• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen up! – vierpersoons stadsauto

Auteur: Wouter, gepost 21 augustus 2011 om 08:00 – 105 Reacties

Afbeelding Volkswagen up! – vierpersoons stadsautoAfbeelding Volkswagen up! – vierpersoons stadsautoAfbeelding Volkswagen up! – vierpersoons stadsautoAfbeelding Volkswagen up! – vierpersoons stadsautoAfbeelding Volkswagen up! – vierpersoons stadsautoAfbeelding Volkswagen up! – vierpersoons stadsautoAfbeelding Volkswagen up! – vierpersoons stadsautoAfbeelding Volkswagen up! – vierpersoons stadsauto

Volkswagen up!
Een echte Volkswagen: klein en (hopelijk) betaalbaar. Na het verdwijnen van de Lupo prijkte er nog een gat onderaan het gamma van VW en die wordt nu weer opgevuld.

Echt mini is de up!, met kleine letters en uitroepteken schrijven svp, ook weer niet. Denk niet aan formaat smart (ook zonder hoofdletters) of IQ, maar eerder aan Panda en 107. De up! moet wel haast een dijk (niet letterlijk, gezien de omvang) van een auto worden, want al vier jaar geleden kondigde VW de up! als concept aan. 2007 dus, het jaar dat Victor Muller nog met Spyker bezig was, Saab nog een Zweeds-Amerikaans merk was en ik nog geen haar had.

De up! wordt bij introductie geleverd met een nieuwe generatie driecilinder benzinemotoren met 60 pk of 75 pk. De gemiddelde CO2-uitstoot van deze motorvarianten bedraagt 105 g/km (60 pk) en 108 g/km (75 pk), dus zijn ze bij hun marktintroductie begin 2012 BPM- en wegenbelastingvrij en een fiscale bijtelling van 14% kennen. En dan komen er ook nog hyperzuinige BlueMotion uitvoeringen met start-stopsysteem en remenergie-regeneratie, op de eerste up!s zit dat nog niet eens.

Natuurlijk komt er ook een elektrische up!, maar wel pas in 2013. Groene ridders kunnen gelukkig al wel een aardgas-up! bestellen die slechts 86 gram CO2 per km uitstoot bij een gemiddeld verbruik van 3,2 kg/100 km). Daar komt ook nog een BlueMotion Technology-uitvoering variant van die zelfs maar 79 g CO2 per km uitstoot, waarmee de up! de minst CO2-uitstotende, niet-elektrische auto op de markt wordt.

Ook een primeur in deze klasse is het optioneel leverbare City Emergency Braking. Dit veiligheidssysteem werkt met lasers en ‘herkent’ situaties waarbij aanrijdingen kunnen ontstaan en kan dan automatisch remmen. Het is actief bij snelheden tot 30 km/u en dat is dan ook meteen de grootste beperking. Hoe vaak rijd jij zo langzaam door de stad? Een vergelijkbaar systeem is ook al leverbaar op de Ford Focus en is standaard op de Volvo S60 (en werkt daar ook met hogere snelheden). Toch verdient het lof dat VW het aandurft om in deze absolute budget-klasse zo’n relatief duur systeem op de optielijst te zetten.

Verdere personalia van de up!: 3,54 meter lang, 1,64 m. breed en 1,48 m. hoog, wielbasis van 2,42 meter, bagageruimte van 251 liter, na het neerklappen van de achterbank wordt dat 951 liter. Volgens VW biedt de up! ruimte voor vier volwassenen, maar dat testen we eerst zelf wel in Frankfurt. Dan kunnen we meteen het navigatiesysteem jatten, want dat wordt een mobiel Personal Infotainment Device (PID). De PID plaats je op de middenconsole en dan zijn de navigatie-, telefoon-, informatie- en entertainmentfuncties te bedienen.

Er komen drie varianten, die allen halverwege september van een prijs worden voorzien: take up!, move up! en high up. De marketing-afdeling in Wolfsburg is nog op zoek naar meer guitige woordspelingen met up! erin, dus voel je vrij om die met ons te delen in de comments.

Ook interessant!

