• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volvo S60: alle specs & info (gadgets)

Auteur: CasperH, gepost 9 februari 2010 om 10:01 – 68 Reacties

Volvo S60 2010
In Frankfurt werd ik redelijk verliefd op de S60 concept -die overigens ook al in Genève stond- en inmiddels weten we al lang hoe de uiteindelijke S60 eruit komt te zien. Lang niet zo spectaculair, maar het belooft desondanks best een fraaie auto te worden, zeker niet getekend door een blinde. Volvo heeft zojuist wat nieuwe informatie omtrent deze auto gepubliceerd.

De spannendste uitvoering wordt de standaard vierwiel aangedreven T6. Een geblazen 3 liter benzinemotor met 304 pk en 440 Nm die de sprint naar de honderd in 6,5 seconden mogelijk moet maken, alsmede een topsnelheid van 250 kilometer per uur. Ook komt er een een nieuwe direct ingespoten tweeliter benzinemotor, de 2.0T, goed voor 203 pk, 300 Nm en een sprint naar honderd in 7,7 of 8,2 seconden, dat ligt eraan of je de handgeschakelde of de automaat wil. De topsnelheid van de 2.0T ligt op respectievelijk 235 of 230 kilometer per uur. Er komt ook nog een T5 in de vorm van een twee liter met 240 pk en 320 Nm. Ook komt er een 1.6 GTDI met 180 en 150 pk. Deze heten respectievelijk T4 en T3 en hebben beiden een koppel van 240 Nm.

Diesels komen er ook. Zo is er een 2.4 liter vijfcilinder turbodiesel, de D5. Deze heeft twee turbo’s en beschikt over 205 pk en 420 Nm. Nul naar 100 gaat in 7,8 seconden in zowel de automaat als de handgeschakelde versie, maar de topsnelheid verschilt wel. De automaat stopt bij 230 kilometer per uur terwijl je met de handbak nog 5 kilometer meer in datzelfde uur kunt afleggen. Voor de tragere (of minder rijke) dieselaars is er de nieuwe 2.0 D3, die in essentie hetzelfde is als de huidige 2.4D, maar dan iets kleiner om het brandstofverbruik te optimaliseren. Ook is er nog de DRIVe 1.6 diesel. Deze stoot slechts 115 g/km CO2 uit en levert daarbij 115 pk en 270 Nm koppel. Een overzicht van alle motoren:

Motorengamma bij de productiestart
Benzine
T6: 3,0 liter, 6 cilinder in lijn, 304 pk, 440 Nm
2.0T: 2,0 liter, 4 cilinder in lijn, 203 pk, 300 Nm

Diesel
D5: 2,4 liter, 5 cilinder in lijn, 205 pk, 420 Nm
D3: 2,0 liter, 5 cilinder in lijn, 160 pk, 400 Nm

Motoren die in de komende vijf jaar volgen
Benzine
T5: 2,0 liter, 4 cilinder in lijn, 240 pk, 320 Nm
T4: 1,6 liter, 4 cilinder in lijn, 180 pk, 240 Nm
T3: 1,6 liter, 4 cilinder in lijn, 150 pk, 240 Nm

Diesel
1.6 D DRIVe: 1,6 liter, 4 cilinder in lijn, 115 pk, 270 Nm

Gadgets zijn er ook. Zo heeft de S60 “Pedestrian Detection met Full Auto Brake” aan boord. Dit systeem zorgt ervoor dat je tot en met 35 kilometer per uur gered kan worden van een aanrijding met een voetganger. Rij je harder, dan wordt de focus verlegt naar het beperken van de impact. Ook belooft men bij Volvo dat er voor je geremd gaat worden als je te hard richting een paaltje of medeweggebruiker gaat.

Tevens wordt de S60 uitgerust met een infotainmentsysteem waarbij alle functies vanaf het stuur beschikbaar zijn. Tevens beschikt de S60 optioneel over een “Premium Sound” systeem met 5×150 watt vermogen en Dolby Pro Logic II Surround MultEQ technologie. Iets wat vooralsnog bijna vrijwel alleen maar voor in de thuisbioscoop te krijgen was.

Volvo wil 90.000 S60’s per jaar gaan verkopen. Het eerste jaar denkt men in Nederland 1500 S60’s te kunnen slijten. Zowel de benzine als dieselversies worden beschikbaar voor minder dan 36.000 euro in Nederland.

