juli 2015 om 19:30

                @vr6audi: Niet akkoord.

                Die standaardmethode werkt voor een gevestigde waarde, als een 3/C/A4. Alfa daarentegen stond al een paar jaar droog, zeker in dat segment. Door al het uitstellen en negatieve berichtgeving – stopzetten? verkopen? – waren ze genoodzaakt de boel te hypen – hij komt eraan! – en moest het dus ook meteen raak zijn. Als het model slecht onthaald zou zijn, is dat meteen een zwaar probleem en mogelijks zelfs de doodstek voor Alfa. Dus dan maar meteen de zwaarste versie naar onze kop smijten. Geen risico’s nemen.

                Hyundai heeft trouwens een gelijkaardige truc gebruikt met de i40. De Sonata is nooit populair geweest hier. Eigenlijk zit niemand te wachten op een grote Koreaanse sedan. Stationwagens zijn echter wel populair in Europa, dus hebben ze het over een andere boeg gegooid en eerst de SW gelanceerd. Meteen de volle aandacht voor het model dat het meeste kans maakt om een verkoopsucces te worden. Volgens mij heeft het gewerkt ook, want zie ze toch regelmatig rijden…

                Extra indicatie dat de truc werkt: de Kia SportSpace die ons moet voorbereiden op de opvolger van de Optima, ook zo’n sedan die je bijna nooit ziet…

        • eelco74 zegt

          9 juli 2015 om 16:41

          @dutchdriftking: de verwachting is dat in september op de beurs van Frankfurt alle modellen te zien zijn.

          Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 juli 2015 om 16:30

      @dutchdriftking: waarschijnlijk komen die helemaal niet. Ze vinden het veel leuker om met de onzinnige M3 concurrent te spelen dan om auto’s te maken waarmee ze wel geld verdienen. De 4C was ook al een uiting van dit gedrag.

      Login om te reageren
      • Vanquish zegt

        10 juli 2015 om 10:33

        @mashell: Jij hebt er weinig van begrepen. Het is hoogst waarschijnlijk een weloverwogen beslissing om de Giulia uit te stellen tot na de crisis. Tijdens de crisis koopt niemand zo’n auto, hoogstens kleintjes. En laten ze nou net wél die kleine auto’s verkopen. Nu de economie weer aantrekt en mensen weer wat meer te besteden hebben, komt de Giulia precies op tijd. En de 4c? Die was er om mensen weer een beetje Alfa-gek te maken. Voor mij klinkt dit alleen maar logisch.

        Login om te reageren
    • sanderm3 zegt

      9 juli 2015 om 20:24

      @dutchdriftking: ze moeten eerst dikke marge maken. En er zit het meeste marge op de topmodellen van fabrikanten, vooral met veel extra opties.. deed bmw ook altijd, eerst de dikke(re) versies, voordat de kale instap 316i bijvoorbeeld gelanceerd werd.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        10 juli 2015 om 00:39

        @sanderm3: Nee, dat is niet het geval. De marges op topmodellen zijn hoger, maar de aantallen zijn dermate klein dat het teniet wordt gedaan.

        Login om te reageren
        • noodles zegt

          10 juli 2015 om 11:16

          @gtwillem:
          Een Halo car zorgt er echter wel voor dat de mindere versies beter verkocht worden, klinkt raar maar zo werkt de psyche van het gros van de mensheid.

          Login om te reageren
  5. gtwillem zegt

    9 juli 2015 om 15:52

    321 op een kombaan… Dat zijn meer waarden die je verwacht bij een Brabus. Dat zou betekenen dat ie in rechte lijn de 330 moet kunnen aantikken. Zullen wel Italiaanse kilometers zijn. Het gaat een spectaculair ding worden, dat is zeker.

    En die 3.9 is een mooie waarde, maar Italiaanse secondes duren altijd vrij lang. Met een handbak en achterwielaandrijving is dat nog een hele klus.

    Ik zie de vergelijkende test met de M3 en C63 graag tegemoet!

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      9 juli 2015 om 16:05

      @gtwillem: bam de begrenzer met 250. Zeer knap maar dat betekend dat deze alfa romeo technische een Ferrari kan bijhouden.