  • De Volkswagen e-Up komt terug!
    De Volkswagen e-Up komt terug!
  • De goedkoopste VW EV is terug en nog steeds relevant
  • Volkswagen ID-Life
    Volkswagen ID Life is betaalbare elektrische stadsauto
  • Volkswagen Up GTI
    Hoe de VW Up GTI sinds 2017 dik 20 procent duurder werd

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

iaa-2011, muesli-autos, up, Volkswagen

Vorig bericht: « Volvo 240 station met BMW Power = occasion vd week
Volgend bericht: Mercedes SLK55 AMG: 422 pk en 539 Nm »

Lees Interacties

Reacties

  1. av_diver zegt

    21 augustus 2011 om 08:14

    Ik zie heel veel Twingo lijnen aan de zijkant. Achterkant snap ik niet helemaal, de zwarte klep maakt het heel vierkant. Kan die ook in carroseriekleur?

    Login om te reageren
    • av_diver zegt

      21 augustus 2011 om 08:15

      @av_diver: Wel een leuk karretje, dus zal een succes worden.

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      21 augustus 2011 om 08:44

      @av_diver: Die achterklep is net als de Aygo/C1/107 uit één enkele glasplaat gemaakt. Schijnt kostenbesparend te zijn.

      Login om te reageren
    • diedjee zegt

      21 augustus 2011 om 08:53

      @av_diver: Twingo was idd ook mijn eerste ingeving…

      Login om te reageren
      • DePannekoek zegt

        21 augustus 2011 om 13:20

        @diedjee: TWINGO!

        Login om te reageren
  2. Brokkenpiloot zegt

    21 augustus 2011 om 08:42

    Waar zijn de ventilatieroosters in het midden?

    Login om te reageren
    • mout zegt

      21 augustus 2011 om 08:48

      @Brokkenpiloot: Ik zie iets naast de navi. Maar veel is het niet.

      Login om te reageren
      • Brokkenpiloot zegt

        21 augustus 2011 om 12:55

        @mout: Dat is een pseaker o.i.d. achter de PID. Er zitten ook geen roosters of zo.

        Login om te reageren
        • mout zegt

          21 augustus 2011 om 12:59

          @Brokkenpiloot: Dan zal je voor ventilatie de bas heel ver open moeten draaien :))

          Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      21 augustus 2011 om 09:59

      @Brokkenpiloot: En ik zie ook geen toerenteller.. of is dat linksonder die kleine? Kan de schaalverdeling niet goed ontcijferen..

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        21 augustus 2011 om 12:06

        @Freewarefreak: even ingezoomd op de iPhone en dat is idd een toerenteller gezien de cijfers die erin staan

        Login om te reageren
  3. Robert zegt

    21 augustus 2011 om 08:42

    Zullen we die VW-boys eens ff helpen;

    GTI uitvoering – Up! Yours
    “R” uitvoering – Shut Up!
    Luxe Hi-line editie – Up!perclass
    Coca-Cola actiemodelletje – 7Up!
    Voorzien van plastic bodykit, petje achter het stuur en dobbelstenen aan de spiegel – Fucked Up!

    Login om te reageren
    • mout zegt

      21 augustus 2011 om 08:50

      @RRRobert: :lol:
      Dankje. Ik doe ook een duit in het zakje.
      De grijskenteken-versie: Gyddi Up!go.

      Login om te reageren
    • diedjee zegt

      21 augustus 2011 om 08:52

      @RRRobert: erg leuk! Enkel is 7up van Pepsico (Sprite is de Coca cola tegenhanger ervan)

      En wat te denk van de (Y)up, stadsautootje voor de ” young urban professional”

      Login om te reageren
    • bullgod76 zegt

      21 augustus 2011 om 10:56

      @RRRobert: Je vergeet nog een mogelijke cabrio versie: up!&down!

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        22 augustus 2011 om 00:25

        @bullgod76: Die’s sterk. Nu maar hopen dat de paarse broeken van VW meelezen ;)

        Login om te reageren
  4. janklaassen zegt

    21 augustus 2011 om 08:53

    helemaal het interieur is verre van saai; moet hem alleen nog zien rijden voordat ik het uiterlijk o.a. goed kan beoordelen.

    Login om te reageren
  5. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    21 augustus 2011 om 08:55

    Weinig vernieuwend ten opzichte van bijv. de Kia Picanto. Maarja, staat Volkswagen op, dus zal absoluut een topper worden in Nederland-het-mag-niks-kosten-land…

    Login om te reageren
    • weem zegt

      21 augustus 2011 om 13:19

      @Svenska_Aeroplan_AB: Dus je zegt dat als Nederland een autominnend land zou zijn waar een goede auto ook wat mag kosten een Kia zou kiezen boven een VW?

