• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volvo introduceert nóg goedkopere XC40

Auteur: willeme, gepost 9 januari 2020 om 15:58 – 31 Reacties

Niet dat het een budget-bakkie was, maar nu heb je ‘m voor nog minder. De grote vraag is natuurlijk: hoe dan?

De Volvo XC40 is een groot succes voor Volvo. Afgelopen jaar wisten de Zweden er bijna 4.500 stuks van te verkopen. 2019 was het eerste volledige jaar, in 2018 waren het er alsnog dik 2.800. Niet verkeerd voor een luxemerk.

Zoals wel vaker introduceert een merk in de loop der tijd telkens meer varianten en uitrustingsniveau’s. In dit geval wat goedkopere modellen. Volvo komt namelijk met een nieuwe instapper op basis van de XC40, de XC40 T2 Momentum Core, waarbij T2 staat voor de motor en momentum Core voor het luxeniveau.

De T2 heeft een 1.5 driecilinder met turbo onder de bolle kap. Deze levert in het meest gunstige geval 129 pk. Deze is leverbaar van 37.995 euro als Momentum Core. De gewone Momentum kost 39.495 euro. Een automaat is 2.000 euro duurder. Voor het referentiekader, een T3 Momentum (met 163 pk) kost 41.995 euro.

Concurrenten Volvo XC40 T2

Het is een beetje lastig om te bepalen welke auto’s nu concurrenten zijn. sommige auto’s zitten er net tussen. Zo is de Audi Q3 net iets duurder met een vanafprijs van 48.640 euro, maar de Q2 is weer een stuk kleiner (en goedkoper). De nieuwe Mercedes-Benz GLA komt binnenkort op de markt. Blijven er nog twee over:

BMW X1 sDrive18i

Deze uitvoering moet de merkpurist aanspreken. Deze X1 sDrive18i is de instapper van de BMW X-range. Net als de Volvo heb je een 1.5 driecilinder met turbo, in dit geval met 140 pk (bij 4.600 toeren) en 220 Nm, dat al beschikbaar is vanaf 1.480 toeren. In de meest basale uitvoering betaal je daar 44.671 euro voor.

Lexus UX250h (MZAH10)

Ha, die hadden jullie niet verwacht. Ondergetekend ook niet direct, om eerlijk te zijn. De Lexus UX is de compacte crossover van Lexus. Net als de BMW en Volvo mikt de auto meer op het premium segment. Van zijn ruimte moet ‘ie het niet hebben. De techniek is wel wezenlijk anders. De Lexus heeft natuurijk een hybride aandrfijlijn. De motor, een 2.0 Atkinson viercilinder, is gekoppeld aan een elektromotor (in totaal 184 pk) én standaard voorzien van een automaat. De meest standaard uitvoering staat in de prijslijsten voor 44.495.

Ook interessant!

  • Zo stoer zag je de Volvo XC40 nog niet eerder
  • Volvo XC40 Recharge Twin vs Recharge T5
    Volvo XC40 Recharge Twin vs Recharge T5: elektrisch vs PHEV
  • Volvo C40 Recharge vs. XC40 Recharge: de verschillen
  • Video: politieachtervolging BMW X1 gaat door tuinen
    Video: politieachtervolging BMW X1 gaat door tuinen

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Lexus, t2, ux, Volvo, x1, xc40

Vorig bericht: « Autoblog @ Autosalon Brussel 2020 – Deel 1
Volgend bericht: Eindelijk kun je de Model 3 afmaken »

Lees Interacties

Reacties

  1. grasvreter zegt

    9 januari 2020 om 16:00

    Die lexus heeft denk ik hetzelfde blok als de nieuwe corrola station. Heeft mijn schoonvader laatst in gereden, was er zeker over te spreken.

    Login om te reageren
  2. trasimo zegt

    9 januari 2020 om 16:07

    Ik vind de Volvo een stuk een frisser ogen dan de concurrentie; een lekker eigenwijs ontwerp en altijd leuk om te zien rijden. In dat segment zou het zeker m’n keuze zijn.

    Login om te reageren
    • amersfoorter zegt

      9 januari 2020 om 18:49

      @trasimo: de Lexus is pas lekker eigenwijs ogend.

      Login om te reageren
  3. Dutchcarwizard zegt

    9 januari 2020 om 16:16

    Altijd de Lexus. Een 1.5 driepitter in deze prijsklasse pas ik voor.

    Login om te reageren
    • gandini zegt

      9 januari 2020 om 17:07

      Ik moet nog wennen aan de neus, maaruh past de nieuwe Kuga niet mooi in dit rijtje?
      Net iets minder premium, maar wel een 2.5 phev met 225 pk voor dezelfde prijs.

      Login om te reageren
    • gandini zegt

      9 januari 2020 om 17:09

      @baidu: Sorry baidu, ik ben duidelijk niet wakker…
      Behalve op het plusje heb ik blijkbaar ook op “antwoord” geklikt…

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 januari 2020 om 17:45

      @baidu: dat het een driecilinder is merkt alleen de monteur die het onderhoud doet natuurlijk. De berijder van dit soort wagens kijkt nooit zelf onder kap en tijdens het rijden merk je het toch al wat langer niet meer hoeveel cilinders een motor nou precies heeft.

      Login om te reageren
      • Dutchcarwizard zegt

        9 januari 2020 om 18:05

        @mashell: Ik merk het wel.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          9 januari 2020 om 18:32

          @baidu: ik eigenlijk ook wel. De driecilinder in mijn BMW gromt een beetje bij het optrekken en loopt daarna juist mooi stil en rond. Net wat meer karakter dan een viercilinder.