      Kan dat wel in Italië.

      Login om te reageren
      • guusboum zegt

        9 juli 2015 om 17:07

        @xiran: de klant van een huidige ferrari zal die niet laten zitten voor een Alfa. Eerder erbij nemen. Misschien die van een Maserati Ghibli wel…

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          9 juli 2015 om 17:23

          @guusboum: ik zou eerder deze nemen dan de ghibli denk ik. Maar voor een zeker antwoord moet ik er eerst ernaast staan. Ik vond de ghibli niet zo heel mooi.

          Login om te reageren
          • guusboum zegt

            9 juli 2015 om 17:25

            @rolov: dan denken wij hetzelfde!

            Login om te reageren
          • jaapiyo zegt

            9 juli 2015 om 18:11

            @rolov: De Ghibli heeft IMO wel een mooier neusje. Verder dacht ik laatst ook al die QV versie gaat Ghibli kopers kosten; moderner, meer PKs, wellicht een tikje goedkoper en vooral een (waarschijnlijk) mooier interieur zonder 300C vibe.

            Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      9 juli 2015 om 16:07

      @gtwillem: Lijkt me een hele mooie test!

      Login om te reageren
  6. Ilquadrifoglio zegt

    9 juli 2015 om 16:00

    Waarom staat de rechtsvorm ‘GmbH’ expliciet vermeld? Stukje Germanisme of gewoon interessant? Alfa Romeo S.p.A.?

    Login om te reageren
    • audirijder zegt

      9 juli 2015 om 16:16

      @Ilquadrifoglio: Staat mooi

      Login om te reageren
      • Ilquadrifoglio zegt

        9 juli 2015 om 16:18

        @audirijder: Germanisme dus ;-)

        Login om te reageren
    • volkswagena4tdi zegt

      9 juli 2015 om 19:21

      @Ilquadrifoglio: staat ook op het kenteken bewijs van zon opgepompte Passat

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      10 juli 2015 om 21:09

      @Ilquadrifoglio: Om een onderscheid te maken tussen een versie – M, AMG, Quattro – en een bedrijf.

      Het geeft de versie ook meer présence. In de zin van: het is niet zomaar een naampje dat erop geplakt wordt, zoals bij uitrustingsniveau’s, maar het is echt iets aparts, waar een aparte ploeg van specialisten aan heeft gewerkt…

      Login om te reageren
  7. trustmeiamanengineer zegt

    9 juli 2015 om 16:06

    Waarom zou ‘ie elektronisch afgeregeld zijn? Doen Italianen nooit! Kijk bijvoorbeeld ff naar Maserati.
    Top ligt als het goed is dik boven de 300km/h en las al ergens een prijs van ongeveer €75k.
    Kortom hebben!

    Login om te reageren
    • vr6audi zegt

      9 juli 2015 om 16:23

      @trustmeiamanengineer: ”als het goed is” ”las al ergens”.. erg betrouwbaar allemaal.

      Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        9 juli 2015 om 16:38

        @vr6audi: Geruchten noemt men zoiets hé. Als jij een directe lijn met ome Sergio hebt, laat je ’t dan even weten?!…

        Login om te reageren
        • vr6audi zegt

          9 juli 2015 om 16:56

          @trustmeiamanengineer: Jij trekt dus op geruchten een conclusie, fijne werknemer zal jij zijn.

          Login om te reageren
      • dutchcourage86 zegt

        9 juli 2015 om 16:56

        @vr6audi: Als het goed was reden we vandaag ook al met de FYRA over een berg met geld naar ginder. Oh ja die kwam ook uit Italië!

        Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      9 juli 2015 om 16:29

      @trustmeiamanengineer: Wellicht omdat je met die snelheden in het vaarwater van Maserati en Ferrari zit…?

      Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        9 juli 2015 om 16:41

        @e1000bmw523i: Zit ‘ie sowieso al. Dik meer vermogen dan de dikste Ghibli op dit moment, die met 410 pk onbegrensd 284 km/h haalt.

        Login om te reageren
        • roppp zegt

          9 juli 2015 om 16:53

          @trustmeiamanengineer: dat was vroeger al een probleem bij Fiat. De 127 was veel sneller dan de grotere 128 en werd daarom ook geknepen.

          Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      9 juli 2015 om 19:32

      @trustmeiamanengineer: de Alfa 147 en 156 GTA waren ook begrensd op 250. Niet dat ze veel zouden harder lopen zonder, maar toch, begrensd ;-).

      Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        9 juli 2015 om 19:56

        @gtwillem: 147 GTA loopt maar 246 km/h, vanwege de iets slechtere stroomlijn. Beide zijn overigens niet begrensd. De 156 haalt 250km/h gewoon ’toevallig’ precies.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          9 juli 2015 om 21:33

          @trustmeiamanengineer: serieus? Ik kan mij de presentatie van de ‘facelift’ 156 nog goed redelijk hetinneren, en daarbij werd er verteld dat de GTA, wel degelijk begrensd was. Maar zoals ik al zei, veel harder zou die niet gelopen hebben. Zelf hebben we de GTA Sportwagon demo op 270 geklokt, hard zat! En het geluid was magistraal!

          Login om te reageren
  8. BmwMPower zegt

    9 juli 2015 om 16:06

    Eerst zien, dan geloven.

    Login om te reageren
  9. viezefreddyw zegt

    9 juli 2015 om 16:08

    Het is natuurlijk eerst zien en dan geloven, maar ik wil dit ding steeds meer en meer.
    Ik hoop oprecht dat er een test komt tussen de Giulia, AMG C63 S, RS4 en M3.
    Ik ben echt zo facking niet normaal benieuwd naar dit ding!

    Login om te reageren
  10. Edge zegt

    9 juli 2015 om 16:16

    Het valt me nu pas op dat de RS4 de langzaamste van ze allemaal is. Je zou toch verwachten dat ‘ie met z’n vierwielaandrijving sneller naar de 100 sprint dan een C63 en M3

    Login om te reageren
    • vr6audi zegt

      9 juli 2015 om 16:22

      @Edge: viel mij ook op, maar de rs4 is wel de oudste van het stel.

      Login om te reageren
    • gillesvda zegt

      9 juli 2015 om 16:24

      @Edge: Hij is de oudste, wordt zeer binnenkort vernieuwd.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        9 juli 2015 om 16:29

        @gillesvda: de RS4 is al weer even uit productie. De RS5 is er overigens nog gewoon wel. Volgend jaar komt eerst nog de S4, en dan daarna de RS4, dus kan nog wel even duren.

        Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      9 juli 2015 om 17:46

      @Edge: dat komt omdat de 4.2 is de rs4 in alles beneden 6.000rpm het koppel heeft van een blender, en ik pk’s ook niet bepaald uitblinkt. tel hier een zware station bij op en je gaat je ineens flink zorgen maken als er een 335d in je spiegel zit..

      Login om te reageren
  11. Foramen zegt

    9 juli 2015 om 16:18

    3,9 of 4,1 lekker boeien, dat is net als de topsnelheid om in de kroeg mee te pochen. Tussenacceleratie, dat wil je.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      9 juli 2015 om 17:12

      @foramen: precies, die 0.2s voel je toch niet. 0-200 of 100-200 is veel interessanter!

      Login om te reageren
  12. vr6audi zegt

    9 juli 2015 om 16:25

    ben meer benieuwd hoe de normale versie eruit ziet.

    En ik kan ook vertellen tegen een blog/blad/krant dat mijn heggenschaar 150 pk heeft.
    Ik wil het zien.

    Login om te reageren
  13. oranje123456789 zegt

    9 juli 2015 om 16:32

    Blijft een mazda

    Login om te reageren
  14. clarkson zegt

    9 juli 2015 om 16:33

    Als dit je auto is heb je toch niks meer nodig? Hij is snel, ruim, mooi en ga zo maar door. Over 20 Jaar is dit nog leuk!

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      9 juli 2015 om 17:48

      @clarkson: dat gevoel heb ik sowieso wel bij de powersedans van tegenwoordig, meer auto heb je niet nodig. Maarja die prijzen..

