• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen up! GTI met 145 pk is een briljant idee

Auteur: RubenPriest, gepost 9 augustus 2018 om 11:02 – 83 Reacties

Afbeelding Volkswagen up! GTI met 145 pk is een briljant ideeAfbeelding Volkswagen up! GTI met 145 pk is een briljant ideeAfbeelding Volkswagen up! GTI met 145 pk is een briljant ideeAfbeelding Volkswagen up! GTI met 145 pk is een briljant idee

Volkswagen up! GTI met 145 pk is een briljant idee
Pit en powah!

De Volkswagen up! GTI is een geinig karretje, maar geen vreselijk snel monster. De compacte hatchback kan in principe wel een oppepper gebruiken en dat heeft B&B Automobiltechnik dan ook gedaan. Het resultaat is veel lol in een klein formaat.

Een standaard up! GTI levert 115 pk en 200 Nm koppel uit een 1.0 driecilinder. De VW accelereert in 8,8 seconden naar de honderd, wat voor een auto met een GTI-label natuurlijk niet heel rap is. B&B Automobiltechnik heeft een nieuw stage 2 programma voor de auto ontwikkeld en tilt het vermogen naar een gezonde 145 pk en 260 Nm koppel.

Dit resultaat wist de tuner te krijgen door de turbodruk met 0.2 bar te verhogen, een nieuwe luchtinlaat te installeren en een remapje aan de ECU. Met een nieuwe topsnelheid van 210 km/u en een sprint naar de honderd in 7,9 seconden is de Duitser een stukje sneller geworden, al zijn het geen baanbrekende waarden. De auto is verder verlaagd en er is aanpasbare vering geïnstalleerd, wat het rijgedrag ten goede moet komen.

B&B Automobiltechnik hanteert geen schrikbarende prijzen voor de tuning. Stage 2 kost 1.500 euro voor de remap. Andere veren of een nieuw uitlaatsysteem zijn opties die tegen een meerprijs verkrijgbaar zijn.

Ook interessant!

  • Volkswagen Up GTI
    Hoe de VW Up GTI sinds 2017 dik 20 procent duurder werd
  • De Volkswagen e-Up komt terug!
    De Volkswagen e-Up komt terug!
  • Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
    Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
  • Mijn Auto: Volkswagen Lupo GTI van Joost
    Mijn Auto: Volkswagen Lupo GTI van Joost

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

gti, tuning, up, Volkswagen

Vorig bericht: « Abarth 595 Turismo van AB-lezer gestolen in Amsterdam
Volgend bericht: Ferrari teast dak- en raamloze 812 Superfast »

Lees Interacties

Reacties

  1. lekbak zegt

    9 augustus 2018 om 11:06

    Voor 1500 euro best een leuke upgrade. 145pk is ook net ff dat beetje extra wat de auto wel kan gebruiken zonder dat het overdadig veel is.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      9 augustus 2018 om 11:09

      @lekbak: dit is de Up GTI zoals die had moeten zijn.

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        9 augustus 2018 om 11:14

        @720s: precies, en dán nog chippen naar 175 pk :’)

        Login om te reageren
        • kennone zegt

          9 augustus 2018 om 13:59

          @87sandyd: Remmen is angst, dus opzich geen probleem met die trommels achter en schijven ter grote van een CD voor

          Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          9 augustus 2018 om 15:54

          @87sandyd: Chippen is hier dus al gedaan :P, neemt niet weg dat 175pk natuurlijk helemaal leuk zou zijn. Ook lichtelijk idioot, dat dan weer wel….

          Login om te reageren
      • lekbak zegt

        9 augustus 2018 om 11:16

        @720s: Ergens heb je wel gelijk, maar het zou veel te duur worden ivm belastingen als vw dit zelf zou doen. Gelukkig zijn er oplossingen als deze.

        Login om te reageren
      • gove zegt

        9 augustus 2018 om 12:08

        @720s: 8 seconden naar de 100 valt nog steeds tegen deed de polo gti uit +/- 2000 ook volgens mij, vooruitgang

        Login om te reageren
        • kniesoor zegt

          9 augustus 2018 om 14:10

          @gove:
          Sterker nog : de Golf Mk.1 GTI 1,8 liter met 5-bak deed dat al bijna.

          Login om te reageren
        • m-tfsi zegt

          9 augustus 2018 om 14:25

          @gove: idd mijn 6N2 gti doet ongeveer 7.7 sec (alhoewel 8.7 fabrieksopgave geloof ik)
          Is ook 30kg zwaarder dan de up gti
          Heeft wel 10pk meer maar een bakkie koppel minder.

