• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VVD: “spitsstroken moeten normale rijstroken worden”

Auteur: CasperH, gepost 18 januari 2016 om 07:43 – 68 Reacties

Spitsstroken moeten permanente rijbanen worden


Volgens Barbara Visser (VVD) is dit noodzakelijk om de groeiende files in de toekomst het hoofd te bieden.

Spitsstroken: het idee is goed, maar in de praktijk zijn ze vaak dicht als je wil dat ze open zijn. En op het moment dat ze open zijn mag je vaak minder hard rijden, wat ook tot ergernis bij automobilisten leidt. En dus heeft Kamerlid Barbara Visser (collega MauritsH mag Babseflaps zeggen) van de VVD gevraagd aan haar eigen minister Schultz van Haegen om een Top 10 te maken van de drukste spitsstroken. Daaraan moet dan een plan gekoppeld worden om deze stroken zo snel mogelijk tot reguliere rijstrook om te vormen.

De door sommigen gehate spitsstroken zijn vaak smaller dan de reguliere rijstroken, waardoor er een snelheidsbeperking geldt op het moment dat ze open zijn. Visser wil weten hoeveel het kost om de drukste spitsstroken om te vormen tot reguliere rijstroken. Omdat het vaak vijf tot zeven jaar duurt om een weguitbreiding voor elkaar te krijgen, is het volgens haar zaak om nu alvast één en ander in gang te zetten. Met de groeiende economie is namelijk de verwachting dat de drukte op de weg alleen maar toe zal nemen.

Of er genoeg geld is voor de plannen van Visser is nog maar de vraag overigens, het Infrafonds is zo goed als leeg. Dat verbaast ons, aangezien de pot prima aangevuld had kunnen worden met de struikroversboetes van flitsers bij spitsstroken.

Bron: Telegraaf.

Ook interessant!

  • VVD niet langer autopartij
    VVD: VVD niet langer autopartij in hart en nieren
  • Video - Grote crash in W Series met o.a. Beitske Visser
  • Video: dit was ooit een normale Lamborghini Huracán
    Video: dit was ooit een normale Lamborghini Huracán
  • Duitse VVD noemt limiet op Autobahn symboolpolitiek

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

barbara-visser, files, melanie-schultz-van-haegen, snelweg, spitsstrook, Verkeer

Vorig bericht: « Eng: nieuwe Nissan GTR scheurt jou over het circuit
Volgend bericht: Audi schikt fittie met Fiat, krijgt Q2 & Q4 badge »

Lees Interacties

Reacties

  1. screamgt zegt

    18 januari 2016 om 07:49

    Dit idee is al jaren bekend onder de automobilist die elke fucking ochtend week kan aansluiten. Denkt één of andere derderangs VVD’er weer het wiel uitgevonden te hebben..

    Login om te reageren
    • screamgt zegt

      18 januari 2016 om 07:49

      @screamgt: Ik ga nu aansluiten op de A28. Joe.

      Login om te reageren
      • thefmanl zegt

        18 januari 2016 om 07:51

        @screamgt: stop is heel gauw met rijden en op je telefoon zitten

        Login om te reageren
        • Arnoud zegt

          18 januari 2016 om 07:54

          @thefmanl:
          Pssst. Het is eens, niet is…
          En misschien post hij dit wel vlak voor vertrek.

          Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          18 januari 2016 om 08:12

          @thefmanl: Waarom moet hij met beide tegelijk stoppen en niet of of?

          Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      18 januari 2016 om 08:58

      @screamgt: Ach ja, politiek…. Gewoon brullen wat de menigte denkt en dan maar hopen op stemmen winnen….

      Login om te reageren
  2. thefmanl zegt

    18 januari 2016 om 07:50

    Iemand hier die weet hoe druk het is op die wegen? Zelf geen ervaring mee.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      18 januari 2016 om 09:00

      @thefmanl: Als het rustig is zijn ze open, en is de maximum snelheid verlaagd omdat een spitstrook zo gevaarlijk is. En tijdens de spits is de strook dicht en geld er een hogere v-max die je nooit gaat halen daar het verkeer dat niet toelaat. Dat is de huidige situatie in een notendop.

