• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VW 1.4 TSI is Engine of the Year 2009

Auteur: RubenBaeten, gepost 17 juni 2009 om 14:52 – 65 Reacties

Volkswagen 1.4 TSI


BMW had er vier op een rij, maar dit jaar mag Volkswagen de prestigieuze Engine of the Year-prijs in ontvangst nemen. Hun 1.4 TSI twincharger, dezelfde waarmee wij naar Genève reden, ontving 354 punten van 65 juryleden en versloeg daarmee de BMW 3.0 twinturbo DI (350 punten), Audi 2.0 TFSI (220 punten) en Mercedes 2.1 BlueEfficiency-diesel (203 punten).

Dat niet alleen: dezelfde 1.4 TSI sleepte ook de meeste punten binnen in de categorie Green Engine of the Year. VW eindigde hiermee boven de Honda 1.3 hybrid uit de Civic en de Insight, en de BMW 2.0 twinturbodiesel uit de 123d.

Commentaar van twee juryleden:

“It was an easy choice, TSI combines outstanding refinement with terrific performance and low consumption and emissions.”

“Volkswagen’s 1.4-litre TSI EA111 is still way ahead of the curve, sensationally over-engineered in all the right ways, and even makes the company’s fantastic 2-litre TFSI already look like yesterday’s tech.”

De titel Best New Engine ging naar Porsche, die de zescilinder boxermotor uit de 911 S directe injectie meegaven. De 3.8 levert nu 30 pk extra terwijl de CO2-uitstoot 15% omlaag is gegaan.

Mercedes heeft dit jaar de Best Performance Engine-prijs te pakken. De 6.2 V8 uit de AMG-modellen is ook een favoriet van de redactie, dus we kunnen ons hier best in vinden. De motor sleepte 109 punten in de wacht, en eindigde daarmee ver boven BMW’s V10 uit de M5 en M6 (90 punten) en Jaguars 5.0 V8 supercharged (eveneens 90 punten).

In de categorieën op motorinhoud wonnen de volgende motoren:

  • onder 1.0 liter: Toyota 1.0 driecilinder
  • 1.0-1.4 liter: VW 1.4 TSI twincharger
  • 1.4-1.8 liter: BMW Mini/PSA 1.6 turbo
  • 1.8-2.0 liter: Audi 2.0 TFSI
  • 2.0-2.5 liter: Mercedes 2.1 BlueEfficiency-diesel
  • 2.5-3.0 liter: BMW 3.0 twinturbo DI
  • 3.0-4.0 liter: BMW 4.0 V8
  • boven 4.0 liter: Mercedes 6.2 V8

Ook interessant!

  • Dít is de International Van of the Year 2022
  • Volkswagen ID.4 is World Car of the Year 2021
  • Dit is de World Car of The Year 2022!
  • Video: Lamborghini: The Man Behind The Legend trailer
    Video: Lamborghini: The Man Behind The Legend trailer

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

co2, engine-of-the-year, motor, Techniek, Volkswagen

Vorig bericht: « Gespot: De oogst van vorige week
Volgend bericht: Chrysler PT Cruiser leeft nog even door »

Lees Interacties

Reacties

  1. okkii zegt

    17 juni 2009 om 14:54

    Netjes van Volkswagen, wel handig om zulke dingen te weten :D

    Login om te reageren
  2. vla zegt

    17 juni 2009 om 14:56

    Nu wil ik me niet profileren als BMW-fanboy, maar die 4 liter V8 van hun blijft toch een pareltje. :)

    Login om te reageren
  3. Rouge zegt

    17 juni 2009 om 14:56

    Krijgen we nu een Golf 1.4 Engine of the Year Limited Edition?

    Login om te reageren
  4. vla zegt

    17 juni 2009 om 14:57

    Ook knap van die AMG motor (is dat onder licentie van AMG of staat hij op naam van Mercedes-Benz?), hij wist mij eigenlijk niet te overtuigen: revt niet hoog genoeg. :) Maar ik weet, als je in de auto zit en je voelt het koppel en de kracht, geef je niet zoveel om de toeren.

    Login om te reageren
  5. Relief zegt

    17 juni 2009 om 14:58

    Matige artikel autoblog. Zet op zijn minst erbij waarom de 1.4 TSI verkozen is tot Engine of the Year 2009.