          Login om te reageren
        • kennone zegt

          10 augustus 2018 om 09:57

          @gove: zal ook wel om de beleving gaan. Wij hebben een Fiat 500 1.4 voor het vrouwke, 100pk en een korte 6-bak zorgen ervoor dat je het idee hebt dat die koekblik serieus rap is. Op papier valt het dan toch weer flink tegen. 10 seconde zo uit mijn hoofd om de 100kmh te halen.

          Login om te reageren
    • e36thuglife zegt

      9 augustus 2018 om 12:08

      @lekbak: Voor 1500 heb je alleen ECU remap. Voor 145pk heb je ook andere luchtinlaat en hogere turbodruk nodig.

      Login om te reageren
      • towi1989 zegt

        9 augustus 2018 om 13:45

        @e36thuglife: Ik ga er toch vanuit dat die extra turbodruk juist door de remap komt. Toch vind ik die 1500 euro veel. Bij veel bedrijven betaal je 4-600 euro.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          9 augustus 2018 om 16:50

          @towi1989: JD zet em op 140pk voor 599,-

          Login om te reageren
  2. thomasthomas zegt

    9 augustus 2018 om 11:15

    Voor 500 euro heb je bij de meeste tuners 135 / 140pk. Beetje duur dit voor die paar pk meer.

    Login om te reageren
    • MM93 zegt

      9 augustus 2018 om 12:58

      @thomasthomas: idd, bij JD Engineering ga je naar 140pk en 240nm, voor 599 euro.

      Login om te reageren
      • evdw zegt

        9 augustus 2018 om 19:59

        @sracovlov: Precies en met een beetje geluk wordt dat zelf 145 echte pk’s.

        Login om te reageren
  3. Gulli zegt

    9 augustus 2018 om 11:26

    Misschien geen schrikbarende prestaties, maar hoeveel A-segmenters houden dit bij? Abarth 500 misschien?

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      9 augustus 2018 om 11:59

      @gulli: ik probeer mijn auto zo min mogelijk te pluggen, maar zelfs een 1.2 Cactus heeft 110Pk en vergelijkbare sprinttijd. Aangezien dit blok door de hele PSA range wordt gebruikt zie je dus wel dat die GTI badge eigenlijk nergens op slaat… maar goed, marketing. En ik weet dat het qua formaat een segment hoger is, maar qua prijsvoering komen ze aardig overeen. Wat overigens weer in het nadeel spreekt van deze vrolijke Up! Al zullen de nodige “Franse rommel” roepers dit spoedig gaan tegenspreken.

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        9 augustus 2018 om 12:02

        @2wheeler: maar ook na de krachtkuur van de GTI? Want die is volgens de auteur nog steeds niet vlot

        Login om te reageren
      • f31bmw320d zegt

        9 augustus 2018 om 13:56

        @2wheeler: standaard Up GTI versus een Cactus 110 pk levert de Up toch een snellere sprint (0,5 sec) en een hogere top (193 km/h vs 188 km/h op). Daarbij is de Up ook marginaal zwaarder.

        Login om te reageren
        • kareljansen zegt

          9 augustus 2018 om 17:19

          @f31bmw320d: En dan vergelijk je ook nog eens Franse en Duitse sprinttijden..

          Login om te reageren
      • rovadepo zegt

        9 augustus 2018 om 13:59

        @2wheeler: cactus 110pk is 9,3 sec naar 100 dat scheelt toch best nog wel wat.

        Login om te reageren
  4. Jochempie zegt

    9 augustus 2018 om 11:26

    Ja, zo wil ik ‘m wel. Onder de 8 seconden naar de 100 in zo’n koekblik is erg netjes. Zeker met een verbruik van 1 op 20 erbij.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      9 augustus 2018 om 12:23

      @Jochempie: 1 op 20? Dat red je alleen met 80 in z’n 5. Maar aangezien je hier toch een beetje sportief mee gaat rijden mag je blij zijn met 1 op 15

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        9 augustus 2018 om 12:35

        @lekkerlinksrijden: Ja ik niet. Ik rijd sportief op B-weggetjes, maar op de snelweg tuf ik gewoon met 110 op de teller. No stress.

        Login om te reageren
      • emiel25 zegt

        9 augustus 2018 om 13:37

        @lekkerlinksrijden:
        Ik rijd er zelf een. 4.000 km op de klok. Gemiddeld verbruik 1 op 20, met een normaal rijgedrag. Af en toe rustig, af en toe pittig, maar het merendeel met het verkeer mee.