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        18 januari 2016 om 18:46

        @dutchdriftking: Je zou inderdaad denken als ze deze raare constuctie omdraaien dat dat al veel zou helpen.

        Login om te reageren
  3. p0wn3d zegt

    18 januari 2016 om 07:51

    Ik wens haar veel succes met haar plannen, maar waarschijnlijk zouden wij er toch niks van merken.

    Login om te reageren
    • siebren zegt

      18 januari 2016 om 07:53

      @p0wn3d: Op de A13 heel druk. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe het is nu dat nieuwe stuk A4 open is

      Login om te reageren
  4. dieselaer zegt

    18 januari 2016 om 07:52

    Maar dan moet er dus ook een nieuwe vluchtstrook naast gelegd worden…dat gaat inderdaad lang duren of nooit gebeuren.

    Login om te reageren
    • tdg200 zegt

      18 januari 2016 om 08:02

      @dieselaer: nee, de meeste spitsstroken die ik tegen ben gekomen liggen aan de linker kant, rechts is er gewoon een vlucht strook.

      Login om te reageren
      • Dizono zegt

        18 januari 2016 om 08:52

        @tdg200: dan is het feitelijk een plusstrook en geen spitsstrook ;)

        Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        18 januari 2016 om 09:19

        @tdg200: Grappig, ik kom alleen maar spitsstroken aan de rechterkant tegen die eerst inderdaad als vluchtstrook fungeerden.

        Login om te reageren
      • jrsmoke zegt

        18 januari 2016 om 09:56

        @tdg200: De reden waarom er een lagere snelheid geldt op een plusstrook is niet perse vanwege de smallere strook. Waar door de wet een extra rijbaan niet mogelijk is plaatsen ze een plusstrook die dmv een maas in de wet in principe een provinciale weg is parallel aan de snelweg. Als die strook open gaat hanteren ze op dat moment een lagere snelheid om aan de regels te voldoen voor de provinciale weg.

        Op de A12 bij Woerden is dit nu bijvoorbeeld gelukkig verandert naar een complete rijbaan en mag je er meteen lekker 130 nu.

        Login om te reageren
  5. Arnoud zegt

    18 januari 2016 om 07:53

    Iedereen weet toch dat spits en plusstroken een maas in de wet zijn? Veel minder strenge eisen om een vergunning te verkrijgen tot uitbreiding. Er wordt immers niet permanent gebruik van gemaakt en dus minder uitstoot. Althans, zo is de redenering. Ik denk dat ze er een zware dobber aan gaan krijgen hier permanente rijstroken van te maken. Óf de betreffende autoriteiten zullen veel moeilijker gaan doen over toekomstige uitbreidingen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 januari 2016 om 09:18

      @Original_Arnoud: dat weet jij, dat weet ik maar dat weet zo’n backbencher van de VVD toch niet? Het is toch zeker niet haar werk? Haar werk is het om af en toe populistische nonsens te roepen om te voorkomen dat andere partijen het monopolie op populistische nonsens krijgen.

      Login om te reageren
      • martinus zegt

        18 januari 2016 om 10:31

        @mashell: Misschien gaan we wel bredere snelwegen bouwen.

        – Er is ook 60 jaar gedacht dat een klein stukje A4 bouwen onmogelijk was.
        – Er is ook lang gedacht dat het populistische maar moderne 130 nooit zou kunnen.

        Dan moet een veilige vluchtsstrook bouwen (geen verkeer dus geen co2 of nox) toch ook lukken.

        Login om te reageren
    • gregorius zegt

      18 januari 2016 om 09:25

      @Original_Arnoud: Ik roep maar wat, maar misschien een idee om de wet en de meetmethoden te veranderen?