      Login om te reageren
  15. Ruud256 zegt

    9 juli 2015 om 16:41

    En wanneer weten we wat een Giulia met een bijvoorbeeld 2.0 JTDm met 200pk gaat kosten? Het lijkt me dat die iets vaker gekocht/geleased gaat worden dat dit helse kanon.

    Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      9 juli 2015 om 16:43

      @looijschelder: Op de IAA in Frankfurt.

      Login om te reageren
  16. hugoe zegt

    9 juli 2015 om 16:46

    Jammer dat hij niet de intelligentie van een Italiaan uitstraalt. Gaan ze toch veel kopers mee missen.

    Login om te reageren
  17. JeejEm zegt

    9 juli 2015 om 16:48

    Neem aan dat dit dus gewoon echt 321km/h zal lopen en niet een begrenzer in duikt. Die 250 km/h is een grens die getrokken is door de Duitse grootmachten in de jaren 80. Later sloten zich anderen hierop aan, maar de Italianen naar mijn weten niet. Als Alfa emotione echt hoog in het vaandel heeft staan dan doet het niet mee aan het begrenzen en laten ze hun emotione gewoon de vrije loop.

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      9 juli 2015 om 16:55

      @JeejEm: Het zou goed kunnen dat ze voor Italiaanse klanten de begrenzers er af houden..

      Login om te reageren
    • super zegt

      9 juli 2015 om 17:10

      @JeejEm:
      want je wil 300 op de openbare weg rijden?

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        9 juli 2015 om 17:20

        @super: ja waarom niet?

        Login om te reageren
        • super zegt

          9 juli 2015 om 17:51

          @rolov:
          misschien omdat het nogal dom is? misschien omdat het na 5 minuten verveelt (en de tank leeg is)?

          Login om te reageren
          • vondudenstein zegt

            9 juli 2015 om 19:52

            @super: Wacht even… Nogal dom en na 5 minuten de tank leeg… Dat combineer je serieus in 1 zin? Met dat logo?? Slechte Shell ambassadeur ben jij XD hahahaha. Hilarisch.

            Login om te reageren
    • phaeton zegt

      9 juli 2015 om 18:15

      @JeejEm: 156 GTA was gewoon begrensd.

      Login om te reageren
  18. thierryvth zegt

    9 juli 2015 om 17:08

    andere gril er op en het is een 2021 audi A4

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 juli 2015 om 17:30

      @thierryvth: andere grille erop en het is gewoon een BMW 3 serie uit 2013.

      Login om te reageren
    • testarossa zegt

      9 juli 2015 om 18:43

      @thierryvth: En dat zeg je perfect, een Audi ( en al die andere vag meuk) loopt ongeveer 10 jaar achter op design, ik kan zo wat voorbeelden wat de 156 al in 1997 had en Audi 8 jaar later ook pas mee komt. De Duitse premium merken durven geen risico te nemen met iets dat totaal anders is of nieuw. Wel indrukwekkende broekplassende prestaties zeg! Bravo!!!

      Login om te reageren
  19. kennone zegt

    9 juli 2015 om 17:18

    De berichten over deze waggie waren al mooi en blijven steeds mooier worden!!

    Login om te reageren
  20. rolov zegt

    9 juli 2015 om 17:20

    Dus als ik dinsdag naar de ring rij zie ik hem?

    Login om te reageren
  21. noodles zegt

    9 juli 2015 om 17:27

    Dit uiterlijk in combinatie met de 1750 TBi en ik heb mijn ideale huurauto, loopt ook op zijn dooie akkertje 250 en dat is tegenwoordig zelfs bij de oosterburen al een theoretische waarde.

    Allemaal ge… in de ruimte dus, wat ik veel belangrijker vind is dat Alfa, in mijn ogen, veruit de mooiste aanbieding in dit segment heeft.
    Het was het wachten meer dan waard.

    Login om te reageren
  22. schellekens006 zegt

    9 juli 2015 om 18:02

    Een Italiaanse 0 tot 100km/h zal het wel zijn. Als ik in de Punto Evo van mijn vrouwtje rijd geeft die ook 100km/h op teller aan terwijl het op de GPS maar 91km/h is.