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        21 augustus 2011 om 13:32

        @weem: Nee, die 2 zinnen staan los ban elkaar. ;) Dit worden de nr’s 1 en 2 van 2012! Alhoewel ook de drieling met een nieuw model komt komend jaar…

        Login om te reageren
    • Jipp zegt

      26 augustus 2011 om 12:18

      @Svenska_Aeroplan_AB: het mag niets kosten? Volkswagen is toch een van de duurdere merken en word het meeste verkocht in Nederland, verklaar dat is….?

      Login om te reageren
  6. TDI-goeroe zegt

    21 augustus 2011 om 09:04

    geen TDI??????????????

    Login om te reageren
  7. a_buis zegt

    21 augustus 2011 om 09:08

    Hoepel up!

    Login om te reageren
  8. gerald99 zegt

    21 augustus 2011 om 09:08

    Weinig vernieuwend?
    Volgens mij is de kia bv niet de minst uitstotende niet elektrische auto;) het model is misschien niet uitdagend of met lef gemaakt maar het zal een stuk degelijker worden dan al die Jappen en Koreanen..

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      21 augustus 2011 om 10:24

      @gerald99: Up met 60 pk 3 cilinder koffiemolen: 105 gram, Picanto 69 pk 3 cilinder: 95 gram. Up met 75 pk 3 cilinder: 108 gram, Picanto 85 pk 4 CILINDER: 100 gram!! En Kia komt ook met een LPG versie die NOG schoner is, en dat kan je WEL tanken, en aardgas vrijwel niet! Daarnaast heeft Kia dit NU al, en VW pas volgend jaar. Dus is best leuk allemaal, maar vooralsnog BELOVEN ze de schoonste te worden, maar ZIJN ze het zeker niet…

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        21 augustus 2011 om 11:55

        @Svenska_Aeroplan_AB: een kia is een blik op wielen, dus minder basisgewicht dus minder uitstoot en baggerauto’s want met een 1,6 sportage benzine kan je geen fatsoenlijke caravan trekken, waar een passat 1,6 benzine dat wel kan door de nm.

        Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          21 augustus 2011 om 13:09

          @Jipp: Dat is geen vergelijk pannekoek… Sterker nog, de Picanto is belastingvrij, zuiniger, minder uitstoot met een VIERCILINDER! Ten opzichte van de 3-pitter in de Up… Check de specs! Welke motor zou je liever hebben?? Of ben je echt zo kortzichtig?

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            21 augustus 2011 om 15:27

            @Svenska_Aeroplan_AB: de auto met de meeste kracht, de duitser dus. 1 keer met een kia naar frankrijk geweest en never nooit meer.

            Login om te reageren
            • Svenska_Aeroplan_AB zegt

              21 augustus 2011 om 15:32

              @Jipp: ik noem feiten op, jij een irrelevante mening in dit vergelijk…

              Login om te reageren
              • Jipp zegt

                21 augustus 2011 om 18:32

                @Svenska_Aeroplan_AB: feiten zeggen niet over het feitelijke gebruik. Zoals ik al aangaf.

              • bozewolf zegt

                21 augustus 2011 om 21:52

                @Jipp: Wauw.

                Just…wauw.

  9. sdk16420 zegt

    21 augustus 2011 om 09:28

    En zeggen dat aziaten alles namaken… Als er een Renault-logo op zou zitten, dan wist ik dat het een Twingo facelift was.

    Login om te reageren
  10. sdk16420 zegt

    21 augustus 2011 om 09:28

    En zeggen dat aziaten alles namaken… Als er een Renault-logo op zou zitten, dan wist ik dat het een Twingo facelift was.

    Login om te reageren
  11. RickB zegt

    21 augustus 2011 om 09:39

    Geinig autotje!

    Login om te reageren
  12. norge zegt

    21 augustus 2011 om 09:47

    hoe gaat de audi uitvoering heten ?

    Login om te reageren
    • lastbiltekniker zegt

      21 augustus 2011 om 10:25

      @norge: Audi A0,5!