Ook interessant!

  • Dit is de lekkerste Volvo S60 van Marktplaats
  • Hoeveel miljard is Volvo waard?
  • Mijn Auto: Volvo S60 T5 (374 pk) van Matthijs
    Mijn Auto: Volvo S60 T5 (374 pk) van Matthijs
  • Volvo C40 Recharge rijtest
    Volvo C40 Recharge rijtest

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2010, s60, Volvo

Vorig bericht: « It’s official! Prius III krijgt ABS software update
Volgend bericht: Video: Historie van de Porsche 911 Turbo S »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jaapie zegt

    9 februari 2010 om 10:01

    Lelijk die foto van opzij!

    Login om te reageren
  2. Timmie zegt

    9 februari 2010 om 10:05

    Amai, duurt het een halve seconde langer met de automaat!?!

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      9 februari 2010 om 10:08

      @Timmie: in de 2.0T wel ja.

      Login om te reageren
  3. 190d zegt

    9 februari 2010 om 10:06

    mooie wagen, al denk ik niet dat we hem veel in die kleur gaan zien

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    9 februari 2010 om 10:08

    typisch Ford ..

    gewoon doorgaan met ontwikkelen tijdens een verkoop-proces ..

    Login om te reageren
  5. 190d zegt

    9 februari 2010 om 10:08

    @ timmy: die automaat van volvo is echt traag, ik had gehoopt dat ze in deze S60 alleen de powershift hadden gebruikt

    Login om te reageren
  6. Shenkie zegt

    9 februari 2010 om 10:09

    Normaal gesproken vind ik Volvo’s mooi, vooral het hoekige design spreekt me aan, deze kan ik echter (nog) niet mooi vinden. Met name de grille en de lampen vallen me tegen.

    Login om te reageren
  7. Sorcerer zegt

    9 februari 2010 om 10:23

    Hmm, de auto is wel mooi… maar de motoriseringen?

    De T6-motor doet traag aan en klinkt niet echt mooi. Ik zou zelfs willen beweren dat de 5-cilinder diesel mooier klinkt, maar dan zou ik het nog een keer moeten horen…

    Anyway, ik mis een dikke 5-cilinder benzine! :( Zou niet weten waarom je in deze auto een andere motor dan de D5 zou nemen (tenzij je weinig rijdt).

    Login om te reageren
  8. Sorcerer zegt

    9 februari 2010 om 10:26

    Trouwens, dat pakket met die zilverkleurige versiering aan de onderkant, is dat de R-design meuk? Ziet er wel leuk uit! Zwaar overpriced waarschijnlijk, maar leuk…

    Login om te reageren
  9. Sorcerer zegt

    9 februari 2010 om 10:29

    Oh, wel nog een correctie (sorry voor de stortvloed aan posts, moeten jullie maar een edit-functie inbouwen :)) … ik heb alleen in de vorige T6 gereden, dus die met 286 pk, in de XC60 (die, inderdaad, iets zwaarder is). Maar tenzij de nieuwe veel beter is: nee…

    Zo snel issie ook niet trouwens: 6,5 sec naar de 100 waar m’n huidige R daar maar 5,7 voor nodig heeft (mits je superplus tankt ;)) … maar dat zal wel door die prutsautomaat van ze komen, die overigens ook het verbruik met ~1L/100km doet stijgen.

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      9 februari 2010 om 10:37

      @Sorcerer: deze T6 is iets sneller en wordt uitgerust met de tweede generatie Geartronic, die sneller schakelt dan de vorige versie.

      Login om te reageren
  10. Peter zegt

    9 februari 2010 om 10:34

    Foutje in de tekst: De D5 is volgens de tabel geen 2.0, maar een 2.4 :)
    -edit: thanks, artikel is aangepast-

    Login om te reageren
  11. Peter zegt

    9 februari 2010 om 10:36

    Overigens jammer dat de benzine 5-pitters verdwijnen. Ik weet het, ze zijn niet meer van deze tijd, maar de 5-cilinder turbo motor is toch een machtig mooi blok. Een T5 met een 4-pittertje.. tja… dat hoort toch niet, vind ik.

    Login om te reageren
  12. Sukijaki zegt

    9 februari 2010 om 10:38

    Nou ik moet wel zeggen dat die Chinezen op de goede weg zijn met het ontwerpen van auto’s. Prachtige wagen!