    Login om te reageren
  6. Stender zegt

    17 juni 2009 om 14:58

    @ Rouge

    Daar komt morgen wel weer een bericht over

    Login om te reageren
  7. maarten zegt

    17 juni 2009 om 15:00

    Hoe kan die 1.6THP motor van BMW/PSA nu weer winnen? Die was jaren geleden toch engineer of the year? En echt een fijne engine is het niet, in de 207 THP zijn er alleen maar problemen met dit blok.

    Login om te reageren
  8. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    17 juni 2009 om 15:00

    Deutschland Deutschland uuuuuuuuuuber aaaahaaaalles uuuuuuuuuuuuuuuber aaaaaalles in dieeeeeeeee weeeeeeeeeeeeelt…

    Beetje jammer dit he…

    Login om te reageren
  9. Polygoon zegt

    17 juni 2009 om 15:01

    6.2 Liters benzine is natuurlijk een lekkere motorinhoud maar waarom geen 6.2 liter V10 ?

    Login om te reageren
  10. Lucb zegt

    17 juni 2009 om 15:03

    En ik blijft dit soort lijstjes onzin vinden, over de auto’s oké, maar motoren…

    Login om te reageren
  11. GOD zegt

    17 juni 2009 om 15:05

    Wat raar dat alle BMW juryleden op een ander merk hebben gestemd .. ?

    Login om te reageren
  12. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    17 juni 2009 om 15:06

    Hoeveel van de 65 juryleden heetten er Helmut of Uli???
    :D

    Login om te reageren
  13. GOD zegt

    17 juni 2009 om 15:07

    @ Saab

    http://www.ukipme.com/engineoftheyear/judges.html

    Login om te reageren
  14. Donny145 zegt

    17 juni 2009 om 15:08

    Gefeliciteerd, het is ook inderdaad een erg fijne motor.

    Login om te reageren
  15. VW Lover zegt

    17 juni 2009 om 15:15

    Ik zal mijn 1.4 TSI vanavond op de terugweg naar huis eens extra lekker verwennen…! :-)

    Login om te reageren
  16. Freewarefreak zegt

    17 juni 2009 om 15:16

    Heerlijke motor! Heb als eens met een 1.4 TSI Twin Charger gereden en is inderdaad een super blok. Lekker fel, ruime powerband en toch zuinig. Proficiat Volkswagen!

    Login om te reageren
  17. e24 zegt

    17 juni 2009 om 15:23

    Waarom niet aparte verkiezingen voor diesel en benzine. Dit is toch te vergelijken zo.

    Login om te reageren
  18. e24 zegt

    17 juni 2009 om 15:24

    Dit is toch NIET te vergelijken zo.

    Login om te reageren
  19. M-lover zegt

    17 juni 2009 om 15:33

    de uitslagen zijn weer mooi en ok, maar de beste performance motor is voor mij toch de 4.4l V8 uit de M X’en…

    Login om te reageren
  20. Spijker Hard zegt

    17 juni 2009 om 15:35

    Vind het wel logisch dat ze elk jaar een contest houden om te kijken wie de beste motoren heeft. Mocht het zo zijn dat een ‘oude’ weer wint betekent dat voor mij gewoon dat er nog steeds niets beters is dan dat, dat is toch ook handige info?

    Login om te reageren
  21. atanaz zegt

    17 juni 2009 om 15:37

    BMW 6cilinder motoren zijn mijn favo en die van Amg mag er altijd wel zijn..

    Login om te reageren
  22. NLBUURMAN zegt

    17 juni 2009 om 15:38

    3x BMW van de 8, nu hoef ik niets meer te zeggen :D

    Login om te reageren
  23. Waxweazel zegt

    17 juni 2009 om 15:40

    Het is duidelijk dat die Engine of the Year “show” enkel kijkt naar hoeveel pk er wordt uitgehaald. Niet naar werkingscomfort of betrouwbaarheid.
    Die 1.4TSI is een ramp op beide vlakken.

    Login om te reageren
  24. frakske 4711 zegt

    17 juni 2009 om 15:49

    De Eurosongfestival van de motorenbouwers???
    tuurlijk was het objectief!

    M.b.t. de 1.4l van VW: meester op de verbruiks cyclus. Ik rij echter nooit zoals die cyclus. Wie wel?

    Login om te reageren
  25. Sjappoo zegt

    17 juni 2009 om 15:56

    Jammer dat de 1.4 hoger scoort als de 3.0 van bmw… van VW heel mooi gedaan enz… maar die 3.0 van BMW loopt zoooo mooi! kan die 1.4 niet tegenop!!

