• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VW ID. Buzz verkoopt als warme broodjes, ook in Nederland

Auteur: machielvdd, gepost 18 augustus 2022 om 14:22 – 16 Reacties

Het nieuwe hippiebusje van Volkswagen is nu al een daverend succes.

De ID.3 en ID.4 zijn echte Volkswagens, in de zin dat het een beetje dertien-in-een-dozijn-auto’s zijn. De Volkswagen ID. Buzz is een ander verhaal: hiermee rijdt je echt gewoon in iets leuks rond. Het is niet alleen een busje, maar ook een hebbeding.

Mensen die de ID. Buzz leuk vinden, daar heeft Volkswagen niet zoveel aan. Er moeten ook mensen zijn die er daadwerkelijk een kopen. In Nederland moet je voor zo’n hippe Volkswagen-bus minstens €69.990 ophoesten.

Toch blijkt er genoeg animo te zijn voor de ID. Buzz. Er zijn namelijk al 10.000 exemplaren besteld, zo weet Automobilwoche te melden. Dat is tweederde van de productie die er voor dit jaar staat gepland.

Noorwegen gaat aan kop als het om orders gaat. Daar zijn maar liefst 3.400 stuks besteld, wat ruim een derde is van alle orders. Duitsland staat op de tweede plaats met 2.500 orders en daarna volgt, jawel, Nederland. Vanuit ons land heeft Volkswagen al 1.100 bestellingen mogen noteren. Onze zuiderburen blijven ook niet achter, met 1.000 bestellingen.

De productie van de Volkswagen ID. Buzz is in mei van start gegaan, maar de eerste klanten moeten nog even geduld hebben voordat ze de sleutels in ontvangst mogen nemen. De eerste exemplaren zullen naar verwachting in oktober afgeleverd worden.

In totaal zullen er dit jaar dus 15.000 stuks gebouwd worden, zoals de snelle rekenaar al had kunnen weten. Volgend jaar komt de productie pas echt goed op gang. Dan moeten er 60.000 exemplaren van de band rollen in Hannover.

Ook interessant!

  • Volkswagen ID.Buzz is nu al gearriveerd in Nederland
  • Volkswagen ID. Buzz rijtest video
    Volkswagen ID. Buzz rijtest video
  • Gezocht: het mooiste Volkswagen-busje van Nederland
  • Volkswagen ID Buzz zoekt het extreme op
    Volkswagen ID Buzz zoekt het extreme op

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, Elektrisch, ID-Buzz, Volkswagen

Vorig bericht: « BMW gaat vanaf 2025 op grote schaal waterstofauto’s produceren
Volgend bericht: Joechei! Viaplay doet een F1 Dutch Grand Prix tiendaagse »

Lees Interacties

Reacties

  1. cdlop01 zegt

    18 augustus 2022 om 14:37

    Ja hoor, als je de drempel maar laag genoeg legt is alles suc6. 15k exemplaren is helemaal niets, de 10k zijn voor de dealers, next … .

    Login om te reageren
    • Joris24 zegt

      18 augustus 2022 om 16:53

      Alsof die dan eeuwig bij de dealers blijven staan? Ik snap dat argument dat alles naar de dealers gaat en je “moet kijken naar wat er verkocht is” nooit zo, alsof bij de dealers nu nog 5 miljoen volkswagens staan die puur voor de statistiek zijn aangeschaft. Zelfs al zitten er showroommodellen bij, die worden ook gewoon verkocht vroeg of laat.

      Login om te reageren
      • cdlop01 zegt

        19 augustus 2022 om 06:28

        Broekzak vestzak verhaal bij Vag, verkopen worden zo gefaked, net zials het “waanzinnige” suc6 indertijd van de ID3, volledig geflopt inmiddels en hoofdpijn dossier voor Vag. Dan maar productie zeer beperkt houden en de pr en marketing erop zetten van Vag, daar zijn ze nog wel de beste in. Verkopen Nederland zijn de eigen leasekanalen van Vag overigens.

        Login om te reageren
  2. dalmore zegt

    18 augustus 2022 om 14:49

    70k, dat is toch geen normale prijs voor een busje? Is er concurrentie en indien ja; wat kost die?

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      18 augustus 2022 om 15:18

      Een simpele e-Vito kost al snel ruim 40k met de kleine batterij. De gebroeders en zusters ook zoiets.

      Login om te reageren
    • stekkerkoning zegt

      18 augustus 2022 om 15:47

      Citroën ë-Spacetourer (75 kWh) of een op de logo’s na identieke Opel, Peugeot of Toyota : 66d EUR
      Mercedes-Benz EQV (100 kWh): 80d EUR

      Alles is duur. Ook grijs kenteken met een volledig elektrische aandrijflijn trouwens, dat is zelfs loeiduur. Want in tegenstelling tot alles met een benzine- of dieselmotor is er geen BPM die wegvalt en voor lage aanschafprijzen zorgt.

      Login om te reageren
      • ghostnl zegt

        18 augustus 2022 om 20:18

        Qua formaat zijn deze voertuigen niet te vergelijken. De E-vito en Stellantis bus zijn beide een maatje groter en voor in totaal 9 personen inclusief chauffeur.
        In de VW is plaats voor 7 personen en het formaat is meer te vergelijken met een verlengde Caddy.

        Login om te reageren
  3. harrie zegt

    18 augustus 2022 om 15:05

    Dit is toch ook gewoon een dertien in een dozijn busje.
    Die two tone is toch een beetje als het rode kapsel van Gerda, lekker pittig.

    Login om te reageren
    • Joris24 zegt

      18 augustus 2022 om 16:54

      Ik denk inderdaad dat je het gros in het wit of grijs gaat aantreffen. En dan is ‘ie helemaal niet zo spectaculair meer.

      Maar daar hoeft het ook niet per se om te gaan, als ze goed verkopen kunnen ze tenminste weer meeconcurreren op de markt voor e-busjes.

      Login om te reageren
  4. JanJansen zegt

    18 augustus 2022 om 15:54

    Ik wacht nog even op de verlengde versie. En ja ik wil hem ook en daar is niets rationeels aan.

    Login om te reageren
  5. tortuga zegt

    18 augustus 2022 om 18:51

    Mij zul je niet zien in dat ding. Er is zo’n gezegde in het Duits… iets met “overgeven”

    Login om te reageren
  6. RiKe zegt

    18 augustus 2022 om 19:03

    De prijzen zijn werkelijk krankzinnig. Bovenop de al torenhoge kosten in Nederland nog even 70k voor een busje willen uitgeven, als je het al kan betalen, dan spoor je echt niet

    Login om te reageren
  7. marinepower zegt

    18 augustus 2022 om 19:12

    Ik kwam gister de nieuwe Multivan tegen, die heeft er wel wat van. Die is ook als hybride te rijden. Krijg hem alleen niet ge-upload. Jaapyo?

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      18 augustus 2022 om 19:14

      Geen idee…Zou moeten werken.

      Login om te reageren
  8. HZW zegt

    18 augustus 2022 om 20:23

    Komt er ook nog een GTX versie van dat ding. ??

    Login om te reageren
  9. flyerbunch zegt

    19 augustus 2022 om 16:05

    Hoorde recent van de lokale dealer dat er ondertussen al een wachttijd van 2j op zit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North