• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Voor 600 euro is jouw Kia EV6 helemaal af

Auteur: willeme, gepost 13 september 2022 om 21:00 – 22 Reacties

Jouw Kia EV6

Met slechts 600 euro kun je jouw Kia EV6 nog beter maken.

Zoals jullie weten is de crossover nogal populair én komen er veel elektrische auto’s aan. Dat fabrikanten de combinatie zoeken, is natuurlijk heel erg logisch. De ontwikkelingskosten van een elektrische auto zijn enorm hoog, terwijl de afzet nu nog redelijk beperkt is. Het probleem is dat fabrikanten altijd een crossover-esque auto proberen te maken. Dat moet want klanten willen een hoge instap, stoer uiterlijk en makkelijk overzicht hebben.

Bij sommige auto’s is dat simpelweg niet logisch. De Polestar 2 bijvoorbeeld. Die is zo kunstmatig hoog gemaakt, terwijl heel duidelijk is dat de auto als sedan ‘geboren’ is. Hetzelfde geldt stiekem eigenlijk ook voor de Kia EV6.

Laag

Oplossing

Dat is gewoon een vijfdeurs hatchback, maar ‘crossover’ klinkt spannender. Logisch dus dat Kia voor een hoger model heeft gekozen. Gelukkig heeft H&R daar de oplossing voor. Deze firma komt bijna dagelijks met een persbericht voor nieuwe producten voor auto’s en 9 van de 10 keer laten we ze aan je voorbij gaan.

jouw Kia EV6

Maar in dit geval vonden we ‘m erg interessant. Ze hebben namelijk met een paar milde upgrades de stance van de Kia EV6 aanzienlijk verbeterd! In eerste instantie doen ze dat met een setje verlagingsveren. Daarbij zakt de voorkant met 35 millimeter en de achterzijde met 30 millimeter, zodat de EV6 mooi gelijk staat. Deze set kost een kleine 400 euro inclusief BTW, maar exclusief montage. 

Bips

Verplichte kost voor jouw Kia EV6?

Dan zijn er nog de spacers. Deze zijn in dit geval 15 mm breed. Ze zijn breed genoeg zodat de bouten erdoor kunnen gaan. Wel even opletten: je hebt langere bouten nodig. Je kunt kiezen uit zwarte of grijze spacers. De spacers kosten een kleine 200 euro. Bij elkaar dus 600 euro. Een relatief bescheiden bedrag gezien het effect dat het met een aan zekerheid grenzende vorm van waarschijnlijkheid heeft. 

Jouw Kia EV6
Jouw Kia EV6

We hebben de auto in onze Autoblog Garage staan als duurtester en we weten dat het een puik rijdende auto is. We zijn dan vooral benieuwd hoe de auto nu rijdt. Een lager zwaartepunt resulteert in principe altijd in een beter rijdende auto. En mits goed gemonteerd, zorgt een spacer voor een beter stuurgedrag, met name bij het insturen. Kortom, het lijkt erop dat deze set verplichte kost is voor jouw Kia EV6.

Meer lezen? Deze 11 geweldige stationwagons hadden er moeten komen!

Ook interessant!

  • Kia EV6 rijtest: de leukste Kia in jaren
    Kia EV6 rijtest: de leukste Kia in jaren
  • Kia EV6 duurtester: EV voor de stuurman
  • Kia EV6 pakt wereldrecord af van Tesla
  • Video: zo maakte dit Nederlandse bedrijf de grootste Kia EV6 ter wereld
    Video: zo maakte dit Nederlandse bedrijf de grootste Kia EV6 ter wereld

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

EV6, HR-federn, Kia, rood, Spacers, tuning, verlaagd, Video

Vorig bericht: « Belgische snelheidsduivel wilde juist wél geflitst worden
Volgend bericht: Hennessey VelociRaptor 6×6 is terug en is nog bruter »

Lees Interacties

Reacties

  1. Tonnie zegt

    13 september 2022 om 21:08

    Voor €600 kocht ik vorig jaar een hele auto.

    Login om te reageren
    • lpgbarrel zegt

      13 september 2022 om 21:13

      Vertel meer! Dit klinkt als een goed verhaal!

      Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      14 september 2022 om 07:45

      U runt een otodemontagebedrijf ? 🙂

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      14 september 2022 om 08:18

      Met of zonder velgen?

      Login om te reageren
  2. revstars-net zegt

    13 september 2022 om 21:16

    Hoe zit het met de fabrieksgarantie als je dit soort aanpassingen zou doen op een nieuwe auto waar de garantie nog op zit?

    Gaat de auto fabrikant dan zeuren en alles proberen te relateren aan de third party onderdelen bij eventuele defecten? Ik overweeg namelijk ook zoiets te doen ooit.

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      14 september 2022 om 09:33

      Absoluut, staat meestal ook duidelijk in de voorwaarden.

      Login om te reageren
    • escort77 zegt

      14 september 2022 om 09:38

      Als je wiellagers daardoor sneller slijten dan kan je dat de autofabrikant toch niet verwijten, een beetje fatsoenlijke onderdelenleverancier die achter zijn product staat neemt die garantie daarom over van de fabrikant.