      Login om te reageren
      • bullgod76 zegt

        21 augustus 2011 om 10:48

        @lastbiltekniker: LOL

        Login om te reageren
      • towi1989 zegt

        21 augustus 2011 om 11:35

        @lastbiltekniker:

        Eerder de A-1

        Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      21 augustus 2011 om 14:37

      @norge: Can’t get it Up… ;)

      Login om te reageren
  13. adyton zegt

    21 augustus 2011 om 09:51

    Heel tof wagentje. Wat een verschil met die saaie Fox. Ik denk dat het een succes zal kunnen worden. Hier schamen jonge mensen zich zeker niet in.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      21 augustus 2011 om 09:58

      @adyton: Inderdaad, deze loopt rondjes om de Fox. In ieder geval qua looks en interieur. Waarbij ik eerlijk moet zeggen dat een Fox helemaal niet slecht rijdt. Heb er regelmatig één onder mijn kont gehad.

      Login om te reageren
    • Jipp zegt

      21 augustus 2011 om 10:50

      @adyton: gelukkig doet de fox het wel redelijk op de markt waar hij voor gemaakt is, ze zuid amerikaanse markt! Het probleem hier is dat hij simpelweg te duur is.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      21 augustus 2011 om 11:54

      @adyton: waar wie kopen dit soort auto’s. Zijn dat meer jonge moeders die de kinderen er mee naar school brengen en boodschappen doen terwijl vader met de lease Passat naar kantoor is, of zijn het senioren die er de ritjes naar het ziekenhuis mee maken? Want de hoge Fox was veel meer een senioren auto, een groeimarkt die VW behoorlijk laat liggen (alleen Golf Plus) waar Opel goede zaken doet met Meriva en Ford met de B-Max.

      Login om te reageren
      • adyton zegt

        21 augustus 2011 om 12:38

        @mashell: Ook. Maar een fox werd ook vaak gekocht door ouders die het als eerste auto zagen voor de kinderen. Het was een goedkope kleine betrouwbare wagen en liever dit dan een occasie omdat het veiliger is(zo denken heel wat mensen), ideaal voor jonge gasten dus. Alleen schaamden die zich dood als ze er in reden. Dit ziet er veel frisser aan en spreekt meer jonge mensen en jonge moeders aan. Zeer goede zet.

        Login om te reageren
  14. Freewarefreak zegt

    21 augustus 2011 om 09:55

    Hij ziet er goed uit! Mooi dashboard. En zo te zien weer een retestrakke afwerking. Ben benieuwd wanneer we dit dashboard voor het eerst in een getunde Lupo gaan zien. Want dat is toch wel hot in de scene.. Golf 3 met Golf 4 dash, enz. Wel jammer dat er geen aftermarket radio meer in past. Nu zit je met die VW spullen. Heb liever een Alpine.

    Login om te reageren
  15. slak zegt

    21 augustus 2011 om 09:56

    wat een hok… Oh shit het is een VW, schitterend design, auto van het jaar 2012, gedurfd vernieuwend etc..

    Login om te reageren
  16. vincentvanb zegt

    21 augustus 2011 om 10:02

    2032. Een wegenwachter komt aanrijden in zijn Golf XI. De puber in zijn volledig doorgeroeste, met gekke stripings en lasers behandelde up! baalt. Na een kwartiertje sleutelen sleutelen zegt de man in het ANWB-pak: “Give it up!”

    Login om te reageren
  17. madjuice zegt

    21 augustus 2011 om 10:03

    Als je em in de prak rijdt: de down? Wel gaaf bakkie btw!

    Login om te reageren
  18. norge zegt

    21 augustus 2011 om 10:05

    BuRp!

    Login om te reageren
  19. bobb zegt

    21 augustus 2011 om 10:31

    Staat VW op dus verkoopt, hoewel de Fox dit niet altijd deed. Wordt ook niet eens genoemd in het artikel, collectief vergeten door de VAG fan?

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      21 augustus 2011 om 11:03

      @bobb: Wie zegt dat dit een vervanger wordt van de Fox?

      Login om te reageren
      • bobb zegt

        21 augustus 2011 om 11:08

        @RickB: We zullen het zien maar geef hem niet lang meer.

