• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VW Beetle R Concept – Kever op pep

Auteur: sir_smokalot, gepost 13 september 2011 om 11:46 – 42 Reacties

Afbeelding VW Beetle R Concept – Kever op pepAfbeelding VW Beetle R Concept – Kever op pepAfbeelding VW Beetle R Concept – Kever op pepAfbeelding VW Beetle R Concept – Kever op pepAfbeelding VW Beetle R Concept – Kever op pepAfbeelding VW Beetle R Concept – Kever op pepAfbeelding VW Beetle R Concept – Kever op pepAfbeelding VW Beetle R Concept – Kever op pepAfbeelding VW Beetle R Concept – Kever op pepAfbeelding VW Beetle R Concept – Kever op pepAfbeelding VW Beetle R Concept – Kever op pepAfbeelding VW Beetle R Concept – Kever op pep

VW Beetle R Concept
Ook aanwezig in Frankfurt: de overtreffende trap van de derde generatie Beetle. Alleen ligt er nog geen aandrijflijn in, daarover worden eerst de reacties gepeild.

Zo is het nog niet duidelijk of er een concept a la Scirocco R (voorwielaandrijving) of Golf R (4WD) wordt toegepast. Ook onder de motorkap huist alleen nog een groot vraagteken. Het ligt in de lijn der verwachting dat er een 2.0 TSI met om en nabij de 265 pk in komt te liggen, maar dat is nog geen vast gegeven. Ook hier worden de reacties van het publiek gepeild.

Dus…als jullie nou heel enthousiast gaan brullen over een 2.5 TSI a la TT-RS, dan geeft VW hier misschien wel gehoor aan. Uiteraard is het zwaar over the top, maar dat zou nou juist een sterk argument zijn voor het lepelen van dat blok in deze über-Beetle. Een vijfpitter is niet vreemd, in de VS ligt er standaard al een 2.5 vijfcilinder in.

Uiteraard oogt de Beetle R Concept lekker dik, met 20-inch lichtmetaal, bredere bumpers met drie luchtinlaten, een grote voorspoiler/splitter en de forse sideskirts. Hij heeft dus de looks, maar hoe bruut gaat het onderhuids worden? Het woord is aan jullie!(persplaten volgen)

Ook interessant!

  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Smart Concept kun je eigenlijk geen Smart meer noemen
    Smart Concept kun je eigenlijk geen Smart meer noemen
  • Volkswagen Polo (2022) rijtest
    Volkswagen Polo (2022) rijtest
  • Volkswagen ID-Life
    Volkswagen ID Life is betaalbare elektrische stadsauto

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, beetle, concept, iaa, iaa-2011, Volkswagen

Vorig bericht: « Kneiter dik! Mercedes C63 AMG Coupé Black Series
Volgend bericht: Audi heeft skelters meegenomen [Urban Concept] »

Lees Interacties

Reacties

  1. rgtrue zegt

    13 september 2011 om 11:57

    WAUW! *valt van z’n stoel*

    Login om te reageren
  2. bempi zegt

    13 september 2011 om 11:57

    Hoewel een 2.5 litertje überdik zou zijn, vind ik een 2.0 ook wel genoeg. 0.5 erbij staat gelijk aan 10k boven op de aanschafprijs. In dat geval zullen de meeste mensen hem wel overslaan. Het moet leuk blijven zo’n bommetje. En raar genoeg vind ik dit ook veel minder gay eruit zien. Het zal wel aan dat R pakket liggen.

    Login om te reageren
  3. jolig zegt

    13 september 2011 om 11:58

    Tja, je kan nog zoveel 5 cilinders roepen. Die komen er toch niet.

    Die velgen staan totaal niet op een (nog net) retro design als dit. Beter wat nieuwe ontwerpen die beter bij de beetle passen.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      13 september 2011 om 12:20

      @jolig:

      Deze mogen ze er wel onder leggen, weet alleen niet wat het met de remhitte doet.

      )

      Login om te reageren
  4. vpower zegt

    13 september 2011 om 11:59

    Niks mis mee ziet er goed uit. Weg vrouwenauto imago.

