De crossover van Volkswagen zonder dak. Wat kost de T-Roc Cabrio?
Het is een hele rare gewaarwording, die T-Roc Cabrio. Het is het bewijs dat Volkswagen ook anno 2020 het nog aandurft om een ‘gekke’ auto in de showroom te zetten. De Duitser is echter niet uniek. Wie is de Range Rover Evoque Cabriolet immers vergeten?
Wel uniek is dat je de T-Roc Cabrio nieuw kunt kopen. De Evoque Cabriolet is enkel als tweedehandsje te scoren. Coronavirus of niet: Volkswagen heeft vandaag de orderboeken geopend voor de T-Roc Cabrio.
De Duitse autofabrikant zegt de hoge zit van een SUV te willen combineren met het vrije gevoel van een cabriolet. Ja, dan krijg je dus dit. De softtop van de T-Roc Cabrio is in ongeveer 10 seconden elektrisch te openen. Dit kan met een snelheid tot en met 30 km/u. Met de sleutel is het tevens mogelijk om het dak te sluiten of te openen.
De Volkswagen T-Roc Cabrio komt standaard met onder andere parkeerhulp voor en achter, adaptive cruise control en 17-inch lichtmetalen velgen. Het is vooral een speeltje voor mensen met een gevulde portemonnee. Goedkoop is de open crossover namelijk niet. Voor 36.600 euro staat er eentje op de stoep. Dan heb je een 1.0 TSI met slechts 115 pk en een handbak. Dan kun je beter voor de 1.5 TSI met 150 pk en DSG gaan. Die is met 39.850 euro wel enkele duizenden euro’s duurder. Tik je dan ook nog het R-Line pakket aan, dan mag je 44.700 euro lappen. Yikes!
Zo uniek is het niet meer, als je RR na doet.
VW was weldegelijk eerst, de kubelwagen was de al sinds 1937…
Toch vreemd dat VW marketing het helemaal niet over de lange stamboom van T-roc cabrio heeft?
Ja, maar zonder de RR hadden ze deze natuurlijk niet geïntroduceerd…
Alsof dat een ding is om trots op te zijn….
Die gaan we dus niet veel zien in ’t straatbeeld. Gelukkig maar.
Zoals steeds ben je in België beter af.
@wimof: Dank voor de reminder…..was het bijna vergeten.
@wimof: hoezo ??? Word ie bij jullie niet aangeboden en verkocht?
Toch wel, goedkoper, en als ik de configurator bekijk ben ik blij dat ik in België woon.
De Nederlandse lijkt zo uit een Oostblok land weggelopen.
De Belgische configurator is inderdaad een stuk beter. Pon past dezelfde onhandige configurator bij VW, Seat en Skoda toe. Die voor Audi is anders maar ook niet beter.
@wimof: nou steeds…. qua autoprijzen misschien. Voor de rest moet ik er niet aan denken in Belgie te wonen
@rutgerg: ik heb er gewoond en ik geef je groot gelijk.
@rutgerg: ik woon er als Nederlander nu een jaar of vijf; dikke prima. Er is overal wel iets waar je wat op aan kunt merken, zowel in Nederland als in België.
@rutgerg: in België is alles van beton.
Maar waarom?
De T-Roc Cabrio met de C van Corona, wordt nu speciaal versneld op de markt gebracht om je ten tijde van de pandemie veiliger te kunnen verplaatsen met gezelschap. Met het open dak is er geweldig goede ventilatie en omdat het een suv is, heb je voldoende bodemvrijheid om niet opgehouden te worden door de vele Corona lijken die overal verspreid zullen liggen.
@tjorque: smakeloos
Ik vind het blijven ontwerpen en aanbieden van inefficiënte en nutteloze SUV-onzin in tijden waar er wereldwijd veel meer aandacht voor energie efficiëntie en CO2 uitstoot gevraagd wordt ook smakeloos…
Maar dat is voor vele “een ver van mijn bed show” die veel langzamer gaat en dus vlotjes weggeparkeerd wordt uit het geweten.
@tjorque: vraag en aanbod. De SUV’s zijn het antwoord op de zwakke ruggen van de vergrijzing, de oplossing voor jonge ouders die hun kroost willen beschermen en de oplossing voor de buren die met hun klachten dat er zo hard gereden werd in de wijk de gemeente zo ver hebben gekregen de wijk vol te leggen met drempels. De klanten vragen om SUV’s en de fabrikanten leveren.
De Golf 1 cabriolet was geniaal. De Golf 3 had ook zeker zijn charmes. Bij Eos ging het mis, maar gelukkig herpakte VW zich met een keurig nette Golf 6 cabriolet. Deze zie je overigens bijzonder weinig. Dat er bij een cabriolet soms een model overgeslagen wordt, of er een hele rare facelift komt (Golf 3.5 cabriolet) is niet gek gezien de lage verkoopcijfers, maar of een T-roc cabriolet nu een goed idee was….
De T-roc is de vervanger van de Beetle. Volgens de formule: afgeleid van de Golf met een enorm goedkoop uitziend keihard dashboard. Van de Beetle was er een cabrio en dus ook van de T-roc.
@mashell: T-roc is toch afgeleid van de Polo?
Dat is de T-Cross.
Komt er een plug-in hybride of een 48v starthulp uitvoering?
150pk met veel koppel lijkt me echt het minimum wil je op koppel lekker kunnen cruisen
Nee, liever Corona dan dit mijn auto te moeten noemen…
Doe me dan maar gewoon euthanasie, door corona wegteren of hierin gezien worden… ?
Ik zou er zelfs niet dood in gevonden willen worden…
Ik vind het gewaagd dat in tijden van downsizing VW gewoon een cabriomodel van een crossover maakt die weinig geld gaat opleveren.
Vind dit toch wel gaaf van vw dat ze toch weer een nieuwe redelijk betaalbare familie cabrio maken. Hopelijk is het een nieuwe trend want open rijden blijft een klasse apart
Ding is natuurlijk een reactie op die RR.
Duitsers doen er gemiddeld een jaar of 6-7 over om ergens op te reageren, zie daar de T-Roc Cabrio.
Kansloos ding.
Goedkopere concurrenr range
Badkuip
1 april zeker…
Een 1.0 TSI. Wat een aanfluiting. Ik vind het nu al k*tbak
Moet je dit hok eens naast een A3 Cabrio zetten. Manmanman.
Een SUV met weinig ruimte op de achterbank, weinig ruimte in de koffer en weinig motor voor de prijs van een dikke auto. En dan te denken dat er mensen zijn die mij gek verklaren omdat ik een Giulia koop. Tja…
Krijg hier acute diarree van …
Hij ziet er wel beter uit dan de Evoque of aanverwanten. Kent iemand nog de pt cruiser cabrio…
Nee, kopen niet. Maar deze zou ik op vakantie wel eens willen huren voor een weekje.