          Login om te reageren
        • pa045 zegt

          9 januari 2020 om 18:42

          @baidu: dan geef je iets meer uit voor een t4. Problem solved.

          Login om te reageren
          • Dutchcarwizard zegt

            9 januari 2020 om 19:14

            @pa045: Ik zou voor de Lexus gaan.

            Login om te reageren
            • pa045 zegt

              9 januari 2020 om 20:46

              @baidu: want.. geen 3 cilinder. Was jouw argument.

              Login om te reageren
      • dnadave zegt

        9 januari 2020 om 20:24

        @mashell: een 2 cilinder fiat , een driecilinder , 4 of 6 of 8 cilinder….je hoort en voelt écht wrl het verschil als je er feeling voor hebt. Die 2 en 3 cil sowieso!

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          10 januari 2020 om 13:03

          @dnadave: maar door balansassen, steeds nauwkeurigere injectie, steeds betere geluidsisolatie, turbo’s e.d. zijn de verschillen de laatste jaren steeds kleiner en inmiddels nagenoeg onmerkbaar geworden.

          Login om te reageren
  4. bernoulli zegt

    9 januari 2020 om 16:42

    38K voor een kale driecilinder Tonkamobiel. Manmanman.

    Login om te reageren
    • tortuga zegt

      9 januari 2020 om 19:55

      @bernoulli: dacht het zelfde dan maar die Lexus AUB

      Login om te reageren
    • enjoypunani zegt

      11 januari 2020 om 01:12

      @bernoulli: Rob Geus, is that you?

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    9 januari 2020 om 17:00

    Wel een hele boel geld voor een net niet V40.

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      9 januari 2020 om 22:15

      @dutchdriftking: Gezien het feit dat er geen nieuwe V40 komt is het niet net niet, maar eigenlijk een grotere V40. Of zeg ik nu wat geks? :\

      Login om te reageren
  6. cpp1 zegt

    9 januari 2020 om 17:49

    Welke gestoorde idioot gaat dit nou betalen? Ik heb deze week uit duitsland een volle X1 Xdrive uit 2014 met 57.000km voor mijn pa gekocht voor nog geen 15K. Gewoon een 4 cilinder met 4 wiel aandrijving ook noKomt dan 2200 bpm bij…rij je voor nog geen 17K een zo goed als nieuwe auto met een top uitstraling.

    Login om te reageren
    • pa045 zegt

      9 januari 2020 om 18:45

      @cpp1: een 6 jaar oude auto is niet net nieuw. En als niemand nu een nieuwe x3/ xc40 of whatever kopen, zal jij ze niet over 6 jaar kunnen uithalen. Dus.. wat is je punt?

      Login om te reageren
    • Loek zegt

      9 januari 2020 om 18:49

      @cpp1: iemand moet hem nieuw kopen, zodat een Duitser hem over zes jaar met 57.000 km op de teller kan importeren voor zijn pa.

      Login om te reageren
    • freezzr zegt

      9 januari 2020 om 23:12

      @cpp1: met teruggedraaide teller ook?

      Login om te reageren
      • p3r0x zegt

        10 januari 2020 om 12:07

        @freezzr: vergeet het schadeverleden niet. Vaak ook een reden waarom een auto in Duitsland interessant is om te exporteren.

        Login om te reageren
  7. johnhert zegt

    9 januari 2020 om 18:17

    Dan maar een X1 of Lexus, vanaf de achterdeuren is de xc40 wel zo’n gedrocht om te zien…

    Login om te reageren
  8. zeevink zegt

    9 januari 2020 om 18:55

    Wij hebben sinds een paar weken een nieuwe XC40 T4 R Design. We hadden een V60 hiervoor. Kan zeggen dat de XC40 echt een heerlijke wagen is die veel ruimte bied en daarnaast meer dan prima rij eigenschappen heeft. Aanrader!

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      9 januari 2020 om 19:10

      @zeevink: ruimte, rijeigenschappen en interieur zijn ook dikke prima.

      Maar het oog wil ook wat.

      Login om te reageren
  9. tourannetje zegt

    9 januari 2020 om 20:03

    Volgens mij is de RAV4 toch de betere Tonka mobiel voor minder. Toegegeven de Volvo is een tikje verantwoorder qua design.

    Login om te reageren
  10. bleermoel zegt

    11 januari 2020 om 13:34

    129 pk voor zo een auto is veel te weinig
    Ok, voor door de week best te doen, maar kom er met enige belading niet mee in de alpen o.i.d want dan heb je weinig aan deze auto.
    Ik snap niet dat fabrikanten dat zelf niet snappen en zo iets op de markt brengen.
    Inruilen van zo’n auto wordt echt een probleem strak, de meeste dealers zitten hier niet op te wachten.

    Login om te reageren
  11. driftkicker zegt

    31 januari 2020 om 21:00

    Ik heb een testrit gemaakt met de T3 163pk en zelfs dat was nog te weinig. Tenminste als je er een sportieve rijstijl op na houdt. Voor je vrouw om de kinderen naar school te brengen is het meer dan genoeg.

    Login om te reageren
  12. driftkicker zegt

    31 januari 2020 om 21:02

    In elke review wordt de XC40 geprezen om z’n strakke uiterlijk. Ik vind het een hele knappe stoere wagen. Smaken verschillen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North