• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Voor 911-gekkies: Rinspeed Bedouin (2003)

Auteur: RubenPriest, gepost 1 februari 2016 om 10:18 – 23 Reacties

Afbeelding Voor 911-gekkies: Rinspeed Bedouin (2003)Afbeelding Voor 911-gekkies: Rinspeed Bedouin (2003)Afbeelding Voor 911-gekkies: Rinspeed Bedouin (2003)Afbeelding Voor 911-gekkies: Rinspeed Bedouin (2003)Afbeelding Voor 911-gekkies: Rinspeed Bedouin (2003)Afbeelding Voor 911-gekkies: Rinspeed Bedouin (2003)Afbeelding Voor 911-gekkies: Rinspeed Bedouin (2003)Afbeelding Voor 911-gekkies: Rinspeed Bedouin (2003)

Rinspeed Bedouin
Niemand die nog zegt dat je 911 op al die andere elfjes lijkt.

Als er één baas is op het gebied van anders denken dan is het Rinspeed wel. De Zwitsers hebben door de jaren heen bijzondere concepts weten te tonen, waarvan hun nieuwste project de de Ʃtos is. Een hybride met een dronepad (wtf). Voor dit verhaal gaan we terug naar 2003, waar de Bedouin tot leven kwam. In de basis een 911 Turbo (996) die op een Eibach-ophanging staat. Check vooral even die achterlichten. Weet je ook gelijk waar Nissan de inspiratie vandaan heeft gehaald voor de Leaf.

Maar wat is het nu eigenlijk, of beter gezegd: wat is het niet? De Bedouin moet als een comfortabele vierzitter prolongeren dankzij een hogere daklijn. Ook kan door middel van een knop de auto worden veranderd in een pick-up. Binnen tien seconden weet de 911 zich te transformeren in een 4X4 met een ’trendy look’, aldus Rinspeed zelf. Ondanks de ombouw weegt het bijzondere ding ‘slechts’ 1640 kg. Dankzij de aanwezige 420 pony’s weet de auto zich alsnog in 5,9 seconden naar de 100 km/u te manoeuvreren en heeft de Bedouin een topsnelheid van 250 km/u welke elektronisch en mechanisch begrensd is.

De auto loopt op LPG en staat ongeveer 15 cm hoger op z’n poten dan een reguliere 911. Een ander bijzonder design-dingetje is het aangepaste stuur, die je als een soort knuppel in je handen houdt. Aandachtstrekker du jour, de Bedouin van Rinspeed. Hij is in ieder geval lekker anders.

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Te koop: drie generaties Porsche 911 in één occasion
  • Dit is de duurste Porsche 996 van Marktplaats
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

4x4, 911, 996, concept, Porsche, rinspeed, turbo

Vorig bericht: « Automobilist rijdt expres zeventien kangoeroes dood
Volgend bericht: Politie rijdt te hard, wordt aangehouden door vrouw »

Lees Interacties

Reacties

  1. gtwillem zegt

    1 februari 2016 om 10:21

    –edit: binnen minuut al zelf aangepast, maar thx anyway, zoals altijd!–

    Geinige auto!

    Login om te reageren
  2. Kuifje zegt

    1 februari 2016 om 10:22

    Een SUV, een sportwagen en een pickup tegelijk? Indrukwekkend!

    Login om te reageren
  3. Dizono zegt

    1 februari 2016 om 10:22

    Corsa-achterlichten op een Porsche, het moet niet gekker worden.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      1 februari 2016 om 10:28

      @Dizono: Ik zag er Focus Mk1 achterlichten in, maar het is inderdaad van een Corsa. En dan 2 pookknoppen op het stuur…. Het is gewoon erg zielig.

      Login om te reageren
  4. lagrand zegt

    1 februari 2016 om 10:24

    Sooow dit kun je toch niet serieus nemen met zo een stuur? Voor de rest niet zo heel verkeerd maar zet er dan gewoon mooie velgen onder!?

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    1 februari 2016 om 10:27

    Nah, laat maar waaien, voor mij gewoon een Cayman graag.

    Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    1 februari 2016 om 10:29

    En de Klu Klux Klan houdt even een meeting op de achtergrond op foto 3. Gezellig hoor.

    OT: net als bij alle ontwerpen van Rinspeed zie ik er het nut niet van in, snap ik niet wat het doel van Rinspeed is en waar ze het geld vandaan halen.

    Login om te reageren
    • steiger zegt

      1 februari 2016 om 11:08

      @berlinetta: Dat vraag ik me dus ook altijd af. Waar verdient Rinspeed zoveel geld mee? Ik zie ze alleen maar onverkoopbare concepten maken.

      Login om te reageren
    • reobnednab zegt

      1 februari 2016 om 11:17

      @berlinetta: we dachten hetzelfde alleen jij was 4 min. eerder…;)

      Login om te reageren
  7. reobnednab zegt

    1 februari 2016 om 10:33

    Foto 3 nogal ‘bizarre’ momentopname, 4 gasten (Rinspeed designers)? in KKK kleding of Star Wars gekkies en voor de finishing touch, we leggen een vrouw op de tralies opdat de auto meer joi de vivre oogt…

    Login om te reageren
    • steiger zegt

      1 februari 2016 om 11:10

      @reobnednab: Gewoon traditionele kleding. Kun je in elke gekleurde wijk in de grote Nederlandse steden ook gewoon vinden.

      Login om te reageren
  8. kennone zegt

    1 februari 2016 om 10:45

    Stuurtje!!

    Login om te reageren
    • r32turbo zegt

      1 februari 2016 om 11:00

      @kennone: is gemaakt voor Kim Holland.

      Login om te reageren
  9. r32turbo zegt

    1 februari 2016 om 10:47

    Een Z3 met een 911 neus en Corsa achterlichten, hoe verzin je het.

    Login om te reageren
  10. sracert zegt

    1 februari 2016 om 11:02

    Schandalig! ronduit

    Login om te reageren
  11. mjpamsterdam zegt

    1 februari 2016 om 11:04

    Het is dat Zwitsers geen gevoel voor humor hebben. Anders zou je denken aan een goeie grap. Man, wat lelijk !!

    Login om te reageren
  12. pinut187 zegt

    1 februari 2016 om 11:18

    Vind het nou niet echt een schoonheid maar wel een aparte verschijning. Stuur is ronduit belachelijk! Wat kost die trouwens?

    Login om te reageren
  13. Shenkie zegt

    1 februari 2016 om 11:50

    Vind het wel wat hebben, op dat belachelijke stuur na dan!

    Login om te reageren
  14. dutchcorvette zegt

    1 februari 2016 om 11:58

    Geit achterin en gaan!

    Login om te reageren
  15. superhans zegt

    1 februari 2016 om 12:12

    Dat Porsche zelf nog geen rally-auto op de markt heeft gebracht..

    Login om te reageren
    • robert110 zegt

      1 februari 2016 om 13:41

      @superhans: Ze hebben er zelf Dakar mee gereden:
      http://motrist.com/images/posts/1/1/035/11035_m.jpg
      Is alleen nooit in de showroom terecht gekomen (helaas).

      Login om te reageren
  16. 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

    1 februari 2016 om 12:41

    Ik vraag me altijd wat Rinspeeds business model is. Deze concepts worsen toch nooit verkocht?

    Login om te reageren
  17. wesseldijk zegt

    1 februari 2016 om 12:44

    Kan iemand mij uitleggen waarom deze auto 3 pookknoppen heeft?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North