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          9 augustus 2018 om 13:45

          @emiel25: een gti rijden en 1 op 20 halen? Zal wel

          Login om te reageren
          • f31bmw320d zegt

            9 augustus 2018 om 13:59

            @lekkerlinksrijden: het blijft maar een 1.0 driepitter hé. Die verbruiken alleen meer als de turbo vol meedraait.

            Login om te reageren
            • lekkerlinksrijden zegt

              9 augustus 2018 om 14:26

              @f31bmw320d: dat is toch waarom je een gti koopt, dat je de turbo laat huilen

              Login om te reageren
              • garp zegt

                9 augustus 2018 om 14:38

                @lekkerlinksrijden: behalve bij deze, die koop je om jezelf te laten huilen. ;-)

          • Onehp zegt

            9 augustus 2018 om 19:09

            @lekkerlinksrijden: deze 1.0 is in de grond ontwikkeld om erg zuinig te zijn, om zo de instapper 110pk diesels te kunnen vervangen met een benzine alternatief in vnl de Golf en co. Maar in de kleine Up is het best een sterk blokje. Maar dus nog steeds zuinig in zo een klein en licht autootje. Best een mooie aanbieding zo, en helemaal met wat extra pk’s…

            Login om te reageren
          • sjoppie zegt

            9 augustus 2018 om 22:20

            @lekkerlinksrijden: sterker nog, dit haal je ook met gemak in een Leon ST met dezelfde motor. Met normaal rijden 1 op 18, en met goed je best doen 1 op 20. Recordritje is gemiddeld 4,4l dus dat is 1 op 22.

            Login om te reageren
            • jochempie zegt

              10 augustus 2018 om 07:34

              @sjoppie: klopt, in mijn Leon ST huurauto op de wintersport hoefde er amper brandstof in. Ik reed verre van zuinig maar het resultaat van 500 kilometer was 1:18

              Login om te reageren
  5. henkhekje zegt

    9 augustus 2018 om 11:30

    Ik had er eentje met 60 pk en dat bleef al niet heel..

    Login om te reageren
    • dijan zegt

      9 augustus 2018 om 12:28

      @henkhekje: jij hebt veel auto s gehad. En het mooie is dat de vag jou bij allemaal kapot gaan. Ik zou dat merk dan geen tweede of derde meer kopen. Of overdrijf weer?

      Login om te reageren
      • henkhekje zegt

        9 augustus 2018 om 13:51

        @dijan: ah daar hebben we spuit 11 weer.. Hoe gaat het daar in Leusden?

        Login om te reageren
        • dijan zegt

          9 augustus 2018 om 14:15

          @henkhekje: Ik zie dat je weer verzinsels aan het schrijven bent .

          Login om te reageren
          • autoriteit zegt

            9 augustus 2018 om 18:45

            @dijan: klopt hoor, die Henk is een grote fantast.

            Login om te reageren
    • stuko zegt

      9 augustus 2018 om 12:55

      @henkhekje: bijzonder.. wij verslijten nu de derde voor de vrouw. Per stuk ruim 80.000km zonder reparatie. Geldt ook voor de buren en de Ups op de zaak.

      Enige wat gesneuveld is is de airco en van eentje een Ecu door waterschade.

      Login om te reageren
      • henkhekje zegt

        9 augustus 2018 om 13:54

        @stuko: oke..

        – Water lekkage in interieur, waardoor je altijd de airco aan moet hebben zeker bij nat weer.
        – Binnenwerk uitlaat rammelt
        – Versnellingsbak haakt vanuit vrij naar 1
        – Ratelende relais als je de ruitenwissers aan hebt
        – Rammels in het interieur
        – en nog veel meer.. maar dat heb ik niet allemaal onthouden. Heb mijn VW tijdperk diep diep weggedrukt

        Login om te reageren
        • techniekmeneer zegt

          9 augustus 2018 om 19:00

          @henkhekje: Ze hebben geen waterlekkages, er is wel een modificatie aan het interieurfilter huis wat voorkomt dat de voorruit beslaat. Binnenwerk uitlaat heb ik nog nooit gehoord bij een Up, wat wel voorkomt is dat het alu hitteschild tussen de uitlaat en carrosserie los laat wat gaat rammelen, is eenvoudig weer vast te zetten. Een relais wat blijft hangen is eenvoudig te vervangen. Rammels in het interieur zijn op te sporen en op te lossen. Nou, poeh poeh wat een lijst? Allemaal dingen die letterlijk bij elke auto voor kunnen komen, en voor een paar euro opgelost kunnen worden. Aanstellen is ook een vak.