    Login om te reageren
  13. Something zegt

    9 februari 2010 om 10:39

    Volvo had de concept model uit moeten produceren :( nu ziet ie er gewoon saai uit.
    Het is zo jammer dat met elk merk dat auto’s produceert de concept versie uiteindelijk verpest en wijzigt naar een saaie versie -_- zucht

    Login om te reageren
  14. kowalsk zegt

    9 februari 2010 om 10:39

    Lelijke lampen voor en achter… Jammer want de concept was zó gaaf!

    Login om te reageren
  15. Svenska Aeroplan AB zegt

    9 februari 2010 om 10:44

    Die automaten van Volvo blijven jammerlijk slecht…
    Qua design weet ik het nog niet!
    Moet hem even in het echt zien. Achterkant vind ik wel mooi, maar vind het totaalplaatje niet zo ‘strak’. Vind hem eigenlijk niet zo Scandinavisch vormgegeven eigenlijk! Jammer…

    Login om te reageren
  16. Svenska Aeroplan AB zegt

    9 februari 2010 om 10:46

    @ Something: en waarom zou dat zijn? omdat een productie-auto aan 62757689124750 Europese eisen moet voldoen voor dat hij in productie kan, en omdat de accountants en technici ook een vinger in de pap hebben, niet ALLEEN de designers…

    Daarnaast denk ik dat dan de afzet markt veeeeel kleiner zou zijn.

    Login om te reageren
  17. TJR zegt

    9 februari 2010 om 10:46

    Ik vind ’t jammer van die type aanduidingen.. D3, net of je met een 3-cilinder rijdt..

    En moet zeggen dat het design me ook niet helemaal aanstaat, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

    Login om te reageren
  18. Bert zegt

    9 februari 2010 om 10:46

    Het heeft wel iets weg van de Opel Insignia, ook geen lelijke auto.
    Ik mis echter wel een stukje “Volvo”,
    het is allemaal mooi en netjes maar je merkt dat het allemaal zon eenheidsworst wordt.
    Dit zal vast komen door het designen voor focusgroepjes waardoor ze alle karakterestieken eruithalen denk ik.
    Hebben ze bij VAG ook zon handje van, ze ontwerpen het zo dat je het gewoon niet lelijk kan vinden maar er zit ook niet echt iets in van WOW.

    Login om te reageren
  19. Jochempie zegt

    9 februari 2010 om 10:51

    Prachtige auto! In die kleur graag, motor maakt me niet uit. Zelfs de Drive durf ik aan..

    Login om te reageren
  20. Jochempie zegt

    9 februari 2010 om 10:53

    Je hebt in de specs de 2.0 en de 2.4 omgedraaid ofzo? Want als je zegt dat de 2.0 205 pk levert en er staat 2.4 raak ik een beetje in de war!

    Login om te reageren
  21. troublesome88 zegt

    9 februari 2010 om 10:59

    Van welke hoek ik em ook bekijk, kan de voorkant maar niet mooi vinden, kwestie van smaak denk ik.. En vind beetje jammer dat Volvo niet meer dan 205pk uit een 2liter turbo haalt, een heb een 4jaar oude A4 met 2liter TFSI en daar zit ook 200pk in en 280nm..

    Login om te reageren
  22. Demis zegt

    9 februari 2010 om 11:25

    Als iedereen n beetje slim is stoppen we met het prostitueren van europa aan china.

    Login om te reageren
  23. Martijn zegt

    9 februari 2010 om 11:26

    @ troublesome88: de 2.0T is zowel in 203 als 240pk leverbaar. De T5 is namelijk ook de 2.0GTDI motor, dus aanmerkelijk meer dan de genoemde A4…

    Verder vind ik het een prachtige automobiel, genoeg vermogen, goede labels én als Volvo de belofte waarmaakt qua driveability beter dan de huidige A4. De allerbeste Volvo dus qua rij-eigenschappen!
    Graag een zwarte..

    Login om te reageren
  24. Mr. V8 zegt

    9 februari 2010 om 11:32

    Het was niks, het is niks, het blijft niks en het word niks…

    Login om te reageren
  25. Martijn zegt

    9 februari 2010 om 11:33

    @ Demis én alle andere China klagers: het wordt nu een beetje flauw hoor, kijk anders een even rond in je huis en ga eens na wat er allemaal in China wordt geproduceerd. Het zelfde is overigens van toepassing op een hoop onderdelen in je huidige auto. Gewoon accepteren dat China lagere productiekosten heeft én inmiddels top kwaliteit kan leveren.
    De combinatie Volvo en Geely gaat veel deuren openen en kansen bieden!

