• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VW eT! is EV-studiemodel semi-autonome postwagen

Auteur: sir_smokalot, gepost 18 november 2011 om 08:46 – 24 Reacties

Phone...home..
Leuk, nog meer uitroeptekens..

Eerst was er de up!, en nu is er de eT! Of VW hiervoor ook eerst een zak met geld richting Steven Spielberg heeft moeten schuiven weet ik niet, maar deze vertimmerde Transporter moet een eerste stap zijn in de vernieuwing van een oude wereld: de papieren postbezorging.

De ET! werd in samenwerking met de Deutsche Post gemaakt, en heeft 3 kenmerken:
– Het is een concept, dus men mocht lekker los gaan op de styling
– Hij is elektrisch, en dus helemaal future proof
– Hij is semi-autonoom, wat weer een hoop postbodechauffeurs gaat schelen

Prof. Dr Jürgen Leohold, de baas van de afdeling Research van de Volkswagen Group omschrijft hem als volgt:

“We analyzed process flows and customer needs in detail, and from these analyses we derived ideas on how the segment of delivery and courier vehicles could be further developed over the long term. In this context, we focused on zero-emissions driving and available space in urban areas, semi-automatic driving functions that offer relevant support and simplify work processes and the integration of new communication technologies.

En bij zo’n futuristisch busje hoort natuurlijk ook een naam die wat ‘buitenaards’ aandoet, hence: eT! Maar er is natuurlijk over nagedacht, want tegelijkertijd is het ook een afkorting voor ‘elektrische Transporter’. Hoewel aan de andere kant ook duidelijk de styling van de Bulli is terug te zien. Nogal wiedes, want het zijn beide concepten. De eT! werd onthuld in het VW Design Centre in Potsdam, even buiten Berlijn.

Wat op zich wel aardig is, is dat VW nu met dit concept komt, maar dat de Fransen ondertussen gewoon al een productierijp EV-busje produceren, in de vorm van de Renault Kangoo Z.E. Voor deze auto plaatste La Poste (Frankrijk) onlangs een order van maar liefst 10.000 stuks.

Zou het een weg zijn die is ingeslagen door VW om voortaan overal een uitroepteken aan vast te plakken? Dat lijkt me een mooie vraag voor Wouter om te stellen aan Ralf Denissen van VW, die vanmiddag (vanaf 14:30) bij hem in de BNR-studio zit.

Ook interessant!

  • Video: Hot Rod rijdt arme Volkswagen transporter aan
  • Volkswagen Transporter Sportline
    Volkswagen Transporter Sportline is de ultieme sportbus
  • Schetsen Volkswagen Multivan openbaar gemaakt
  • duurste Volkswagen Transporter van Marktplaats
    Dit is duurste Volkswagen Transporter van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Elektrisch, transporter, Volkswagen

Vorig bericht: « Bugatti Veyron met dikke Forgiato velgen
Volgend bericht: Bijtelling EV gaat tóch naar 7 procent »

Lees Interacties

Reacties

  1. rechercheur zegt

    18 november 2011 om 08:52

    Nu nog een loodgietersvariant bedenken, zodat de knelkoppelingen en het soldeertin een mooi plekje hebben, en @norge is ook blij met z’n nieuwe busjes ….

    :-)

    Login om te reageren
    • norge zegt

      18 november 2011 om 16:47

      @rechercheur: Tiglasapperaat ,mapress tang ,alupex tang sanipex tang,wirschbo tang, autogeenlasapperaat, waterpomp tang, boormachine milwaulkie powerset sleutelset pakningen , klein materiaal voor circa 30 verschillende pijpsystemen en mijn draagbare Computer , bijna geen plaats voor mijn 195 cm lange ik. (zeker de helft vergeten)

      Login om te reageren
  2. rotarypowah zegt

    18 november 2011 om 09:32

    Die deur opent wel op een interessante manier.

    Login om te reageren
    • Stender zegt

      18 november 2011 om 09:40

      @rotarypowah: Is gewoon net zoals een deur bij een stadsbus, met een extra deur erin.

      Login om te reageren
  3. Benjamin1 zegt

    18 november 2011 om 09:43

    Geen #Groen7?

    Login om te reageren
  4. mazdarx8 zegt

    18 november 2011 om 10:07

    Dus het is gewoon een volkswagen transporter met een andere body die elektrisch is aangedreven.
    en niet te vergeten met uitroepteken.

    Login om te reageren
  5. RazorHead zegt

    18 november 2011 om 10:16

    probeert vw nu hipper te worden door roeptekens te gebruiken? Kunnen ze best eerst eerst leuke autos maken ipv saaie dingen..

    Login om te reageren
  6. faalhaas zegt

    18 november 2011 om 10:16

    Bestuurdersstoel maar vooral ook de passagiersstoel zien er erg comfortabel uit!

    Login om te reageren
  7. wouter070 zegt

    18 november 2011 om 10:26

    Die samenwerking is Volkswagen al eens eerder aangegaan met de Duitse post.
    Hier is toentertijd de Volkswagen Fridolin uit voort gekomen.

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      18 november 2011 om 10:40

      @wouter070: nice!

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      18 november 2011 om 11:10

      Leuk! Het pb repte al over een langdurige samenwerking, maar dan zonder concrete voorbeelden.

      Login om te reageren
    • massarati zegt

      18 november 2011 om 15:13

      @wouter070: mooi stukje nostalgisch arbeidsvlijt.

      Login om te reageren
  8. Griffin zegt

    18 november 2011 om 10:28

    Semi-autonoom? Wat moeten we ons daarbij voorstellen, is de chauffeur niet meer nodig? Gaat die luie postbezorger dan nog verder achterover leunen? Of rijdt het ding zelfstandig naar de klant en moet de postbode er op de fiets achteraan om de post te overhandigen? :D

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      18 november 2011 om 10:41

      @Griffin: email-bezorging

      Login om te reageren
      • wouter070 zegt

        18 november 2011 om 10:43

        @betonstaal: Super grappig!

        Login om te reageren
        • betonstaal zegt

          18 november 2011 om 17:30

          @wouter070: heb jij een T1?

          Login om te reageren
  9. desoper zegt

    18 november 2011 om 10:55

    Volkswagen neemt de nr. 1 positie weer over in de wedstrijd: Wie bouwt de lelijkste EV!

    Login om te reageren
  10. betonstaal zegt

    18 november 2011 om 11:32

    Uitroeptekens zijn de komma’s van de toekomst.

    Login om te reageren
  11. cpw zegt

    18 november 2011 om 11:39

    Mooi interieur, voor de rest word ik er niet heel erg warm van.

    Login om te reageren
  12. masterstig zegt

    18 november 2011 om 13:29

    Ziet er goed uit, een 9, wel jammer van die uitroeptekens, VW kap daarmee! :D

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      18 november 2011 om 17:31

      @masterstig: ja!

      Login om te reageren
  13. euro95 zegt

    18 november 2011 om 20:35

    Het zou gaaf zijn als busjes vrachtwagens en alles allemaal electrisch word, en wij allemaal v6, v8 en v10 en v12 gaan rijden :)

    Login om te reageren
    • euro95 zegt

      18 november 2011 om 20:35

      @euro95: Elektrisch*

      Login om te reageren
  14. norge zegt

    18 november 2011 om 21:40

    Electrische Tranporter? Kan je daar fatsoenlijk een bakkie koffie in doen als het koud is ?Wel effe belangrijk voor een loodgieter als hij het gezeik van zijn klanten even wil ontvluchten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North