          Login om te reageren
          • henkhekje zegt

            9 augustus 2018 om 20:46

            @techniekmeneer: ik heb anders nog nooit zulke slechte auto gehad. ;-) kun je nagaan hoe goed andere merken zijn

            Login om te reageren
          • monsieurleloure zegt

            9 augustus 2018 om 21:43

            @techniekmeneer:

            Van de door jouw opgenoemde punten heb ik zelden last gehad en daar zaten italiaanse slopers met 400.000km op de teller tussen.

            Van een merk dat pretendeert Das Auto te zijn verwacht je meer.

            Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        9 augustus 2018 om 14:15

        @stuko: hier nu ook eentje voor de deur staan. Ze zijn niet echt storingsvrij….
        En het rijdt echt voor geen meter, rotstoelen met een vaste hoofdsteun die onder een irritante hoek staat.
        Die wij nu hebben is maart dit jaar, heeft al een paar keer bij de dealer gestaan. Het zuipt als een malle, 1:11 gemiddeld en er wordt120-130km/u mee gereden. De dealer weet ook niet hoe dit komt. Gelukkig is het een auto van het bedrijf, ik vind het niet echt wat. Ja, het is een auto voor mensen die een auto willen om van A naar B te rijden….

        Login om te reageren
        • kareljansen zegt

          9 augustus 2018 om 17:22

          @rufctr01: ik heb er 12 voor de deur staan, en werkelijk nog nooit echte problemen mee gehad op wat klein onderhoud na. Moet ook zeggen dat ze wel voor de 120k weer de deur uit gaan, maar ondanks dat volgens mij prima.

          Login om te reageren
        • techniekmeneer zegt

          9 augustus 2018 om 18:54

          -EDIT: begrijpelijke frustratie, maar houdt het netjes graag-

          Login om te reageren
        • autoriteit zegt

          9 augustus 2018 om 18:56

          @rufctr01: ook ik heb er 1 voor de deur staan. Ik vind de stoelen juist erg goed zitten en ook langere afstanden zijn prima te doen. Dat de vaste hoofdsteunen onder een vreemde hoek zouden staan en je er dus last van zou hebben: ik heb echt geen idee, ik voel ze niet.

          Mijn algehele indruk:
          -De Up! voelt degelijk aan
          -Hij is erg stil
          -Hij is echt wel erg zuinig (1 op 20 haalt hij met gemak, vreemd dat die van jou 1 op 11 zou nemen)
          -Hij is verrassend ruim voor zo’n klein autootje
          -Hij is best vlot als je in stadsverkeer rijdt (en dat met slechts 60pk)

          Ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad met mijn Up!, dus ik ben uitermate tevreden en positief.

          Login om te reageren
  6. civicfk3 zegt

    9 augustus 2018 om 11:32

    Volgens mij doet jdengineering dit voor minder geld?

    Login om te reageren
    • tfsi zegt

      9 augustus 2018 om 11:57

      @civicfk3: Klopt net even gekeken.
      140pk/240nm 599€. Scheelt toch een hoop.

      Login om te reageren
  7. e36thuglife zegt

    9 augustus 2018 om 11:39

    Vage tori mang. 145pk is na turbodrukverhoging, custom luchtinlaat en ECU remap.
    ECU remap kost 15 barki maar dan heb je dus geen turbodruk en luchtinlaat, dus ook geen 145pk.

    Login om te reageren
    • ds3thp zegt

      9 augustus 2018 om 16:59

      @e36thuglife: praat eens normaal man….

      Met de ECU upgrade verhogen ze de Turbodruk al, worden ook een hoop andere waarden aangepast, maar turbodruk zorgt voor de meeste power winst. De andere inlaat zal wel gewoon een vervangingsfilter zijn denk ik zo. Al met al een dure bedoeling. Lekker naar JD Engineering, daar halen ze met Octaan 98 brandstof ook gewoon 145pk en 260nm uit het blokje!

      Login om te reageren
      • HZW zegt

        9 augustus 2018 om 20:40

        @ds3thp: Er staat duidelijk bij “Stage 2” is 145 pk.