    Login om te reageren
  26. robbie zegt

    9 februari 2010 om 11:34

    Geen er geen foto’s van het interieur ofzo? Neem toch aan dat Volvo nu alle details wel prijs heeft gegeven…

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      9 februari 2010 om 12:21

      @robbie: http://www.autojunk.nl/2010/02/volvo-s60-interieur

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        9 februari 2010 om 12:29

        @autoblogger: ook de Volvo mediasite zie ik 70+ foto’s (interieur, exterieur, etc), toch iets beter dan 15 foto’s van alleen de buitenkant ;)

        Login om te reageren
        • Ahura zegt

          9 februari 2010 om 12:35

          @robbie: kunnen dat soort dingen niet intern worden besproken? Beetje onprofessioneel zo :S OT: op zich wel mooie auto. Maar moet ik wel echt eerst in het echt zien. Trouwens een automaat dat 0,5 sec slomer is is toch niet raar??

          Login om te reageren
  27. SpeedfreakR zegt

    9 februari 2010 om 11:40

    Echt zo jammer dat er geen 5 cilinder benzine motoren komen :( met of zonder turbo… mooi klinken ze zeker :D

    Login om te reageren
  28. Olivier zegt

    9 februari 2010 om 11:41

    Doordat de achterkant wat omhoog lijkt te staan(waarschijnlijk gezichtsbedrog)lijkt het achterwiel verloren te gaan in het achterscherm,alvast een dikke kont gekregen voor een cabrio versie misschien?
    Verder vind ik de voorkant indd niet erg sterk en ook niet erg Volvo.

    Zonde dat de 5 cilinders verdwijnen(richting Ford…)

    De automaten bij Volvo zijn altijd waardeloos geweest,trager dan traag,helaas heeft Ford dat nog steeds niet willen oplossen.De bouwkwaliteit is ook heftig achteruitgegaan door alle bezuinigingen van het moederbedrijf overigens.

    Login om te reageren
  29. Stoplichtsprintertje zegt

    9 februari 2010 om 11:43

    komt er ook nog n (S60) R variant ?

    Login om te reageren
  30. Jipp zegt

    9 februari 2010 om 11:44

    ik vindt hem wel mooi, maar hij heeftr ook weer iets waardoor hij weer niet mooi is vanaf de zijkant, zn kont is te kort…!

    Login om te reageren
  31. Simpson zegt

    9 februari 2010 om 11:46

    Mooie wagen, ben alleen wel benieuwd wat er van dat mooie neusje overblijft als er een lelijke pukkel (een kentekenplaat) op komt.

    Login om te reageren
  32. RaKiM zegt

    9 februari 2010 om 11:48

    die T6 klinkt lekker 305 pk :D

    Login om te reageren
  33. Sciurida zegt

    9 februari 2010 om 12:23

    @ TJ: Ik zie zelden Volvo’s rondrijden met type aanduidingen erop, of vergis ik me?
    Wel echt een ongelofelijk gaaf kleurtje zeg! Ik zeg: gedegen concurrent van de BMW 3-serie!

    Login om te reageren
  34. CowboyHenk zegt

    9 februari 2010 om 12:24

    Die t5 mag geen t5 heten.

    Login om te reageren
  35. Ahura zegt

    9 februari 2010 om 12:49


    Afknapper :( één grote brede rooster doet me altijd aan een één oog monster denken. Bovenste gedeelte doet weer erg jaren 90 Amerikaans aan. Middenconsole blijft top maar de plaatsing van de roosters geeft het voor mij een niet erg mooi gezicht. Jammer :(

    Login om te reageren
  36. Pier zegt

    9 februari 2010 om 13:04

    Deze auto vraag natuurlijk gewoon om een vijfpitter turbo! Zonde dat die er niet komt. En zoals eerder gezegd vind ik ook dat de verschillen tussen handbak en automaat echt nog wel geoptimaliseerd moeten worden. Het is al minder geworden maar als je bedenkt dat bij Mercedes de 7G-tronic soms sneller is dan de handbak, dan ligt Volvo echt nog een stuk achter. Verder wel een mooie auto om te zien denk ik in het echt.

