• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Een echte hothatch: Volvo C30 met achterwielaandrijving

Auteur: chefke, gepost 6 april 2008 om 14:32 – 33 Reacties

Volvo C30 met achterwielaandrijving


De Volvo C30 is een behoorlijk kek karretje. Het enige probleem is dat het standaard model voorwielaandrijving heeft. Met achterwielaandrijving zou je er een stuk meer lol mee kunnen hebben. Gelukkig heeft een bedrijf uit Zweden een oplossing gevonden.

Het Zweedse bedrijf Skruffse heeft namelijk een C30 gestript en volledig nieuwe opgebouwd. De aandrijving ligt nu op de achterwielen en tegelijkertijd is er een bodykit gemonteerd. Ook heeft de Skruffse C30 wel hele grote velgen. Veel details zijn er niet bekend maar het ziet er indrukwekkend uit. (via Carscoop)

Volvo C30 met achterwielaandrijving
Volvo C30 met achterwielaandrijving
Volvo C30 met achterwielaandrijving
Volvo C30 met achterwielaandrijving

Meer foto’s zijn hier te zien.

Ook interessant!

  • Dit is de dikste Volvo C30 van Marktplaats
  • duurste Volvo C30
    De duurste Volvo C30 van Nederland is lekker dik
  • Volvo Concept Recharge
    Nieuwe modellen van Volvo krijgen echte namen
  • Deze Volvo XC60 is dik, maar niet té dik

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

c30, tuning, Volvo

Vorig bericht: « De crash van het jaar: met 290 km/u in de muur
Volgend bericht: Hoe rijdt dat nou, zo’n R8 V12 TDI? »

Lees Interacties

Reacties

  1. zondagsrijder zegt

    6 april 2008 om 14:38

    Volgens mij vinden die zweden het origineel gewoon een veel te hoog en veel te suf karretje. Goed dat ze een goeie poging gedaan hebben om er een échte Volvo van te maken.

    Login om te reageren
  2. tt freak zegt

    6 april 2008 om 14:44

    normaal vind ik ze niet zo.. maar deze is wel kicke

    Login om te reageren
  3. FiXeR zegt

    6 april 2008 om 14:46

    Ik zie een hele mooie, dikke turbo daar.

    Login om te reageren
  4. desigmMnn zegt

    6 april 2008 om 14:58

    @zondagsrijder= volvo is altijd suf en hoog, geen rijdersauto.

    Login om te reageren
  5. FiXeR zegt

    6 april 2008 om 15:00

    @designMann, jij hebt zeker nooit een 850 T5R ofzo gezien? Volvo’s zijn juist gemaakt om te rijden, perfect te rijden zelfs!

    Login om te reageren
  6. Le Feber zegt

    6 april 2008 om 15:13

    @FiXeR

    Aan het rij gedrag zal het niet liggen, volvo’s rijden zeer goed, maar het design vinden veel mensen saai, duf en inzichtloos.

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    6 april 2008 om 15:13

    Is dit niet gewoon een C30 body op een bestaand race-chassis? Basis voor een rallycross auto of zo of een sillouet racer of zo.

    Login om te reageren
  8. ZeRoo zegt

    6 april 2008 om 15:14

    Als ze die achterkant iets minder retro hadden gestyled werd een c30 denk ik veeeel meer verkocht!

    RWD altijd leuk!

    Login om te reageren
  9. pelezinho zegt

    6 april 2008 om 15:15

    geef me maar een 1 serie

    Login om te reageren
  10. GeoBem007 zegt

    6 april 2008 om 15:22

    Ziet er geen auto uit voor op srtaat, maar voor op een of ander circuit.. Spijtig!

    Wel iets te grote velgen :P

    Login om te reageren
  11. Romano zegt

    6 april 2008 om 15:25

    Huh?? zo kan je toch niet sturen\, die wielen zijn te groot voor die wielkasten

    Login om te reageren
  12. RenJie zegt

    6 april 2008 om 15:33

    als je een 1 serie koopt heb je het probleem niet :P

    Login om te reageren
  13. yannick zegt

    6 april 2008 om 15:34

    jeuhj noggis nen topic van mij :-)

    Login om te reageren
  14. SimonMc zegt

    6 april 2008 om 15:36

    @RenJie: klopt, maar niet iedereen valt op het hangbuik-zwijn uiterlijk van de 1-serie.

    Deze C30 ziet er in ieder geval véél gelikter uit.

    Login om te reageren
  15. bozewolf zegt

    6 april 2008 om 15:45

    Ziet er best koel uit. Lekker leeggestript ook. Zal wel gaan als de gesmeerde bliksem.

    Die turbocharger btw. Jezus, ding is net ’n meloen. Amai, dat zijn geen grappen meer, hé!

    Login om te reageren
  16. Rick dos zegt

    6 april 2008 om 15:51

    Het kan aan mij liggen, maar dit ziet er meer uit als een raceauto dan een auto die we ooit op straat zullen zien….waar dan ook….

