• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen schopt prijs Caddy onder de 15 mille

Auteur: RubenPriest, gepost 23 oktober 2020 om 11:50 – 36 Reacties

Volkswagen schopt prijs Caddy onder de 15 mille

De Volkswagen Caddy heeft er een nieuwe instapper bijgekregen met een prijs onder de 15.000 euro.

Met de introductie van de Volkswagen Caddy prijzen werd al bekend dat er een voordeligere variant zou komen. In eerste instantie was de goedkoopste uitvoering er vanaf 17.700 euro ex BTW. We hebben het dan over de 2.0 TDI met 102 pk. Volkswagen Bedrijfswagen beloofde een voordeligere instapper en vandaag is die variant dan hier.

Zo gelikt als de Caddy op de persplaatjes oogt, zo saai is de kleine bestelbus op deze foto’s. Maar daar is de prijs dan ook naar. De Volkswagen Caddy als Economy Business is er vanaf 14.700 euro. Dat scheelt enkele duizenden euro’s in vergelijking met de instapper van voorheen. Je hebt nog altijd een 2.0 TDI, maar levert in op vermogen. Er blijven nog maar een schamele 75 pk’s over, met een koppel van 250 Nm. De motor is gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak.

Volkswagen Caddy prijs rijdend

Helemaal uitgekleed is deze Caddy nu ook weer niet. Je hebt nog altijd een digitaal scherm voor je neus, heb je snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging en elektrisch verstelbare spiegels.

Volkswagen Caddy prijs

Beschikbaarheid en concurrentie

Volkswagen Bedrijfswagen verwacht deze goedkoopste variant van de Caddy eind dit jaar in de showroom. Is de Volkswagen Caddy met een prijs van 14.700 euro de voordeligste? Nou, nee. De Peugeot Partner in goedkoopste dieselvorm is er bijvoorbeeld vanaf 14.340 euro ex BTW en dan heb je een 75 pk 1.5 motor. Een Renault Kangoo met een 80 pk dieselmotor kost 14.099 euro. En een derde concurrent in vorm van de Ford Transit Connect met 75 pk kost je 14.275 euro. Kortom: de Caddy is goedkoper geworden, maar zeker niet de goedkoopste.

Ook interessant!

  • NL tuner haalt 175% meer vermogen uit Volkswagen Caddy
    NL tuner haalt 175% meer vermogen uit Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy PanAmericana moet iets ruigs voorstellen
    Volkswagen Caddy PanAmericana moet iets ruigs voorstellen
  • Volkswagen Caddy 4Motion
    Volkswagen Caddy 4Motion vult elke niche
  • Vijf punten waarop de nieuwe Volkswagen Caddy Cargo scoort!

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, caddy, geld, Volkswagen

Vorig bericht: « Ford Puma ST is de goedkoopste hete cross-over
Volgend bericht: Modeontwerper moet €300.000 aan Ferrari betalen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Esprit_de_Flandre zegt

    23 oktober 2020 om 12:32

    Achterlichten zijn duidelijk ook goedkoper geworden op deze. Ziet er niet uit.
    Hoe nieuw is die trouwens, want met zwarte bumpers lijkt ie wel heel hard op de voorgaande…

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      23 oktober 2020 om 12:40

      @Esprit_de_Flandre: het doet mij denken aan de Fiat Doblo van rond 2000. Dat is geen compliment.

      Terwijl hij er in duurdere configuraties helemaal niet slecht uit ziet.

      Login om te reageren
  2. tysson zegt

    23 oktober 2020 om 12:34

    Lijkt net een Dacia van de achterkant

    Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      23 oktober 2020 om 18:26

      @tysson: haha dacht ik meteen , zelfs op de foto geklikt om te kijken wat er achterop stond ?

      Login om te reageren
    • Poulusma zegt

      24 oktober 2020 om 14:36

      @tysson

      Nou dat was nou ook mijn eerste gedachte.
      Zou toch wel liever een 2.0 dan een 1.5 rijden al is het met maar 75pk. Uiteindelijk heeft zo’n motor gewoon meer over en meer natuurlijk koppel ?

      Login om te reageren
  3. Volvo940polar zegt

    23 oktober 2020 om 12:41

    Wat is er met al die rondingen in de achterruiten gebeurd??

    Login om te reageren
  4. neymar zegt

    23 oktober 2020 om 12:45

    Wat een hok op wielen

    Login om te reageren
    • meetsysteem zegt

      23 oktober 2020 om 22:13

      Dat is het. En precies wat het moet zijn. Zo praktisch mogelijk, en toch prettig voor de bestuurder. Vorm volgt functie, dus afwachten of ie zich waar maakt in het dagelijks gebruik, qua gebruiksgemak, comfort en…betrouwbaarheid. Cilinderinhoud geen 1.0 driecilindertje iig.

      Login om te reageren
  5. sjonniedeluxe zegt

    23 oktober 2020 om 12:49

    ff chippen tot 200pk

    Login om te reageren
  6. mashell zegt

    23 oktober 2020 om 13:09

    Hier wordt ik heel erg opgewonden van!
    Dat is natuurlijk verre van waar maar als je 100 positieve reacties over VAG producten plaats geeft Pon je een GTI pet! Nog 99 te gaan…

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    23 oktober 2020 om 13:16

    Deze gaan we veel zien. En de humor, de motor is dezelfde als in elke Caddy. Voor een paar honderd euro van 75 naar 160p, dat is best humor.

    Login om te reageren
    • Silverarrow zegt

      23 oktober 2020 om 13:28

      @dutchdriftking: Precies. Well played VW, well played.

