• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat klopt er niet aan Kahn’s nieuwste Defender?

Auteur: Loek, gepost 12 april 2019 om 22:01 – 43 Reacties

Afbeelding Wat klopt er niet aan Kahn’s nieuwste Defender?Afbeelding Wat klopt er niet aan Kahn’s nieuwste Defender?Afbeelding Wat klopt er niet aan Kahn’s nieuwste Defender?Afbeelding Wat klopt er niet aan Kahn’s nieuwste Defender?Afbeelding Wat klopt er niet aan Kahn’s nieuwste Defender?Afbeelding Wat klopt er niet aan Kahn’s nieuwste Defender?

Land Rover Defender
Mag dit?

Er staat een nieuwe Land Rover Defender op de planning voor 2019 of 2020. Daarmee nemen we afscheid van het oeroude concept van de robuuste offroader. Waar de G-Klasse een soort handtasje is geworden, is de Defender altijd al een serieuze auto geweest voor het onverharde pad. Toch blijkt er genoeg behoefte te zijn aan dikke(re) Defenders. Leider in veelvuldig aangepaste versies van de Britse container is Project Kahn.

Of dat je ding is, moet je allemaal zelf weten. Origineel zijn de Defenders meestal niet. Nu komt de tuner op de proppen met een vreemde Defender. Want waar de vierkante vormen blijven, zijn de proporties aangepast. De Defender Flying Huntsman 105 LongNose, zoals het project heet, heeft inderdaad een lange neus. Dat doet het nodige met het aanzicht van de auto. Er klopt helemaal niks meer van. Anders, dat is het wel.

Goed, er zit een voordeel aan dit koetswerk: er past een dikke motor in. V16 van Cadillac, kom er maar in! Project Kahn was het daar niet zo mee eens, maar die bleef wel bij GM. De welbekende LS-motor die we kennen uit onder meer de Camaro en de Corvette, ligt eveneens in de Defender LongNose. Hij meet 6,2 liter en heeft 430 pk. Meer dan genoeg voor zo’n dikkerd.

Defender LongNose

Dat zorgt wel voor een dubbel gevoel. Het grote voordeel van het LS-blok is dat het compact is. Die past eigenlijk overal wel in, we kunnen ons daarom niet voorstellen dat hij niet onder de standaard motorkap van de Defender paste. Ach, het is in ieder geval uniek. Je krijgt ook een volledig opnieuw bekleed interieur, met een bijzonder ’touchpad’ voor de automaatbediening. Het is een bijzonder project, als je hem wilt laten bouwen mag je 149.999 pond (173.670 euro) betalen, bovenop een reguliere Defender die je zelf mee moet nemen.

Ook interessant!

  • Defender
    Chelsea Truck Company geeft ons extra dikke Defender
  • Land Rover gooit waterstof in de Defender
  • Land Rover Defender 90 rijtest
  • Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden
    Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

defender, Land Rover, project-kahn, tuning, zwart

Vorig bericht: « Volvo V50 occasion is voor stoere papa’s
Volgend bericht: Kwalificatie Formule 1: Grand Prix van China 2019 »

Lees Interacties

Reacties

  1. vaakbenjetebang zegt

    12 april 2019 om 22:04

    Dat display voor de geselecteerde versnelling is zo ongelooflijk amateuristisch en knullig dat het van de weeromstuit fantastisch wordt.

    Login om te reageren
    • allesmetturbo zegt

      12 april 2019 om 22:33

      @vaakbenjetebang: wss van aliexpress

      Login om te reageren
      • mikje90 zegt

        13 april 2019 om 04:42

        @allesmetturbo: Dit alles voor slechts 173.000 euro excl auto. Ik stop nu met typen vanwege de pijn van het lachen.

        Login om te reageren
      • 991gt3rs zegt

        13 april 2019 om 17:29

        @allesmetturbo: uit een tesla roadster??

        Login om te reageren
      • joostdetaalnazi zegt

        14 april 2019 om 12:56

        @allesmetturbo: waar staat wss voor?