      Login om te reageren
  6. flik2punt0 zegt

    18 januari 2016 om 07:53

    En waar blijft de vlucht strook dan? Ik heb vaak dat die spits strook al snel weer dicht is omdat er een auto met ppech op staat dus of het Zo veel zin heeft…

    Login om te reageren
    • deboes zegt

      18 januari 2016 om 12:20

      @flik2punt0: sorry dat was ik ***passat.

      Login om te reageren
      • flik2punt0 zegt

        8 februari 2016 om 18:00

        @deboes: daar is de vluchtstrook toch ook voor

        Login om te reageren
  7. pomoek zegt

    18 januari 2016 om 08:01

    Wat een mal idee. Ja de spitstroken mogen wat vaker open. In het weekend sta ik regelmatig in de file terwijl de spitsstrook gesloten is. Irritant. Verder haat ik ze niet. Waarom zou ik? Verbreden kan alleen maar als er aan de weg gewerkt gaat worden wat weer tot meer files leidt. Nee dank u, laat maar even zo. Over 10 jaar hebben we wellicht minder asfalt nodig omdat we echte automatische auto’s hebben.

    Zal wel door een grote aannemer zijn ingefluisterd. Zelfs politici zijn niet zo mal….

    Login om te reageren
    • hoonigan247 zegt

      18 januari 2016 om 09:12

      @pomoek: jij denkt echt dat er minder auto’s rijden over 10 jaar

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        18 januari 2016 om 09:22

        @hoonigan247: Ik denk neit dat hij dat bedoelt. Als iedereen in autonome auto’s rijden, zullen die auto’s waarschijnlijk met elkaar verbonden zijn en rekening houden met elkaar. Zo zal elke auto dezelfde snelheid rijden. Op die manier zullen er ook minder files ontstaan, omdat niet iedereen constant optrekt en remt.

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          18 januari 2016 om 10:26

          @berlinetta: dank je ;-)

          Login om te reageren
        • hoonigan247 zegt

          18 januari 2016 om 13:15

          @berlinetta: denk ook niet dat er dan veel van die dingen zijn, wat is er dan nog leuk aan een auto.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            18 januari 2016 om 13:24

            @hoonigan247: Als je iedere dag in de file staat, is een autonome auto toch erg aangenaam.

            Login om te reageren
  8. fj272 zegt

    18 januari 2016 om 08:09

    Wat heb je aan een extra rijstrook als het meerendeel de rechtse niet gebruikt en als kuddedier achter mekaar hangt op de linkse..

    Login om te reageren
    • snorrie zegt

      18 januari 2016 om 08:28

      @fj272: het lijkt inderdaad vaak alsof mensen niet over de doorgetrokken streep de spitsstrook op durven te rijden.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        18 januari 2016 om 09:21

        @snorrie: dat heeft niks met de doorgetrokken streep te maken maar meer met dat deze mensen al jaren “autognoom” rijden. Zijn er 3 rijstroken dan rijden ze altijd op de middelste, kunnen ze lekker in slaap vallen. Is wat mij betreft een nog grotere plaag dan onnodig links rijden.

        Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          18 januari 2016 om 11:54

          @mashell:

          Hulde!

          Login om te reageren
        • lekbak zegt

          18 januari 2016 om 12:48

          @mashell: hoewel dat wat jij beschrijft ook een probleem is, is het wel degelijk een probleem dat mensen niet over die streep durven.

          Mijn hele familie in Friesland bijvoorbeeld. Die mensen hebben de luxe dat ze zelden de regio hoeven te verlaten. Als ze eens op bezoek komen bij mij (delft) snappen ze het niet meer. Ik heb dus echt de vraag gehad hoe ze nou op die strook komen. Opzich ook heel erg logisch, het is er jaren en jaren lang in getimmerd dat je nooit over een doorgetrokken lijn mag rijden!

          Login om te reageren
          • maurits123 zegt

            18 januari 2016 om 22:22

            @lekbak: ik zou met zo’n opmerking direct het contact verbreken met mijn familie.

