Volvo V50 occasion is voor stoere papa’s

Auteur: , 34 Reacties

Niet de eerste auto waar je aan denkt bij tuning.

De Volvo V50 is één van de meest populaire Volvo’s in ons land. Je ziet ze overal. Als opvolger van de ‘originele’ V40 was het dé auto voor, meestal gezinnen, die een compacte Volvo willen rijden. Het is verder een prima auto, maar verder is het niet een hele sexy auto. Gewoon een degelijke Volvo-estate. Om even terug te komen op het aantal V50’s wat er in Nederland rondrijdt: je moet goed zoeken om een getuned exemplaar te vinden.

Zoek echter niet langer! Dit exemplaar van de V50 dook op. De recent geïmporteerde familiebak is uitgevoerd in het zwart met even zwarte achterramen. Plus een R-Design pakket, wat voor deze ene keer geoorloofd is omdat de T5-motor voorin ligt: met 230 pk is het namelijk bepaald geen slak. Ook het interieur ziet er allemaal prima uit, met de half-crèmekleurige stoelen. Als laatste positieve dingetje: de kilometerstand van 113.295 km valt reuze mee.

V50

Voordat u denkt dat wij gewoon een zeer degelijke familiebak aankaarten: bij het exterieur gaat het mis. De vorige eigenaar wilde de V50 toch voorzien van de nodige visuele aanpassingen, waaronder extreem grote velgen. Ook werden de dakrails eraf gehaald waardoor je skibox er niet meer op kan en is de auto verlaagd. Om wederom een oud cliché erbij te pakken: het moet je ding zijn.

Voor vijf tot achtduizend euro zou je dan denken: goh, dan koop ik wel een setje originele R-Design wielen: het ding kost 14.950 euro. Je mag dan wel alle boekjes erbij krijgen: da’s een flink bedrag. Om er toch een positief einde aan te geven: de auto ziet er redelijk goed uit. Niet perse 15-ruggen-goed, maar goed. Koop dan!



34 reacties

Alleen de velgen zijn niet origineel.

Verder een fijne auto om in rond te rijden. Althans de T5 AWD die ik in bezit heb. AWD vind ik persoonlijk een hele fijne toevoeging. Mijn V70 2.5T heeft t niet en is een wereld van verschil
@vincentmiata: Ik ben ook zeer tevreden, erg fijne metgezel. De mijne heeft een sportonderstel, ligt ook nog eens als een blok op de weg.
@vincentmiata: awd + t5 is een gouden combinatie
Het lijkt nu net een opa met Nike Air Maxjes. Opvallend, maar nehhh..
Voor stoere sjonnie papa’s.
@rikus: nah, die willen geen Volvo. Voor wie dan wel? Werkelijk geen idee…
@potver7: Van die papa’s die willen appen achter het stuur met 142 km/u op een N-weg terwijl een peuter ernaast zit zonder gordel om, in een relatief veilige auto. Daar is ie voor..
@rikus: laten we ’t niet hopen…
@hotze: het komt helaas vaker voor dan je denkt.

On topic: die velgen zijn écht spuuglelijk. Het rijcomfort zal navenant slecht zijn.
Ben aan het kijken naar een opvolger voor mijn alfa 159. Zit meer te kijken naar een Ford Focus dan naar deze eerlijk gezegd. Helaas is mijn budget ook niet toereikend voor deze auto. Verbouwing van het huis gaat voor
@rammillius: Heb zelf een Focus station van 2009 en die deelt onderhuids veel met de V50!
@rammillius: zoals hierboven staat, maar ik hou er rekening mee dat je voor het nieuwere model kijkt? De mk2 heb ik ook, fijne auto, maar aandrijflijn is inmiddels te veel verouderd. 5 bak, hoge toeren op snelweg… Ik zou een generatie later met de EcoBoost pakken of zo’n V50 T5 :)
@rammillius: Seat Leon ST pakken!
Nette gezinswagen op die gruwelijk foute velgen na. Het lijkt mij alleen niet dat iemand hier 15k voor betaald..
Precies deze velgen heeft een malloot in mijn dorp op z’n 991 Carrera gemonteerd. Als ZOMERwielen nog wel. Wat de F.
@Jochempie: ik wist niet dat wij uit hetzelfde dorp komen. Leuk!
@henk123456: Waar ik woon kom ik niet vandaan :) Maar leuk ja!
Over smaak valt te twisten, maar ik snap écht niet dat er mensen zijn die dit soort velgen mooi vinden.
Heeft nog wel hoog opa gehalte qua interieur, incl luie opa automaat.
En het zal ook nog steeds sturen als een opa sloep want het blijft een vulvo
Op zich een nette auto, maar die velgen zijn niet mijn ding. Lijkt ook wel of de linker mistlamp ontbreekt. Beetje raar.
Ook jammer van de Geartronic. Fijne volautomaat, maar haalt erg veel snelheid uit de auto. Dan kan je volgens mij echt beter de handbak hebben.
@joost1990_2: Valt wel mee hoor. Schakeld fijner en zachter dan die nieuwere powershift’s en zelfs met de 4 traps koppel omvormer heb ik de 262 op de GPS gehaald dus dat door slippen op hoge snelheden en daar door snelheid verlies is volgensmij een broodje aap verhaal.
@kennone: beste vriend, ik heb zo’n zelfde 850Rals jij gereden, net als de veel gebruikte Geartronics, zowel 5 als 6-versnellingen. (AW55en de TF80) Met alle respect, de TF80 in m’n V70R is echt in geen enkel opzicht te vergelijken met de automaat uit je 850…
@volvo-s60-adept: het zal niet helemaal het zelfde zijn maar qua karakter vind ik ze toch veel op elkaar lijken vandaar mijn verklaring. Hebben ook een S80 T6 286pk gehad en die heeft volgensmij ook de TF80 (SC) als iknme niet vergis. Die liep ook met veel geduld de teller er uit.
Spuuglelijke velgen. Ghettoglas. Volvo met een identiteitscrisis.
Gezinsbak? Voor kinderen zonder benen dan.
Volvo Thetys schoenen er onder en hij is voor een V50 goed te pruimen👌🏼
Daar moeten pegasus velgen onder!

Vond ik bij mijn V50 erg fraai iig.
Reed lekker, zal wel door de ford spulletjes komen.
Helaas geen T5 awd maar een gechipte diesel. Wel erg krappe auto achterin.
Wat een knakenbak en waarom staat dit op autoblog?
@erce: euh, het is een auto. Dan mag je geen kritiek leveren heb ik vorige week geleerd.
Verneuqt!
Door de tekst op de voorpagina dacht ik dat er serieus wat aan de wagen gebeurd was, T5 met minstens 400PK, maar nee hij is alleen verlaagd en hij heeft andere wielen 🤔
Als een ouwe V70 met 300k 8k moet kosten is dit toch niet zo raar. Volvo’s zijn nou eenmaal nogal zwaar geprijsd. Schijnen ze waard te zijn…
Wat een gedrochten van velgen, dat past voor geen meter.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).