    Login om te reageren
  37. floryn zegt

    9 februari 2010 om 13:05

    @ Ahura

    Onprofesioneel? Noem het liever transparante bedrijfsvoering. En het laat zien hoe gemakkelijk is om te discussieren via deze site! Ik heb weer geleerd dat er een volvo media site is en nu ga ik me daar ook maar eens inschrijven. :)

    Vette auto die er van voor wel erg lief uit ziet. Ik ben wel van mening dat het voor de volvo liefhebbers nu een beetje moeilijk wordt om alle modelnamen te volgen. En dan was er vorige week een bericht dat volvo het makkelijker wil gaan maken. :s

    Erg jammer dat volvo de 5 cilinder zo laat vallen. Ik vind dat die meer eer verdient, ook in deze neiuwe modellen, ga dan liever eens wat op gewicht besparen om groen te doen.

    Login om te reageren
  38. floryn zegt

    9 februari 2010 om 13:07

    @ Pier

    Je hebt gelijk. het feit dat volvo nog steeds geen DSG-achtig systeem heeft voor alle modellen is werkelijk beschamend, naar mijn bescheiden mening. Laat ze daar mee komen ipv een 2.0 4 cilinder turbo blokje (hoe zuinig ook).

    Login om te reageren
  39. Pier zegt

    9 februari 2010 om 13:08

    Trouwens, het interier dat Ahura heeft geplaatst doet mij in de verte ergens aan denken…qua plaatsing van scherm en het rechter rooster. Doet mij denken aan dat van een Opel Vectra bouwjaar 1999-2002…..

    Login om te reageren
  40. Ahura zegt

    9 februari 2010 om 13:24

    Die chromen rand om de rooster maakt het imo ook niet echt mooier. Net een tandje te druk

    Login om te reageren
  41. Tombnolz zegt

    9 februari 2010 om 14:31

    Niet simpel, die motorcodes. En bijna gedaan met de 5-cilinders & al zeker met de 2.4-blokken. Toch wel jammer, maar ’t zal van moeten zijn.

    Login om te reageren
  42. C70T5 zegt

    9 februari 2010 om 14:39

    interieur vind ik top! maar van buiten eigenlijk niet zo. misschien moet het ontwerp wat inzinken.

    Login om te reageren
  43. Cardesigner zegt

    9 februari 2010 om 14:57

    Ik zou graag wat meer foto’s van het interieur willen zien…

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      9 februari 2010 om 15:59

      @Cardesigner: http://www.netcarshow.com/volvo/2011-s60/

      Login om te reageren
  44. Martijn zegt

    9 februari 2010 om 15:47

    Voor wat betreft de DSG lovers, vraag eens aan de vrienden van VW hoeveel problemen (lees: kosten) ze daar mee hebben. Valt niet mee om zo’n bakkie in elkaar te schroeven, zeker niet met iets meer koppel. Dan liever een conventionele automaat hoewel de geartronic van VW wel erg op comfort is afgesteld ipv sportiviteit cq. sprintjes.

    Login om te reageren
  45. BananaFlip zegt

    9 februari 2010 om 18:17

    Prachtige auto, heerlijke motoren en een heel erg netjes interieurtje. Dit is echt een goede auto.

    Login om te reageren
  46. FeRaRi zegt

    9 februari 2010 om 18:26

    nee echt niet die achterkant.

    Login om te reageren
  47. mb man zegt

    9 februari 2010 om 18:41

    Mooie wagen.Jammer dat ie niet meer met een 5 cylinder geleverd wordt.Dan maar de t6.

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      9 februari 2010 om 19:36

      @mb man: De diesels (D5 en D3) wel.

      Login om te reageren
  48. mashell zegt

    9 februari 2010 om 19:31

    Ik vind het nog wel meevallen met dat interieur. Goed, het eenoog rooster is wennen, de rest is mooi hoewel het bovenste deel een beetje aan de saaie 3 serie plastic bonk doet denken. Verder vraag ik me af wat Volvo bezielt heeft met dat roestbruin oranje. In andere kleuren (zoals dat crashtest mat geel) is dit een veel mooiere en sportievere auto. Doe mij maar een rode!