        Login om te reageren
  20. gezondverstand zegt

    21 augustus 2011 om 10:34

    Dit hokje kan wat mij betreft up!zouten :)

    Login om te reageren
  21. Benoche zegt

    21 augustus 2011 om 10:34

    De profiel van de auto is wel de saaiste kant (idd, Twingo…) maar de rest vind ik eigenlijk niet zo slecht.
    Is zeker een goede verbetering tov de saaaaie Fox.
    Interieur is fris en proper.
    De grote vraag blijft natuurlijk de prijs hiervan…
    Als de prijs ok is dan zal deze hééél goed verkopen.

    Login om te reageren
  22. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    21 augustus 2011 om 10:35

    Ik vindt die retro stalen velgen wel erg leuk! Let maar op, stalen velgen worden weer in… Trouwens, zo’n PID heb ik ook! En ik kan er nog mee bellen ook! Is gewoon een halve smart phone met hippe marketing naam natuurlijk…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 augustus 2011 om 21:45

      @Svenska_Aeroplan_AB:

      stalen velgen zijn tegenwoordig ook lichter dan lichtmetalen velgen ..

      en dat komt niet omdat stalen velgen lichter zijn geworden ..

      Login om te reageren
  23. HZW zegt

    21 augustus 2011 om 10:35

    Ik ben benieuwt of er in de toekomst ook nog een snelle 1.4 versie komt.
    Verder vind ik het vreemd dat er geen TDI versie is.

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      21 augustus 2011 om 12:50

      @HZW: Diesel verkoopt niet in deze klasse, te duur. Van de Fox 1.4 TDI is ook bijna niets verkocht.

      Login om te reageren
  24. HZW zegt

    21 augustus 2011 om 10:38

    Het valt me ook tegen dat er geen key-less “entry and go” op zit met gewoon een start knop.

    Login om te reageren
  25. love4sportcars zegt

    21 augustus 2011 om 10:42

    zou er ook nog een volkswagen “down” komen?

    Login om te reageren
    • bullgod76 zegt

      21 augustus 2011 om 10:47

      @love4sportcars:
      Een VW dowN! zal er zeker wel kunnen komen.
      Word dan alleen een volledig gestripte versie van de up!
      Of als concurent van de Smart.

      Login om te reageren
  26. bullgod76 zegt

    21 augustus 2011 om 10:45

    Ondanks dat deze up! dus concureren moet met o.a. de 107/C1/Aygo & Panda, zal dit kleine autootje naar goed VW voorbeeld ook wel weer veel duurder zijn dan zijn concurenten.

    Panda = v.a. 7850euro
    Aygo = v.a. 8290euro
    C1 = v.a. 8790euro
    107 = v.a. 9190euro

    Dus deze up! zal minimaal 10000euro gaan kosten.

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      21 augustus 2011 om 21:57

      @bullgod76:

      Het rijden, en bezitten, van een auto is alleen gebaseerd op de aankoopprijs ?? …

      Login om te reageren
      • bullgod76 zegt

        22 augustus 2011 om 07:19

        @rechercheur: Het begint altijd bij de aankoop. Maar ook qua onderhoud en dergelijk is een VW altijd veel duurder.
        Of je moet er voor kiezen om niet naar de merkdealer te gaan voor onderhoud.

        Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          22 augustus 2011 om 09:01

          @bullgod76:

          Het begint bij de aankoop, dus ik zou het wel aardig vinden als je dan tevens afleverkosten, kosten rijklaar maken, schoonmaken bij aflevering, brandstof bij aflevering, etc meerekent. Vorige week toevallig een klein onderzoekje gedaan naar de Kia Picanto, vanaf 7.995,-. Maar als je vervolgens alle noodzakelijk kosten meetelt, dan schiet je al over de € 10.000,- voor een -nog steeds- kale uitvoering.

          Volkswagen hanteert longlife service, en in dat geval zou je om de 30.000 km onderhoud kunnen laten plegen. Bijvoorbeeld Kia, Toyota en Citroen (t.b.v. C1) hanteren een interval van 15.000 km. Ik weet niet hoe dat bij Fiat geregeld is, maar ik betwijfel ten zeerste of VW altijd het duurste is in onderhoud.

          Login om te reageren
  27. jobh zegt

    21 augustus 2011 om 10:50

    Ik vind het een best mooie auto, behalven de velgen

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      21 augustus 2011 om 10:59

      @jobh: ik denk dat er bij Volkswagen ook wel aan reflectie word gedaan baar de strategische prijs fouten bij de fox.