      Login om te reageren
    • silenro zegt

      23 oktober 2020 om 21:34

      @dutchdriftking: is dat zo. Ik ben wel eens benieuwd wat er allemaal zoveel hetzelfde is in de aandrijflijn als je het geheel uit elkaar zou halen en aan een materiaal onderzoek zou onderwerpen.

      Login om te reageren
      • joostgrn zegt

        24 oktober 2020 om 00:34

        @silenro: Daar kom je snel genoeg achter wanneer je je 75PK torretje kietelt naar 160PK.. Er zijn wel degelijk verschillen.

        Login om te reageren
  8. turboz zegt

    23 oktober 2020 om 13:19

    Die paar euro verschil in nieuwprijs heb je er zo uit met je afschrijving

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      23 oktober 2020 om 14:04

      @turboz: het is werkelijk bizar wat gebruikte Volkswagen bedrijfswagens kosten. Een transporter van 12 jaar oud met 5 ton op de klok moet soms nog 8000 euro kosten. Die dingen lijken wel van goud gemaakt.

      Login om te reageren
      • monsieurleloure zegt

        23 oktober 2020 om 15:58

        @lekbak

        Waar vervolgens nog een rooitje of 8 achteraan kan qua reparaties in 3 jaar tijd.
        Blijf het ook fascinerend vinden, lijkt net een VW sekte (-;

        Login om te reageren
        • erikabarth zegt

          25 oktober 2020 om 18:12

          @monsieurleloure stemmingsmakerij uit dat forse onderbuikje van je.

          Login om te reageren
      • dailydriver zegt

        23 oktober 2020 om 19:19

        @lekbak: de 2,5 ltr blokken. Is het beste wat ooit in de transporter is gelegd. De 2 ltr blokken allemaal knudde. Met een beetje belading niet vooruit te krijgen, als het eenmaal op snelheid was is het wel te doen. Voeg eventueel daar aan nog ecodrive systeem aan toe. En het was helemaal een drama, toeren en snelheid begrensd. Achteruit een helling oprijden werd bijna onmogelijk gemaakt. Omdat je niet genoeg toeren kon maken.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          23 oktober 2020 om 20:24

          @dailydriver: zo goed waren die 2.5 blokken nou ook weer niet. De 1.9 was een stuk beter en in de crafter is die 2.5 al helemaal een groot drama. De t4 generatie was technisch ijzersterk, alles wat daarna kwam was heel gemiddeld. Ze waren, en zijn, wel heel goed vol te hangen met opties.

          Login om te reageren
  9. grasvreter zegt

    23 oktober 2020 om 13:54

    Bestelbusjes zijn per definitie lelijk, maar dit ding doet eel heel erg zijn best om de lelijkste te zijn zeg. Wat voor een dronken henkie heeft die achterruiten zo gemaakt dan??

    Login om te reageren
  10. 1audi1 zegt

    23 oktober 2020 om 15:35

    Toch rijden die Volkswagen busjes over het algemeen wel het lekkerst. De Citroën/ Peugeot busjes ook hele goede ervaringen mee maar vw doet het toch echt een stuk beter dan Mercedes

    Login om te reageren
    • BerlingoHdi zegt

      23 oktober 2020 om 18:27

      @1audi1: Ik vind de Transit connect het lekkerste sturen/schakelen.

      Login om te reageren
      • dailydriver zegt

        23 oktober 2020 om 19:20

        @berlingohdi: transit connect is zelfde grote als de caddy. De Transit Custom is zelfde grote als de Transporter. De Transit is weer gelijk aan de Crafter.

        Login om te reageren
        • meetsysteem zegt

          23 oktober 2020 om 22:25

          …grootte… (tweemaal)

          Login om te reageren
  11. raoufff zegt

    23 oktober 2020 om 16:11

    Ideaal vervoersmiddel voor een gefrustreerde onderbetaalde kettingrokende stukadoor.

    Login om te reageren
    • meetsysteem zegt

      23 oktober 2020 om 22:26

      Daarom max 75 pk ?

      Login om te reageren
    • appeltaartislekker zegt

      24 oktober 2020 om 11:15

      @raoufff: ik denk niet dat er veel onderbetaalde stukadoors zijn. Als zzper kan je daar een goede boterham mee verdienen. Zegt men.

      Login om te reageren
  12. Erik zegt

    23 oktober 2020 om 16:42

    @1audi1

    Vw en lekker rijden?
    Hadden op de zaak een caddy en een combo.
    3,keer raden welke altijd bleef staan ………

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      23 oktober 2020 om 18:02

      De Combo natuurlijk! Dat was stiekem een Fiat en die deed het meestal niet…

      Login om te reageren
      • Erik zegt

        23 oktober 2020 om 18:39

        Het is juist de soepele motor die de combo beter maakt. Sterker en stilller dan die stugge caddy.

        Login om te reageren
        • 1audi1 zegt

          23 oktober 2020 om 19:02

          @Erik: wij hadden gewoon een lekkere caddy met gechipte 180pk TDI. Reedt net als een golf gtd

          Login om te reageren
  13. toniominestrone zegt

    23 oktober 2020 om 17:19

    Wat zijn het ook een lelijke hokken, dan zijn er nog van die lieden die zo’n kansloos hok gaan pimpen.

    Login om te reageren
    • meetsysteem zegt

      23 oktober 2020 om 22:27

      Eens, een Audi A5 is veeel mooierder

      Login om te reageren
    • monsieurleloure zegt

      24 oktober 2020 om 00:54

      .laat maar

      Login om te reageren
  14. kalesander zegt

    24 oktober 2020 om 09:58

    Toch knap.. een nieuwe vw die niet veel te veel op de vorige lijkt. Saai is ie wel, dacht oprecht dat het de nieuwe Dacia Dokker was. Maar zal ongetwijfeld weer verkopen; want VW logo.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North