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      9 februari 2010 om 21:01

      @mashell: Ach ja, het is nou eenmaal de nieuwe trend :P

      Login om te reageren
  49. HyperTeHK zegt

    9 februari 2010 om 20:30

    Bah helemaal geen 5 cilinder benzinemotoren!
    En dan nog wel een 4 cilinder T5, zucht.

    Login om te reageren
  50. Dimglor zegt

    9 februari 2010 om 20:57

    Deze vind ik niet echt mooi.. Wel jammer… Na de c70, c30, de s40/v50, s80/v70, d xc60 en de xc90 had ik toch iets beter verwacht…..

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      9 februari 2010 om 20:59

      @Dimglor: Ehm… de C70, C30 en XC60 hebben op het moment allemaal dezelfde soort neus als deze S60. Wat vind je er lelijk aan dan?

      Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        19 februari 2010 om 09:44

        @BananaFlip: Mja ik bedoelde voor de facelift ;)
        En ik vind de xc60 qua neus hier niet echt op gelijken….
        Ik vind het er gewoon raar uitzien… grote koplampen en een beetje raar gevormd….
        Misschien dat het betert als ik hem in het echt zie ;)

        Login om te reageren
  51. Gamekiller zegt

    9 februari 2010 om 21:24

    De geheime formule om een s60 te bemachtigen:

    Neem de neus van een e-klasse, vervolgens neme men een achterkant van een laguna. Plak deze aan elkaar m.b.v. een rol ducktape i.c.m Bison superlijm. Tadaaaaaaaaa>>>>>>>>> s60

    Login om te reageren
  52. fab zegt

    9 februari 2010 om 21:47

    de voorkant lijkt gesmolten

    Login om te reageren
  53. Cees zegt

    9 februari 2010 om 22:14

    Ik ben niet echt te spreken over deze auto. Wat ik mooi vind is de achterkant en van opzij. De neus vind ik minder maar wat ik erger vind zijn de details. Hij blinkt niet uit en mooi ontworpen spiegels of de raamlijn die mooi en slim is weggewerkt. Het interieur is oke! Maar ook niet meer dan dat. De bumper en onder de neus? ik mis daar mooie vormen en afwerkingen. Deze auto staat best hoog in het segment-middelklasse. Maar kijk ik naar de concurrentie dan vind ik dat daar meer gekeken word naar mooi afwerking.

    Veder heeft deze bak een hoop toch spul aan boord m.b.t veiligheid. Dus daar scoort het weer veel punten.

    Ik geef het een 6,5 Olllleeeh!

    Hoi!

    Login om te reageren
  54. mashell zegt

    9 februari 2010 om 23:35

    Ik zag net de wat andere foto’s op de site van een wekelijks verschijnend autoblad waarvan autoblogger liever niet heeft dat je naam noemt…
    …dat deze S60 dezelfde vreselijke zwierige lijn over de flank heeft die de Audi A5 zo onharmonieus maakt. Heel, heel, heel erg jammer.
    Complimenten aan Caspar, dat hij die schokkende foto’s uit de autoblog gallery heeft gehouden.

    Login om te reageren
  55. super458 zegt

    10 februari 2010 om 12:42

    Meer foto’s: http://www.autoweek.nl/specials.php?id=458

    Login om te reageren
  56. Cantago zegt

    12 februari 2010 om 22:48

    En toch vind ik dat hij er super uitziet:D Vind de Volvo’s van de laatste tijd hoe dan ook mooier dan eerdere types.

    Login om te reageren
  57. CSL zegt

    18 februari 2010 om 13:35

    Het Imperial College London coördineert het onderzoek naar de koolstofcomposiet-accu’s en werkt samen met negen onderzoekslabs, die zich bevinden in Zweden, Duitsland, Griekenland en het Verenigd Koninkrijk. De Europese

    Commissie heeft 3,4 miljoen euro voor het onderzoek beschikbaar gesteld en autobouwer Volvo zou overwegen de accu in een prototype-auto in te bouwen. Na afloop van de looptijd van de subsidie, die drie jaar bedraagt, zouden elektrische auto’s met gebruik van de accutechniek vijftien procent lichter moeten zijn. Over vijf of zes jaar zou het accumateriaal in het plaatwerk van auto’s verwerkt moeten kunnen worden.
    bron: Tweakers.net

    Login om te reageren
  58. Gerrie zegt

    20 februari 2010 om 19:01

    Wat zal de Volvo S60 D5 ongeveer gaan kosten

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North