        Op hun website staat:

        Wählen Sie die Basisleistung ihres Fahrzeuges: 85 kW /115 PS
        Basismotor: UP! GTI (85 kW / 115 PS / 200 Nm)

        Stufe 1/Z: ca. 92 kW / 125 PS / 220 Nm
        BB UP M20/Z
        Drehmoment ca. 220Nm bei 2.100U/min

        B&B Zusatzsteuergerät
        Montage inkl. Vorab- und Enddiagnoseprüfung – EUR 98.-

        € 698 ,-

        ========

        Stufe 1: ca. 100 kW / 136 PS / 240 Nm
        BB UP M20/1
        Drehmoment ca. 240Nm bei 2.250U/min
        Vmax ca. >205km/h

        Elektronikänderung
        Optimierung und Überarbeitung der elektronischen Einspritzkennfelder
        geringfügige Erhöhung des Ladedrucks um ca.0,2bar
        Anpassung der elektronischen Kennfelder an den erhöhten Ladedruck
        Änderung der Drehmomentkontrolle
        Montage inkl. Vorab- und Enddiagnoseprüfung – EUR 198.-

        € 998.-

        ========

        Stufe 2: ca. 107 kW / 145 PS / 260 Nm
        BB UP M20/2
        Drehmoment ca. 260Nm bei 2.350U/min
        Vmax ca. 210km/h

        Optimierung der Ansaugwege und Luftführungen
        Elektronikänderung und Anpassung an diese Arbeiten
        Optimierung und Überarbeitung der elektronischen Einspritzkennfelder
        Erhöhung des Ladedrucks um ca.0,25bar (insgesamt)
        Anpassung der elektronischen Kennfelder an den erhöhten Ladedruck
        Änderung der Drehmomentkontrolle
        Motorabstimmung
        Montage inkl. Vorab- und Enddiagnoseprüfung – EUR 198.-

        € 1.498,-

        ===========

        Login om te reageren
  8. alcantara zegt

    9 augustus 2018 om 11:53

    Waarom zou je dit kopen ipv een GTI?

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      9 augustus 2018 om 11:53

      @alcantara: Golf bedoel ik dan

      Login om te reageren
      • Visje66 zegt

        9 augustus 2018 om 12:14

        @alcantara: Waarom zou je een Golf GTI kopen en geen Audi RS3? Of waarom dan niet een M5 ofzo?

        Slaat als een lul op een drumstel natuurlijk.

        Login om te reageren
        • alcantara zegt

          9 augustus 2018 om 13:21

          @visje66: Omdat een GTI nog een stuk betaalbaarder is. Maar dan heb je toch wel echt een lekkere wagen met een Golf 7 GTI, terwijl dit gewoon niks is. Een boodschappenwagentje met GTI badges…

          Login om te reageren
          • michiel_vandelft zegt

            9 augustus 2018 om 15:44

            @alcantara: Golf GTI is meer dan 2x zo duur als deze up… Terwijl een RS3 volgensmij niet 2x zo duur is als een GTI..

            Login om te reageren
      • techniekmeneer zegt

        9 augustus 2018 om 12:25

        @alcantara: Up is een hele andere klasse, formaat, gewicht, kosten qua belasting en verzekering.. appels met peren vergelijken.

        Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        9 augustus 2018 om 12:41

        @alcantara: geld?

        Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      9 augustus 2018 om 14:00

      @alcantara: Waarom gaan rijke mensen in een tentje op een berg camperen, als ze ook in een resort kunnen chillen? Omdat minimalisme een lifestyle is. En een Up is minimalistisch.

      Login om te reageren
    • HZW zegt

      9 augustus 2018 om 21:01

      @alcantara: eerder een Golf GTE.

      Login om te reageren
  9. cpp1 zegt

    9 augustus 2018 om 12:06

    Dit ding ziet er gewoon goed uit zo met die verlanging. Zo te zien hebben ze ook spacers gemonteerd.

    Login om te reageren
  10. techniekmeneer zegt

    9 augustus 2018 om 12:24

    Of je rijd gewoon ff langs JD..

    Login om te reageren
  11. Maarten123 zegt

    9 augustus 2018 om 12:29

    De 0-100 verschillen vallen wat tegen, maar boven de 100 zul je dit absoluut merken. Die kleintjes raken vaak vlot buiten adem. Ze lijken het ook profi aan te pakken. Wel goed warmrijden met zulke specifieke vermogens.

    Login om te reageren
    • emiel25 zegt

      9 augustus 2018 om 13:38

      @maarten123:
      Ik heb er een, de motor is zeer snel op temperatuur.

      Login om te reageren
      • bartteeuwen zegt

        9 augustus 2018 om 13:52

        @emiel25: Wat is snel op temperatuur? Je motor of je koelwater?