    Maarja 3 van de 8 (A)

    Login om te reageren
  26. jack zegt

    17 juni 2009 om 16:07

    @vla,

    Motor van Mercedes was te verwachten. Beste pk/L verhouding in een ongeblazen productie V8 ooit.

    Login om te reageren
  27. sebastianchubasco zegt

    17 juni 2009 om 16:09

    wat een BS! 1 op de 7 is duits… door wie wordt het ook alweer gesponsord?

    Login om te reageren
  28. MrAbarth zegt

    17 juni 2009 om 16:13

    Ehm, waarom de VW motor op de 1e plaats? Ik kan in het artikeltje (van de link) niet echt wijs worden wat er zo bijzonder is. Ze noemen de 178 pk, maar de Fiat-groep deed ook al 180 pk in bv de Abarth Grande Punto Esse Esse.

    Naar mijn weten zonder compressor, dus alleen turbo.. Zet daar dan nog een compressor bij op en dan haal je nog veel meer. De Fiat 500 Abarth Corse heeft 190 pk. Met evt. een grotere turbo kun je zo over de 200 pk komen, zonder compressor.
    En Fiat krijgt de ene milieuprijs na de andere en wie wordt er ineens geroemd om het vermogen en de lage uitstoot? VW!

    Ik weet al die specificaties niet uit m’n hoofd, maar raar dat Fiat continu bezig is schonere en efficïentere motoren te bouwen en dat VW er met deze prijs vandoor gaat.
    Niet om VW af te kraken (al ben ik daar absoluut geen fan van), maar ook dat start-stop systeem is al jaaaaaaaren terug door Fiat gebruikt, maar de markt was er toen niet rijp voor.
    Fiat komt in t lijstje op de 3e plaats. Vaag… Net zo’n ‘objectieve’ jury als bij Auto vh Jaar verkiezingen zeker..

    Login om te reageren
  29. Merry zegt

    17 juni 2009 om 16:15

    Pas als een motorblok 10 jaar of ouder is geworden zonder al te veel vervanging kan je pas spreken van een goede motor.

    @jack volgens mij haalt Ferrari meer PK uit de V8 die in de F430 ligt, alleen die hebben dan wel de nare eigenschap op in brand te vliegen ;)

    Login om te reageren
  30. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    17 juni 2009 om 16:17

    @ MrAbarth: dat zei ik toch al… in de jury zaten erg veel Duitsers.

    Best knappe motor hoor, met name die 1.4TFSI.
    Maar ze moesten het maar eens Motor des Jahres gaan noemen!

    Login om te reageren
  31. GOD zegt

    17 juni 2009 om 16:26

    Altijd maar dat gezeik dat het gesponsord word door BMW en alle juryleden Duits zijn. Ik heb de link met juryleden al gepost. in totaal zijn het 4 Duitsers van de 65. De meeste juryleden hebben meer dan 30 jaar ervaring in het vak. Ook kijken ze naar meer dan alleen pk’s enzo, staat op de site uitgelegd.

    Login om te reageren
  32. Tim zegt

    17 juni 2009 om 16:31

    Waarom staan de 3.0TFSI (A6) en de 5.0 FSI BiTurbo (RS6) van Audi niet in het overzicht? :'(

    Login om te reageren
  33. arjens zegt

    17 juni 2009 om 16:33

    Mooie motor, daar hebben ze inderdaad wat mee bereikt, nu alleen de auto om het motorblok nog. Type 5 Golf is een van de kwalitatief slechtste auto’s waar ik in heb gereden. Ik zal wel eerlijk toegeven dat de type 6 waar ik in heb gezeten al een stuk beter over kwam. Maar wat ik heb gelezen over de Passat van diverse bronnen en ervaringen wat ik over andere modellen van VW/ Audi die ik lees en mijn eigen ervaringen, ben ik niet meer zo positief gesteld over VW/ Audi.

    Login om te reageren
  34. HyperTeHK zegt

    17 juni 2009 om 17:01

    Meestal ben ik niet zo van dit soort opmerkingen maar eh?

    Duitse Jury?

    Login om te reageren
  35. CSL zegt

    17 juni 2009 om 17:06

    Natuurlijk komen de beste blokken uit Duitsland.
    En natuurlijk uit Munchen :)
    Ik had eerlijk gezegd die gruwelijk goede V8 twinturbo van BMW ook verwacht. Of telt dat pas voor volgende jaar!