      Login om te reageren
  3. Johanneke zegt

    13 september 2022 om 22:34

    Die spacers mag je houden, maar die veren zijn echt verplichte kost. Maakt de stance zoals het hoort.

    Login om te reageren
  4. tjorque zegt

    13 september 2022 om 22:48

    Elke modificatie die het crossover gedoe vermindert is welkom. De ev6 staat op m’n shortlist. En met deze modificatie een streepje hoger zelfs…

    Ik vind m’n alsnog niet mooi maar dat is niet de hoogste prioriteit…

    Login om te reageren
  5. mc96 zegt

    14 september 2022 om 07:04

    Een Polestar is niet kunstmatig hoog gemaakt maar er is juist geprobeerd m er lager uit te laten zien dan hij is. Logisch natuurlijk daar hij in feite op de architectuur van de XC40 staat. De EV6 op de foto,scziet er met de verlaging en de spacers fraai uit. Maar ik zou in dit geval toch wel twee keer nadenken voor ik dit zou toepassen. Electrische auto’s zijn zwaar. Het onderstel krijgt het zwaar te voorduren. Bij verlaging en met name het toepassen van spacers krijgen onderdelen van de ophanging een zwaardere en andere belasting als waar oorspronkelijk bij het ontwerp rekening mee is gehouden. Bij een raceauto die zwaar wordt belast, maar regelmatig wordt nagekeken is dat niet erg. Voor een weg auto zoucik het in dit geval niet aandurven.

    Login om te reageren
    • porker zegt

      14 september 2022 om 07:24

      Goed verhaal eigenlijk wel. De boobjob van de vrouw ziet er van afstandje ook goed uit maar als je 10 jaar verder bent en de boel lek is piep je wel anders. Cosmetische ingrepen: altijd mee uitkijken. Optische ingrepen (in vergelijk: kleding, make-up): sure why not!

      Login om te reageren
      • PunicaOase zegt

        14 september 2022 om 09:34

        Iedereen weet toch wel dat je die zakjes op tijd moet vervangen..

        Login om te reageren
    • Elise zegt

      14 september 2022 om 09:04

      Er zijn voorbeelden waarbij de Polestar verlaagd is en de spatbord randen meegespoten zijn in carrosseriekleur, om hem een normale sedan te doen lijken. Juist dan kloppen de verhoudingen niet meer, de flanken zijn te hoog en de auto is te fors. Die auto is in mijn ogen juist ontworpen om hoger op de poten te staan.

      Login om te reageren
  6. monsieurleloure zegt

    14 september 2022 om 09:02

    Spacers beïnvloeden het weggedrag meestal negatief. Er zit serieus veel research in de wielgeometrie.

    Login om te reageren
  7. driver79 zegt

    14 september 2022 om 09:07

    Ik heb altijd lage auto’s gehad. Af fabriek met een soort onderstel of door eigen ingreep. Ik heb bovengemiddeld bumper schade gehad. Nu mijn wilde haren er af zijn vind ik het wel praktisch dat ik mijn Polestar gewoon over de stoeprand kan laten rollen in plaats van er tegen aan.

    Login om te reageren
  8. erce zegt

    14 september 2022 om 10:02

    Staat veel beter en dit lijkt inderdaad te zijn wat er mist bij de EV6. Zo vind ik de BMW iX3 ook een stuk beter op zijn poten staan dan de normale BMW X3, omdat de iX3 ook een stukje is verlaagd.

    Login om te reageren
    • reset zegt

      14 september 2022 om 18:48

      Wordt leuk als je een drempel tegenkomt die tussen de wielbasis van 2,9m zit. Een drempel tegen je battery pack en zeg maar dag tegen je auto die af gaat fikken. Toch maar 2x nadenken of dit wel een goed idee is.

      Login om te reageren
  9. potver7 zegt

    14 september 2022 om 11:47

    Maar als dit echt alleen maar voordelen heeft, waarom zou Kia dit dan niet gewoon zelf doen?

    Login om te reageren
  10. BRT zegt

    14 september 2022 om 12:42

    Iets met een aap en een gouden ring..

    Login om te reageren
  11. r3fl3x zegt

    14 september 2022 om 13:35

    Gewone EV6 staat toch ook niet super hoog op de poten? Men noemt het een SUV omdat het verkoopt, maar ik zie er vooral een Impreza-Plus in qua verhoudingen.

    Login om te reageren
    • Batterijlikker zegt

      14 september 2022 om 23:54

      KIA noemt de Sorento een SUV en de EV6 een crossover.

      Login om te reageren
  12. Batterijlikker zegt

    14 september 2022 om 23:52

    Een Polestar 2 een sedan?

    https://o.aolcdn.com/images/dims3/GLOB/legacy_thumbnail/1600×900/format/jpg/quality/85/https://s.aolcdn.com/os/ab/_cms/2021/02/22143704/Polestar-2-luggage-test-full.jpg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North