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          9 augustus 2018 om 14:24

          @bartteeuwen: z’n koffiemolen

          Login om te reageren
  12. karhengst zegt

    9 augustus 2018 om 12:46

    Maar hoe rijdt het zonder de aanpassingen aan het onderstel? De standaard Polo, toch een klasse groter, was destijds bij 170 al een onzekere dweil. Deze Up zou de 210 aan moeten tikken?

    Login om te reageren
    • emiel25 zegt

      9 augustus 2018 om 13:39

      @karhengst: probeer het eens, ik denk dat je verrast wordt. Rijdt zeer stabiel.

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        9 augustus 2018 om 20:16

        @emiel25: ik ben benieuwd, zal wel stuiteren zijn indien het onderstel strak genoeg is bij die snelheden nog vertrouwen te bieden. Alleen zal het er niet van komen omdat het toch wel een segment of 2 / 3 te klein is.

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          9 augustus 2018 om 20:32

          @karhengst: Rijdt als een stuk grotere auto, was onder de (relatieve) indruk bij mijn testritjes.

          Login om te reageren
  13. densk zegt

    9 augustus 2018 om 12:52

    Ik zeg thumbs Up!

    Login om te reageren
  14. marcow zegt

    9 augustus 2018 om 13:00

    Of de 90 pk TSI pakken en die chippen. Heb je 5 langere versnellingen ipv 6. Minder spannend schakelen maar wel langere halen, en ongetwijfeld 100 in 2.

    Login om te reageren
  15. alfaromeoman zegt

    9 augustus 2018 om 13:05

    In zo’n licht wagentje voel je je net een raket met 7,9 seconden denk ik… Doe mij maar een :)

    Login om te reageren
  16. terazino zegt

    9 augustus 2018 om 13:44

    Deze auto komt erg dicht in de buurt van de oer gti qua fun factor. De Polo GTI in de verste verte niet

    Login om te reageren
  17. xytras zegt

    9 augustus 2018 om 13:45

    Sommigen hier zijn niet echt heel realistisch bezig, quasi een volle seconde beter naar de 100km/h is wat magertjes^^. Jullie hebben natuurlijk allemaal een Porsche RUF staan veronderstel ik.
    Ik had vroeger een saxo 16v, ging in een 8.5 sec naar de 100 denk ik. Dat voelde helemaal niet traag aan btw! Die 7.9 sec is een heel mooie tijd voor zo een koekendoos, maar blijkbaar wordt er verwacht dat de Up! er een Ferrari uit trekt…

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      9 augustus 2018 om 14:27

      @xytras:
      heft te maken met het verwachtingspatroon, dat B&B creëert door EUR 1498 voor de kit te vragen .Waar overigens nog eens EUR 198 bovenop komt voor de montage en voor- en na-diagnose (waar hopelijk ook individuele fijnafstemming op een rollenbank inzit – de B&B site is niet erg duidelijk in dat opzicht). Je ben dus ca. EUR 1700 lichter, waavoor je ook wel wat (meer ?) mag verwachten. Zeker als je ziet wat JD vraagt voor bijna hetzelfde . . .

      Login om te reageren
  18. jonckers zegt

    9 augustus 2018 om 13:50

    Ik heb ooit zo’n UP gehad om elke dag 80 km heen en terug te knallen over de snelweg. Niet ideaal! Waarom wil je nu 210 km/uur in zo’n koekendoos?!

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      9 augustus 2018 om 14:25

      @jonckers: adrenalinejunkies..

      Login om te reageren
    • HZW zegt

      9 augustus 2018 om 21:12

      @jonckers: Om het beter te laten rijden zou ik beginnen om die 17″ met rare platte bandjes er af te gooien, gewoon een wat normalere 16″ er onder.
      Verder de compression zacht houden en de rebound hard, blijft het ook nog een beetje redelijk veren.

      Login om te reageren
  19. mickkok zegt

    9 augustus 2018 om 14:31

    *vraagt offerte op*

    Login om te reageren
  20. HZW zegt

    9 augustus 2018 om 20:49

    VW had beter een up! GTE uitgebracht, gewoon de 3 cilinder 1.0 TSI en dan een elektromotor er bij met een PK-tje of 70.

    Login om te reageren
    • michaelb zegt

      9 augustus 2018 om 23:01

      @HZW: Tuurlijk. Waar wil je die accu’s laten?

      Golf GTE is aardig zolang hij opgeladen is, anders heeft t blok te veel moeite met het gewicht.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North