    Login om te reageren
  23. poes zegt

    9 juli 2015 om 18:07

    321..haha…tuuurlijk :) En dan die 3,9s naar de 100km/h. Met een handbak en RWD. No way dat je dat haalt.

    Dit wordt de zoveelste Italiaanse wagen die niet eens in de buurt komt van de fabrieksopgaves. Je kunt er zo langzamerhand een boek over schrijven.

    Login om te reageren
    • hans75 zegt

      9 juli 2015 om 18:44

      @poes: wat een BS, lul een keer niet met de domme duitse meute mee.. veel italiaanse auto’s presteren zelfs beter dan de fabrieksopgave..dat was in de tijd van de oude Giulia al zo, en nu nog steeds…

      Auto Motor Sport testte de oude Giulia destijds in 1962 en kwam tot de conclusie dat de geclaimde topsnelheid van 170kmh (destijds astronomisch snel) niet werd gehaald..
      Toen bleek later dat die suffe duitsers niet door hadden dat de Giulia standaard een vijfbak was uitgerust…dat werd een maand later opnieuw getest, en de topsnelheid bleek ver boven de 170kmh uit te komen.

      Login om te reageren
      • poes zegt

        9 juli 2015 om 18:58

        @hans75:
        Ja zo ken ik er nog wel een paar. Verdiep je maar eens in de geclaimde topsnelheden van bijvoorbeeld Lamborghini’s van weleer. Ferrari kon er trouwens ook wat van. Overigens ook wat betreft geclaimde vermogens. Is verder geen verwijd ofzo, ik moet wel lachen om die stoere Italiaanse praatjes (stuk leuker dan het standaard saaie Duitse geleuter), maar ik neem daarom deze claims met een dikke korrel zout.

        Verder denk ik at je mij niet kent, dus over welke Duitse meute heb je het precies?

        Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      9 juli 2015 om 18:50

      @poes: alpina haalde in 1989 al 315 km/u met de B10 biTurbo.
      Rwd en handgeschakeld, waarom zou dat anno 2015 niet kunnen? Oh wacht! Alleen Bmw, Mercedes en Audi kunnen dit zeker?
      Keep on dreaming…

      Login om te reageren
      • poes zegt

        9 juli 2015 om 19:01

        @rufctr01:
        Sinds wanneer heeft de wijze van aandrijven en schakelen invloed op de topsnelheid? Behalve de overbrengingsverhoudingen natuurlijk.

        Als je nou even leest, dan zie je dat het “RWD + handbak” op de 0-100 claim van 3,9s slaat. En die gaan ze met die configuratie op straatbanden never nooit halen.

        Login om te reageren
        • noodles zegt

          9 juli 2015 om 19:10

          @poes:
          Oh, kan je die onzin ook wetenschappelijk onderbouwen?

          Aannames waar we hier weer helemaal niets aan hebben dus, een Ariel Atom doet het met de juiste motorisering op straatbanden in 2.8.
          Het draait dus om tractie en gewicht, beide zijn op dit moment onbekend dus is je hetze nergens op te baseren.

          Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        9 juli 2015 om 20:17

        @rufctr01: er staat toch echt bij jou eerste reactie: 321…. Ja tuurlijk!
        Vandaar mijn opmerking over de Alpina B10.

        Login om te reageren
  24. Specht zegt

    9 juli 2015 om 19:04

    Als ze van Alfa echt een succes willen maken, dan komt er dus gewoon geen begrenzer op hun toekomstige modellen.
    Ferrari word toch afgestoten, dus dat is geen issue. En Maserati is voor de ouwe Berlusconi types die onopvallend en rustig naar hun Bungabunga feestje willen. Zelfde geld voor Lancia als dat merk uberhaupt niet gewoon begraven wordt.
    Alle milieuhippies mogen dan lekker een Fiatje met twinair grasmaaier motor kopen.
    En de Germaanse merken kunnen natuurlijk ongezien de raviolityfus krijgen met hun begrenzen op 250 km/h onzin. ;)

    Login om te reageren
  25. mercedesclsfan zegt

    9 juli 2015 om 19:26

    Blijkbaar haalt hij zelfs 3,6 naar 100

    Login om te reageren
  26. nord zegt

    9 juli 2015 om 19:42

    hoop mensen hier die hun hoofd diep in de aars van een Duitser hebben.