            Login om te reageren
            • lekbak zegt

              18 januari 2016 om 22:33

              @maurits123: waarom? Omdat zij de heerlijke luxe hebben zelden in een dergelijke mierennest te hoeven komen waar een spitsstrook nodig is? Een doorgetrokken lijn mag je niet overheen, die regel is heilig. En dan staan er opeens groene pijlen boven.

              Er is een reclame campagne geweest als ik het me goed herinner. Denk je echt dat mensen dat jaren onthouden als het een ver van hun bed show is? Echt niet.

              Login om te reageren
    • C6_R zegt

      18 januari 2016 om 08:36

      @fj272: Amen brother! Als er intelligente mensen in de politiek hadden gezeten hadden ze daar eens naar gekeken, of daar niet iets aan te doen is. Volgens mij kunnen we het aantal rijstroken in dit land veel efficiënter gebruiken.

      Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      18 januari 2016 om 08:43

      @fj272: Haha ja inderdaad. Beter om alles gewoon enkelbaans te maken OF rechts inhalen toe gaan staan met al dat slappe links gehang.
      En wat ook mega irritant is als de spitsstrook open is en je rijd daarop dat er dan zo’n drol op de middelste baan zit en je bij inhalen verplicht bent om 2 banen op te schuiven anders haal je rechts in…

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        18 januari 2016 om 09:28

        @VeniVidiVici: Nee joh, in een filesituatie mag je rechts paseren.
        Heb een tijdlang de A13 gereden tijdens spitsuren, vond het altijd heerlijk doorrijden op de spitstrook, terwijl al de lompe linksrijders achter elkaar bleven hangen!

        Maar goed, ik denk dat linksrijders ook een grote oorzaak zijn bij het ontstaan van files. Daar zou ook eensnaar gekeken moeten worden!

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          18 januari 2016 om 09:48

          @reactief: Dat laatste zou goed kunnen. Links rijders trekken continue op en remmen ook weer continue af. Op andere rijstroken rijden mensen meer een constante snelheid.

          Login om te reageren
          • C6_R zegt

            18 januari 2016 om 10:02

            @berlinetta: En gewoon sowieso minder mensen op de andere stroken, bij normaal verkeer, waardoor de capaciteit niet goed benut wordt.

            Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          18 januari 2016 om 10:28

          @reactief: Bedoelde eigenlijk meer bij rijdend druk verkeer i.p.v. file situatie.
          Maar wat ook veel file vormt is dat stomme gerits bij 3 naar weer 2 stroken en waar vrijwel niemand een ander fatsoenlijk tussen laat omdat ze dan het achterlijke gevoel hebben dat er voorgedrongen wordt.

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          18 januari 2016 om 21:30

          @reactief: maar 100 km/h is natuurlijk niet file rijden. Dat is met 20 km/h wel afgelopen.

          Login om te reageren
          • reactief zegt

            19 januari 2016 om 13:02

            @mashell: Klopt.. Maar met een beetje harmonica file kan dat best opgerekt worden tot 80km/u. Als het verschil maar niet te groot wordt met de naast gelegen baan.

            Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      18 januari 2016 om 11:08

      @fj272: Effe snel een overheidscampagne over de ontspannende voordelen van op de rechterbaan rijden, terwijl er op de linkerbaan een 130 km/h-file rijdt waar iedereen vol spanning naar de remlichten van z’n voorligger kijkt. Meanwhile op de rechterbaan: nobody cares, everybody’s chillin’.

      Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    18 januari 2016 om 08:26

    Meer asfalt is altijd goed toch?

    Login om te reageren
  10. Capibaro zegt

    18 januari 2016 om 09:42

    Helpt niet. Probleem zit hem in de plaatsen waar verkeer in- en uitvoegt of waar wegen samenkomen. Spitsstrook of niet, je moet toch allemaal door die flessenhals heen

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      18 januari 2016 om 11:06

      @Capibaro: Jup, dus moet het aantal voertuigen omlaag…

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      18 januari 2016 om 12:51

      @capibaro: maar de files worden korter omdat er meer auto’s staan op minder afstand.
      Dat ze evenveel vertraging hebben door die bottleneck hebben ze het niet over.