        Login om te reageren
        • allesmetturbo zegt

          19 april 2019 om 10:28

          @joostdetaalnazi: waarschijnlijk

          Login om te reageren
          • joostdetaalnazi zegt

            19 april 2019 om 10:43

            @allesmetturbo: Dat zou vreemd zijn aangezien er maar één S is waarschijnlijk zit.

            Login om te reageren
    • vingers zegt

      12 april 2019 om 22:41

      @vaakbenjetebang: Regelrecht uit een lift gejat.

      Login om te reageren
      • Nemus zegt

        12 april 2019 om 23:18

        @vingers: dacht net hetzelfde.

        Login om te reageren
  2. kennone zegt

    12 april 2019 om 22:13

    Die neus is bijna de helft van de auto.. bij een 5 deurs zou het beter staan gok ik

    Login om te reageren
  3. 2wheeler zegt

    12 april 2019 om 22:16

    En profil doet het met denken aan een oldschool roadster met die lange neus. Normaal wel tof, maar een roadster gevoel bij een terreinwagen lijkt me niet de bedoeling.

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      12 april 2019 om 23:06

      @2wheeler: Niet? Een roadsters en Land Rovers vormen anders een prima combinatie. Zoals bij deze (wel zorgvuldig ontworpen) long nose:
      https://silodrome.com/wp-content/uploads/2012/02/Bell-Aurens-Longnose-fotoshowImage-59ee65f0-258195.jpg

      Login om te reageren
      • sabrerator zegt

        13 april 2019 om 00:16

        @robert110:
        Die is wél gaaf!

        Login om te reageren
      • tenaci zegt

        13 april 2019 om 07:51

        @robert110: precies waar ik ook aan dacht! Wat een vet apparaat is dat!

        Login om te reageren
  4. galverink zegt

    12 april 2019 om 22:19

    Nieuwste Defender is het niet. Is begin 2014 al onthuld.

    Login om te reageren
  5. robert110 zegt

    12 april 2019 om 23:03

    Van de buitenkant ziet het er al lachwekkend uit, maar moet je voor de gein eens onder de motorkap kijken, de ruimte vanaf de luchtroosters boven op de spatborden tot aan de radiator voorin is gewoon leeg, daar zit helemaal niets. Een lekker nutteloos pruts zooitje dus.
    https://i0.wp.com/www.motoringexposure.com/wp-content/uploads/2018/07/Land-Rover-Defender-6.2-V-8-Flying-Huntsman-105-Long-Nose-11.jpg

    Login om te reageren
  6. sizedoesmatter zegt

    12 april 2019 om 23:14

    Een V16 is natuurlijk waanzinnig, maar met een beetje meer historisch besef lepel je er een ‘straight eight ford’ in.

    Login om te reageren
  7. frank2b zegt

    12 april 2019 om 23:23

    ff lekker uit je dak Khan …

    Login om te reageren
  8. ghost zegt

    12 april 2019 om 23:31

    Niet omdat het moet maar omdat het Kahn.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      13 april 2019 om 08:57

      @ghost: zo, creatieveling, biertje te veel op zeker ?

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        13 april 2019 om 09:36

        @hotze: vrijmibo he????

        Login om te reageren
        • hotze zegt

          13 april 2019 om 19:56

          @ghost: het lijkt elke dag wel vrijmi bij het spookje ?

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            13 april 2019 om 19:59

            @hotze: krijg je als je bij grote Nederlandse Bierbrouwer werkt he???

            Login om te reageren
            • hotze zegt

              14 april 2019 om 18:53

              @ghost: jaja, laat me raden, jij doet zeker de controle van het eindproduct ? Niet te veel innemen anders ga je nog slingeren met je quattro-smurf ?

              Login om te reageren
  9. Edge zegt

    13 april 2019 om 00:07

    Complete onzin natuurlijk. Zo’n LS blok is ontzettend compact. Die past ook zo wel in de neus van een Defender.

    Login om te reageren
    • emping zegt

      13 april 2019 om 09:42

      @Edge: staat ook zo in de tekst

      Login om te reageren
  10. sabrerator zegt

    13 april 2019 om 00:18

    Zou daar geen Jaguar V12 in passen?
    Dat lijkt me nou wel heel leuk. Soort Britse G 65 AMG.
    Beetje gemiste kans van Kahn.