    Login om te reageren
  5. Megakix zegt

    13 september 2011 om 12:05

    Grinnik…en ook direkt 4 uitlaten onder zo’n waggie hae ! :lol: (VAG doet altijd het dubbele van het normale aantal eronder…).

    Login om te reageren
  6. Pruts0r zegt

    13 september 2011 om 12:07

    Ik zou hem 100% electrisch maken, dit is een ‘fun’ auto, daar rij je toch nooit meer dan 150 kilometer per dag mee

    Login om te reageren
    • AudiQuatro zegt

      13 september 2011 om 12:07

      @Pruts0r: Het is geen toyota!

      Login om te reageren
  7. AudiQuatro zegt

    13 september 2011 om 12:07

    De 5 cilinder turbo er in!! Enne, RWD??:$

    Login om te reageren
  8. Tommy2 zegt

    13 september 2011 om 12:08

    De vijfcilinder natuurlijk, anders kan je net zo goed de 2.0 TSI halen en langs de chipboer gaan. Beetje opsmeuk er op en je hebt je eigen RRRR!!!

    Login om te reageren
    • Orichy zegt

      13 september 2011 om 17:24

      @Tommy2: Dit is dan nog leuker, hiermee naar de chipboer, maakt hem sneller en zuiniger, erg grappig, met +300pk’s lachen in een Beetle. Dan komt het wel in de beurt van een kleine Porsche.

      OT: Leuke auto, 2.0 TSI met 265-270pk erg tof, mooi spoilerpakket, met gave velgen en goede kleur. Prijs zal wel uitkomen op 45.000+ in euro’s.

      Login om te reageren
  9. screamer zegt

    13 september 2011 om 12:15

    Echt een baby-Porsche. Gaaf!

    Login om te reageren
  10. st33fie zegt

    13 september 2011 om 12:16

    HUH …. Hij staat op Michelin’s
    Wat is er met De conti’s gebeurd VW Audi is toch altijd Conti geil

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      13 september 2011 om 12:18

      @st33fie:

      Beetje vreemd inderdaad, want VAG heeft ook aandelen in Conti.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        13 september 2011 om 12:45

        @jack_abarth: is dat wel zo? In het lijstje van bedrijven waar Volkswagen AG belangen in heeft (“Anteilsbesitz für die Volkswagen AG und den Volkswagen Konzern zum 31.12.2010”) komt Continental helemaal niet voor.

        Login om te reageren
        • cocoloco zegt

          13 september 2011 om 14:21

          @mashell: Nl auto’s die via Pon komen zijn altijd met conti uitgerust aangezien Pon ook de import van Conti doet en daarmee hoopt dat kopers bij dezelfde band blijven hangen als waarmee de auto gekocht is wanneer ze opgerookt/reden zijn.

          Login om te reageren
          • Ferdinand1 zegt

            13 september 2011 om 18:38

            @cocoloco: ze doen ook Dunlop..

            Login om te reageren
          • dawwg zegt

            13 september 2011 om 20:24

            @cocoloco: Juist, en dat is dus de importeur, niet VAG zelf … Beetje jammer van PON trouwens, prima Dunlop bandjes vervangen door Continentals van mindere kwaliteit :(

            Login om te reageren
            • Jimmie zegt

              14 september 2011 om 16:46

              @dawwg: ik schat Continental eigenlijk iets hoger in, maar lijkt me niet dat beide bandenmerken elkaar veel ontlopen.

              Login om te reageren
  11. RickB zegt

    13 september 2011 om 12:27

    Tja, of er nou een 2.5 TFSI (Dus geen TSI AB!) in komt of niet, er komen altijd “tjoeners” die die motor er wel in leggen!

    Login om te reageren
  12. abevleeming zegt

    13 september 2011 om 12:29

    ik zeg de 3.6 FSI uit eigen schappen en dan à la clio V6 achterin leggen en knallen maar!;)

    Login om te reageren
  13. lemster zegt

    13 september 2011 om 12:33

    Toen ik het plaatje zag ging er een fractie van een seconde door m’n hoofd dat dit een post was over de nieuwe Porsche :P

    Login om te reageren
  14. girls_VS_cars zegt

    13 september 2011 om 13:05

    Porsche heeft nu een concurrent van eigen bodem. Zeer leuk gedaan deze Beetle en ziet er stukken beter uit dan het vorige model.