      Overigens is een spitsstrook wel nuttig om remfiles te voorkomen. En die komen ook nog altijd een hoop voor.

      Login om te reageren
  11. sjaterantekomen zegt

    18 januari 2016 om 10:18

    Mooi begin maar met de A1, Tussen Amersfoort en Barneveld.

    Login om te reageren
  12. Hugo zegt

    18 januari 2016 om 10:18

    Volgens mij is het Ministerie VWS hier al lang mee bezig. Afgelopen jaar is bijvoorbeeld de spitsstrook op de A12 van Woerden naar Gouda omgebouwd naar gewone rijstrook. En daar mag je nu 130 ipv 100. Goede ontwikkeling, maar niets nieuws.

    Login om te reageren
  13. Jochempie zegt

    18 januari 2016 om 10:33

    Onzin, mensen moeten vaker gaan thuiswerken en bazen, werkgevers en chefs moeten dit in kunnen zien. Is ook beter voor het moraal van de werknemer.

    Het is leuk hoor, dat een hoge autodichtheid op de weg gunstig is voor onze staat, maar als je nagaat wat files aan economische schade opleveren…

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      18 januari 2016 om 10:59

      @Jochempie: 600-800 miljoen euro in 2014. Dat heeft het bedrijfsleven gekost. De staat verdiende in 2007 124 miljoen euro aan het fileprobleem.

      Het is natuurlijk gigantisch kortzichtig van onze regering om zo’n klein bedrag te verdienen terwijl er zo’n grote economische schade door ontstaat.

      Ik zeg, los het fileprobleem op met thuiswerken.

      Wat zijn de voordelen van thuiswerken?

      – Minder auto’s op de weg, dus minder uitstoot
      – Minder auto’s op de weg, dus minder files
      – Minder auto’s op de weg, dus minder slijtage aan het wegdek
      – De werknemer krijgt meer verantwoordelijkheid en vrijheid, dus veel beter voor het moraal
      – De werkgever kan z’n overhead verkleinen: minder reiskostenvergoeding, minder vaste werkplekken, minder leasebakken en brandstof. Hierdoor houdt de werkgever meer centen in de pot om z’n concurrentiepositie te versterken en onze economie harder te laten draaien
      – Minder kinderopvang nodig, dus de werkgever heeft meer te besteden
      – Minder ziekteverzuimdagen, want de doorwerkdrempel is lager

      Nadelen:
      – Isolement t.o.v. collega’s
      – Werknemer moet zelf goed roosteren
      – Werknemer moet zelf werktijden indelen

      Volgens mij zijn die nadelen eenvoudig op te lossen en zijn de voordelen evident!

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        18 januari 2016 om 11:01

        @Jochempie: Door minder kinderopvang heeft de werkNEMER natuurlijk meer te besteden.

        Login om te reageren
      • lekbak zegt

        18 januari 2016 om 12:55

        @Jochempie: leuk.

        Kan de timmerman thuis een spijker in zijn kozijn slaan.

        De schilder thuis de boel elke dag schilderen.

        De scheepsbouwer thuis een bootje bouwen.

        De storingsmonteur thuis de pomp repareren.

        De vrachtwagenchauffeur broembroem roepen en aan het stuur draaien terwijl de vrachtwagen thuis op straat staat.

        Kan ik lekker thuis in bad liggen en mijn legobootje besturen als schipper.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          18 januari 2016 om 12:58

          @lekbak: Jaa want we moeten allemaal op locatie zijn of niet? Als je nou niet zo zwart-wit denkt kan je zelf ook de nuance aanbrengen dat veel kantoorlui echt niet op kantoor hoeven te zitten, en daarmee is de weg vrij voor de aannemers.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            18 januari 2016 om 13:26

            @Jochempie: ook een hoop kantoorlui zullen naar het kantoor moeten. Het is echt niet te doen om thuis te zitten en alles ingescant te krijgen, overleg via de webcam en dat soort dingen. Niet structuur.
            Ook zal elke thuiswerker een goede werkplek thuis moeten hebben. De laptop op de tafel werkt niet. Lang niet iedereen heeft daar ruimte voor.