    Login om te reageren
  36. CSL zegt

    17 juni 2009 om 17:07

    JUDGES

    To find out more about the Judges please click on their relevant countries

    Argentina
    Carlos Angio, Pablo Jorge Gualtieri

    Australia
    John Carey, Bill McKinnon

    Austria
    Horst Bauer

    Belgium
    Etienne Visart de Bocarmé

    Brazil
    Marcelo Moura

    Canada
    David Booth, Jim Kenzie, Marc Lachapelle, Richard Russell

    China
    Gary Tsang

    Czech Republic
    Tomas Hyan

    Egypt
    Mohamed Sheta

    France
    Christophe Congrega, Thierry Etienne, Benoît Pérot

    Germany
    Thomas Imhof, Georg Kacher, Jürgen Lewandowski, Juergen Zoellter

    Greece
    Nikos Kounitis

    Holland
    Jeroen Jongeneel

    Hungary
    Gábor Szécsényi

    Italy
    Lorenzo Facchinetti, Marco Marelli, Massimo Nascimbene

    India
    Hormazd Sorabjee

    Ireland
    Padraic Deane

    Japan
    Yasuhiko Kawamura, Jack K. Yamaguchi

    Mexico
    Rogelio Rivera-Nava

    New Zealand
    Brian Cowan

    Poland
    Robert Bielecki

    Portugal
    Joaquim Oliveira, José Vieira

    Romania
    Dan Vardie

    Russia
    Leonid Golovanov, Mikhail Podorozhansky

    Slovenia
    Tomaz Porekar

    South Africa
    Francois Rabe, Jake Venter

    South Korea
    Charley Chae

    Spain
    Arturo de Andrés

    Sweden
    Rolf Gildenlow

    Turkey
    Halit Bolkan

    United Kingdom
    Paul Horrell, Graham Johnson, John Simister, Dean Slavnich

    USA
    Mike Allen, Eddie Alterman, Dan Carney, Ken Gross, Patrick Hong, Frank Markus, Marc Noordeloos, Dennis Simannaitis, Dave Vanderwerp, Chris Walton

    International Judges
    Matt Davis, Greg Kable, Peter Lyon, Peter Nunn, Peter Robinson

    Login om te reageren
  37. Mao zegt

    17 juni 2009 om 17:09

    Iets positiefs over VW,dan zal de jury wel omgekocht zijn. Zucht

    Login om te reageren
  38. Jur zegt

    17 juni 2009 om 17:09

    @Mr. Abarth / fiat fanboy *kuch*

    Die 1.4 heeft compressor+turbo en heeft daarom een zeer hoog vermogen (relatief) voor dit segment met slechts een klein aantal cc’s. Hierdoor blijft de motor erg zuing en schoon, iets wat andere fabrikanten niet gelukt is en fiat ook niet. Iedereen kan ergens een turbo op zetten er veel druk op zetten en tada je hebt power.. of het lekker rijdt is iets anders. En deze 1.4 van vw rijdt bijzonder goed als je nagaat dat het slechts een 1.4 is en doet dit (itt) fiat ook in lage toeren, en dit komt door de fijne compressor. En nee ben geen vw fanboy, gelukkig niet haha

    Login om te reageren
  39. Dan zegt

    17 juni 2009 om 17:10

    Natuurlijk was de keuze makkelijk, het is Duits en VAG! Maar ik vind het pas echt een goede motor als het 10 jaar lang voluit zijn best heeft moeten doen, dan kunnen we pas zeggen of het wel/ niet een goede motor is.

    Login om te reageren
  40. DD zegt

    17 juni 2009 om 17:11

    Goede keuze, heb zelf een 1,4 tsi en rijdt normaal niet veel lange stukken en rijdt dan 1 op 14. Maar zaterdag lang stuk gereden en gemiddeld 1 op 19,5 met z’n vieren in de golf 6 :D .
    En MrAbarth, sorry maar vw had dat start-stop systeem ook al voordat de markt er rijp voor was :lol:

    Login om te reageren
  41. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    17 juni 2009 om 17:13

    @ arjens: ik vrees ook dat VW een ‘Mercedesje’ doet! Oftewel een periode waarin de kwaliteit errrrg slecht is omdat ze denken: het imago is goed genoeg. Zoals Mercedes pak-hm-beet 10 jaar terug zeg maar…

    Time will tell!