    Login om te reageren
  15. Treff zegt

    13 september 2011 om 13:23

    VAG is op de goede weg :-) een Porsche met een andere badge, haha!!

    Login om te reageren
  16. xilver zegt

    13 september 2011 om 13:25

    Die lichten lijken verdacht veel op die van de 991…

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      13 september 2011 om 23:13

      @xilver: Voor de goedkoop hé…

      Login om te reageren
  17. Sciurida zegt

    13 september 2011 om 13:38

    Moter achterin aub, desnoods noemen ze hem tribute-beatle. En dan het liefste achterwielaandrijving om Porsche te klotrn. Porsche is trouwens nog steeds niet officieel van VW!

    Login om te reageren
  18. Bartholomeo zegt

    13 september 2011 om 14:03

    liever deze:
    [img]http://sportscarsfans.com/vw/beetle_rsi_frontm.jpg[/img]

    Login om te reageren
  19. Bartholomeo zegt

    13 september 2011 om 14:03

    klote, beetle RSI dus …

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      13 september 2011 om 14:18

      @Bartholomeo: met een lichter prijskaartje ;)

      Login om te reageren
  20. The360box zegt

    13 september 2011 om 15:13

    Hij blijft er toch raar uitzien ondaanks de mooie facelift, het is geen auto voor je werk oid.

    Login om te reageren
  21. autobart zegt

    13 september 2011 om 17:33

    2.0 TFSI uit de Golf R is ook super, maar een 2.5 TFSI zou ik Amen tegen zeggen! Die motor klinkt goed, is snel en super voor R versies… En van een 3.2 bij de R naar een 2.0 is niet goed vind ik zelf… Liever 2.5 gezien, die motor klinkt heerlijk!

    Login om te reageren
    • Zjonnie zegt

      13 september 2011 om 22:17

      @autobart: +10.. 5 cilinder boven elke 4 cilinder

      Login om te reageren
  22. autobart zegt

    13 september 2011 om 17:36

    OT: Echt mooi, zo’n beetle R. Ik vind sowieso de nieuwe beetle mooier omdat die oude TÉ bol was

    Login om te reageren
  23. bigcar zegt

    13 september 2011 om 18:23

    gooi dat ding v.d. stand af a.u.b.

    Login om te reageren
  24. HZW zegt

    13 september 2011 om 22:08

    Het gerucht gaat wel in de wandelgangen van een 2.5 TSI met 4Motion.
    Het zou de enige juiste motor zijn naar mijn mening om van de Beetle R iets speciaals te maken.
    Met een 2.0 TSI kan je ook voor een scirocco of Golf kiezen.
    Als VW het lef heeft om er een 2.5 TSI in te hangen geeft dat de Beetle R net dat beetje extra tegen over de anderen R-en.

    Login om te reageren
  25. Esprit_de_Flandre zegt

    13 september 2011 om 23:12

    “van de derde generatie Beetle”

    Zou ik toch eerder tweede generatie noemen…

    Login om te reageren
    • torana zegt

      13 september 2011 om 23:27

      @Esprit_de_Flandre: derde !
      of ben je de eerste generatie vergeten ? die is dan ook maar 50 jaar geproduceerd, maar allé

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        14 september 2011 om 01:33

        @torana: Die ben ik zeker niet vergeten. Alleen vind ik dat de ‘New Beetle’, en nu de opvolger ‘Beetle’ niets met die oorspronkelijke VolksWagen te maken hebben. Vandaar tweede generatie van dit model…

        Login om te reageren
        • torana zegt

          14 september 2011 om 01:39

          @Esprit_de_Flandre: oké, mee eens, tweede generatie New Beetle zou een betere verwoording zijn geweest…

          Login om te reageren
  26. Dimglor zegt

    14 september 2011 om 10:29

    Ben niet zo’n fan van die voorkant… is niet lelijk, maar ik vind het ook niet heel mooi… Die achterkant daarintegen is echt wel dik….

    Login om te reageren
  27. mellie zegt

    21 september 2011 om 13:36

    Dit is de 1e beetle die ik echt strak vindt

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North