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      13 april 2019 om 06:24

      @sabrerator: Denk niet dat zo’n antieke V12 de betrouwbaarheid van deze Defender geel goeds zal doen. Buiten dat hebben die dingen lang niet zoveel vermogen. Een Britse G65 zal het dus niet snel worden.

      Login om te reageren
      • dondeboer zegt

        13 april 2019 om 06:59

        @mopar: goed punt. blok uit een aston Martin zou qua vermogen leiden tot een concurrent voor de amg. Zeker als je die nieuwe twinturbo zou doen. Al zou ik zelf liever de atmosferische uit pak ‘m beet de DBS doen, die klinkt lekkerder.

        Login om te reageren
      • sabrerator zegt

        13 april 2019 om 17:36

        @mopar:
        Die V12 is prima. Met het juiste onderhoud. Vaak.
        Zo’n ding heeft ongeveer 300pk (nou ja, dat was de opgave ooit, dus 250 zal realistischer zijn) dus een echte concurrent zal het niet worden.

        Maar ik zou het geweldig vinden omdat het kán. Als iemand het zou doen. Een Aston V12 is veel te sterk voor zo’n antiek ding.

        Login om te reageren
  11. dracae zegt

    13 april 2019 om 01:28

    ” Het grote voordeel van het LS-blok is dat het compact is. Die past eigenlijk overal wel in, we kunnen ons daarom niet voorstellen dat hij niet onder de standaard motorkap van de Defender paste”

    Dit is wat mijn gedachte al was, voordat ik verder las. Als een langere voorkant nodig is om er een extra dikke motor in te zetten had ik het nog wel kunnen waarderen, maar zo niet.

    Dit is gewoon -ahum- bullshit.

    Login om te reageren
  12. mattr zegt

    13 april 2019 om 02:21

    Weinig nieuws aan die long nose: https://www.autoblog.nl/nieuws/dit-is-de-kahn-design-flying-huntsman-105-defender-pickup-77027

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      13 april 2019 om 12:06

      @mattr: Lol! Voor 90.000 minder zelfs.

      Login om te reageren
      • koekwaus zegt

        13 april 2019 om 22:12

        @phaeton: inflatie

        Login om te reageren
  13. mopar70 zegt

    13 april 2019 om 07:30

    Dat Tophat een stuk mooier

    Login om te reageren
  14. stationcar zegt

    13 april 2019 om 07:31

    Inderdaad weinig nieuws aan, paar jaar geleden werden ze evolgd door Discovery Channel of National Geographic Channel, en toen waren ze ook al met dit ding aan het prutsen.

    Login om te reageren
  15. supercarboy zegt

    13 april 2019 om 08:20

    Ik vind een normale veel mooier

    Login om te reageren
  16. jeroenwz zegt

    13 april 2019 om 08:30

    De neus ziet eruit alsof er ouderwetse 8 in lijn of zelfs 12 in lijn onder zit. Qua lengte kan dat zeker, en dan zit een V8 in. Nee meneer Kahn, dit kahn (sorry: kan) echt niet.

    Login om te reageren
  17. emping zegt

    13 april 2019 om 09:44

    Ziet er niet uit en de deuren lijken wel een iets andere kleur zwart te zijn.

    Login om te reageren
  18. ericd zegt

    13 april 2019 om 09:46

    Tuner Kahn is een e.kel eerste klas met slechte smaak.

    Login om te reageren
  19. kojewa zegt

    13 april 2019 om 11:48

    Wat is het verschil met de Wildcat V8 Defender? Ziet er bijna hetzelfde uit, zonder clownsneus.
    http://www.thewildcatgroup.com/v8defender/

    Login om te reageren
  20. rickyleek zegt

    13 april 2019 om 19:21

    Front heeft wat weg van een old school Toyota BJ/FJ of ben ik de enige die dat gevoel erbij krijgt?

    Login om te reageren
  21. koekwaus zegt

    13 april 2019 om 22:14

    Genoeg ruimte voor een Spitfire blokkie

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North