
Ook aanwezig in Frankfurt: de overtreffende trap van de derde generatie Beetle. Alleen ligt er nog geen aandrijflijn in, daarover worden eerst de reacties gepeild.
Zo is het nog niet duidelijk of er een concept a la Scirocco R (voorwielaandrijving) of Golf R (4WD) wordt toegepast. Ook onder de motorkap huist alleen nog een groot vraagteken. Het ligt in de lijn der verwachting dat er een 2.0 TSI met om en nabij de 265 pk in komt te liggen, maar dat is nog geen vast gegeven. Ook hier worden de reacties van het publiek gepeild.
Dus…als jullie nou heel enthousiast gaan brullen over een 2.5 TSI a la TT-RS, dan geeft VW hier misschien wel gehoor aan. Uiteraard is het zwaar over the top, maar dat zou nou juist een sterk argument zijn voor het lepelen van dat blok in deze über-Beetle. Een vijfpitter is niet vreemd, in de VS ligt er standaard al een 2.5 vijfcilinder in.
Uiteraard oogt de Beetle R Concept lekker dik, met 20-inch lichtmetaal, bredere bumpers met drie luchtinlaten, een grote voorspoiler/splitter en de forse sideskirts. Hij heeft dus de looks, maar hoe bruut gaat het onderhuids worden? Het woord is aan jullie!(persplaten volgen)

















WAUW! *valt van z’n stoel*
Hoewel een 2.5 litertje überdik zou zijn, vind ik een 2.0 ook wel genoeg. 0.5 erbij staat gelijk aan 10k boven op de aanschafprijs. In dat geval zullen de meeste mensen hem wel overslaan. Het moet leuk blijven zo’n bommetje. En raar genoeg vind ik dit ook veel minder gay eruit zien. Het zal wel aan dat R pakket liggen.
Tja, je kan nog zoveel 5 cilinders roepen. Die komen er toch niet.
Die velgen staan totaal niet op een (nog net) retro design als dit. Beter wat nieuwe ontwerpen die beter bij de beetle passen.
@jolig:
Deze mogen ze er wel onder leggen, weet alleen niet wat het met de remhitte doet.
Niks mis mee ziet er goed uit. Weg vrouwenauto imago.
Grinnik…en ook direkt 4 uitlaten onder zo’n waggie hae ! :lol: (VAG doet altijd het dubbele van het normale aantal eronder…).
Ik zou hem 100% electrisch maken, dit is een ‘fun’ auto, daar rij je toch nooit meer dan 150 kilometer per dag mee
@Pruts0r: Het is geen toyota!
De 5 cilinder turbo er in!! Enne, RWD??:$
De vijfcilinder natuurlijk, anders kan je net zo goed de 2.0 TSI halen en langs de chipboer gaan. Beetje opsmeuk er op en je hebt je eigen RRRR!!!
@Tommy2: Dit is dan nog leuker, hiermee naar de chipboer, maakt hem sneller en zuiniger, erg grappig, met +300pk’s lachen in een Beetle. Dan komt het wel in de beurt van een kleine Porsche.
OT: Leuke auto, 2.0 TSI met 265-270pk erg tof, mooi spoilerpakket, met gave velgen en goede kleur. Prijs zal wel uitkomen op 45.000+ in euro’s.
Echt een baby-Porsche. Gaaf!
HUH …. Hij staat op Michelin’s
Wat is er met De conti’s gebeurd VW Audi is toch altijd Conti geil
@st33fie:
Beetje vreemd inderdaad, want VAG heeft ook aandelen in Conti.
@jack_abarth: is dat wel zo? In het lijstje van bedrijven waar Volkswagen AG belangen in heeft (“Anteilsbesitz für die Volkswagen AG und den Volkswagen Konzern zum 31.12.2010”) komt Continental helemaal niet voor.
@mashell: Nl auto’s die via Pon komen zijn altijd met conti uitgerust aangezien Pon ook de import van Conti doet en daarmee hoopt dat kopers bij dezelfde band blijven hangen als waarmee de auto gekocht is wanneer ze opgerookt/reden zijn.
@cocoloco: ze doen ook Dunlop..
@cocoloco: Juist, en dat is dus de importeur, niet VAG zelf … Beetje jammer van PON trouwens, prima Dunlop bandjes vervangen door Continentals van mindere kwaliteit :(
@dawwg: ik schat Continental eigenlijk iets hoger in, maar lijkt me niet dat beide bandenmerken elkaar veel ontlopen.
Tja, of er nou een 2.5 TFSI (Dus geen TSI AB!) in komt of niet, er komen altijd “tjoeners” die die motor er wel in leggen!
ik zeg de 3.6 FSI uit eigen schappen en dan à la clio V6 achterin leggen en knallen maar!;)
Toen ik het plaatje zag ging er een fractie van een seconde door m’n hoofd dat dit een post was over de nieuwe Porsche :P
Porsche heeft nu een concurrent van eigen bodem. Zeer leuk gedaan deze Beetle en ziet er stukken beter uit dan het vorige model.
VAG is op de goede weg :-) een Porsche met een andere badge, haha!!
Die lichten lijken verdacht veel op die van de 991…
@xilver: Voor de goedkoop hé…
Moter achterin aub, desnoods noemen ze hem tribute-beatle. En dan het liefste achterwielaandrijving om Porsche te klotrn. Porsche is trouwens nog steeds niet officieel van VW!
liever deze:
[img]http://sportscarsfans.com/vw/beetle_rsi_frontm.jpg[/img]
klote, beetle RSI dus …
@Bartholomeo: met een lichter prijskaartje ;)
Hij blijft er toch raar uitzien ondaanks de mooie facelift, het is geen auto voor je werk oid.
2.0 TFSI uit de Golf R is ook super, maar een 2.5 TFSI zou ik Amen tegen zeggen! Die motor klinkt goed, is snel en super voor R versies… En van een 3.2 bij de R naar een 2.0 is niet goed vind ik zelf… Liever 2.5 gezien, die motor klinkt heerlijk!
@autobart: +10.. 5 cilinder boven elke 4 cilinder
OT: Echt mooi, zo’n beetle R. Ik vind sowieso de nieuwe beetle mooier omdat die oude TÉ bol was
gooi dat ding v.d. stand af a.u.b.
Het gerucht gaat wel in de wandelgangen van een 2.5 TSI met 4Motion.
Het zou de enige juiste motor zijn naar mijn mening om van de Beetle R iets speciaals te maken.
Met een 2.0 TSI kan je ook voor een scirocco of Golf kiezen.
Als VW het lef heeft om er een 2.5 TSI in te hangen geeft dat de Beetle R net dat beetje extra tegen over de anderen R-en.
“van de derde generatie Beetle”
Zou ik toch eerder tweede generatie noemen…
@Esprit_de_Flandre: derde !
of ben je de eerste generatie vergeten ? die is dan ook maar 50 jaar geproduceerd, maar allé
@torana: Die ben ik zeker niet vergeten. Alleen vind ik dat de ‘New Beetle’, en nu de opvolger ‘Beetle’ niets met die oorspronkelijke VolksWagen te maken hebben. Vandaar tweede generatie van dit model…
@Esprit_de_Flandre: oké, mee eens, tweede generatie New Beetle zou een betere verwoording zijn geweest…
Ben niet zo’n fan van die voorkant… is niet lelijk, maar ik vind het ook niet heel mooi… Die achterkant daarintegen is echt wel dik….
Dit is de 1e beetle die ik echt strak vindt