    Login om te reageren
  17. yannick zegt

    6 april 2008 om 16:09

    Rick, de straat jom das nen jungle! daar geld maar 1ne wet,
    Die van de sterkste!

    sorry voor deze uitspatting :-p

    Login om te reageren
  18. Rick dos zegt

    6 april 2008 om 16:12

    Yannick, ik weet het! Daarom staat mijn Leopard tank van het Nederlands leger in de bestelling!

    I’ll show thém who is boss! :P

    Login om te reageren
  19. MATSS zegt

    6 april 2008 om 16:14

    kdenk dat er n airride systeem in zit op de voorlaatste foto ziej die KW pulln en dat ie zo hoger kan staan en tenminste draain

    Login om te reageren
  20. C30CDIAMG zegt

    6 april 2008 om 16:24

    Wat is eigenlijk de reden waarom het kleine en veel uit het midden segment met voorwiel aandrijving geleverd wordt…? Als ik het zo in mijn gedachten na ga, dan lijkt het mij makkelijker om achterwiel aandrijving te maken dan voor…?

    Bovendien vind ik persoonlijker dat achterwiel aandrijving toch wel ietsje fijner rijdt dan voor..

    Who know’s?

    Login om te reageren
  21. Tinos zegt

    6 april 2008 om 16:51

    Voorwielaandrijving geeft een veiliger weggedrag (voor de meeste bestuurders dan), sneller onderstuur dan overstuur.
    Volgens mij is nog een reden dat het simpeler te bouwen is, bodemplaten kan je makkelijk voor meer modellen gebruiken. En het maakt auto’s iets ruimer.

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    6 april 2008 om 17:02

    @RR V8 (BMW M335D TOURING): eigenlijk is het heel simpel…. door aandrijfas en andere zaken is de ruimte in een achterwielaangedreven auto veel minder efficiënt benut dan bij een voorwielaandrijver.

    Bij Fwd zitten motor versnellingsbak, aandrijfassen allemaal onder de neus van de auto… dat zorgt voor meer ruimte achterin de auto. Dus een grotere kofferbak, meer ruimte voor de tank en dus hoeft de achterbank niet naar voren en is er achterin meer ruimte om fatsoenlijk te zitten….

    Login om te reageren
  23. bozewolf zegt

    6 april 2008 om 17:05

    Aye, tis ruimte en efficiente (hoe je je ruimte benut). Je hoeft je aandrijflijn en bak niet naar achteren te halen.

    Login om te reageren
  24. lincoln zegt

    6 april 2008 om 17:12

    @RR V8 .. efficienter bouwen , economischer rijden en in zweden wil nog wel eens sneeuw vallen en dan is achterwiel aandrijving waardeloos ..

    voorwiel aandrijving is in alle opzichten beter ..

    Login om te reageren
  25. carsofcoolhaven.nl zegt

    6 april 2008 om 17:55

    Kolere… dat zijn geen banden meer, dat is een elastiekje om een velg… Deze auto zal wel doorrijden waarschijnlijk, maar dat hele kale om te racen, ik kan er niet echt warm van worden

    Login om te reageren
  26. SimonMc zegt

    6 april 2008 om 19:29

    @lincoln: in bijna alle opzichten dan, waar achterwiel aandrijving waardeloos is in sneeuw, is voorwielaandrijving waardeloos wanneer je 250 pk + op de baan wilt zetten… ( uiteraard met een paar uitzonderingen ).

    Login om te reageren
  27. lincoln zegt

    6 april 2008 om 19:38

    @SimonMc .. maarrrr het is in alle gevallen inefficient .. alles kost meer energie met achterwiel aandrijving ..

    toch zweer ik erbij ..

    Login om te reageren
  28. Willy1 zegt

    6 april 2008 om 19:42

    Idd als ze lek zijn dan kun je waarschijnlijk gewoon doorrijden…

    Login om te reageren
  29. Fova' zegt

    6 april 2008 om 22:34

    Een stuur is ook wel handig

    Login om te reageren
  30. C30CDIAMG zegt

    7 april 2008 om 00:52

    Tkx, ik begrijp het!

    Login om te reageren
  31. gijs zegt

    13 april 2008 om 10:12

    tsja de volvo 850 is niet voor niks uitgeroepen toen der tijd voor mooste stationwagen.

    wat nou inzichtloos?

    zwevend dashboard?

    wat nou inzichtloos?

    Login om te reageren
  32. Lovesmyvolvoc30 zegt

    31 mei 2008 om 20:54

    Zondagsrijder,

    ik vind het echt bullshit wat je zegt over Volvo!
    Een Volvo rijdt namelijk als een vorst.
    er is geen auto beter dan een volvo.!!

    Gr.

    Login om te reageren
  33. yellowfellow zegt

    25 juni 2009 om 14:57

    @lincoln
    in de sneeuw heb je wel veeeel meer tractie met een achterwielaangedreven volvo
    lang geleden met de volvo 940 (Rwd) naar oostenrijk gaan skien. makkelijk met zomerbanden. (en voorzichtig rijden natuurlijk) Nu met de v70 (Fwd) moeten we winterbanden installeren om naar oostenrijk te gaan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North