    Login om te reageren
  42. corvette z06 zegt

    17 juni 2009 om 17:45

    sorry , maar allemaal gelul, geloof er niks van van dat hele onderzoek niet, maar das mijn mening.

    Login om te reageren
  43. arjens zegt

    17 juni 2009 om 18:04

    @Svenska_Aeroplan_AB , Inderdaad, hahaha, dat heb je mooi omschreven.

    Login om te reageren
  44. Timmie zegt

    17 juni 2009 om 18:13

    Mja… De jury heeft zich laten besmetten met de ecologische trend. De meningen zijn dus biased!

    Login om te reageren
  45. MrAbarth zegt

    17 juni 2009 om 18:34

    @ Jur: waarom weer zo van ‘fiat fanboy’ ?? Is er iets verkeerd aan om favoriete merken te hebben?

    De Italianen doen het als èèn van de weinige fabrikanten goed. Was vroeger wel anders, maar daar heeft Machionne verandering in gebracht door al die managers en directeuren de laan uit te sturen.

    En het gebruik van de naam ‘fanboy’ zou misschien meer van toepassing zijn als ik de rest afkraakte.
    Alleen is het een feit dat ook de Fiat groep met compacte turbomotoren bezig is (deden ze al met de Punto GT mid jaren ’90).

    En wie zegt dat de 1.4 van Fiat niet lekker rijdt in lage toeren? Op diverse sites heb ik tests gelezen, maar niets over het niet fijn rijden in lage toeren.
    Dat vind jij misschien, dat mag, maar ik vergeleek gewoon de Fiat motoren met die van VW. Ik heb zoals gezegd weinig gelezen over milieuprijzen voor VW.
    Misschien heb ik dat gemist, maar dat was de reden van mijn vergelijking; [b]niet[/b] dat ik Fiat zonodig t beste vind. Ieder merk heeft zijn voor en nadelen.

    Laat mij maar lekker een fanboy zijn, dan mag een ander in dure VW’s en Opels rijden, waar je gauw €25.000 betaalt voor een karige uitrusting.
    Ik rijd al 17 jaar Italiaans, waarvan de laatse 10 jaar zeer tevreden Fiat.

    Login om te reageren
  46. Benz.. zegt

    17 juni 2009 om 19:10

    Mercedes 6.2 liter V8!!

    @corvette z06

    Allemaal gelul?
    Of omdat je het niet kan hebben dat er geen enkele motor van de yanks genomineerd is? :twisted:
    (sorry kon het gewoon niet laten)

    En onderbouwing misschien?

    Login om te reageren
  47. Gerrard zegt

    17 juni 2009 om 19:12

    Dan ben ik nu even de bmw fan-boy ;)
    Olleey netjes wederom BMW. 3 uit 8 motoren.

    Login om te reageren
  48. Ferdinand1 zegt

    17 juni 2009 om 19:18

    @ Svenska_Aeroplan_AB
    Wat had je dan verwacht?? Dat Saab iets zou winnen!? Accepteer maar dat de Duitsers heel goed motoren kunnen ontwikkelen. Ik ben dat Saab gezever een beetje beu…

    Login om te reageren
  49. johnny t zegt

    17 juni 2009 om 20:03

    Jur , een t-jet heeft geen enkel gat onderin maar komt wel met een nieuwe t-jet met multiair , heb je niet zo”n rare compressor nodig . En ik zie de tsi heeft nog een gasklep ? Dat hoeft toch helemaal niet alsmede een individueel te bedienen inlaatklep met mogelijkheden tot meerdere openingen in een slag .
    Dat is koppel onderin .

    nog een paar weekjes :

    http://www.amt.nl/web/Nieuws/Autotechniek/Tonen-Nieuws-Autotechniek/Fiat-MultiAir-revolutie-in-motortechniek.htm

    Login om te reageren
  50. johnny t zegt

    17 juni 2009 om 20:06

    goede motoren ….: de 1.4 benzine motoren van VW bevriezen bij – 15 celsius.
    Dat hoort niet.

    Login om te reageren
  51. GOD zegt

    17 juni 2009 om 20:23

    johnny t

    dat blok is inderdaad een goede kanshebber voor prijzen, maar die is die noch niet officieel geïntroduceerd, of wel? zo niet misschien volgend jaar.