    Login om te reageren
  27. bsxc2 zegt

    9 juli 2015 om 19:52

    Ik heb gehoord dat als je een wind laat, hij het in 3 seconden rond kan!

    Login om te reageren
    • mercedesclsfan zegt

      9 juli 2015 om 20:41

      @bsxc2: masarati gaat niet alleen om snelheid

      Login om te reageren
    • Ce zegt

      9 juli 2015 om 20:46

      @bsxc2: haha top )))

      Login om te reageren
  28. MaartenD zegt

    9 juli 2015 om 20:11

    maserati kan op deze manier wel inpakken met hun weinig krachtige ghibli

    Login om te reageren
  29. mrrallycross zegt

    9 juli 2015 om 20:12

    Doe mij toch maar een BMW

    Login om te reageren
  30. davelepeef zegt

    9 juli 2015 om 21:50

    Lol. Ben ik de enige die denkt dat ik de juiste banden voor dit ding niet eens kan betalen? Al kost het ding 10k?

    Login om te reageren
  31. karaya zegt

    9 juli 2015 om 22:41

    grappig dat de schrijver van dit artikel verzint dat hij begrensd gaat worden.

    zou wel een mijlpaal zijn, een begrensde italiaanse auto.

    is dat trouwens premium, afregelen bij 250? (scheelt olie?)

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      10 juli 2015 om 10:35

      @karaya: Ik schrok ervan :P. Hopelijk heb je gelijk en is het inderdaad niet waar.

      Login om te reageren
  32. pagani86 zegt

    9 juli 2015 om 23:52

    Ik houd van Alfa. Ik heb er zelf een gehad wel heel kort helaas. Toch vind ik de voorkant nu al gedateerd uitzien…

    Login om te reageren
    • alfablog zegt

      10 juli 2015 om 01:11

      @pagani86:

      https://en.m.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Giulietta_(750/101)#/media/File:Alfa_Romeo_Giulietta_Sprint_Blaye_2013_01.JPG

      Daarom dus…

      Login om te reageren
  33. steelfighter zegt

    10 juli 2015 om 00:25

    Hoe spreek je “GIULIA” uit… Ik denk dat je gelijk een mep om je oren krijgt, terwijl je het over je supersnelle auto hebt

    Login om te reageren
  34. philipf zegt

    10 juli 2015 om 06:07

    Wouw! Beest!

    Login om te reageren
  35. schellekens006 zegt

    10 juli 2015 om 13:22

    2.9 seconden op nankang, highfly of sunny banden. Moet niet gekker worden met die nieuwe Alfa…

    Login om te reageren
  36. F355GTB zegt

    13 juli 2015 om 19:47

    @VreddyB:
    Ik denk niet dat het “net zo’n saai hok als de Duitse massa” gaat worden. Dat is in het verleden ook nooit het geval geweest.
    Een nieuwe D-segmenter van Alfa Romeo is altijd iets om je op te verheugen. En het feit dat ze terug gaan naar achterwielaandrijving… en dat ze er serieuze pk’s in leggen, lijkt mij wel een gunstige omwikkeling. Want hoe mooi de voorgangers ook waren, een serieuze rijderosauto zat er nooit echt bij. Een Alfa 156 GTA was mooi en leuk, maar een potentiële M3-koper kreeg je daarmee niet in verwarring. Zelfde geldt voor een 159 Q4 met z’n GM-blok. Ik denk alleen dat de Giulia QV qua prijs ook wel iets anders in de markt ligt dan z’n “voorgangers”….

    Login om te reageren
  37. grandmasterb zegt

    19 juli 2015 om 23:24

    Slechts 10% van Ferrari gaat naar de beurs.

    Binnen het Fiat concern zullen ze niet toestaan dat een Alfa sneller is dan een Ferrari (zie b.v. de 8C competitizione die waarschijnlijk sneller had kunnen zijn, maar dat niet is om Maserati en Ferrari niet voorbij te gaan), dus hoogstwaarschijnlijk zal de topsnelheid begrensd worden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North