            Ja, er is een hoop mogelijk. Er kunnen best een hoop mensen wat meer thuis werken. Maar de oplossing is het allerminst. Het zal hooguit een van de vele kleine dingen zijn die het probleem samen op zouden kunnen lossen.

            Login om te reageren
            • lekbak zegt

              18 januari 2016 om 13:27

              @lekbak: leuk, autocorrect…

              Structuur moet structureel zijn dus.

              Login om te reageren
            • Jochempie zegt

              18 januari 2016 om 13:37

              @lekbak: Het gaat ook niet om één grote oplossing, het gaat om de duurzaamheid van de oplossing: draagt het bij aan het voor ééns en altijd oplossen van het probleem, of is het slechts tijdelijke verlichting? Ik denk als de mindset bestaat dat het aantal kilometers voor altijd beperkt moet worden, dat dit tot in lengte van dagen zal doorklinken in het resultaat.

              Login om te reageren
              • lekbak zegt

                18 januari 2016 om 13:45

                @Jochempie: dat is ook helemaal waar. Ik roep al jaren (ook hier) dat minder vervoeren en bewegen de enige manier is om het milieuprobleem op te lossen. Als bijproduct heb je dan ook minder files. Sowieso is het een goede zaak.

              • Jochempie zegt

                18 januari 2016 om 13:52

                @lekbak: Moeten we alleen nog een plan verzinnen voor onze overheid dat ze de gemiste accijnsinkomsten ergens mee kunnen compenseren. Ze hebben zelf waarschijnlijk die brainpower niet.

  14. FIAT127 zegt

    18 januari 2016 om 11:53

    De VVD moet gaan kijken naar de ontwikkelingen bij Tesla, Audi en anderen. Zelfrijdende auto hebben vééél minder ruimte nodig. Wan kunnen dichter op elkaar rijden en doen minder ingewikkeld met in en uitvoegen en veroorzaken geen spookfiles. Klaar.

    Login om te reageren
    • deboes zegt

      18 januari 2016 om 12:18

      @FIAT127: sinds wanneer zijn er ontwikkelingen bij Audi?

      Login om te reageren
  15. balboni zegt

    18 januari 2016 om 11:56

    Natuurlijk moeten spitsstroken normale rijstroken worden. Het asfalt ligt er, maak er dan ook gebruik van. Als ze dan toch bezig zijn, doe meteen wat aan die achterlijke filevormende matrixborden!

    Login om te reageren
  16. nieuweling zegt

    18 januari 2016 om 12:11

    De A1 tussen Hoevelaken en Voorthuizen is juist altijd open, zelfs op zaterdagmiddag na 1500. Nergens vrachtwagens te zien, heel rustig met verkeer, maar dat ding is open en je mag maar 100. Altijd!

    Login om te reageren
  17. lekbak zegt

    18 januari 2016 om 13:30

    Volgens mij is de werkelijke reden voor de lagere snelheid anders.

    Een weg zonder vluchtstrook mag je nooit harder dan 100. Maakt je van de vluchtstrook een rijbaan, zonder daarbij een nieuwe vluchtstrook aan te leggen heb je dus een autoweg gecreëerd. Geen snelweg. Dus niet harder dan 100.

    De wet zal op dat vlak veranderd moeten worden. Of het zin heeft betwijfel ik. Niet voor spitsstroken, wellicht wel voor wegen met een plusstrook.

    Login om te reageren
    • maurits123 zegt

      18 januari 2016 om 22:26

      @lekbak: toch ook iets met de breedte van de rijstrook te maken?

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        18 januari 2016 om 22:35

        @maurits123: en de lengte van invoegstroken, en nog veel meer regels. Maar dat is nu niet aan de orde.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North