      Login om te reageren
  28. HZW zegt

    21 augustus 2011 om 10:56

    Op de IAA staat ook de nieuwe Panda dus die zal ook wel iets duurder worden.
    Een ander nadeel voor de UP is dat hij maar 3 deuren heeft waar de meeste concurrenten 5-deuren hebben.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      21 augustus 2011 om 11:55

      @HZW: wellicht komt er nog een 5 deurs, over een jaar of zo. Want die heb je in deze klasse gewoon nodig.

      Login om te reageren
  29. Jipp zegt

    21 augustus 2011 om 10:59

    Let op de prijs en het zal wel is een heel populair autotje kunnen worden!

    Login om te reageren
  30. porsche9ff zegt

    21 augustus 2011 om 11:39

    fox is de opvolger van lupo, dus een gat is er niet. wel leuk karretje

    Login om te reageren
  31. dennisr zegt

    21 augustus 2011 om 11:57

    wel een geinig wagentje, zijn vast liefhebbers voor.. aleen ben ik dat niet :)

    Login om te reageren
  32. mercedesfan zegt

    21 augustus 2011 om 11:58

    Ziet er niet slecht uit. In ieder geval beter dan zijn saaie voorganger, de Fox of dan de Toyota IQ. Alleen de naam van het wagentje, up!. Kon die niet gewoon met een hoofdletter en zonder uitroep teken geschreven worden.

    Login om te reageren
  33. tony500 zegt

    21 augustus 2011 om 12:10

    in profiel lijkt hij wat op de wijlen Citroën C2 vind ik…

    Login om te reageren
  34. Darahan zegt

    21 augustus 2011 om 12:19

    Zo, dat ziet er heerlijk funky uit. Veel minder speelgoed dan de Frans/Japanse drieling. Een goede concurent voor de Picanto, alleen jammer dat er geen middenmotor in zit, zoals de oorspronkelijke plannen waren..

    Login om te reageren
  35. Tommy2 zegt

    21 augustus 2011 om 12:34

    Dom ding, helemaal met driecilinders. Stop er dan een kleine viercilinder in (1.2 TSI), loopt veel mooier dan zo’n janked driecilinderblok. Maar voor in de stad is dit wel een ideaal karretje trouwens.

    Login om te reageren
  36. FIAT127 zegt

    21 augustus 2011 om 12:58

    Extra goedkope versie zonder kreukelzone: Messed up!

    Login om te reageren
  37. FIAT127 zegt

    21 augustus 2011 om 12:59

    Race versie C-up!

    Login om te reageren
  38. FIAT127 zegt

    21 augustus 2011 om 13:00

    Gepantserde versie voor presidenten: anti coup!

    Login om te reageren
  39. joske522 zegt

    21 augustus 2011 om 13:26

    De editie voor jonge grietjes: Two girls, one Up!

    Login om te reageren
    • norge zegt

      21 augustus 2011 om 13:29

      @joske522: Je bedoelt two girls in a(c)up?

      Login om te reageren
  40. HZW zegt

    21 augustus 2011 om 13:32

    @ Mashell
    Zeker weten, zo’n autotje is al niet ruim achterin als je dan ook nog tussen een voorstoel door moet kruipen om achterin te komen wordt het er niet beter op.

    @Tommy2

    Geloof ook dat er nu een 1.2 TSI 3 cilinder is als ik me niet vergis.

    Alles minder dan 4 cilinders is waardeloos of je moet een brom-mobiel gewend zijn.

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      21 augustus 2011 om 17:38

      @HZW: Je vergist je.

      Login om te reageren
    • Jipp zegt

      21 augustus 2011 om 18:34

      @HZW: zeer ruim achterin zelfs!

      Login om te reageren
  41. Citrofiel zegt

    21 augustus 2011 om 13:35

    Leuk uiterlijk, kan qua milieuvriendelijkheid (en dus voordelen) eindelijk meespelen, ‘veilig’ merk… Ik vrees dat we dit karretje vaak aan de top van de verkooplijsten kunnen gaan zien.