    Login om te reageren
  52. johnny t zegt

    17 juni 2009 om 20:32

    klopt , officieel beurs in september Geneve .

    Login om te reageren
  53. integralechubasco zegt

    17 juni 2009 om 22:54

    ik vraag me echt af welke motoren er op de nominatielijst stonden… en hoeveel procent daarvan duits is, en waarom de engine awards altijd in zuid duitsland georganiseerd worden, en waarom er dit jaar de land van afkomst van de juryleden prominent erbij staan…

    Login om te reageren
  54. Guido zegt

    17 juni 2009 om 23:17

    Hmm, persoonlijk ben ik helemaal geen fan van deze 1.4. Had liever de BMW zien winnen, maar tocg goed van BMW weer.

    Login om te reageren
  55. Citrofiel zegt

    18 juni 2009 om 00:04

    In de normale grootteklassen zijn het de turbo’s die alle prijzen in de wacht slepen. En terecht. Dat de 1.4 TSI overall-winnaar is verbaast me ook weinig, hoe positief men is over die motor… En PSA staat er ook in! (met dank aan BMW ;) )

    Login om te reageren
  56. RDS zegt

    18 juni 2009 om 10:09

    Had een leen golf met de 1.4 was mooi bevroren met min 17 in zwitserland……

    Login om te reageren
  57. gvr zegt

    18 juni 2009 om 10:12

    ik geloof er niet veel van…

    zoals een duitse automagazine

    als ze hun auto minder scoort dan is opeens de koffer van de buitenlanse concurrent te klein of is er geen bekerhouder enz

    Login om te reageren
  58. sarcast zegt

    18 juni 2009 om 11:25

    Normaliter wint BMW ELK JAAR…. leuk voor VW…een keer…BMW wint de volgende keer toch weer :)

    Login om te reageren
  59. stokvis zegt

    18 juni 2009 om 13:12

    hurray for VW! (en de overige Duitse merken)

    Login om te reageren
  60. stokvis zegt

    18 juni 2009 om 13:41

    ps motortjes van de Italianen zullen ook wel goed zijn, ben alleen niet zo’n fan wat ze er verder omheen bouwen (wat vast blijft zitten althans)

    Login om te reageren
  61. Hupke zegt

    18 juni 2009 om 15:06

    De AMG 6.3 V8 is toch maar een zwak iets en dat moet dan de 55 AMG vervangen. Het koppel van die 55 AMG was wel net iets hoger.

    Login om te reageren
  62. Benz.. zegt

    18 juni 2009 om 19:12

    @Hupke

    De AMG 6.3 AMG zwak?

    Is hij zwak omdat het koppel iets lager is volgens jou?
    Komop zeg.. Keep on dreaming.
    De 55 AMG (wat overigens ook een fantastic goede motor is, daar niet van) maakt gebruik van een compressor terwijl de 6208cc V8 ATMOSFERISCH is.. Wat inhoud dat er GEEN gebruik gemaakt wordt van een turbo, compressor, supercharger… Daarbij heeft de 6.3 V8 weer meer pk’s!
    Dus zwak…??!

    Nee hoor, niet bepaald! ;)

    Login om te reageren
  63. C220AMG zegt

    18 juni 2009 om 19:39

    @Benz..

    Dat wou ik toch maar even zeggen ja dat die 6.2 liter echt niet zwak is :D dat is met recht een monster motor. Volgend jaar in de sls met nog meer vermogen, kijken of ze hem dan ook nog ongeblazen houden. :D

    Login om te reageren
  64. Benz.. zegt

    18 juni 2009 om 22:39

    @C220AMG

    Inderdaad…
    Tja, 6,2 liter en 525 peekaa’s atmosferisch.. Men kan er van zeggen wat men wilt. Het is alles behalve zwakjes!

    Ik kijk ook uit naar de SLS en ik hoop dat ze qua motorenopties hetzelde concept gaan aanhouden dus ik hoop iig lekker ongeblazen! :D

    Login om te reageren
  65. SjonnieKroket zegt

    27 juli 2009 om 10:20

    Enige wat dan weer erg jammer is van deze tfsi motoren is dat ze de opgegeven verbruikscijfers bij lange na niet halen!

    Nu krijg ik vast het commentaar van alle VW/Hitler fanboys… mijn vaders buurmans schoonzus heeft er één en die rijdt wel zo zuinig…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North