    Login om te reageren
  42. eenpaard zegt

    21 augustus 2011 om 14:18

    -edit: check!-

    Volkswagen heeft de Up! concept veel te vroeg laten zien. Nu is het model niet meer speciaal. Helaas is het idee van motor achtering en achterwielaandrijving ook snel losgelaten. Als de techniek dan ook nog eens weinig vooruitstrevend is, dan is dit een beetje een gemiste kans. Jammer, want de Lupo was gewoon leuk. De Fox is wel vrij degelijk, maar zo verschrikkelijk saai.
    Komt de naam Lupo trouwens niet terug, net zoals VW bij de Iroc (Scirocco) deed?

    Een Up! met panne: Push-Up!

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      21 augustus 2011 om 16:51

      @eenpaard: ja, de naam Lupo komt terug: Lup!o…

      Login om te reageren
  43. Lan_Evo zegt

    21 augustus 2011 om 14:47

    Wat een hok inderdaad en dan ook nog met lekker pruttelende 3-cilinders zonder vermogen. Nee, dank je.

    Login om te reageren
  44. mrbones zegt

    21 augustus 2011 om 15:18

    Als maar niet alles een optionele extra is.

    Login om te reageren
  45. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    21 augustus 2011 om 15:31

    60 pk? Dat schiet niet Up!

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      21 augustus 2011 om 17:51

      @Svenska_Aeroplan_AB: Een Aygo heeft ook maar 68 pk. Wordt ook wel een vlot karretje genoemd.

      Login om te reageren
  46. lincoln zegt

    21 augustus 2011 om 17:46

    60 peekaa is zat ..

    als je dat niet kan vatten dan heb je geen rijbewijs ..

    Login om te reageren
    • norge zegt

      21 augustus 2011 om 17:54

      @lincoln: Ligt eraan waar je die 60 peeka in gebruikt,een grasmaaier ? ;)

      Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      21 augustus 2011 om 21:56

      @lincoln: Voor zo’n rijdend moorkopje is 60pk inderdaad meer dan genoeg.

      C1/Aygo/107 allemaal glimlach-karretjes. Zie ik de VW nog niet zo snel doen. Die moet “volwassen” aanvoelen, en gedegen, zeggen de marketingboys.

      Saai dus.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        21 augustus 2011 om 22:11

        @bozewolf:

        yep .. da,s idd een handicap waar VW aan vast zit ..

        klanten van een Panda zijn sneller vergevingsgezind ..
        die plakken zo,n knopje zelf wel effe terug ipv het garage personeel ermee lastig te vallen ..

        Login om te reageren
  47. Bhe zegt

    21 augustus 2011 om 18:15

    Volkswagen werkt samen met Suzuki (laatste laag pitje) waar ik benieuwd naar ben is de invloed van Suzuki wat betreft de “nieuwe” driecilinder van Volkswagen.

    Login om te reageren
  48. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    21 augustus 2011 om 18:40

    Goh, snappen jullie nu allemaal de grap niet?? Ik blijf als nieuwe naam bij de Can’t get it Up! ;)

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      21 augustus 2011 om 19:38

      @Svenska_Aeroplan_AB: mensen vinden hem niet grappig

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        21 augustus 2011 om 20:10

        @Jipp: ah daar hebben we de altijd gezellige jipp weer. Ik doelde op de reacties van citrofiel en lincoln. Als je het niet snapt svp niet reageren.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          21 augustus 2011 om 21:46

          @Svenska_Aeroplan_AB:

          ik vind het de allerslechtste grap op autoblog.nl ever ..

          Login om te reageren
          • Svenska_Aeroplan_AB zegt

            21 augustus 2011 om 21:54

            @lincoln: Shut up! ;)

            Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      21 augustus 2011 om 20:14

      @Svenska_Aeroplan_AB: Ik snap het idee, maar om nou een woordspeling te maken in een zin die je niet meent is een half mislukte grap. ;)

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        21 augustus 2011 om 21:54

        @Citrofiel: hahaha, ja. maar JULLIE gingen er serieus op in!

        Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          21 augustus 2011 om 21:58

          @Svenska_Aeroplan_AB:

          Ga even wat deurwaarders te woord staan aub, daar zou je beter aan doen ….

          Login om te reageren
          • BmwMPower zegt

            22 augustus 2011 om 14:22

            @rechercheur: Moet jij niet een schietgrage bende in de buurt van Rotterdam oprollen?…

            Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North